Treipink kodukasutusse

Noh, selle liigutusega läheb ka telgede vahe ja hambumine paigast. Suure tootlikuse ja/või rõhuga asjal võib mõneks ajaks abi olla.
See konkreetne pump on nii 5l/min tootlikkusega ja max. 5bar rõhuga.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Täiesti nõus, et sellest ta uueks ei muutu ja teguviis on rohkem selline ajutise iseloomuga.
Korpuse kulumisest ka slaide pole aga võiks oletada, et kui hammasratta on teljele kinni võtnud ja võll korpuses pöörelnud on ta juba end viltu ära kulutanud, millele võiks vihjata ka vähenenud pikkus.
Ma seda õlituse skeemi ei oma ka muidugi aga kas tal seal ongi üle 0,5bar rõhku kui õli ise avadest välja jookseb?
Kui pump õlist allpool siis sel juhul võiks ta isegi 0,5mm loksuga õli üles lükata.
Vasta

Tõepoolest hammasrattas on puks sees,aga võll on väga tungalt puksis ja koputades liigub võll puksis.

Pingi võllil on mingi hammakas ja see fikseerub võlliga kruviga,aga kruvi paneb jehat kui pole traati ümber.Panin traadi ümber aga traadi sidumise koht käib vastu hammakat,et kuidas oleks juriidiliselt korrekne see traat siduda?Kui see hammakas vabalt töllerdab siis ei saa trapets keerme lõikamiseks vajalikku kiirendit sisse.

Süvenesin ka õlitussüsteemi ja pump surub õli sellesse kasti läbi filtri,aga mis imevalem sunnib õli mööda peeneid torusi jooksma kui kasti servas on pilu kust õli lihtsalt üle potsiku serva voolab?See pilu tundub tehase lahendus olema mitte kulibinide leiutis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

(10-04-2023, 15:01 PM)muska71 Kirjutas:  Tõepoolest hammasrattas on puks sees,aga võll on väga tungalt puksis ja koputades liigub võll puksis.

Pingi võllil on mingi hammakas ja see fikseerub võlliga kruviga,aga kruvi paneb jehat kui pole traati ümber.Panin traadi ümber aga traadi sidumise koht käib vastu hammakat,et kuidas oleks juriidiliselt korrekne see traat siduda?Kui see hammakas vabalt töllerdab siis ei saa trapets keerme lõikamiseks vajalikku kiirendit sisse.

Süvenesin ka õlitussüsteemi ja pump surub õli sellesse kasti läbi filtri,aga mis imevalem sunnib õli mööda peeneid torusi jooksma kui kasti servas on pilu kust õli lihtsalt üle potsiku serva voolab?See pilu tundub tehase lahendus olema mitte kulibinide leiutis.
Ma saan aru, et kuna tal ühtki klappi pole õlitusel siis sealt jooksebki üle ääre maha mis üleliigne ja torudesse läheb raskusjõu toimel niipalju kui läbi mahub.
Siis põhimõtteliselt võib sinna filtrisse õli kasvõi ämbrist valada, tulemus õlituse seisukohast on sama.
Niiet kui see pump nüüd õieti kokku panna ja pisut püüda reguleerida või teha uued hammasrattad piisab sellest kui ta suudab sealt üle joosta?
Mis aga traati puutub, siis sinna käib vedrutraadist rõngas millel sidumise otsi pole.
Kas tal üks või 2 ringi on seda ei tea.
Tavaliselt on 2 ringi kus teise otsad jäävad niipalju puudu et kruvi vahelt läheb üks keerd läbi ja teise keeru otsad jäävad kruvi sälgu ääre taha et ta end maha ei keriks.
Vasta

Et traadiga mitte mässata,osta tänapäevane sisekuuskandiga kruvi,mille saab korralikult kinnikeerata,vajadusel liimida.
Vasta

Tsitaat:Panin traadi ümber aga traadi sidumise koht käib vastu hammakat,et kuidas oleks juriidiliselt korrekne see traat siduda?


Mul sama pink ja kruvid traadiga. Traat pole mitte nö seotud, aga otstes on konksud, sest traat ei hoia looma jõuga vaid takistab kruvi pöörlemast. Ilmselt on tänapäevased lahendused paremad, aga oli enne mind konksutatud, ise konksutasin ja töötab hästi. Traadiks kasutasin 0,8mm keevitustraati. Ühte otsa painutasin alguses paraja konksu, teise otsa ajasin ümber hammasratta ja konksust läbi. Vajutasin konksule kruvikaga peale, et ta ligi oleks ja lahti ei tuleks. Nüüd tõmbasin traadi teisest otsast pingule. Kui pingul, siis käänasin järsult tagasi ja vajutasin kruvikaga murdekoha sisse. Nüüd võib lahti lasta ja saab otsa pikkuse parjaks timmida. Otsi veidi kruvikaga lähemale sudida ja ongi pingul stopper valmis. 

Konksud
   
Vasta

Tänud mõtete eest.Üritasin keevitustraaiga siduda,aga ei saanud hakkama,enne sidusin tavalise zn ehitustraadiga,ka see ei saanud hakkama.Eile tõin M10x12 stopperkruvi,otsa käiasin pisut ja täpselt niipalju teravaks,et kruvi pingul olekus oleks hammakaga tasa ja vastu teist hammakat enam ei käi ja tundub,et sai hea.
Vasta

Mul kätte juhtunud 2 erinevat siseava treitera. Miks nad sellised on, et neid võimatu tsentri kõrgusesse saada. Enne tuleb terahoidja lagi vastu kui tera tsentrisse jõuab. Kas see on normaalne?
Üks treitera on müüdud jutuga 16mm kõige teine 25. Treipingi tsentri kõrgus terahoidjas on õpiku järgi 25mm.
Vasta

(19-04-2023, 22:46 PM)oliveer Kirjutas:  Mul kätte juhtunud 2 erinevat siseava treitera. Miks nad sellised on, et neid võimatu tsentri kõrgusesse saada. Enne tuleb terahoidja lagi vastu kui tera tsentrisse jõuab. Kas see on normaalne?
Üks treitera on müüdud jutuga 16mm kõige teine 25. Treipingi tsentri kõrgus terahoidjas on õpiku järgi 25mm.
Kui on tegu vahetatava plaadiga terakehadega siis need polegi mõeldud terahoidjasse otse vaid tehakse spetsiaalne hoidja sellesama pingi peal kus saab ta alati täpselt tagasi asetada samasse kohta.
16K20 oli isegi puuri märk ühel nurgal terahoidja peal.
Soovitan teha see abinõu ära sest seda on ka puurimisel hea kasutada kui ettenihkega hea puurida.
Sellest asjast siis jutt mis siin tehakse.
Peangi omale ka tegema, tuleb varsti 100 detaili seest õõnsaks puurida 24,8 peale ja siis masinhõõritsaga üle milleks on terahoidja mugavam valik.
Vasta

Mul ka 25mm terahoidja ja teadlikult olen ostnud madalamad terad ja pole probleemi olnud.Ka vahetatavare plaatidega tera on mingi 20 kõrge.
Vasta

Tere!
Kuidas seda  õlipumba imipoolt kuuli pidama saada? Susistab läbi- vahetasin kuule ja vedrusid, aga tolku ikka pole. Pildi pealt jäi silma, et ega kuuli pind ka käikse parem pole sai vanasid laagreid lõigatud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Ristisuunalisel treimisel hakkab kelku pikkisuunas ära nihutama. Nihutab lausa 2mm jagu kui vaja. Lükkab jõuga ja liigub koos käsirattaga. Saab ka tervet kelku käsitsi tõmmates/lükkates liigutada mõõda käiguteid. Kas seda saab ka kuidagi pingutada peale, et sellist asja ei teeks? Masinaks 1M61.
Vasta

(04-05-2023, 19:36 PM)oliveer Kirjutas:  Ristisuunalisel treimisel hakkab kelku pikkisuunas ära nihutama. Nihutab lausa 2mm jagu kui vaja. Lükkab jõuga ja liigub koos käsirattaga. Saab ka tervet kelku käsitsi tõmmates/lükkates liigutada mõõda käiguteid. Kas seda saab ka kuidagi pingutada peale, et sellist asja ei teeks? Masinaks 1M61.
See peab ikka maru karm lõikereziim olema et selline asi juhtuks...
Päris nüri tera jõuga läbi metalli pole ka pointi suruda vaid töötada terava instrumendi ja pisut vähema laastuga.
Mul 1A62 saab 45 kraadi teraga 3mm laastu võtta 1mm pöördele ettenihkega enne kui selline asi juhtub.
Minu pingil on suportil polt parema käe all selleks et pikiliikumine lukustada ja kui detail vibreerib siis olen kasutanud paar korda.
Ilmselt on ka sel pingil nelikant polt kuskil vasaku käe all aga võib ka paremal olla.
Vasta

(04-05-2023, 20:05 PM)2715 Kirjutas:  
(04-05-2023, 19:36 PM)oliveer Kirjutas:  Ristisuunalisel treimisel hakkab kelku pikkisuunas ära nihutama. Nihutab lausa 2mm jagu kui vaja. Lükkab jõuga ja liigub koos käsirattaga. Saab ka tervet kelku käsitsi tõmmates/lükkates liigutada mõõda käiguteid. Kas seda saab ka kuidagi pingutada peale, et sellist asja ei teeks? Masinaks 1M61.
See peab ikka maru karm lõikereziim olema et selline asi juhtuks...
Päris nüri tera jõuga läbi metalli pole ka pointi suruda vaid töötada terava instrumendi ja pisut vähema laastuga.
Mul 1A62 saab 45 kraadi teraga 3mm laastu võtta 1mm pöördele ettenihkega enne kui selline asi juhtub.
Minu pingil on suportil polt parema käe all selleks et pikiliikumine lukustada ja kui detail vibreerib siis olen kasutanud paar korda.
Ilmselt on ka sel pingil nelikant polt kuskil vasaku käe all aga võib ka paremal olla.
Karmi lõikus kindlasti ei ole. Kordan veelkord - ka oma kätega jõuga surudes/tõmmates suudan supporti pikisuunaliselt edasi tagasi liigutada.
Pink on siiski 1Б61
Vasta

Supordikelgu lõtke kontrollitud?
Vasta

(04-05-2023, 21:20 PM)_rein_ Kirjutas:  Supordikelgu lõtke kontrollitud?
Mulle tundub, et mul keeruline kontrollida lõtku kui ma jõuan ise oma kätega kelku tõmmata. Samal ajal kui kelk liigub pöörleb ka käsiratas kaasa.
Vasta

Mul on majapidamises ka 1i611 pink ja sama asi, et kui laia pinda risti lasta hakkab 45 kraadine tera pikisuunas välja suruma, aga siis olen käega ratast kinni hoidnud. Aga üldiselt teen juba 90- se teraga otsad.
Kui juba kirjutamiseks läks küsin tarkade klubist tarkade käest sihukest asja. Nimelt selle 163 jõuramil sai nüüdseks proovi treimist tehtud, aga piki liikumisel paneb el.siduri lahutamisel inertsist suport mõne kümnendiku liikumist mõlemat pidi edasi. Risti jääb kelk ilusti pidama. Risti kelgu sidurid sai lahti võetud kuna ükspool ei vedanud ja sai nüüd ilusti käima pandud. Piki sidurit ei saanud koheselt kätte ja jätsin asja sinna paika. Nüüd on asi jälle sedasi kas hoiad rattast kinni või pane reevers sisse jääb seisma. Reguleerida ka nagu pole kuskilt seda lahutust.
Eelpool kurtsin supordi õlipumba pidamist, aga tugev päeva töö kuulide ja vedrudega mängimist, aga nüüd pumpab ilusti õli üles.
Vasta

(04-05-2023, 19:36 PM)oliveer Kirjutas:  Ristisuunalisel treimisel hakkab kelku pikkisuunas ära nihutama. Nihutab lausa 2mm jagu kui vaja. Lükkab jõuga ja liigub koos käsirattaga. Saab ka tervet kelku käsitsi tõmmates/lükkates liigutada mõõda käiguteid. Kas seda saab ka kuidagi pingutada peale, et sellist asja ei teeks? Masinaks 1M61.

Natuke uurisin masina hingeelu ning leidsin, et kelgu eesmised kronsteid, mis tõmbavad kelgu liugpindade külge ei tee oma tööd piisavalt. Peale enam keerata ei andnud. Panin mõned plekiribad lisaks vahele ning nüüd on võimalus täitsa kinni ka tõmmata. Lisab küll palju ebamugavust kasutamisele, aga võimalus korrektset tööd teha vähemalt.
Vasta

Renoveerin üht sellist treipinki 1A616 aastast 1965
Mul on puudu seal ülemises spindlikastis asetsev nn. õlinõu, kus toimub pumbast tuleva õli laiali jagamine        

Lisan netist saadud pildid, milline see tops välja peaks nägema. Uuematel versioonidel on seal mingi filtri toaline toode ka sees.        

Kas kellelgi on mõnda head ideed, mida sinna sobiks aretada, või on kellelgi lausa sellist asja pakkuda?
Tänud juba ette!
Vasta

Mul küll teistsugune pink aga lahendasin ka õlituse omamoodi sest esiteks olid originaalosad utiil ja teiseks on aeg niipalju edasi arenenud et õli võiks püüda paremini puhastada.
Kasutasin väikseid diiselkütuse filtreid ja ühte pappelemendiga bensiinifiltrit ning pannil on magnet millele õli jookseb ja mis võtab omale päris palju asju külge sest tegelikult on spindli ots tihendita ja midagi sealt läbi satub tulema.
   
Tegin kaanele ka korraliku ääre ja klaasiliimi kaane külge ning pingi peale toidukile ning nüüd on kaanel viimasepeal tihend mis ei saa puruneda ja on hermeetiline.
   
Pappfiltrist tulev õli on juhitud kontrollaknasse et kui see peaks kinni jääma ei sünni sellest kahju vaid jätad ise seisma kui näed et õli ei tule.
   
Magnet siis pannil, veel kiht võrku et kuna värvi kipub seest lahti laskma ei lähe see aukude ette.
   
Pann sai suurem ka tehtud ja augud arvestusega, et siduritele kõigi ketaste vahele, lülituskahvlitele ja laagritele mis otsaseinas halvasti õli saavad.
   
Veel lisaavad hammasrattale mis originaalis sai paiskamise teel õli ja oli isegi korra kinni jooksnud võllile.
Sealt august on päris keeruline sisse saada õlitilka pöörlemise pealt...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne