mis mootor
#1

    Küsimus selles mis mootori jupid sellele lähevad?
Vaja oleks uusi klappe, selle omad kinnituvad tihvti mitte poolkuudega
Vasta
#2

http://www.youtube.com/watch?v=RFDprlf1WWI
Tundub olema selline. Ühepotine on mul varuosadeks pakkuda. Eraldi klappe ei ole. Mingil aastal muutus kolvi läbimõõt ja plokikaane ehitus, loodetavasti jäid klapid samaks. Neljapotine on ka olemas, mitte töökorras, varuosadeks ei tahaks lammutada. Klapid on justkui kõigil samad , aga täpselt ei ole mõõtnud. Ja ei oma tähtsust, missugune on kinnitus, klapi pikkus on oluline.
Vasta
#3

Ja tahaks veel lisada, et selle mootoril on üsna elementaarne õlitus. Ja see kipub klapisääred kuivale jätma. Tulemus on see, et nii klapisääred, kui ka juhtpuksid kuluvad oluliselt. Tavaliselt sellisel juhul ei piisa klappide vahetusest, tuleb ka juhtpuksidega midagi ette võtta. Niiet, esmalt ürita leida sobiva läbimõõduga klapisäär ja passita seda juhtpuksi. Kui on oluline lõtk, siis ei ole mõtet klappide otsimisele aega raisata - pead otsustama, kas hakkad pihta juhtpukside töötlemisest ja lähed üle järgmisele mõõdule või otsid uue silindri koos korras juhtpuksidega.
Vasta
#4

Kas jutpuksid ei ole vahetatavad? Mulle keegi ütles et see mootor on pool AA mootorist.
Vasta
#5

Teatud sarnasusi AA mootoriga on ja mõned detailid võivad tõesti sobida. Juhtpuksid on osadel sellistel mootoritel kindlasti vahetatavad. Tuleb teha polt (11mm peaga) lahti, võtta ära stopper ja juhtpuksid välja tõmmata. Siis paned uued puksid paika ja ongi korras. Kust neid uusi pukse saab, ei oska öelda.Kindlasti on võimalik millestki ümber teha ja ehk ka uued valmistada, aga rahaliselt võib see olla mitte eriti otstarbekas. Ühepotisel olen juhtpuksid korra lahti võtnud ja samad tagasi pannud. Ehk on kahepotisel samasugune kinnitus. Sellel minu üleliigsel ühepotisel on puksid üsna kulunud, kuid ehk kuidagi kannataks kasutada. No seal on neid ainult 2 tükki. Võibolla on lihtsam vanad puksid uude mõõtu töödelda ja siis vastavalt mõõdule jämedama säärega klapid leida.
Vasta
#6

Minu omal on näiteks neja silindrilise masina magneeto peal. Kaks auku on ära lühistatud ja jagab nii et kaks matsu järjest ja kaks tühja. Sinu magneetol tundub on süüde üle takti või kudas. Ma siin lugesin et ta hoopis petrooliumimootor on. Võib olla sellepärast läksidki klapid läbi. Panin küll seda Neste pliiasendajat aga vist ei aidanud.
Vasta
#7

Minu omal on kahesilindrilise magneeto ja see on selle mootori originaal. Kinnitub eest kolme tikkpoldiga, nii nagu tavaline traktori käivitusmootori magneeto. Ühe- ja neljapotisel on teistsuguse konstruktsiooniga magneeto. Ühepotise video on siin:
http://www.youtube.com/watch?v=mYIo8PNoTFU

Nimetati neid jah petroolimootoriteks. Minu omal on käivitamiseks mõlema silindri jaoks nn. topka kraan. Selle kaudu saab puhast bensiini silindrisse lasta tilgakese ja siis käivitada, edasi peaks minema juba petrooli pealt. Mul ei ole petrooli kusagilt võtta ja käib 95 bensiiniga. Siiamaani ei ole midagi ära põlenud. Ega mul see mootor mingit tööd ei tee ka, lihtsalt niisama panen käima.
Vasta
#8

Minu oma on töös iseehitatud traktori peal. Kunagi oli sinu oma müügis, kas ehk veel müügiplaan?
Vasta
#9

Kahepotist ma müüa ei soovi.
Vasta
#10

No siis pean ikka oma käima saama. Kevadel jälle traktorit vaja ja teist mootorit ei taha ka aretama hakata, niigi see juba kolmas. Ega mingit manuaali pole pakkuda, loeks enne läbi.
Vasta
#11

http://www.mastercity.ru/attachment.php?...1266703370 - siit midagi natuke saad

siin foorumis on natuke sellest mootorist juttu - http://www.forum.jawaold.su/viewtopic.php?t=26308

zp-avto.ru - kui see leht läheb lahti (tavaliselt ei lähe), siis sealt leiad manuaali
Vasta
#12

google chrome võttis lehe naksti lahti aga manuaali leidmiseks jäi mul umu väheks
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne