Akutrell & alternatiivsete akude teema
#1

On keegi näiteks akutrelli ümber ehitanud nii, et seda saab ka kasutada auto aku pealt?
Vasta
#2

võtad juhtmed kontaktidelt ja paned autoaku külge, või milles see küsimus on?
Vasta
#3

Ilmselt soovitakse lihtsalt patenti või autoritunnistust vormistada ning uuritakse veidi tausta.
Vasta
#4

Praegu mõtlen siin, et selline viisakas juhe, kus üks ots käiks pistikuga drelli otsa ja teisel otsal krokodillid, oleks enda garaazis mõistlik lahendus.
- Mul on mingi 10 aastat vana hiinakas, mille aku ei pea ja laadimine võtab tihti kauem aega, kui on planeeritud mingi kiire asja tegemiseks.
- Uue, korraliku akudrelli ostmist aegajalt mõnede kruvide keeramiseks ei pea hetkel mõistlikuks.
- Auto asub garaazis ninaga (akuga) töölaua poole ja kuna ruumi on nagunii vähe, siis ei pea see juhe ka väga pikk olema.


Tundub, et tuleb see esmapilgul jabur mõte teoks teha Smile
Vasta
#5

Kõigepealt võiks täpsustada, millisel pingel drell töötab. Minu teada on olemas 9,6V, 12V, 14V, ja 18V akudrellid. 12V puhul peaks 1:1 külge minema, jälgi vaid polaarsust. Lased mõnel vanal drelliakul soolikad välja ja joodad välise aku juhtmed originaalaku klemmide külge.
Kui pinge erineb originaalist, saab ka hakkama, kuid läheb keerulisemaks. Vaja on pingemuundurit, mis maksab veits raha ning tahab jahutust. 14V drell peaks ka 12V-ga talutavalt ringi käima, on vaid uimasem ja nõrgem.
Kas projekt tuleneb vajadusest kasutada drelli kusagil elektrivõrgust kaugel, kus saadaval vaid auto pardaelekter või ei raatsi lihtsalt drellile uut akut osta?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#6

Elekter on minu jaoks blackout ja vabandan ette kui väga loll küsimus, kuid kas autoaku oluliselt suuremad amprid ei puutu asjasse kuidagi? Ehk kas see pole takistus?

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#7

Kiire minupoolne nägemus elektrist.

Drell vajab pinget 12V ja oletame, et tema võimsus on lihtsuse mõttes 120W.
Ampritega mõõdetakse voolutugevust ja saadakse see jagades tarbitava võimsuse (120W) voolupingega (12V) = 10A
Autoakul on mahutavus märgitud ampertundides ja puhtteoreetiliselt on 64A aku võimeline eelnäites olevat drelli keerutama 6,4 tundi. Praktikas muidugi vähem.

Edit.
Seega amprid ei ole takistus vaid nagu juba varasemalt mainiti voolupinge (seade peab töötama pingel 12V)
Vasta
#8

milles küss
[Pilt: F78TDTIH6735DH5.LARGE.jpg]
Vasta
#9

(14-12-2012, 11:12 AM)Maamees Kirjutas:  Elekter on minu jaoks blackout ja vabandan ette kui väga loll küsimus, kuid kas autoaku oluliselt suuremad amprid ei puutu asjasse kuidagi? Ehk kas see pole takistus?

Sellisel juhul ei saaks ju autol peale starteri ja signaali muid asju kasutada, sest tarbijad ju kõik juhtmetega samamoodi aku küljes. läbivad amprid, ehk siis voolutugevuse määrab ära tarbija ise oma takistusega.

Eelmainit 14V tarbija töölerakendamine 12V pealt võib veel õnnestuda, kahjuks mõjub alapingel töötamine hävitavalt ressursile. Analoog: miks kõrbevad starterid jm el. mootorid, just siis kui neid kurnata tühja akuga (alapingega) käiates?


Vasta
#10

(14-12-2012, 12:26 PM)hulgus Kirjutas:  
(14-12-2012, 11:12 AM)Maamees Kirjutas:  Elekter on minu jaoks blackout ja vabandan ette kui väga loll küsimus, kuid kas autoaku oluliselt suuremad amprid ei puutu asjasse kuidagi? Ehk kas see pole takistus?

Sellisel juhul ei saaks ju autol peale starteri ja signaali muid asju kasutada, sest tarbijad ju kõik juhtmetega samamoodi aku küljes. läbivad amprid, ehk siis voolutugevuse määrab ära tarbija ise oma takistusega.

Eelmainit 14V tarbija töölerakendamine 12V pealt võib veel õnnestuda, kahjuks mõjub alapingel töötamine hävitavalt ressursile. Analoog: miks kõrbevad starterid jm el. mootorid, just siis kui neid kurnata tühja akuga (alapingega) käiates?

12v akudrellidega kogemused, et kui on 1,3 amprit tunnis aku kestab tundaega pidevalt kruvides ja 2,7 amprine kestab yle kahe tunni.
Vasta
#11

Mul on üks vastupidine näide tuua, kuidas akutrelli aku korraks autoakuks hakkas. Esmaspäeva hommik, vaja ajapeale tööle jõuda, auto aku tühi. Õnneks oli sõber võtta, kes abiks oli: kuna krokodille ja nööri polnud, jäi sikutamine ja täkutamine ära. Kus mure kõige suurem, seal abi kõige lähem. Sõber tõi oma autost Hilti 18V trellikomplekti. Kuskilt võpsikust leidsime alu liinikaablit. Ettevalmistused tehtud, istusin suht skeptilises meeleolus autosse: no ei vea akutrelli aku R6 Omegat käima.
Sidur alla, süüde sisse, törts starterit ja pill käis!!! Vaat sulle tänapäevaseid akusid.
Vasta
#12

Proovisin kunagi, kasvuhoonet ehitades panin paraja pika juhtme taha, aga paraku ei jõudnud täiesti korras 55 Ah autoaku trelli eriti ringi ajada, jõudu lihtsalt polnud. Ei hakanud toona asja üle juurdlema, aga arvatavasti tekis pikas juhtmes selline pingelang, et vool ei jõudnud piisavalt trellini.
Mõni targem võiks asja teoreetiliselt [/align]lahti seletada.
Vasta
#13

http://www.effex.ee/index.php?pg=37

Vaata sealt:"Abiks 12V halogeenlampide paigaldajale ehk maakeeli: kui jäme juhe peab olema trafost lambini." Muljetavaldavad numbrid Smile
Vasta
#14

Annaks mingi 10 euriga Powerplusi akutrelli 14,4V[/align] ära 2 akut ja kohver. Laadija teenib teisi eesmärke mul. Huvi korral aitab 5139361 asub see asjandus Viljandimaal Tarvastu vallas. Pane sõiduauto aku järele siis töötab, nii et asigi pole. (Kui raha ei taha anda, siis tehnikalehti võiksid ikka pakkuda)

Veel pole maha löödud
Vasta
#15

(14-12-2012, 11:26 AM)Alts Kirjutas:  Kiire minupoolne nägemus elektrist.

Drell vajab pinget 12V ja oletame, et tema võimsus on lihtsuse mõttes 120W.
Ampritega mõõdetakse voolutugevust ja saadakse see jagades tarbitava võimsuse (120W) voolupingega (12V) = 10A
Autoakul on mahutavus märgitud ampertundides ja puhtteoreetiliselt on 64A aku võimeline eelnäites olevat drelli keerutama 6,4 tundi. Praktikas muidugi vähem.

Edit.
Seega amprid ei ole takistus vaid nagu juba varasemalt mainiti voolupinge (seade peab töötama pingel 12V)
Lugenud teksti läbi,sattusin segadusse... Kratsisin kõrvatagant ja googeldasin lõpuks minule uue sõna "voolupinge"..tean et on olemas sõnad "pinge" ja "vool", mis ka mõlemad olemas Ohm´i seaduses. Googel kah ei tea sellestsõnast midagi... või äkitse uus "taristu" moodi sõna mis on kasutusse lükatud Isailvese poolt...aidake rumalat palun. Sad

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#16

Seda "voolupinge" teemat on selles foorumis juba lahatud, aga nagu näha, tulemusteta. Sad
Osa seltsimehi kasutab seda ikka järjekindlalt edasi, laskmata end millestki eksitada.
Vaatasin just järele, vool ja pinge on 9. klassi teema, 3-4 õppeveerand.
Äkki tasuks maha istuda ja endale need mõisted lisaks takistusele ja võimsusele selgeks teha? Kui need mõisted ja nende suhe üksteisega selgeks saavad, on edasi lihtne. Kogu arusaamatu ja hirmuäratav elektrimaailm muutub äkki lihtsaks, loogiliseks ja arusaadavaks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#17

Ausaltöeldes oleksin pidanud enne kirjutamist mõisted üle vaatama aga noh - eks tuleb igast veast õppida. Lohutan end, et vana Henry Ford ei osanud surmani suuremat tehnilisi jooniseid lugeda aga ei lasknud ennast sellest häirida.
Vasta
#18

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=41489&pid=286799#pid286799
Seal on juba kirjeldus akulaadija kasutamisest akutrelli käitamiseks. Eriti käepärane lahendus inspireeritud autode koosteliinil kasutatavast. Mõnus oli tapeediriiuleid kokku vuristada ja tööjõudlus milline! masstoodangu juures ideaalilähedane.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

(14-12-2012, 01:44 AM)Moto555 Kirjutas:  On keegi näiteks akutrelli ümber ehitanud nii, et seda saab ka kasutada auto aku pealt?

Jah, olen. Skil 9,6 V laulab autoakult kenasti. Originaalakud surid loomulikku surma paari aastaga ja päris kobe trell jäi seisma... Lasin ühelt akult sooled välja ja kinnitasin aku klemmide külge juhtme. Teise otsa said odavate käivitusjuhtmete poolik.

Kümneid minuteid ei ole ma teinud, kuid 10 mm auk terasplaati tuli küll üsna vaevata. Eks näis, millal mootor kergest forsseerimisest tingituna loojakarja läheb.
Vasta
#20

Mootorid on küll vinsked ,aga kõva vägistamise peale annab otsad lõpuks üks kahest harjahoidjast, mis ülekuumeneb ja hari lendab otsast minema, mõnda aega satub harjahoidja veel vastu lamelle ja ongi mootor kutu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne