Opel Rekord E1 1982 2,0S Priidu eks.
#1

Teeme siis kah käe valgeks siin projektipäeviku teemas.

Jutt käib siis Obeliskist mis sai tehasest uhke nime Rekord, kuigi selle mannetu 2,0 karpa mootoriga on asi rekordidest ikka vääääga kaugel.

Kuna Talveralli läheneb ja magada ei saa, siis sai vahepeal kere lapitud. Priidu käest tulnuna oli hind küllaltki sümboolne ja aru oli saada et tööd tuleb hulka teha. No nii läkski.
Üks lansekas oli läbimäda, ei kannatanud ühtegi jääraja ringi välja, ennem vajus juba läbi. Teine lansekas oli kunagi lastud teha aga loomulikult oli sealne roostekaitse ikka jumala saast. Ühesõnaga tubli töö oli lastud minna jube rooste. Mõlemad pooled lihtsalt julmalt ketaslõikajaga maha ja kõik otsast peale. Kuna mul oma fotokas andis saba ja kasutan korra võõrast siis pildid juba valmis asjadest. Ja lõppu paar pilti ka sellest kui palju tükke sai vahetatud. Auto alghind on juba kordistatud kui arvestada tööna.
Ümber sai tehtud ka lanseka tugevdused, tehase verisoon rändas prügikasti ja asemele sai isetehtud lahendus. Peaks kestma teise eluea ilusasti ära.

Pilti kah.
Saabumisel...
[Pilt: large_27557424_CKbQ.jpg]

Originaalsed nn kotiriide istmed, uhh jakkkkk.
[Pilt: large_27557416_eFJx.jpg]

Järgmine päev sai ka puhtaks pestud ja kultuurkiht eemaldatud. Loomulikult paistavad roostekohad rohkem välja.
[Pilt: large_27557428_67ZL.jpg]

Valmis saanud lansekas, hall loga peal on kerehermeetik, jube paks ja tummine kiht jäi.
[Pilt: large_27664279_glEq.jpg]
[Pilt: large_27664281_EFp6.jpg]

Teine lansekas mis suht tugev oli aga koledasti roostes, seda ma puhastama ei hakanud ja soov oli kopeerida juhipoolt, õige tegu sest eelmise töö all oli pornot ka. Seega maha lõikamine ja uuestitegemine oli ainuõige samm.
[Pilt: large_27664283_xnDr.jpg]
[Pilt: large_27664287_SWtD.jpg]
[Pilt: large_27664285_2biH.jpg]

Lisaks sai ka ära vahetatud terve kaassõitja jalgealune ja mõlemad ratta tagused põsed ja nurgad.

Suurem jagu väljalõigatud tükke ja läbu on näha neil paaril klõpsul
[Pilt: large_27673321_SwF2.jpg]
[Pilt: large_27673335_oHcK.jpg]

Ja kuna loodus tühja kohta ei salli siis on ühe rekordi asemel töökojas kohe teine millel sama tüüpprobleem kallal lisaks veel ka aastate taguse kehva avariitaastamise jäljed esinurgas. Seega saab sama töö olema. Motoristiklubi kaks kätepaari ravivad ka selle rekordi elule( BTW originaalvärvi all terve auto ja muu kere on lausa eeskujulik.
[Pilt: large_27673411_pKfZ.jpg]

Mis veel:
OOtan kas saan sponsorluskorras omale karbid. Siis vahetab ka need välja.

Ära sai tehtud ka tagumised sillakinnitused keres , suured tükid vahetada. Juhiistme kinnituskoht põrandas sai uus, vana rändas prügikasti ja mitu väiksemat auku kerepõhja osas.

Loodan saada ka sponsorluse korras :
Esiamordid
Tagaamordid
Kõik vedelikud
Küünlad juhtmed jne.
Miskit nipet näpet oli veel.
Läbirääkimised käivad.

Seega vb tulevad autole mõned kleebised veel.

Lanseka tükid said tehtud 2mm metallist ja väänatud kujusse. Nurgad ja põsed 1,1mm plekist. Lanseka tugevdused said 2,5cm nelikant torust millel seinapaksust 1,2mm. Tagasilla kinnituste kerepoolne osa sai samuti 2mm plekist tehtud. Esimese ukseposti pealne lanseka tugevduse vastus sai tehtud 3mm paksusest metalllehest mis tugevdab nii posti ennast kui ka seob siis kolmnurka ja põski.

Töödes oli abiks Madis Haller, ainult kiitused! (Motoristiklubi uued lisa töökäed)

NB auto käis ka minu autode ihuelektriku juures ravil. Päris palju vanu lahendusi raviti ja tehti ka mõningast upgrade, nüüd peaks mitu aastat mureta olema.

Kui hästi läheb siis saab rekord omale uuema põlve 85KW mootori ja 5 käigulise manual kasti. Kui hästi läheb... ma tahtsin öelda....

Oluliselt võimekamad pidurisadulad ja kettad ootavad ka juba riiulis oma aega.

Elagu vana hea OBLIKAS!

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#2

Vinge!!!
Alustaks Sinu jutu lõpust: Talveralliks ei ole vaja kangemaid pidureid panna, nendest on küll ja enamgi. Seda siis juhul, kui "ei jõua".
Pisut kangem katel kuluks marjaks ära, sest OHC on oluliselt kergem ja tundlikum aga mis olulisem: koos kestva 5-käiguliega igati optimaalsem kasvõi starti ja koju sõiduks. Pluss see, et Opeli oma 4-käiguline, mis seal all, ei ole töökindlaim kast aga "lammutatud" on seda rallika ajal ikka mehemoodi. Kartsime ammu, et läheb laiali dogshiftingutega aga ei midagi.
Üldse on too Rekord pidanud "taluma" peale teadaolevate rahumeelsete vanemate inimeste käest "pääsemist" kergelt hullude poolset tarbimist, sest egas käbi kännust kaugele kuku ja too känd pole ka just kerge jalaga Cool Rahulikult on sellega sõidetud ... vaid ebaloomulikult rasket traktoriga treilat vedades Wink Kõik muu sõitmine kvalifitseerub mõiste alla "talda andmine" koos hüpete ja lumevallide räige rammimisega aga ka linnavahel lihtsalt niisama enda ja abikaasa rõõmuks ringteedel driftimine, bemmidele "ära tegemine" etc.
Seega tundub, et antud isendil on eriti visa hing ning see Rekord kohe tahab edasi elada ja kihutada! Ja hea, et sattus koos kõige selle laheda mudruga õige mehe kätte!
Vasta
#3

Die Hard, osa 54.
teadupärast ei pidavat umbrohi hävinema.

Ootan teist sponsorit ja tema vastust.

Esmaselt on mulle vägagi vastu tulnud Salutary service oü.
Kõik vahvad keemiad mida olen määrinud ja määrin ja kõik epokrunt ja teibid ja muu nodi tuleb mulle sealt.

Ntx see hall ollus on SOL kaubamärgi alt pärinev kerehermeetik mida saab purgiga osta ja pintsliga määrida. Jääb põhimõtteliselt kumm, kui ta ära kuivab.
Epokrunt ntx MIPA. kena paks kiht ja saab valida kas paned pintsilga või püstoliga.
Siis veel ntx elastne ja niiskust tõrjuv Hagmansi määre , pintsliga on hea paks, must kraam selline.
Kivikaitse karpidele ka Hagmans, jääb peale lastes väga hea ja ühtlane, ei haise.
Kõhu alla läheb pärast soolatõrje määre mis samuti Hagmansilt.

A seda nänni saab siit. http://www.salutary.ee/
Samuti saab sealt kõike mis seotud Finixa kaubamärgiga.
Ise võtan sealt ntx nii värvikurnasid kui autovärve.

Hetkel teine sama sündroomiga auto tegemises, vaid 4 aastat uuem ja probleemid veel suuremad.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#4

Våga lahe, et see auto terveks ravitakse. Aga mis on saanud sellest vingest kaheukseliselt Senatori projektist?

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

Kaheukseline sai müüdud mingi hetk suurele huvilisele maha kui mul hoiukohas ruumipuudus tekkis. Minu teada pidavat seisma samamoodi nagu enne. Pole küll viimase 6 kuu jooksul suhelnud ja ei tea hetkeseisu. Iseenesest saaks tolle ka tagasiosta kui vaja. Kuid tööd on seal veel rohkem kui sellel kerel oli.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#6

Peale väga pikki öid mis töökojas veedetud, on rõõm teavitada et täna läbis obelisk tehnoülevaatuse. Seega kõige kiuste mis minuga viimasel ajal juhtunud on, saab ikkagi autoga täiesti legaalselt kohale sõita ja tunda rõõmu vana autoga talve alistamisest.

Tehtud tööde list.
Mootori vahetus: Omega B 1995 2,0 8v 85Kw
käigukasti vahetus : Opel R25 , 5 käiku.
Kardaan on käsitöö sest õiget pole olemas.
mootorikäpad on vahetatud.
väljalaske kollektor on kuumakindla riidetiebiga kaetud: kaitsmiseks roolikarpi.
Roolivõimendusega roolikarp on paigaldatud.
makroflexist ja pahtlist küljekarbid on vahetatud uute vastu ja vahelehed on ka uued keevitatud, karpi sisse on paigaldatud turvatoru mis seob esimese poolraami tagasilla kinnitustega ja annab küljepostile lisatugevust.
Karteri kaitse sai paigaldatud ja sellele vajalik lisaraam ehitatud.
Armatuuri sai paigaldatud uued kellad koos tahhomeetriga.
Salongis on istmed sees ja põrandatele on katteks isegi vaipa peale pandud.
Ilmselt jõuab ka uued veljed alla ralliks.
Summuti osa on täielik käsitöö ja koosneb Remuse toodetud sportlikust resonaatorist mis küll algselt olla tehtud Calibra 2,0 jaoks.
Summuti tagaosaks on üks vahva läikiv häälekam pott. Ütleme nii et esmasel käivitusel töökojas oli kõikide meeste pöial püsti.
Plus ohtralt korrastamist detailide kallal mida isegi ilmeslt ei märka. Kapotialune sai oluliselt korrastatud.
Kuskilt lao nurgast sai ka välja otsitud miskine tore lahendus mis võimaldab paigaldada õhulugeja ja moodsama õhufiltri. Lihtsalt põhjusel et ükski õhulugeja korpus ei sobinud meil nina sisse.

Pilte ehk homme.

Tänan südamest Rauli ja Madist ilma kelle abita poleks see auto oma vanaraua saatusest pääsenud. Sisuliselt sai ämber ja number täiesti uuesti ülesse ehitatud. Ma arvan et see kirju auto jääb igapäevaseks liiklemiseks nüüd. Lihtsalt liiga jama oleks jälle ta kuskile seisma ja roostetama jätta.

Vahetamata jäid tagatiivaääred( need ei jõudnud tellimise peale kohale)
Kunagi vajaks vahetamist ka ilmselt esiuksed ja esitiivad. Kuid kuna tegu on siiski D-grupi vanatehnikaga siis värvakatte ilule ja läikele siinkohal pole mõtet rõhku panna. Pigem vaid esmavajalik töö et ei oleks kole vaadata.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#7

Kuna rallimasinal on niikuinii naelrehvid, siis naela kummi ei ole mõtet soovida. Rolleyes

Aga sarapuu laternasse peaks kah asja ära ajama.Big Grin

Tubli tööCool
Vasta
#8

(21-02-2013, 19:40 PM)ryblik1 Kirjutas:  Roolivõimendusega roolikarp on paigaldatud.

See on ainus asi, mida mina teinud ei oleks!!! Kahjuks ei kuulu vanade opljäädide ja sirjede roolivõimud/võimendet karbid nende hulka, millega saaks KIIRELT servast-serva rooli keerata! Üldse kipuvad roolivõimud külg-ees-sõitmise autodel "näkku panema" ja need eemaldatakse enamusel juhtudel. Kui vähegi on võimalik, püüaks mina hoiduda sedasorti autodel rihmaga ringi aetavatest võimudest. Sedasorti mõiste: kus mootor karjub kogu aeg ja auto on risti teega, rattad välja pööratud. Esiteks jääb roolivõim aeglaseks (katkub) ja teiseks piisab rihma purunemisest (ja ka katla laiali lendamisest) ning juhitamatu auto on hetkega puus-seinas-kraavis.

Kui katla seiskumisel jagub vaakumit vähemalt üheks jõuliseks pidurduseks, siis rihmaga käitatava võimuga oled kohe "kuses". Ega ilmaasjata tipptaseme spordivahendid elektriliste võimudega pole, mis lakkavad töötamast vaid kas rikke või elektri kadumisel. Katlaga neil asja pole - lööd äkkpidurdusel ilma sidurita rattad blokki (jutt, et vajutad ka sidurit ei päde - tõestatud fakt õnnetuste puhul!!!), võimu pole ja lähed nagu kelguga otse...
Vasta
#9

pannud siis juba 2.2l rekord vahele koos getrag 240 5käiguline, sel lihtne el süüde ja kannatab põhjas käimist nii mis kole.
Vasta
#10

Khm, kumba on rohkem liikvel kas seda enam-vähem igal uuemal oblikal olnud 85kw konet või siis samast ajastust pärit 2.2? Kui natuke tähelepanelikumalt lugeda, siis projekti puhul on tegu äärmiselt piiratud eelarvega uuesti üles ehitatud autoga, seega külge läks kõik, mis olemas oli ning as is lahendustega Smile

(22-02-2013, 14:22 PM)hundu77 Kirjutas:  pannud siis juba 2.2l rekord vahele koos getrag 240 5käiguline, sel lihtne el süüde ja kannatab põhjas käimist nii mis kole.
Vasta
#11

Just , ütleme ausalt et super low-budget. meeletu arv töötunde aga rahaline kulu on siiani olnud vaid ca 400 eur. Kuid selles see idee ongi et teha roostesurma surevale autole uuestisünd ja seda võimalikult palju ise tehes ja võimalikult väikse eelarvega. Palju läks kasutusse ju nn korduvkasutatavaid varuosi. Mootor, kast, radikas, istmed, jne. Vana rämps ära jalust ja viisakam kraam asemele.

2,2cih mootoril on üks hiilgav nõrkuse koht, see on süüde. päris mitmel on neil suuri jamasid selle süütepooli ja kommutaatori ning ühe vahekarbiga, testrite ja asjade järgi nagu kõik toimib aga mida pole on säde. Minul on seda muret olnud ja ka kamraadidel opelistidel.

See rihmamootor on ka sel põhjusel et nurgast võtta ja peaks kaalu järgi kergem olema. Lihtsalt üks maha roostetanud ja mõttetu omega oli lihtsam kuusakoski saata ja süda rekordile tõsta.

Roolivõim: Auto jääb ka igapäeva liiklusesse kasutada ja sellepärast. Kuid vana karp jääb riiulile seisma juhuks kui ümber mõtlen kunagi. Ning ma jagan su seisukohta Priit , õigem see ilma võimuta ole, kuid mul ka aegajalt vaja mõni noorik rooli panna ja nende käteramm on ikka olematu.

Tiivaääred jõudsid vist kohale aga sellest on nüüd küll palju kasu.
Kuna tegu on nn rallikaga siis läksid käiku vanad ja head plastikääred. päris asine sai.

Täna kruvisime logarid ette alla. Samuti esipõlle plastikkatted.
Eile öösel värvisin uued veljed ära, hetkel on Stinnesi omadel siiski liiga hullud jonksud sees. Seega lähevad käiku ühed teised veljed, mis pole ka mitte grammigi kehvemad.
Täna said külge nii udukad kui ka kaugtuled.
Kohale jõudsid ka motoristiklubi kleepekad mida ma täna peale installisin.

Korralikud Goodyear ultragripid ootavad kuniks veljevärv on ideaalselt kuiv et paigaldada.

Karterikaitse on ka veel viimases järgus et oma kohale jõuda.

Tegelt magada tahaks ka .......

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#12

See on ainus asi, mida mina teinud ei oleks!!! Kahjuks ei kuulu vanade opljäädide ja sirjede roolivõimud/võimendet karbid nende hulka, millega saaks KIIRELT servast-serva rooli keerata! Üldse kipuvad roolivõimud külg-ees-sõitmise autodel "näkku panema" ja need eemaldatakse enamusel juhtudel. Kui vähegi on võimalik, püüaks mina hoiduda sedasorti autodel rihmaga ringi aetavatest võimudest. Sedasorti mõiste: kus mootor karjub kogu aeg ja auto on risti teega, rattad välja pööratud.
[/quote]
**********************************************
Üks lahend selline.
Tehostamaton ohjaus eli tanko ja "pikkupyörä" maksaa 250,- euroa
Tarkoitatko "kepillä" vetoakselia, se maksaa myös 250,- / kpl

Terv. Pasi Karpiola

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#13

Nii, talveralli on möödas. Tüsistustega loomulikult, tahaks veel sõita. Rajad ja teed olid head. Ülihea valik.

Küll aga peab hakkama ausalt ära rääkima kõigest mis juhtus ja mis nalja sai.
Alustuseks. Töötunde on kokku ca 300 kahe mehe peale kokku. Plus kolmas kes ka viimased ca 60h kapotaluse ehitamisel abiks oli.
Tööde nimistu ja järjekord:

Elektritööd:
Kogu süsteemi ülevaatus ja korrastus, kaasaarvatud kaitsmekarbist osaline väljavahetus , sest väga palju pesi oli maha sulanud. Ime et see auto veel maha põlenud ei olnud. Mitmeid uusi otsi ja asju.

Esiots:
Lanseronide korralik remont. Ümberehitus ja tugevdus. Tugilaagrite lahtivõtt ja läbipesu, vedrukeeru kärbe 1keerd.

Salongipõhi:
kokku 7 erinevat väljavahetatud kohta. Uus istmeraam. Uusa kaasõitja jalgealune. Kõik pinnad epoksiidkrundi ja veoki raamivärvi all. Kerehermeetik kõiki kriitilisi kohti kaitsmas.

Karbid:
Kogu räme joga välja karbist ja selle detailide vahelt; makrofleks , pahtel ja muu jama eemaldatud. Karp sai uued vahelehed, sisse toruliidese esi ja tagapoolraamide vahel. Karp seest kaetud epoksiidkrundiga ja hilisemalt on lastud õõnsusesse roostetõrjevaha. Seda et kere on jäigem ja konkreetsem oli ka kohe tunda.

Mootor:
Täielik väljavahetus 2 põlve uuema pealt( omega B ) , Kõik kinnitused ja sillatalad ning konsteinid on originaalid, kuid iga kui viimsem tükk on käsitööna modifitseeritud etistuks kokku nii nagu peab. Kapoti alla vaadates ei saa keegi öelda et selle või selle oled sa ise teinud. Mitte üks käsitöö lahendus ei lagunenud ka kõige kõvemates aukudes ega jäärajal ära. Mootori elektroonika on ühendatud autosse selliselt et asjatundmatule pilgule on see nagu tehasejuhtmestik. Lisaks on ka tehtud mootorile Engine Check tuluke ja veakoodi lugemise indikaator.

Käigukast ja ülekanne:
Käigukast samuti omega B R25/28. Sidur tehtud trossisidurile ümber et sobiks rekordi enda varasemaga. Kiirusülekande tigu on valitud selline et kiiruse näidu erinevus vana kastiga erineb vaid kümnendikes, kasutusele Läksid Commodore C kellad. Tulemus 55kmh GPS i järgi, näit on 60 kmh. Kardaani vahetada ei soovinud ja tuli teha custom made kardaan. Esimene osa on Omega B kardaan ja tagumine osa on Rekord E1 originaal. peab vastu väga hästi. Viskuvust ei ole ja tehtud on nii et isegi ülevaatuse härra ei saanud lambiga vaadates aru.

Radiaator:
Koos kinnitusega, nii ülemiste kui alumistega on Omega A pealt võetud ja kõik kandurid siirdatud Rekordile. Ülevaatusel kapoti all käies kiitis Herra et kui korras kõik on ja et pole õline. Ühestki ümberehitusest ta aru ei saanud.

Roolivõimendus:
Karp Omega B. Voolikud, võimendi, reservuaar Omega A. Õnnestus sellega et ei olegi liiga kerge. Roolikarbi all olev pendel hoob on pressitud maha originaalkarbilt ca 15T jõudu kasutades, ning asendatud Omega B karbi küljes olevaga. Neil on kenake erinevus sees pikkuses. Nuut on kusjuures sama kui Omega tootmise lõpuni välja.

Karteri ja lumekaitse.
Käsitöö otsast otsani, lehtalumiinium 3mm paksusega, tugevdatud materjal. Kogukaal koos kinnitusga kerele vaid 3kg. Tõestanud ennast minu jaoks, paari hange harja sai kriibitud kui klaasistunud teel kiirust liiga palju sai. Surus hange peale ja ei lasknud mootoriruumi mitte kübetki.

Veermikku ja piureid ei puutunud sest pidurisüsteem toimis ülimalt hästi ja on vaatamata vanusele väga eeskujulik. Puksiosa on tänase päevani üllatavalt hästi säilinud ja mitmel puksil olid isegi loetavad veel tehase koodid. Maateedele sobib pehmem puks igati hästi.

Kogu töö auto juures sai tehtud kohe alguses kinlda veendumusega et see auto peab ka olema igapäeva kasutuseks võimalik. Seega ei teinud üheski töös ega sõlmes mööndusi et peaks hakkama hiljem ümbertegema sest enne Talverallit ei olnud aega.

Kõige nõrgemaks lüliks osutus kütusepump mis ilmselt suutis kuskilt paagist ülesse leida mingi sodi ja selle tõttu kinni kiiluda. Algselt sai tehtud paagile lahendus kus kütusepump võtab paagis jämeda toruga kütet, et imada ja etteanda jõuaks. Hiljem tuli filter küttepumba ja paagi vahele panna ja toru peenemaks teha uuesti vooliku näol. Tehas on ettenäinud aga lahenduse kus on kõigepealt pump siis filter, mitte vastupidi. Kuid nagu tõestatud siis toimib ka vastupidine lahendus.


Kogu selle ümberehitamise ja nokitsemise tulemus oli mitu magamata ööd ja see et auto jõudis päris 98 prostendilise sõiduvalmiduseni alles 22 õhtul kell 21:00 Küll aga olin eelmisel päeval käinud ära ülevaatusel, kus puudusid veel logarid, kaugtuled, udutuled, värskelt värvitud veljed ja raadio ning nipetnäpet.
Kuna oli vaja teha mõningane testring linnapeal enne hommikust sõitu siis läksime kogu komandoga ka poodi sest vaja ju ka varusid täiendada enne hommikut. Esimene ebaõnn tabas kui usaldasin pneumotööriista. Kinni sai pandud näitude järgi rattamutrid. Valuvelje puhul ei soovitata üle tõmmata pika sabaga, oleks pidanud...
Näide : Turu tänav kell on 21:20 vist
[Pilt: 0101414755a5253.jpg]

Rattamutter lendas sellise terava laksuga vastu küljeakent et ime et viimane terveks jäi.
Kohe töökotta tagasi ja uued mutrid plus õige tööriist millega rattad said alla nii nagu peab. Meetrine pikendus ja küünarvarsmomentvõti keeras kinni, Ralli pidas vastu ilma et oleks veel rattaid eritanud.

Hommikul loomulikult ebaõnn jätkus. Kell 6:45 selgus et 4 punktivööd on jäänud kinnitamata nii nagu õige on. Seega vööd lahti ja koos teistega sisse. Lootus oli rajal peale panna ja jätkata ajastutruu teemat. Rajal olles tuli meelde et peal on tavavööd ja istume neil 4punkti oamdel peal Big Grin Niipalju siis vöödest.

Loomulikult siis ka küttepumba nali. Kõik oli ilus selle kohani kus me lõpuks ilusat talveilma ja üksiku varese kraaksumist nautisime. Vahelduseks möödumas ka mõni auto. Suured tänud ka herradele Corollaga kes suures aktivismis me küttepumpa läbipuhuma hakkasid. Tänud teile meeleolu eest. Eks me saime lisainnustust et kella 10:23 paiku oli meil Raplast lennupostiga saabunud teine kütusepump. No aga ega nii hästi ei saanud ju minna et see oleks olnud perfektne. Korpuse ja palstivahelt immitses bensiini läbi , pagassi põhi ujus.
Aga kuna me pole allaandja tüüpi mehed siis kiirplaan, nööri otsas türile tanklasse ja kohe türile esimesse lahtiolevasse autopoodi. Sealt saime riiulilt viimase keemilise metalli. Siis veel sai võetud eelviimane BrakeCleaner. Samal ajal astusid poodi sisse herrased siksi mehed kel oli miskine rihm lennanud. Küsimuse peale et kas rong on läinud, olid härrad positiivsed ja ütlesid et pole viga nemad on nagunii viimased.
Siis sai mingine tund aega välitingimustes küttepumba korpust kokku liimitud. Vahepeal soojenes küttepump ka sõbra auto kapoti all otse mootori peal. Aga lekke ta minetas ja siis kiire koosolek ekipaazis, kõik olid ühel nõul et: Sitta kah et esimene katse nahka läks, paneme lõpuni, ükskõik kus see ka poleks.
Suund Karksile ja kõne Priidule et kas me arvestuse väliselt võime lõpuni jätkata, Priidult vastuseks : Dobroo. Tuld Karksile. Türilt saime minema kuskil ca 12:00 paiku vist vb ka hiljem.

Karksi.... rajale autoga millega ma veel libedal sõita polnud saanudki. Ehk siis null tunnetust antud autost. Ei tea ei pidavust ega kaapimise piiri, ei pidurite lukustumise hetke ega ninalükkamise kiirust.
Arvestades kõike olen ma ise Karksi ajaga väga rahul. Tühimass 1200kg rajal koos 200kg ekipaaziga. Vähemasti sai mul pähe ennem naljaviluks saksivärvidesse värvitud kiiver.

Kalasaba läks nahka kuna selgus et korraldaja oli nimme vimka vist sisse visanud. Täpselt seal ku kaardil märgitud me ei saanud isegi GPSiga kontrollides ( peale kahte ringi otsimist lülitasime töösse) seda õiget otsa kätte. GPS sist lähtudes selgus hilje et teeots oli tegelikult legendil märgistust 200m ennem. Kuna aeg oli juba läinud ja päris kella 1:00 ei soovinud strandi jõuda siis saatsime kalarootsu selleks aastaks pikalt. Läksime otsima saladuslikku tanklat keset suvalist küla. Sisemine aimdus ütles et peab olema Karmas. Ei saa lihtsalt teisisti olla. See on selline koht ; middle of the nowhere... Oligi. Sealt tegime ka väikse apsaka , kuid saime kähku pihta ja viimane ots legendi nautisime vaid ilusat loodust, libedat teed, üllatusi ja paari spordimomenti. Meeskond saiu katsetada kas neil on käerammu et õhtul korke maha keerata ja tooste tõsta. Käterammu oli. Kaks väikest ja kerget hange sai võetud kohe 1,5km vahega. Küll aga oli see üks libedamaid lõike mis oli. Nalja sai, sporti sai. Kraavi ei leidnud.
Üks ülivahva video on ka ootel sellest kuidas leidsime metsaveoriida ja käisime seda ülilähedalt vaatamas ja nuusutumas. Märgitud Y asemel oli seal tegelikult T rist. See sai ka saatuslikuks siis ühele teisele ekipaazile.

Strandis oli üli vahva. Hommikul tegime aknast pilte tossavatest kaasvõistlejatest ja nööri otsas liikuvatest. Viskasime pakid ära autosse ja kontrollkäivitus selle kokkuliimitud küttepumbaga, saadana värk lausa poolest pöördest paugupill. Siis ära basseini vedelema. Priit , tänud et sellise hommikuse lõõgastuse välja sebisid, Motoristiklubi seiklejad tänavad üheskoos ja teevad kummarduse.

200km koduteed möödus igavalt, küttekulu keskmiselt 90kmh juures ca 6-7l/100km. Pole paha.

Modifitseerimine jätkub suvel.

Miskeid pilte ka veel ehitusjärkudest ja muust.
[Pilt: 0101275691dc2e3.jpg] See on vaid pool sellest mis ühest karbist välja tuli. Kes tunnistab ülesse kes selle makro sinna karpi lasi??? RSK!!!

[Pilt: 010127572542ac5.jpg]
Epoga töödeldud lahtine karp, natuke paistab ka toru ja kinnitused karbis sees.

[Pilt: 010127574112b17.jpg]
Epoga töödeldud küljekarp seestpoolt. Ima selleta läheb see uus karp tavaliselt ülikähku läbi.

Post sai pikk ja eks pilte tuleb veel.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#14

(02-03-2013, 00:50 AM)ryblik1 Kirjutas:  ...
Kinni sai pandud näitude järgi rattamutrid. Valuvelje puhul ei soovitata üle tõmmata pika sabaga, oleks pidanud...
Rattamutter lendas sellise terava laksuga vastu küljeakent et ime et viimane terveks jäi.
Kohe töökotta tagasi ja uued mutrid plus õige tööriist millega rattad said alla nii nagu peab. Meetrine pikendus ja küünarvarsmomentvõti...
...

Kas neil velgedel ei olegi tugevduspukse sees, et valu järgi andis? Sest muidu ei tule 100+Nm pingutusega ratas lahti.
Kui viimane pingutamine momenti paigaldusel ikka tehtud saiRolleyes

Meetrise varrega on 120 Nm vaid 12 kilo... Sedavõrd nõuab sõiduauto Opel Rekord valmistaja. Palju nõuab ralliautole võistlusettevalmistust tegev osakond, ei oska isegi pakkuda...Big Grin

Opeli kallal tehtud töö on muljetavaldavalt põhjalik. KiitusCool
Vasta
#15

Ehk siis. Velje teema võis olla liiga värske värv, mis mutri kinnikeeramisel lubas sellel tagasi lahti libiseda. Teine versioon on pneumopüssi väsimus. Igal juhul sai meetrise sabaga oma käe tunde järgi kinni ja siiani on kõik OK.

Auto on igapäeva kasutuses täitsa talutav, natuke lärmakas on aga huvi ta pakub erinevatele vanusegruppidele. Olen näinud juba korduvalt kus suvalised isikud on teinud telefoniga pilti nii autost kui ka ekstra Talveralli kleebistest, ma arvan et ju on hiljem uuritud millega on tegu. Seega lausa liikuv reklaam. Paar vana on tulnud ka heietama oma kunagise rekordi aegu. Peaks hakkama uusi esiamorte tellima, varasemad on hakanud väsimusest märke andma. Sellise vanakooli opeli roolis olla on mingi omamoodi tunne. Ei ole just parim aga eriline.

BTW, kokkuliimitud kütusepump töötab eeskujulikult.

Paar pilti ka puhtaks küüritud isendist Tartu öös. Peale Talverallit esimene pesu.

[Pilt: large_27806503_3ux7.jpg]

[Pilt: large_27806505_v5sz.jpg]

[Pilt: large_27806507_DTUS.jpg]

[Pilt: large_27806509_Kbf5.jpg]

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#16

DDR Opel Team on ka Lustisõitudel osalenud:
[Pilt: Lustisoit1-must-valge.jpg]
Sama ka värvilisena.
Vasta
#17

Nice outfits! Big Grin
kas sellised on alles teil? Big Grin

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#18

(13-03-2013, 18:43 PM)ryblik1 Kirjutas:  Nice outfits! Big Grin
kas sellised on alles teil? Big Grin
Absoluutselt ja meil on kõikide oma "naljakate" autode spetsiaal-outfitid alles! Mõni, näiteks minu Valiandi ruuduline ülikond, on spetsiaalselt rätsepa poolt mulle õmmeldud.
Siin on kasutusel TK "Lembitu" u.1982/83 disainitud ja väikeseeriana toodetud meeskonna-tuulejoped, 70'te lõpu särgid, rihmik-platformid Tiinal ja minul kunagise Kommunaari disainiga kautšuktallaga suvekingad. Lee Cooperi lõikega teksa, nahkrihm jne. Käekell Poljot "Kommandirski".
Vasta
#19

Viimasele nimekirjale vôiks lisada ka hambus oleva tobi margi (eeldan, et see ka ikka ajastukohane) Big Grin
Vasta
#20

(14-03-2013, 11:44 AM)pppp Kirjutas:  Viimasele nimekirjale vôiks lisada ka hambus oleva tobi margi (eeldan, et see ka ikka ajastukohane) Big Grin
Võis tõesti olla punane Marlboro aga see võib vabalt olla ka e-sigaret või niisama mulaaž. Lihtsalt sel ajal oli "pläru näos" absoluutne ajastu vaim. Üldse annab väga suure osa fiilingust mistahes vanasõidukiga sõitmisel ka riietus, selle otsimine-sobitamine ja selle kasutamine. See annab nii iseendale kui kõigile teistele. Ma pakuks välja, et viimase detailini (mõistlikuse piires) stiilne oli kunagi Janek555 koos perega Talverallil:
[Pilt: attachment.php?aid=24650]

Proua oma sukk-saabastes, rebasekraega krimpleenmantlis, kübaraga lükkamas suhteliselt äsja sündinuga seda lapsevankrit, punastes viltides ja villaste sukkadega värvitud jänesekasukas suurem poiss käe otsas - see oli lõuna Vihula mõisas alapealkirjaga "Aeg, Peatu!", mid ava lihtsalt vaatasin ja nautisin. Meist, kes me seal 70'te täielikus alguses oleme sündinud, on kindlasti paljudel selliseid lapsepõlvepilte - ainult ~35 aastat varem tehtud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne