Ariel Mootorrattad Eestis
#81

Selle tsikli väiksus ei pane mind teda esimeste seas ehitama Toungue Enne vaja Nortonile mõned jupid külge osta ..ja siis 500-ne Standard, 600-ne TIZ, viis ringrajaprojekti ...mõned autodki ootavad ...jne. Aga kui mõni jupp jalgu jääb, ikka ostan Toungue
Vasta
#82

Siin huvilistele 350 cc Arieli käsiraamat

http://en.extpdf.com/manual-engine-ariel-pdf.html#a2
Vasta
#83

Olen ka natuke Arieli omanik olnud. 80-nendate lõpul sain ühe raami. hiljem vahetasin NSU osade vastu raami, millega tuli kaasa ka paak, esihark ja poritiivad. Seal raamis oli ennem olnud NSU mootor. Sain ühe vanamootorratta hattastaja käest 350 ccm mootori karteripooled ja hiljem teise käest mootori ilma sil. peata. Kuskilt õnnestus saada ka käigukasti jäänus. Üritasin puuduvaid osi leida ca 10 aastat, kuid edutult. Seejärel panin osad Tagadi laadal müüki. Peale mitmendat katset ostis üks soome harrastaja raamiosad, mootor teda ei huvitanud.
Praegu siis alles 350ccm mootor ilma silindripeata ja mootorikarter. Hiljuti vaatasin nende numbreid. Kui õigesti mäletan, siis olid vist BC 1xxx ja BD 1xxx.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#84

Näe, mulle pakutakse siin mootori eestähtedeks tabelite järgi BE ...ja ei julge osta Big Grin Aga tabelisse kiigates on nii BC kui ka BD ka 350 cc versioonis täiesti olemas - ehk keegi teine siin mihkel Toungue nende peale.
Vasta
#85

Tore teada et miskit leidub... Niipalju veel infoks et BCXXX siis '37 a mootor ja BDXXXX '38 a mootor. 1937 a mootoril silindripea ka erinev. Väljalaske poole pealt oli mõlemat versiooni nii ühe kui kahe väljalaske toruga.
Parimat,
Andrus
Vasta
#86

Seltsimehed Arieli-fännid - kaaskannatajad! Te ei teinudki nalja! Täna potsatas mu postkasti kiri kaugelt saarelt Arieli klubist kus mulle anti teada sedasama, milleni me siin varasemalt juba jõudsime. Kui nüüd keegi ütleks, kes selle kinni maksis, ma siis likvideeriksin selle väikse võla.
Vasta
#87

[Pilt: t8kok5.jpg]
Eesti teedel liikunud.
Vasta
#88

Ilmari materjalile tuginedes võib nentida, et enne esimest suurt sõda oli juba nii mõnelgi Võrumaa mehel Arieli tsikkel soetatud. Kuigi ilmselt nendest jäi rõõm üürikeseks, sest ju nad peatselt ära korjati ja sõjavankri ette rakendati.
Panen vähe suurema pildina Ilmari poolt üles pandud Ariel 3 1/2 Hp ja veel teise lisaks
http://i48.tinypic.com/2ic5mz5.jpg
http://i48.tinypic.com/2ptqcsw.jpg
http://i49.tinypic.com/21r6kg.jpg
http://i47.tinypic.com/zogild.jpg
Vasta
#89

Kuradi ilus tsikkel see korviga ...vot võtan ükspäev pudelid kokku, viin ära ...ja lähen ajas tagasi Toungue
Vasta
#90

Kaevasin veel ühe Arieli jäänused nurgast kokku.
raam XG 47588,mootori nr.BH 25195,mootoril kiri RH 500.
Kui ats 666 aega ehk kommenteerib.
Tänan.
Vasta
#91

Tervitus,
Tore et miskit jälle päevavalgele tulnud.
Kas need detailid kuuluvad samale rattale või lihtsalt kombineeritud?
XG/BH kombinatsioon raamatu järgi viitab 1940 NG või NH mudelile või ka 1941 W/NG (sõjaväe versioon), jäiga raamiga. N seeria kahjuks 350 Cc. NH versioon võib olla küll Red Hunter kuid sel juhul peaks kaanel olema kiri RH 350.
RH 500 teeks rõõmu, et kindlaks teha Kas 350 või 500 mootor, lihtsaim viis sisse vaatamata oleks järgmine: loe ainult silindri jahutusribid ära. 350 on 9 ribi ja 500 on 10, mäletamist mõõda. Võibolla keegi vaid RH 500 kaane peale kruvinud. BH mootoril viitab 350 st seega miskit ei klapi. Mis rattast veel olemas? Paar pilti oleks muidugi abiks identifitseerimisel. Katsun arhiivist uurida millega täpsemalt tegu... 5 kohalised numbrid kipuvad kahtlust ka rohkem sõjaväe versiooni peale viima sest neid vorbiti ikka hulgi sel ajal.
Parimat
Vasta
#92

(09-01-2013, 19:25 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ei tea kas selline mootor ka kunagi mõne Arieli küljes on olnud?



Silindri läbimõõt 72 mm. Suuruse järgi peaks olema 350 kuubikuline. See on nii silma järgi öeldud....  Sai millalgi ka otsitud,et mis aastakäik ja jõudsin 29-30 aastani aga kindlalt ei või väita. Kas kellegil on mõtteid?
Tänan.

Silindri läbimõõt peaks 70mm olema.
Kui käik 90mm siis 347 ccm,kui 76mm siis 293 ccm

https://www.youtube.com/watch?v=F9F4EolYtao


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Iinlased on jõudnud juba kõikjale,nende nägusid näeb isegi postitustes
Vasta
#93

Kuidagi vaikseks on jäänud teema ?  Rolleyes
Vasta
#94

(24-11-2012, 21:31 PM)Ats666 Kirjutas:  Tänud!
Keegi oskab äkki täiendada kas see ratas mis neil piltidel ka veel eestimaal asub või on läinud mujale? 40datel toodud Arielide arv on Eesti kohta küll päris korralik. Kahjuks kindlasti palju hävis sõjas või teisaldati lihtsalt mujale.
Maanteemuuseumis on ka mõned pildid kus peal Arielid. Keegi teab tunneb neid kohtasid või inimesi?
Parimat,
Andrus


Sinu 6 aastat tagasi esitatud küsimusele julgen vastuseks pakkuda, et piltidel on Valter ja Ella Toomsalu. 
Lisatud viimased 2 pilti pärinevad Ajalooarhiivist. Pildid on tehtud 21.05.1949

parimat
Raivo


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   


Vasta
#95

(06-10-2018, 00:17 AM)Luther Kirjutas:  
(24-11-2012, 21:31 PM)Ats666 Kirjutas:  Tänud!
Keegi oskab äkki täiendada kas see ratas mis neil piltidel ka veel eestimaal asub või on läinud mujale? 40datel toodud Arielide arv on Eesti kohta küll päris korralik. Kahjuks kindlasti palju hävis sõjas või teisaldati lihtsalt mujale.
Maanteemuuseumis on ka mõned pildid kus peal Arielid. Keegi teab tunneb neid kohtasid või inimesi?
Parimat,
Andrus


Sinu 6 aastat tagasi esitatud küsimusele julgen vastuseks pakkuda, et piltidel on Valter ja Ella Toomsalu. 
Lisatud viimased 2 pilti pärinevad Ajalooarhiivist. Pildid on tehtud 21.05.1949

parimat
Raivo

Tere Raivo,
Tänud info eest. Teema on natuke vaibunud aga kõik postituse aluseks olnud rattamarki käsitlevad materjalid on endiselt teretulnud.
Parimat,
Andrus
Vasta
#96

Musta numbri saanud vanamootorrataste aktid on avaldatud Vanamootorrattaklubi Unic-Moto kodulehel unic-moto.ee - tasub lugeda ja uurida. Jõudumööda pannakse sinna kõigi musta numbriga mootorrataste aktid. 

Sealt leiab ka teemaalgataja suurepärase töö tulemuse. Pideva kodumaise ajalooga (müüdud uuena Eestis) mootorratas on saanud uue elu suurepärases originaalsuses ning tehnilises seisukorras. 

Akt 421 - http://unic-moto.ee/uus/wp-content/uploa...0-1939.pdf

Soovitan lugeda ka klubi ajakirja Tempo 2016. aasta numbrit nr 23 - http://unic-moto.ee/uus/wp-content/uploa...o_2016.pdf

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne