Gaz 66 vahekast ja vints
#1

Kas ja kuidas oleks võimalik pookida gaz 66´e vahekasti külge lülitatav jõuväljavõtt, nii et samal ajal, kui jõuvõtt töötab, saaks ka ratastele jõudu üle kanda. Teema on selles, et tahaks masinal, millele plaanin panna 66 vintsi, kasutab 66´e vahekasti. Postipuuri reduktoriga seda vist teha ei saa?

Kui kellelgi peaks olema 66´e vints müüa andke ka palun teada.


Erik
5068700
Vasta
#2

Võin küll väga võssa panna, aga orig. 66 vintsi väljavõte seda ju võimaldab?
Ise olen ammustel aegadel 66-ga vintsinud ja samal ajal 1. aeglasega mättaserva püüdnud...


Vasta
#3

Aga saab ju mõlemat operatsiooni korraga teha. Käik ja jõuvõtt sisse, sidur üles ja anna minna. Iseasi kas jõudu jagub.

Väike ääremärkus veel 66 vintsi kohta. Neil korpused suht õrnad. Kui alumisel tiguvõlli koonusrull laagritel loks suur siis raskemalt tõmmates lükkab korpuse lõhki. Aga see viga ilmneb siis kui vints kõva tööd teinud.
Vasta
#4

Too vintsi kardaan peaks ju algama käigukasti külge kinnituvast kastist,kastis olevad hammakad saavad liikumise ju äkki 1 käigu hammakalt ja toimima peaks ju nii sõitva kui seisva masina puhul.
Vasta
#5

(09-12-2012, 12:52 PM)muska71 Kirjutas:  Too vintsi kardaan peaks ju algama käigukasti külge kinnituvast kastist,kastis olevad hammakad saavad liikumise ju äkki 1 käigu hammakalt ja toimima peaks ju nii sõitva kui seisva masina puhul.

Jutt on ju vahekastist. Teoreetiliselt peaks olema küll võimalik, et rattad liiguvad ja vahekasti väljavõte toimib samal ajal. Postipuuridel pandi puurimise ajal vahekast neutraalile ja puurimine toimus siis. Vahekasti väljavõte on selline suht haruldlane asi, mida eriti ei liigu enam.
Vasta
#6

Vahekasti väljavõttelt ei ole võimalik jõudu võtta ja samal ajal liikuda, kuna see liikuv hammasratas mis seal vahetab kiiret ja aeglast käiku on ainukesena selle augu all ja seda lükatakse liiga pikalt et oleks ruumi väljavõtte hammakat kuhugi kõrvale panna sõites.Seega on see keskele jäetud ja neutraali pannes hambub väljavõttega.
Vasta
#7

Just, sinnamaani jõudsin ise ka, et originaalse väljavõttega ei saa. Aga kuidas saaks, teha ise väljavõtt? Teha millestki, mis peaagu sobiks? Raske vene tehnika on minu jaoks natuke võõras teema, aga hammasrataste hamba moodulid on neil standart?
Vasta
#8

Kas on kellelgi ideid? Kes keegi teab kedagi, kes selle töö ette võtaks?
Vasta
#9

Nagu enne mainitud ei ole võimalik selle võlli pealt ülekannet võtta, kuna hammasratas läheb liiga kaugele.Teoorias saaks kiire käigu ja neutraali panna hambuma, kuid see vist ei ole vastuvõetav?
On tehtud käigukastist tuleva võlli teise otsa väljavõtteid suht lihtsalt.
Laagrialune pind treida peenemaks, sinna kuumalt otsa pikendus, pikendusele lõigata nuudid, nuutidele lülitusmuhv ja edasi kahe laagriga võllijupp, mil kardaani flants otsas ja ümber sobiv korpus.
Vasta
#10

Ühe võimalusena võib kasutada Zil 157 vahekasti. Kahesillalise auto puhul jääb ühe tagasilla võll tühjalt keerlema. Sellele vabale otsale võib külge pookida lülituse vintsi jaoks. Sellisel juhul on aga võimalik vintsida vaid koos veoga. Ühesõnaga igat pidi on jama.
Kuna ehitatav auto tundub ikkagi raskemate killast olema, siis mina soovitaksin kasutada kas Gaz-i või Zil-i käigukasti koos vastava väljavõttega. Nii on see algselt mõeldud ja nii töötab kõige paremini Cool Kui kasutad teist mootorit, siis tuleb teha siduri koja ja käigukasti vahele sobiv üleminek ja vajadusel ka käigukasti võlli ots ümber teha.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#11

Minu viga, ei pannud tähele, et tegu vahekastiga, orig. väljavõtt oli käimakastist, aga puuriga pole kokkupuudet olnud.

(11-12-2012, 21:44 PM)Mufff Kirjutas:  ...
Kuna ehitatav auto tundub ikkagi raskemate killast olema, siis mina soovitaksin kasutada kas Gaz-i või Zil-i käigukasti koos vastava väljavõttega....
Projekt peaks olema siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=11772
Nagu juba esimestest postitustest lugeda, siis tegu "kaalujälgijate" projektiga, kus iga gramm arvel, Zili kasti kaal oli meil palju...?


Vasta
#12

(11-12-2012, 22:09 PM)hulgus Kirjutas:  Minu viga, ei pannud tähele, et tegu vahekastiga, orig. väljavõtt oli käimakastist, aga puuriga pole kokkupuudet olnud.
(11-12-2012, 21:44 PM)Mufff Kirjutas:  ...
Kuna ehitatav auto tundub ikkagi raskemate killast olema, siis mina soovitaksin kasutada kas Gaz-i või Zil-i käigukasti koos vastava väljavõttega....
Projekt peaks olema siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=11772
Nagu juba esimestest postitustest lugeda, siis tegu "kaalujälgijate" projektiga, kus iga gramm arvel, Zili kasti kaal oli meil palju...?

Zil-i käigukast kaalub oluliselt rohkem kui Gaz 53 käigukast. Samas olen ma suure "Zil-i entusiastina" teadlik ka Zil-i käigukasti "rikkalikest mängimisvõimalustest". Zil-i käigukastile saab panna kolm väljavõtet. Kaks külgedele ja üks kasti peale. Lisaks veel üks väljavõte vahekasti peale. Seega kokku 4 väljavõtet (Zil 157 ja 131). Nagu aru saan, tahab omanik, et vints oleks mehaaniline ja sellest ka soov võtta vintsi vedu jõuväljavõttega.
Auto kaalust oleks pidanudki seda postitust alustama. Ka Gaz 66-e vints on omajagu raske, kuid samas võimas. Ühe variandina võid mõelda ka kahe UAZ vahekasti kasutamist. Mitte jadamisi vaid paralleelselt. Sellisel juhul pead leidma võimaluse, kuidas ühendada omavahel kastide sisendid (näiteks ketiga, hammasrataste või rihmaga). Sõltuvalt ülekandearvust, tekib sellisel juhul kaks näiteks samal kiirusel pöörlevat vahekasti. Esimene veab sildasid ringi ja teisel on kaks vaba otsa, üks ees ja teine taga, millele võib vintsi külge aretada. Esimese vahekasti neutraalasendi puhul saad ainult vintsida. Lisavõimalusena saab vahekasti hammasrattaid sisse ja välja lülitades vedada aeglaselt ja vintsida kiiresti ning vastupidi ja nii edasi. Lisaks sellele saab teise vahekasti panna ka neutraalasendisse, et vähendada mootori koormust sõidu ajal. Omamoodi perversne, kuid ka sellistel perverssustel võivad olla omad võlud Big Grin

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#13

Pakun, et selle mootori ja nende sildade vahel, mis selle auto küljes on, läheb UAZi vahekast lihtsalt katki...

Taivo
55624799
Vasta
#14

Kui teha 66 jaotuskasti siseneva võlli flantsi külge ketihammasratas?
Keskmise võlli kaane poltide alla saab kinnitada ketihammasrattaga väljavõtte vintsile koos lülitusega.
Jääb muidugi küsimus, kuidas kett ja muda kokku sobivad.
Vasta
#15

Pole küll kunagi ise ühtegi väljavõtet projekteerinud, kuid minule sellise olukorra peale mõeldes tuleb pähe vaid soovitus kaaluda hoopis hüdrovintsi. Hammasratastega seonduva konstrueerimine/ümberehitamine pole ei lihtne, ega odav. Kindlasti oleks võimalik seda teha, kuid rahalised kulutused on sellised, et jäävad kokkuvõttes samasse suurusjärku korraliku (ulatuslikult kontrollitava) hüdrosüsteemi ehituse/paigaldusega.
Võibolla on see halb mõte, kuid ega ma üleüldisele tõele ei pretendeerigi.
Vasta
#16

Väga hea, mõtted liiguvad. Hüdrovintsi esialgu välistaks, kuna piisavalt võimsa hüdropumba käitamiseks on samuti vaja hammas või kett ülekannet. Samuti on nii võimsa pumba ja hüdromootori kaal juba selline, et mehhaaniline lahendus tuleb kergem. Miks mehhaniline, sest siis saaks vintsi tõmbekiiruse ja tõmbejõu vastavaks mootori võimsusega, mis on u. 200 kw. Loomulikult on hüdro suur eelis paindlik juhtimine, mis mehhanilisel lahendusega pmst puudub.
Vasta
#17

(12-12-2012, 09:41 AM)kaasik Kirjutas:  Pakun, et selle mootori ja nende sildade vahel, mis selle auto küljes on, läheb UAZi vahekast lihtsalt katki...

Viidates teemaalgataja poolt pakutud 200 kW mootorile, siis ilmselt läheb katki ka kaasiku oma. Palju see originaalpada välja keetiski vändalt?
Vasta
#18

Jaotuskast peab tõenäoliselt vastu.Originaalmootor on küll ainult 85 kW, aga mina olen oma auto peal sinna 100+ kW sisse lasknud.
Lisaks on minu autol topeltaeglusti, mis kahekordistab pöördemomendi.Pigem laguneb Gaz 66 vints sellise võimsuse peale.
200 kW saab vintsi sisse minna kas pöördemomendina või kiirusena.
Esimesel juhul puruneb vints mehaaniliselt, teisel juhul suure tõenäosusega tekkiva kuumuse tõttu.
Vasta
#19

Õnneks praktika näitab, et vahekast peab vastu probleemideta, samuti näitab kaasvõistlejate praktika, et GAZ`i ja PTR`i vintsid peavad ka vastu 200 kw mootori tõmbele ja pöördele. Teema ju ka tegelikult selles, et kerge- alla 2 tonni auto istub ka kergemalt kinni. Kaasvõitlejad kasutavad küll valdavalt Roburi vahekasti, aga vat see asi ei sobi minu auto alla, kuna Roburi vahekastil on kardaanide väljavõtted valel pool, minu jaoks.
Vasta
#20

Mõtlen selle võimaliku lahenduse peale ja ikka jõuan oma peas selleni, et seda algmõtet ilmselt ellu viia ei saa (ilma väga kallite ümberehitusteta).
Gazi vahekasti väljavõtted on pandud töötama ju seisva auto korral. Soovides samal ajal edasi/tagasi liikuda peaks olema jaotuskastis eraldi fikseeritud hammasratas (lülitus võib olla väljavõtte korpuses), mis ei paneks kasti neutraali peale. Et seda aga teooriast praktikasse panna tuleks hakata kasti võlle ümber tegema...
Huvitav teema muidugi, kuid mina jõuan sellele mõeldes ikka ringiga sinna, et see on liiga suure ümberehituse ettevõtmine liiga väikese võidu nimel. Eraldi vahekasti ja käigukastiga süsteemi puhul ongi käigukasti küljes väljavõtted seetõttu, et sellisel juhul on võimalik vahekastist võimalik panna auto neutraali peale. Kasutatakse ju militaarveokate vintse ka lihtsate kraanalahenduste korra.
Ilmselgelt on autol liiga vähe ruumi kastide vahel, et sinna midagi aretada ja see jätab vähe edasisi valikuvariante.

Ise pole ühtegi ära lõhkunud, kuid olen samuti kuulnud, et kulumise tõttu annab vintsil otsad teo korpus, mis osaliselt võib muidugi olla ka ajastu "kvaliteedist" tingitud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne