Mure MTZ 52 eelsüütega
#1

Tervist,

Probleem siis eelnimetatud MTZ- 52'ga, millel peal D-50 mootor . Sai soetatud uued eelsüüteküünlad ja peale pandud, sest mootor käima ei lähe miinus kraadidega, isegi siis kui kuum vesi läbi radiaatori ajada. Panin külge aga voolu peale ei saa, avastasin siis et küünalde peal jooksev juhe, mis minu aru saama järgi peaks olema (+), tuleb armartuuri alt läbi relee ja seal küünaldele ja siis mootorisse. See peaks tähendema et see on siis (-), kuigi selle peaks saama ju hoopi mootoris, läbi küünlade? Pole elektroonikaga eriti sina peal, siis palun nõu ja abi.

Otsisin Netist ja foorumist aga kusagilt midagi ei leia selle kohta.
Viimati sain käima traktroi -5'e kraadiga, aga siis sai lasta filtrid soojaks, küttetorud, Sai ka kuum vesi sisse valatud ja gaasipõletiga leek suunatud õhuvõtutorusse vaheldumisi eeteriga. Soojalt läheb käima poolest pöördest

Debiilsus ei tule maha sooja vee ja seebiga
Vasta
#2

Vaatasin endal olevat MTZ 52-e skeemi. Pole aimugi, kas see on ainus kehtiv, või on tootmise ajaloo jooksul seda muudetud. Aga igatahes minu skeemil on märgitud küünlad järjestikku. S.t. igal küünlal on kaks klemmi. Vool tuleb ühest sisse, teisest välja ja seejärel järgmisele küünlale. Nii kõik neli tükki ja seejärel massi. Enne küünlaid on näidatud mitte relee, vaid eeltakisti. Sellele lisaks läbib vool veel kontrollspiraali. Vool lülitatakse sisse lihtsalt süüteluku võimsamate kontaktidega. Need küünlad töötasid minu mäletamist järgi mingi 1,8 voldiga või midagi sellist. 12 volti üksikule küünlale peale andmine lõpeb hetkelise läbipõlemisega. Seda olen ise pealt näinud, no kohe mitte ei usutud minu juttu.
*******************************************
Edit:
Lisan jutu raamatust:
Tsitaat:Свечи накаливания (только для двигателя Д-50) ………… Типа СНД-100-БЗ, двухпроводные, сопротивление спирали свечи 0,028 ом. Последовательно со свечами включены: дополнительное сопротивление (типа СЭ50-В) 0,06 ом, расположенное на кронштейне масляного бака, и контрольный элемент (типа ПД51), расположенный на щитке приборов

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#3

Elektroonikat seal ei ole. Puhas madalpinge elektromehhaanika.

Mihandsed küünlad? 1 või 2 klemmiga?

1 klemmiga küünlad on rööpühendusega ja töötavad 12V pealt.
2 klemmiga küünlad on reeglina jadaühenduses ja tööpinge sõltub mudelist...

Relee lülib enamasti plussi, kuid see ei ole mingi reegel - ikka nii, nagu loojal vaja oli.Rolleyes
Vasta
#4

(13-12-2012, 15:29 PM)v6sa Kirjutas:  Elektroonikat seal ei ole. Puhas madalpinge elektromehhaanika.

Mihandsed küünlad? 1 või 2 klemmiga?
küünlad siis sellised
[Pilt: 61429d48e0c67413c8ac5702bc081042.jpg]

Debiilsus ei tule maha sooja vee ja seebiga
Vasta
#5

Välimus tundub, nagu peaks olema jadaühenduse oma. Mis sinna korpuse peale kirjutatud on?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#6

Tere. Omal sama tee läbi käidud, kui küünlad ei tööta, siis käima ei saagi normaalselt, sada imet peab jah läbi tegema. Kontrolli kindlasti ka et salongis-armatuuris olev kontrollspiraal oleks töökorras, muidu ka pinge küünaldeni ei jõua. See kontrollspiraal on ümbritsetud portselaniga. Meie traktoril oli see potselan mõranenud ja kogu jama hakkas sealt pihta.
Vasta
#7

Viga leitud. Nimelt kontrollspiraal oli lahti ühendatud ja nagu ka eelnevalt pakutud siis oli see omadega läbi.
Keegi on kurja vaeva näinud juhtmete eemaldamisega.

Suured tänud kõigile

Debiilsus ei tule maha sooja vee ja seebiga
Vasta
#8

(13-12-2012, 23:16 PM)Tmees Kirjutas:  Viga leitud. Nimelt kontrollspiraal oli lahti ühendatud ja nagu ka eelnevalt pakutud siis oli see omadega läbi.
Keegi on kurja vaeva näinud juhtmete eemaldamisega.

Suured tänud kõigile

Vana teema kuid kas kellelgi äkistki on miskit lihtsat skeemi küünaldele, kuna kaan läheb peadselt küünaldega versioon peale, siis sooviks ka vajaolevad vidinad vahele panna.  Küünal , see on kirjajärgi 1,4v jadaühenduses *4 = 5,6v siis kontroll lamp võimsus teadmatta ja siis  kaubamajas pakkumisel veel mingi lisatakisti vms, et  mida täpsemalt tarvis oleks, et maha ei kärsataks kohe. Kindlasti on siin kogemustega härrasi kes viitsivad vastata.
Vasta
#9

https://www.pmkaubamaja.ee/et/takisti-pd...orile.html
Selline asi läheb ka vahele aga ma soovitan selle mõne vana traktori küljest vaadata sest uutel pole klemmide materjal enam õige ja ühendus katkeb õige kiirelt.
Vasta
#10

(13-12-2019, 22:04 PM)2715 Kirjutas:  https://www.pmkaubamaja.ee/et/takisti-pd...orile.html
Selline asi läheb ka vahele aga ma soovitan selle mõne vana traktori küljest vaadata sest uutel pole klemmide materjal enam õige ja ühendus katkeb õige kiirelt.

Olen lisaks kontroll spiraalile ka seda süsteemis lisaks näinud kunagi:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/50-50.html
Tea kas see ka vajalik, või kellegi omalooming oli. See aknaga kontrollspiraal aitab kuumenemisks sobivat aega tuvastada, see kinnise kambri sees asuv takisti aga?
Kui nüüd mõlemad need spiraalid on vajalikud, siis on see tänapäeva mõistes asjatu ilma kütmine suurte kadudega. Nõutud hea aku.
Ilmselt oleks mõistlik plokikaas maas olles sinna miskised praeguse aja küünlad aretada. Saab oluliselt parema lahenduse.
Vasta
#11

MTZ-50/52 elektriskeem.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#12

(13-12-2019, 22:21 PM)meli666 Kirjutas:  Olen lisaks kontroll spiraalile ka seda süsteemis lisaks näinud kunagi:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/50-50.html
Tea kas see ka vajalik, või kellegi omalooming oli. See aknaga kontrollspiraal aitab kuumenemisks sobivat aega tuvastada, see kinnise kambri sees asuv takisti aga?
Kui nüüd mõlemad need spiraalid on vajalikud, siis on see tänapäeva mõistes asjatu ilma kütmine suurte kadudega. Nõutud hea aku.
Ilmselt oleks mõistlik plokikaas maas olles sinna miskised praeguse aja küünlad aretada. Saab oluliselt parema lahenduse.

See vigur teeb mingit muud asja ja 50 küünalde süsteemi ta ei kuulu.
See aga et see süsteem voolu raiskamine on vastab täiesti tõele.
Kui kaanes küünlaavad olemas on siis pole ka miskit erilist aretada vajagi.
Piisab kui treida vana küünla korpuse kujuga puksid, kuhu sisse saab teha pesad näiteks volkari küünaldele ja see puks laheb mutriga kaande nagu vana küünalgi.
Sügavust ainult peaks jälgima, et küünal pikemalt välja ei tule kui ruum lubab.
Siis lükkad küünlad taha, loed mõttes kümneni ja käivitad.
Väga külma ilmaga, kui mootor hakkab puterdama ja valget suitsu ajama lased veel korra miski 8 sek ja hakkab ühtlaselt tööle.
Pole vaja minutit oodata kuni spiraal hõõguma läheb ja akust vool otsas on.
Vasta
#13

See sõiduka küünal tundub hea idee ja sellega seoses, et mis materjalist see jupp tuleks lasta treida. Teras lihtsalt ja soodsalt kättesaadav, kuid loogika ütleb, et töökäigus läheb kamber veidike soojaks, ning metall paisub, mille käigus võiks käija kaanes praks? Kas näiteks pronksist või millised oleksid õiged valikud?
Vasta
#14

(14-12-2019, 17:28 PM)Maakas Kirjutas:  See sõiduka küünal tundub hea idee ja sellega seoses, et mis materjalist see jupp tuleks lasta treida. Teras lihtsalt ja soodsalt kättesaadav, kuid loogika ütleb, et töökäigus läheb kamber veidike soojaks, ning metall paisub, mille käigus võiks käija kaanes praks? Kas näiteks pronksist või millised oleksid õiged valikud?

Kui originaalküünal keeratakse sisse tavalise raudmuttriga siis miks peaks nüüd praks käima. Pööriskamber ju ka rauast kuhu see küünal sisse läheb. Pole vaja pabistada.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#15

(14-12-2019, 17:28 PM)Maakas Kirjutas:  See sõiduka küünal tundub hea idee ja sellega seoses, et mis materjalist see jupp tuleks lasta treida. Teras lihtsalt ja soodsalt kättesaadav, kuid loogika ütleb, et töökäigus läheb kamber veidike soojaks, ning metall paisub, mille käigus võiks käija kaanes praks? Kas näiteks pronksist või millised oleksid õiged valikud?

Ära üle mõtle: seal on teras hea küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne