VAZ 2101-05 esimese käigukasti simmeri vahetus?
#1

Tere ja j6udi k6igile.

V6ttsin otsuse vastu enda 21011le ühe 05e 5 käigulise käigukasti paigaldada. Enne kui kast alla läheb vahetan loomulikult tihendid ära. Kardaaniflantsi simmeriga ei olnud probleeme. Esimese simmeri puhul vajan aga teie abi.

Peale vaadates näen ainult ühte metallr6ngast millel on all auk (6liväljajooks?). Kas ma pean otsakaane eemaldama et simmerit vahetada?

Ette tänades Kaspar
Vasta
#2

Otsakaas tuleb eemaldada jah, sest sellel auguga detailil on teiselpool lai krae.

Siin on näiteks käigukasti lammutamisest palju pilte.
Vasta
#3

Tere!

Aitäh kiire vastuse eest. Kui ma 6igeti auru sain, saan otskaane minimaalse vaevage maha/peale. Poldid lahti ja juba peaks kaas maha tulema v6i on minu m6tlemises viga?

Piltidel näen ianult käigumehhanismi lahti v6ttmist. Mina soovin ainult kaane sidurikojast eemaldada.

Tervitades Kaspar
Vasta
#4

Keerad nr17 padrunvõtmega mutrid lahti , kaks mutrit on 13võtmele.
Ettevaatlikult koputades peaks kaas kasti küljest eralduma.Simmeri vahetuseks ei pea isegi seda metalljublakat kaane küljest eraldama.Cool
Vasta
#5

Hiljuti sai selline käigukasti renoveerimine ja vahetus tehtud. Vahetada on sul vaja veel käigukasti padi ja tala mille külge padi kinnitub. Lisaks spidomeetri ajamit vedav tigu, et spido ei valetaks.
Kastil on soovitav vahetada kõik laagrid või vähemalt 5-da käigu kaks laagrit. Nende vilistamine on tüüpviga viiestel kastidel. Tihendid ja simmerid pane uued. Sünkronisaatorid kriitilise pilguga üle vaadata.
Samas on aga täiesti võimalik, et käimar on tip-top ja ready for race.
Vasta
#6

Sain eelnevalt autoga s6ita millel kast peal oli. Tehnilisi rikkeid ei suutnud tuvastada. Aga kuna korpus oli kergelt 6line otsutasin ikkagi lihtsamad tihendid ära vahetada.

Kas ma pean enda originaal 21011 spido teo 05 käigukasti külge paigaldama? Nagu eelnevalt kirjutasin on mul komplektne 21011 originaal käigukastiga mida soovin 5se käigu kastiga asendada. Kas pean uue 05 padja kasutama?
Vasta
#7

Tere veelkord,

ma kannan korraks kokku mis vajalik teha on et 01le 05 käigukasti paigaldada.

- Uus tagumine tala (olemas)
- Uus tagumine kastipadi (olemas)
- Tihendid ja Simmerid on selged, need vahetasin ära, suur tänu abi eest

Viimane küsimus jöeb aga spidotrossiväljav6ttu kohta. V6rreldes nii 01 kui ka 05 oma on näha et hammastik on erinev. Kas neil on ka erinev ülekanne? Pigem, kas ma pean 05 kasti nii palju laiali v6ttma et vedavad tigu hammasratta 01 oma ära vahetada?
Vasta
#8

Spidomeetri trossi ajami vahetuseks pead käigukasti tagumise otsa kaane maha võtma, sest selle ajami nö. teine pool on käigukast väljundvõlli peal. Need asjad käivad alati paaris. Kui otsakaas maas, saad ka 5. käigu üle vaadata. Kui lülitus kahvlil/muhvil on vähimaidki kulumis märke, siis minu soovitus on need välja vahetada. Kui õli sisse valad, siis kindlasti üle normi, muidu jääb 5. käik kuivale. Üks abistav link ka lõpetuseks http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8800
Vasta
#9

Tere j6udu,

viimane link on väga hea abi, suured tänud. Nagu ikka, on mul aga üks küsimus veel jäänud.

Olemas on mul m6lemad tagasillad. Originaal 21011 ja doonorauto 2105. Kuidas on teie kogemused, kas originaal 1,3 mootor on piisavalt j6ukas et 05 kasti ja originaal tagasilla s6ita v6i on soovitav kohe 05 tagasild paigaldada.

Ma eeldan et kui kasutan 011 silda ja 05 kasti koos 011 spidoülekandega hakkab ikkagi valet väärtus kuvama, kuna tagasilla ülekanne on teine.
Vasta
#10

Tere!

Spidomeetri valetamise kohapealt on oluline see, missugune on tagasilla ülekanne ja pisut ka kummide kõrgus.
Kui su 21011 on sama ülekandega sild, kui 05 alt pärineval käigukastil, siis pole spidomeetri trossi ajamit tarvis vahetada.
Vasta
#11

Esimese hooga arvasin, et 05 peaülekanne on 4,1, siin on Ladade tehnoandmed http://www.ladaklubi.ee/leht/images/stor...ndmed.html , ehk selle tabeli järgi on 05 ja 011 sama reduktor tagasillas, ülekanne 4,3.Kui sul originaal tagasild, siis spidoka ajamit nagu vahetama ei peaks. Eks targemad parandavad, kui eksin.
Vasta
#12

Kui vana kasti spidomeerti ajami tigu on sama keerme sammuga, siis ei pea vahetama. Kui ajameid omavahel võrdled ja keerme tõusud on erinevad siis võiks vahetada.
Võid ka 5-se kasti originaal ajami külge jätta. Kui reduktori ülekanded on samad siis asi hea. Kui erinav - hakkab spidomeeter veidi valetama.
Loe Lada foorumit (reduktor, ülekanded, jne.), saad asja enda jaoks selgeks mõtelda.
Kas tegu on 011 või 013-ga? Kui 011 siis jäta ajam ms oli 5-sel. Kui 013 siis vaheta vedav ja veetav tigu viieses kastis originaalide (2101) vastu.
Vasta
#13

Lühidane tagasiside ka minu poolt,

originaal 011 tagasillaga ei ole 07 kastiga mingit probleemi. Mootoril on piisavalt j6udu et edasi liikuda. Pöörded on väga heas vahemikus, tundub kogunisti parem kui originaal käigukastiga.
Tagasillareduktorit kindlasti vahetama ei hakka. Spido ajami vahetan järgmine kevad, kuna näitab liiga k6rget kiirust.

Muidu saan teistele ainult soovitada. Reisikiirus on nüüd ca. 110km/h vaikse mootoriga. Super.

Tänud siia maani.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne