Automootorist-kompressor.
#1

Ükspäev tuli selline idee teha mõnest üleliigsest automootorist kompressor. Käitakse seda traktori jvv, ehk seega traktori haakesse. Garaasis kompressorid küll olemas aga liivapritsile oleks vahest suuremat tootlikust tarvis, saunabussi raam tahab lõplikku viimistlust saada.

Uurist ka laiast internetist et kohe kindlasti on selliseid lahendusi varemgi tehtud, selgus et ongi. Toungue

Mootor tuleks üleliigsest puhtaks rookida. Vesijahutusega mootori puhul oleks mõistlik veesärk täita vedelikuga. Karterisse kindlasti õli.
Mida suurema kubatuuriga mootor seda suurema tootlikusega kompressori saaks. Käigukasti pole tegelikult otsa vist vaja, peaks 500pm piisama. Või siiski mitte?

Nüüd jõuame aga siiamaale millepärast selle teema üldse tegin.
Klapid.
Plokikaan oleks mõistlik vist minema visata kuna töötakti meil ju vaja pole?
Kui kolp alla minnes õhu sisse tõmbad siis kohe üles minnes peaks selle välja lükkama. Ehk iga kolvi kohta tuleks siis paigaldada kaks klappi.
Ei tea kas sellised õhuklappe kuskil müügil ka leida on või tuleks ise valmis teha?

Edasine teemaarendus igati oodatud, ehk abi teistelegi.

Tervitustega ksf MLuik

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Teemat arendatud siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...kompressor
Vasta
#3

pole küll automootor aga vist töötab http://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q=&e...VWQe6-PhsA
Vasta
#4

Mingitel vanadel traktorimudelitel oli kaasas klapp mis pandi pihusti asemele ja oli mõeldud õhu pumpamiseks, kui igale silndrile paigaldada niisugune ja õhk suurde paaki juhtida siis ajab ehk asja ajutiselt ära.
Vasta
#5

Igasse küünlaauku klapp, nukkvõll ja kõik selle ülekande rihmad-ketid-hammasrattad kuusakoski ja voila ongi olemas.
Tsiklite matkavarustuses on sellise klapiga pumbad täiesti omal kohal, kuna kompressorit või vähegi kobedamat jalgpumpa on raske kaasa vedada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

Igasse küünlaauku klapp, nukkvõll ja kõik selle ülekande rihmad-ketid-hammasrattad kuusakoski ja voila ongi olemas.


Nojah, aga kustkaudu pumbatav õhk sisse hakkab pääsema.
Vasta
#7

Klapivedrud hästi õrnad panna, rippklappidega võibolla päris ilma vedruta?
Vasta
#8

Jätad 2 silindrit töösse ja 2 loovutad kompressorile.
Siis ei pea eraldi mootorit külge aretama.
Vasta
#9

(07-12-2012, 00:39 AM)tõnn Kirjutas:  Jätad 2 silindrit töösse ja 2 loovutad kompressorile.
Siis ei pea eraldi mootorit külge aretama.

Seda varianti ma mõtlesin isegi. Tuleb töötaktid ühtlaselt ära jaotada ainult et asi ühtlasemalt käiks(Esimene ja neljas silinder reas neljase puhul siis näiteks). Peab mingi mootoriraipe nurgast välja ajama vist. Kõige huvitavam saaks vist olema süsteem mis asja vastavalt rõhu tasemele sisse ning välja lülitab.
Vasta
#10

(06-12-2012, 21:42 PM)v126 Kirjutas:  Igasse küünlaauku klapp, nukkvõll ja kõik selle ülekande rihmad-ketid-hammasrattad kuusakoski ja voila ongi olemas.


Nojah, aga kustkaudu pumbatav õhk sisse hakkab pääsema.

Sellestsamast küünlaaku keeratavast klapist.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

See peab siis küll üks huvitava ehitusega klapp olema. Ma arvan küll, et küünlaaugust jääb väheks silindri õhuga täitmiseks suurematel pööretel.
Vasta
#12

18 mm keermega küünlaavadega plokikaanega GAZ- 51 riistakomplekti kuulus kummipumpamisvoolik,selle klappidega otsik keerati küünla asemele . 14 mm keermega pole seda kohanud.

Tervitab Veteran.
Vasta
#13

(07-12-2012, 13:52 PM)v126 Kirjutas:  See peab siis küll üks huvitava ehitusega klapp olema. Ma arvan küll, et küünlaaugust jääb väheks silindri õhuga täitmiseks suurematel pööretel.

Loomulikult jääb kõrgematel pööretel väheks. Sõltub eesmärgist - kas sa kavatsed rämeda tootlikkusega kompressori nullist uuesti leiutada või kasutada olemasolevat auto mootorit koduses majapidamises rehvide pumpamiseks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#14

Kui asi korralikult kätte võtta, siis peaks saama päris suure tootlikkusega aparaadi. Endal plaanis vist teha üks selline custom kaas sellele mootorile- tulevasele pumbale. See kaas koosneks vastavate avadega metallplaadist ja iga silindri kohale paigutatavast näiteks mtz kompressori silindri kaanest, see peaks olema kõige lihtsam variant. Vedelikjahutuse tekitamine on juba selline loomingulisem töö, aga sellisel riistal peaks see kindlasti olema ma arvan...

Taivo
55624799
Vasta
#15

Tundub, et kõige lihtsam on jätta sisselaskeklapid oma tööd tegema, väljalaskeklapid kuidagi kinni ja pihusti või küünla asemele klapp ja sealt õhk paaki.
Vasta
#16

(07-12-2012, 23:23 PM)v126 Kirjutas:  Tundub, et kõige lihtsam on jätta sisselaskeklapid oma tööd tegema, väljalaskeklapid kuidagi kinni ja pihusti või küünla asemele klapp ja sealt õhk paaki.
Neljataktilisest mootorist ikka jutt?
Siis on vaja nukvõll kaks korda kiiremini tööle saada, muidu tekitab töötakt vaakumi.
Vasta
#17

Ühel pisikesel auto õhkvedru kompressoril oli klapiks vedruplekist liistakas kolvi peal. Ehk siis kolvi alla minnes pääseb õhk silindrisse "karterist".
Vasta
#18

(07-12-2012, 23:23 PM)v126 Kirjutas:  Tundub, et kõige lihtsam on jätta sisselaskeklapid oma tööd tegema, väljalaskeklapid kuidagi kinni ja pihusti või küünla asemele klapp ja sealt õhk paaki.

Väljalase kinni, Nimetagem: "puuduvad tõukurid või nookurid".
Vasta
#19

ja põlemiskambri ruumala võib vähendada, surveaste suureneb
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne