Treipink kodukasutusse

Soetasin endale sellise treipingi: http://stanki-katalog.ru/sprav_1b61.htm
Pole varem treipingiga kokku puutunud siis soovin mõningast abi. Kas mõistlikum oleks osta vahetatavate otstega terasid või kuidas?
Kust Eesti pinnalt hea hinna ja kvaliteedi suhtega terasid saab soetada?
Vasta

(21-01-2022, 12:38 PM)oliveer Kirjutas:  Soetasin endale sellise treipingi: http://stanki-katalog.ru/sprav_1b61.htm
Pole varem treipingiga kokku puutunud siis soovin mõningast abi. Kas mõistlikum oleks osta vahetatavate otstega terasid või kuidas?
Kust Eesti pinnalt hea hinna ja kvaliteedi suhtega terasid saab soetada?
Ikka vahetatavad otsad,ibeist saab mõistliku hinnaga ja sealsetele teradele saab ka mempstomist plaate,vähemalt osadele.Mitsubissi ja attila treial soovitas.
Vasta

Kõige universaalsem (võimaldab pikki ning ristilõikust) ning parima hinna kvaliteedi suhtega (6 lõikeserva) oleks WNMG080408. Viimane 08 nr näitab lõikeserva raadiust, 0,8mm on selline paras keskmine.
Ali'st saaks karbi terasid ning 25mm kõrguse terahoidiku koju kätte 30€ eest.

Ebay'st, Ali'st, Ostas.ee'st vms kohast tuntud brändi vahetatavaid karbiidterasid ostes ei maksa ennast lollitada sellega, et need on tõesti ISCAR, Mitsubishi vms originaalid. Originaalid maksavad minimaalselt x10. Kuid need Hiina terad on iseenesest väga hea hinna/kvaliteedi suhtega, eriti hobikasutajale kes aegajalt mõne apsaka teeb mis lõppeb oma olemuselt tera lõikeserva vahetusega. 
Vasta

(21-01-2022, 12:38 PM)oliveer Kirjutas:  Soetasin endale sellise treipingi: http://stanki-katalog.ru/sprav_1b61.htm
Pole varem treipingiga kokku puutunud siis soovin mõningast abi. Kas mõistlikum oleks osta vahetatavate otstega terasid või kuidas?
Kust Eesti pinnalt hea hinna ja kvaliteedi suhtega terasid saab soetada?

Kahjuks vene keelega läbi ei saa ja Google translatega jäävad hoobade tööpõhimõtted segaseks, siis äkki keegi kogemust ja teab mida, mis kang sellel masinal teeb. Kiiruse hoovad on arusaadavad, aga ülejäänud täiesti katsetamise värk. Kahjuks pole ka säilinud kangide peal olevad kirjad. Mõni targem äkki viitsib jagada teadmisi reedese õlle kõrvale.
Kitarril (ma ei tea kas ma kasutan seda terminit õigesti) on ka veel mõningad hoovad, mis vajaksid seletust.

Lisaks õlipump ei pumpa õli. Paak on õli täis, ja õlipumba rihmaratas käib ringi. Mingit kraani ma sealt ei leindud. Õlipaagi küljes on üks kolmik, millel on väljaulatuv polt, kas see võib kraani ülesannet täita?
Vasta

Ega keegi treipingi padrunite hingeelu ei tunne?
Küsimus selline, et vanarauast jäi näppu Poola padrun Bizon autoriks ja 250mm läbimõõt.
Tegu täiesti uue asjaga, mida pole kordagi kasutatud kuid pakkidega on error.
Spiraali samm on 9mm meil levinud 10mm asemel ja eeldatavalt on ta seepärast ära visatud.
Kas tegu võiks olla miski spetsiifilise tootega või on need mujalgi levinud?
Muidu pakkide mõõdud sobivad vene omad ka sisse kuid see samm...
Vasta

(30-01-2022, 00:20 AM)2715 Kirjutas:   pakkidega on error.
Spiraali samm on 9mm meil levinud 10mm asemel ja eeldatavalt on ta seepärast ära visatud.
Kas tegu võiks olla miski spetsiifilise tootega või on need mujalgi levinud?

Oli kunagi ammmmuuuuu arutelu ühe siinse jupiärimehega just nende sammude osas. Mulle ei sobinud, ehk sulle sobiks. Ma kaevan tiba ajalugu, täna ei luba.

EDIT: küsi ise selle onu käest!

https://forum.automoto.ee/search.php?action=results&sid=24d78ff7d23020df3e2720979025d0c0

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pakkide hambasamm 9 versus 10 on tingitud sellest, et mis turule/mis standardi alusel/ on asi toodetud
Saada on mõlemat.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Avastain, et õlipaak oli siiski tühi. Täis oli hoopis pealmine anum, mis töötas siis töenäoliselt sette anumana tagasivoolu õlile.
Mis õli sinna sisse võiks panna? Käigukastis on mingi ports õli vana õli sees ka juba.
Vasta

Tegelikult on siin teemas õlisid päris põhjalikult käsitletud. Mõneti päris emotsionaalselt. Alustaval treialil soovitaks kogu teema läbi lugeda. Mina olen siit küll kõrva taha panemist väärivat juttu leidnud. Terad sõkaldest pead ise eraldama. Traksipaugutamist ja muidu pa.ka on siiski selles teemas õnneks üsna vähe.
Vasta

Tehas nägi ette sinna õli "Машинное масло Л". Selle asemele sobib heaste HLP46 näituseks.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Solgin vähe teemat, aga mõni mees on ikka heas mõttes päris hull:

https://www.youtube.com/watch?v=z67A3Myy6XM
Vasta

(01-02-2022, 20:51 PM)tartz1 Kirjutas:  Solgin vähe teemat, aga mõni mees on ikka heas mõttes päris hull:

https://www.youtube.com/watch?v=z67A3Myy6XM
Eks ta ole geniaalne hull jah, kulutada mõttetult  tohutu hulk aega asjale, mida saab poest. Isetegemisel on mõte ju 2 juhul:
1. Kui sellist asja pole saada
2. kui hind on üle mõistuse
Siin on tegu lihtsalt suurepärase ehitamisega, primitiivsete vahenditega, suurepärase töötulemusega aga selle aja ja need hiilgavad oskused oleks saanud kulutada palju kasulikumalt, kasvõi mõne 18-19. sajandi treipingi vms restaureerimisele - oleks midagi ajaloolist jäänud. Või teha midagi uut, kordumatut ...
Vasta

Ma uuriks töö nippe, kuidas oleks lihtne treida kumerat ja nõgusat osa mingil detailil.
Vasta


Võrreldes selle õnnetusega võiks isetehtud asi oluliselt parem idee olla.
Muide seda õnnetust müüakse näiteks Riistamarketis ja mujalgi üle 1000 raha...

Terasraamil metallitöötlemise pink ei ole paraku kuigi hea mõte, kuna malm on märksa jäigem.
Teiseks hakkavad kaks pehmest rauast pinda omavahel kokku ja sinna surutakse kõrvalised esemed sisse mis rikub tööpinnad kiirelt.
Päris ilmaaegu ei tehta pinke malmist...
Mahalõiketeraga pole ka nende kummagi juures midagi teha ja laagri alla midagi teha siis sinna sured juurde.
Vasta

Kui keegi end puudutatuna tunneb ja muidu solvub, siis võib ära kustutada aga võtaks käsitleda padrunit, tema vahetust ja kontrolli, kuna just sai see tehtud ja äkki keegi tunneb huvi.

Esiteks eemaldame vana padruni, mis pole teab mis keeruline tegevus, kuid et mitte asju ära rikkuda peaks tema eemaldama nii:
   
   
Kes mõtleb et päh, mingi väike padrun ja tõstan selliseid kümnekaupa, siis padrun on koonuse peal kinni ja kui tema sealt puuklotsiga lahti koputada kukub ta alla ja rikub koonust.
Nüüd aga liigub ta sirgjooneliselt spindli otsast eemale ja selline asi on välistatud.
Järgmiseks on vaja puhastada spindli otspind ja koonus ning kontrollida pindede viskumist, mis võiks olla pingi passis määratud või väiksemad.
   
   
Antud juhul ei tuvastanud mingit viskumist ja seega ei tea mis see 1A62 olla võib.
Kui need pinnad peaks aga rikutud olema, siis kuidas neid üle treida leiab venekeelset oskusteavet ka netist.
Muidugi see mõõtevahend pole ka selleks piisavalt täpne, kuid tegu on kvaliteedimärgiga asjaga, mis on tundlik ja rubiinlaagritel ning näitab ka uue laagri värelemist.
Siis on tarvis uut padrunit ja see mul ka oli, kuigi aastalt vana ja võibolla mitte kõige paremini säilitatud ning pärineb vanarauast, kuhu oli ta sattunud sest sinna lähevad meil mittelevinud pakid, mille ma soetasin 2 komplekti ja mis maksid raha.
   
Sõna kõva ei ole seal karbil ilmaaegu, kuna kiirlõiketerasega teda ei kriimustagi.
Sobivad nad küll nagu valatult, kuna tegu on kvaliteetse asjaga ja pole vene padrun, kus pakke igasse pessa ei pane.

Uue padruni paigaldamisel on tarvilik tema samuti asetada tornile ja siis pakid õrnalt vastu keerata.
   
Nüüd lähendada detailid üksteisele, teha viimane kontroll, et pinnad puhtad oleks ja siis pinooli välja keerates viia nad omavahel kokku.
Tähelepanu peab veel pöörama koonusele, õigemini sellele, et padruni otspinna ja spindli vahele jääks pilu.
   
Kui sinna pilu ei jää, siis pole garanteeritud padruni tsentreeritus ja on vajalik võtta ette kas spindli või padruni treimine.
Antud juhul jäi pilu 0,1mm, kuid palju peab ei julge peast ütelda.
Koonuse nurk on üsna lauge ja polte vastamisi keerates nad kokku sobisid.
Nüüd kontrollida padruni otspinna viskumist nii seest kui välisäärest sest see on tähtis baaspind mille järgi asju üles võtta.
   
Kui otspind jääb viskuma, korrata eemaldamist ja paigaldamist et midagi vahele ei jäänud ja kui ikka viskub tuleb üle treida.
Kuna tegu Poola padruniga, siis viskumine jäi alla sajandiku sest kuidagi nad oskavad sirgeid asju toota...
Nüüd kontrollime lihvitud ja sirge pulgaga kas padrunit peaks läbi treima.
   
Siin on siis kujutatud silindrilise keha viskumine mõõdetuna pakkide otsast 20mm kauguselt erinevatest kohtadest pingutatuna.
Jällegi ei väsi imestamast täpsust, kus padrun on tehtud aastal 19XX ning pakid aastal 2021 ja viskumine üle treimata jääb sellesse vahemikku...

Igaks seitsmeks vajaduseks sai pakkidele ka avad ära puuritud 1,5 kraadi sissepoole kaldu et rõngas vahelt ei libiseks kui on vaja üle treida ning selleks selline instrument sellise teritusega.
   

Astme ma igatahes kavatsen pakkidele treida et lühikest asja lihtsalt haarata aga see väljub sellest teemast.

Loodetavasti ei häiri see jutuke kedagi...
Vasta

Bajonettkinnitusega padrun ei saa ise kukkuda kusagile ennem kui bajonettvõru ei ole lahti keeratud.
Padrunit koonuselt ei ole vaja puuklotsiga lahti koputada, saab kenasti lahti lükata ühe mutriga, keerates
mutri vastu spindlilaagri katet.
Kohe näha, et oled Leontjevi videokoolitust vaadanud.

Minule isiklikult jääb arusaamatuks( aga see on loomulikult minu probleem) milleks on vaja puurida padrunisse
pakkide treimiseks avasi. Selleks on teised lahendused.
Samuti sooni ja astmeid lühikeste asjade kinnivõtmiseks. Selleks on samuti teised lahendused.
Komplekt pakke maksab ~180 euri ja siis kukun neid kohe ratsima....  Mida nad raisad läigivad siin niimoodi...

Pildivärki natuke hiljem.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(04-02-2022, 09:31 AM)M.R. Kirjutas:  Minule isiklikult jääb arusaamatuks( aga see on loomulikult minu probleem) milleks on vaja puurida padrunisse
pakkide treimiseks avasi. Selleks on teised lahendused.
Samuti sooni ja astmeid lühikeste asjade kinnivõtmiseks. Selleks on samuti teised lahendused.


Pildivärki natuke hiljem.
Mind kui hobitreialit huvitavad väga need lahendused.
Vasta

Mõeldi äkki sellist lahendust?
[Pilt: Dunham13_8_AA01051222F9F.jpg?dimensions=500x333]
Olen seda kasutanud ja ei meeldi, kuna läbivat ava töödelda on tülikas ning puurimine eriti.
Spindli koonusesse pandav asi kuhu keerata sobiv pikendus on isegi olemas, kuid see omab samu probleeme.
Siiski on ta vajalik väga õhukeste asjade jaoks nagu peaülekande reguleerseibid ja kolvirõngad näiteks mida aste hästi ei haara.

Olen astmega koos treimist harjutanud algusest peale ja mõelda siis pooled detailid käivad korra astme vahel kas faasimiseks või otspinna treimiseks ning mulle nii meeldib.
Mis aukudesse puutub, siis saab valmistada ka sobiva tähe mis pakke küljelt toetab kuid mulle augud meeldivad.
August oleme me kõik tulnud ja auku aetakse ka tagasi kasutusaja lõppedes(kui just ära ei põletata).
Pealegi, mis nad siis läigivad!

Mutriga võib samuti padruni koonuselt maha lükata ja selle peab kõrvataha panema!
Kõvasti muidugi ei ole soovitav sest mu pingil see otsakaas on umbes 4mm seinapaksusega sealt kohast kuna ma tegin pattu ja treisin sinna tihendisoone.

Tõsta aga mina isiklikult ei taha padrunit koonuse otsa sest teda on ebamugav süles poltide otsa saada ja rabelemise käigus kipub midagi vahele ka sattuma.
Tunduvalt mugavam on võtta padrun kus on pulk vahel ja see morse koonusesse pista ning siis alustada rahulikult põkkumist.

Ühtlasi teen ka puhtsüdamliku ülestunnistuse arusaamatuste vältimiseks et olen vaadanud Leontjevi videot ja isegi mitut.

Harivate slaidide vastu pole mul aga midagi, kuna olen siiski iseõppinud treial ja kõike ei saagi teada ning minu tase ja oskused ei võimaldagi seda.
Vasta

Minu uuel Bisoni padrunil on tõsteaasa jaoks  isegi keere.
Vasta

Pakkide rihtimiseks on tarbes üks aksiaallaagri võru, see on hea mõõduga 250-se padruni jaoks.
Ja see ei pea olema laagrivõru, võib olla suvaline "sobiva" mõõduga võru. "Sobiv"mõõt on padruni siseava, 250-sel on see ~76mm.
Ehk võru kinnitamisel peaksid pakkide haardepind olema ~"sobival"  läbimõõdul.

           

Treimine on ka harv nähtus, tavaliselt piisab plankimisest/soveldamisest. Omal on selleks jupp 75mm läbimõõduga
kalibrovkat S235 millele on peale määritud teemantpastat ja mis seejärel on kahe karastatud klotsi vahel läbi rullitud.
Selle tagajärjel abrasiiv tungib kalibrovkasse, Paar tilka õli ja padrunisse, madalatel ümbertiirudel siis edasi tagasi liigutades
ja võtmega vahepeal pakke koomale keerates niipalju et käega jaksab torni kinni hoida, siis saab asja päris heaks.

             

Ebastandartsete asjade jaoks on eraldi pealepandavate pakkide osakond. Pealepandavad pakid on iseenesest kuluosa.

           

Tarbes olevate pakkide osakond

   

Ja kui padrunil radiaalne error suureks läheb ja pakkide praavitamisest abi ei ole siis tuleb see padrun
ära visata või viia madalama kategooria töödele.
Padruni täpsus sõltub ei millegist muust kui  Archimedese spiraali ja korpuse vahelisest istust.
Poola padrunitel /ja mitte ainult/ on selle liite õlitamiseks õliti lausa pale peale välja toodud.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne