Projekt T-40AM
#21

Tänud täpsustavate näpunäidete eest.

Mul endal on olemas nii eesti- kui ka venekeelne manual ning võrdluse tulemusena pean mainima, et eestikeelne on kohati põhjalikum. Ise olen rakendanud seda metoodikat, et sama teemat uurinud nii ühest kui teisest ning lõpptulemuseks on olnud ammendav vastus.

Kuna masina ehituse eripära tõttu ei ole kabiini sisetemperatuuril ja õliradiaatori ümberlülituskraani asendil mingit seost, siis pole seda mõtet ka selles võtmes arutada. Küll aga on kirjanduses mainitud, et kraani ümberlülituse ning ventilaatori drosselketta kasutamise koosmõjul garanteerib kasutajatehas 40% koormuse korral minimaalse mootoriõli töötemperatuuri +50C. Sellega omakorda on tagatud minimaalne temperatuur mootori efektiivseks kestvaks kasutamiseks. Kindlasti tuleb täiendavalt kasuks ka valmistajatehase poolt soovitatav "kasukas", mis muuhulgas katab mootori karteri ka altpoolt. (Traktoritel 40AM ja 40ANM on alumise katte kasutamiseks vajalik eraldi karkass, et kasukat ümber kardaani ei keriks)

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#22

(09-01-2013, 18:41 PM)meli666 Kirjutas:  
(09-01-2013, 11:30 AM)metsakohin Kirjutas:  On nagu meelde jäänud, et osadel mootoritel seda kraani ei ole. Kas uuematel?

On olemas üks eestikeelne T-40 74aasta raamat. Seal on sellest ümberlülituskraanist juttu juba. Võibolla enne seda ei ole.
Küll on aga raamatu tekstis öeldud, et enne 70-ndat aastat on tsentrifuugi ehitus natuke teine. Nagu lugeda võib, siis seisneb see erinevus ühes teises asjas.
Kellel T-40 majapidamises, soovitan soojalt hankida selline raamat. Ääretult põhjalik. Näiteks on olemas kõik pingutusmomendid, kolvi ja laagriliudade mõõdud eri remondigruppide järgi jne. Neid ikka vahel Ostas liigub, samuti olen mõned korrad antikvariaatides neid müügil näinud.


Sai endale ka see raamat hangitud. Tõesti väga põhjalik ja asjalik.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#23

Kas keegi teab öelda, kas GAZ rool sobib T-40-le asenduseks?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#24

Hüdrosüsteem on minul üle 15.a tagasi ümber tehtud nii,et peasüsteemile on paigaldatud 50-ne pump ja roolile eraldi ns-10 pump.Ei kahetse.Samas õli laskmine 80 kraadini on liiast,nii hakkavad ülemised kummipuksid väga ruttu lekkima,mootor muutub õlirondiks ja kuumeneb üha enam.

Lisaks ei soovitaks üldse kasutada jahutusõhu piiramist kettaga.Talvel võib lumes sumpamine osutuda vägagi koormavaks ja viimane silinder võib liialt kuumeneda.Parem on kasutada "kasukat".

www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Vasta
#25

Tahtsin vahepal kiirelt rooli eemaldada, aga on teine nii hästi kinni roostetanud nuudi peale, et esialgu pidin alla vanduma. Ehitasin veel tõmmitsa, kus siis poldiga surun roolivõllile ja kahe teise poldiga tõmban rooliratta keskaugu ümber olavatest aukudest, panin ohtralt leotust ka aga ei ole veel õnnestunud kätte saada. Eesmärgiks oleks proovida, kas GAZ-53 rool sobib, vastava rooli juba ka siit foorumist saadud vihje põhjal hankisin.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#26

Ei tea kas t25 ja t40 roolid on samad,aga tundub,et t25 rool istub kenasti 53 võlli otsa.Mul põka rool toas ahju pääl soojas ja käisin proovimas.
Vasta
#27

Kui vaja siis mul üks jumzi rõngas üleWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#28

Kui saan vana maha ja Gaz-53 oma ei sobi, siis võib Jumzi parankat proovida küll. Ega ma ka kindel pole, et Gaz'-53 oma üldse sobib, aga usun, et kui T-25 ja Gaz-53 omad on samad, siis läheb ta ka T-40-le.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#29

Kui kodanik saarrand mujalt barankat ei saa,siis mul leidub neid erinevas konditsioonis ja mõõtudes. Ainult tarneajaga võib probleem tekkida.


Vasta
#30

Reedel sai kiirelt proovitud kas siis GAZ-53 rool sobib või ei. Tulemus ideaalne, rool sobib 1:1. Paigaldatud GAZ rool oli koodiga 66-.....


Kui kellelgi on üle T-40 varuosakataloog, siis oleksin sellest huvitatud ja ootan pakkumisi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#31

http://www.konsulavto.ru/acat/groups/231
...uuri palju jaksad... Smile

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#32

Aitäh, see on tõesti hea viide!

Mida teised kasutajad arvavad sellest starterist: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#33

Tulen tagasihoidliku küsimuseg siia teemasse. Kas oskate selgeks teha mis jõuga liigub see lukustus "koma" seal esisillas. Mis sunnib teda haakuma ja milal ta veo katkestab.


Tänud vastuse eest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#34

(21-02-2013, 14:07 PM)umm Kirjutas:  Tulen tagasihoidliku küsimuseg siia teemasse. Kas oskate selgeks teha mis jõuga liigub see lukustus "koma" seal esisillas. Mis sunnib teda haakuma ja milal ta veo katkestab.

Täpsemalt ei oska kommenteerida aga kindlasti oskab sellele vastata mees numbril 5118057 Smile

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#35

Koma on kiiluga teljel 7. Telje ekstsentriline pea surutakse vedruga vastu pidurdusseibi. Kui esirattad jäävad kardaani kaudu antavast pöörlemisest maha, siis seibi-teljepea vaheline nihkumine pöörab "tirri" hambasse ja vedu hakkab pihta. Mõlema ratta jaoks oma "koma". Pole vaja satelliite, difri sundblokeeringut, kõik toimib niigi.
Vasta
#36

Sellise difri omapära on see,et veavad vaid samal kiirusel pöörlevad rattad või aeglasemalt pöörlev ratas.Pöörangul võimaldab ta kiiremini pöörleval rattal vaid "mööda veereda";mõlema ratta samaaegne erineval kiirusel vedamine pole võimalik.Traktorile sobib küll.

www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Vasta
#37

Nüüd plaan hakata vahetama väljalaske kollektorit (mille sain Talupojalt), ostsin ka tihendid ära ja asja lähemalt uurides selgus, et ka sisselaske kollektor oleks tarvis ära vahetada (auk sees). Ehk on kellegi üle mõni korralik isend? Ideeliselt annaks keevitada ka vist, sest tegemist on küllalt väikese auguga.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#38

Sai siis esimesed paar tõsisemat päeva veedetud T-40 remontimise seltsis. Vahetatud sai väljalaskekollektor (mis mingil huvitaval kombel väga lihtsalt ei õnnestunud, st ühe silindri tikkpoldid ei sobinud kollektori ava poltidega mitte just väga hästi kokku). Viilisin kollektoril auke umbes veerandi augu jagu ja sai asja külge. Järgmine mure oli kohe põlves, mis kollektori külge läheb, ka see ei ulatanud oma toetus kronsteiniult enam korralikult kollektorile vastu ja sai ka selle jala auke veidi viilitud (avad olid enne ka juba veidi ovaalsed, tundub et tehasest peale). Lõpuks sai asi ilusti kokku koos uute tihenditega ja peaks toimima. Minule üllatuseks oli kollektori põlve otsmine pind tehases niivõrd ebaühtlane, et viilisin seda ikka päris tükk aega tasapinda, et tihend ikka ilusti pidama ka jääks (enne oli tihendi vahelt läbi löönud)
Seejärel võtsin kapoti maha ja koputasin seda sirgemaks, oli teine ikka piisavalt elu näinud ja nii mitmeidki mõlke saanud.
Veel hakkasin vaatama, et mootori kinnitus poldid on lahti kuidagi ja olidki veidi lahti, pingutasin neid üle ja paigaldasin ka 2 uut polti, mis olid üldse puudu (ilmselt neid ülemisi polte, mis peab salongist panema, ei ole viitsitud siduri vahetuse ajal tagasi panna). Olgem ausad, ega neid polte oli ikka üsna keeruline sinna panna ka, ei ole ruumi kohe üleliigset üldse mitte seal Smile
Veel hakkasin panema külge uut ust (mille talve hakul juba Talupojalt sain), aga kohe oli tagasilöök, ei mahu kinni. Lähemalt hakkasina sja süvenema, siis oli näha, et vana ust on alt servast kõvasti ratsitud. Põhjus, miks ratsitud, on see, et vasakpoolne kabiini nurk ja katus on meeletult keevitatud, nagu ilmselt sügaval nõuka ajal on midagi tõisemat selle kabiiniga juhtunud, sellest ka ilmselt see aken mul puudu oli.
Seega oleksin ühe korraliku kabiini huviline! Siinkohal tänud jälle Talupojale, kes naabriga läbirääkimisi peab!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#39

(01-04-2013, 08:32 AM)saarrand Kirjutas:  Veel hakkasin vaatama, et mootori kinnitus poldid on lahti kuidagi ja olidki veidi lahti, pingutasin neid üle ja paigaldasin ka 2 uut polti, mis olid üldse puudu (ilmselt neid ülemisi polte, mis peab salongist panema, ei ole viitsitud siduri vahetuse ajal tagasi panna). Olgem ausad, ega neid polte oli ikka üsna keeruline sinna panna ka, ei ole ruumi kohe üleliigset üldse mitte seal Smile

Siduri vahetuseks võiks varuda ühe harja jagu karvu, et kõik poldi ikka auku saaks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#40

Kes on nüüd hiljaaegu vahetanud käivitusmootori starteri vastu, siis rääkige, kuidas tegite elektriskeemi? Kas panite mingi süüteluku või lisasite käivituseks lihtsalt nupu? Kuidas üldse selle elektriskeemi lahendasite, kas tegite käivitusblokeeringud ka korda, nagu tal originaalis olema peaks?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne