Teema on suletud

Sõidukite vanuse/läbisõidupiirang Hiinas
#1

Sattus ette üks teema, mis on huvitav nii vanasõidukite kui üldiste tarbimistõekspidamiste seisukohalt.

Nimelt kehtis Hiinas seni sõidukite vanusepiir, teatud vanuse saabumisel peab sõiduki lammutusse saatma (ca 8-13 aastat). Alates maist on piirang seotud läbisõiduga: erakasutuses autot on lubatud kasutada 60 000 km, pärast seda tuleb sõiduk uudise kohaselt müüa litsenseeritud lammutajale.

Suures pildis on see muidugi seotud ka majanduse ja sisetarbimise elavdamisega. Aga teisalt näitab see ka väga selgelt, mida turg tootjalt ootab. 60 000 km läbi sõitmiseks võibki veermik olla pehmest plekist ja millegi w123 laadse tootmine oleks majanduslikult puhas hullumeelsus.
#2

see jah kuidagi arusaamatu.
Sest nende auto ostu vormistamine ja numbri saamine üsnagi suur ootus ja peavalu!
#3

Hiina versioon, ameerikas läbi viidud programmist "cash for clunkers"
Hoidku jumal,et see jama meie riiki ei tuleks.
Sisuliselt sunnitakse sind uut autot ostma,et töösturid saaksid oma kasumi marginaali säilitada.


#4

(17-01-2013, 14:52 PM)MAZ Kirjutas:  Sisuliselt sunnitakse sind uut autot ostma,et töösturid saaksid oma kasumi marginaali säilitada.
Marginaal pole siin üldse oluline, peamine põhjus on tööhõive ja demograafilise katastroofi vältimine! USAs on Detroit pooles ulatuses täiesti välja surnud ja muutunud kummituslinnaks. Sama ka brittidel peale autotööstuste kadumist. See on sama, mis olid meilgi monofunktsionaalsed asulad nõuka ajal ja mis said peaaegi kõik hävitava löögi. Mõned toibusid nagu Võhma, Ida-Viru omad mitte ja Lõuna-Eestis agoonia kestab. Kui ei suudeta antud paikkonda ja selle töötajaid midagi uut tegema panna nagu Paldiskis on allvelaevandus asendunud pealveelaevanduse, transiidi ja laevade ehitamisegagi + sõjavägi, siis tuleb katastroofi vältimiseks sedasorti ja meile esmapilgul väga ebainimlikke otsuseid vastu võtta.

Siiski on mõned asjad, mida saab ja tuleb käsukorras teha ja demokraatial meile mõistes seal kohta pole. Hiina meeletu ülerahvastatuse ja tööstuse juures on selline käik igati mõistetav. Ja on ka USA sarnane tegevus. Eesti oludes siseriiklikult sellist asja teha pole mõtet aga meie oht on kommunistide brüsselilembus ja viimaste kuuletumine paarile suurele Saksa ja ka Prantsuse kontsernile. Kuna ka Belgias endas on arvestatav autotööstus, siis need hullud võivad midagi sarnast katsetada aga meie kommud teevad selle juba mõtte tekkimise hetkest Eestis seaduseks.
#5

Kui ei meeldi sunnitaks sind ikka seda tegema kas tahad või ei.
Nii võiks võtta lühidalt PlyVal64 juttu kokku. Aga see pole demokraatia vaid varjatud kujul Suure Venna diktatuur.


#6

Pisikene rännak Hiina uudiskülgedel andis taas põhjust tõdeda, et lugeda tasub algtekste...

Näiteks ChinaCarTimes kirjutab nii: "New rules which were created via a partnership of the Ministry of Finance and Business, The National Development and Reform Committee, The National Police Department and the Ministry of Environment, indicate that cars will no longer be scrapped at 15 years on the road, and instead will see their lifespan expanded to 600,000km before they have to face being taken off the road."

Seega metalli saatmise piirläbisõit on 600 000 kilomeetrit. Tsiteeritud uudise 60 000 on kellegi näpukas.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
#7

Küllap Kolmas maailmasõda kõik need ületootmise- ja rahvaarvuprobleemid ja finantskriisid ühel heal päeval lahendab. Ainuke häda selle juures on, et suured maa-alad muutuvad radioaktiivse saaste tõttu väga pikaks ajaks elamiskõlbmatuks.

Puruks ja pool pööret tagasi!
#8

(17-01-2013, 17:38 PM)MAZ Kirjutas:  Aga see pole demokraatia vaid varjatud kujul Suure Venna diktatuur.
Aga. kogu meie elu on teatud mahus seesinane "Suure Venna" diktatuur! Alustades kodust, minnes edasi naabrite, siis KOV, siis maakonna, siis riikliku ja Eestis lõpuks EL tasemele. Lihtsalt küsimus on "Suure Venna" suuruses/tähtsuses ja mõjus meie indiviidi ainukordse elu elamisele. Kui näiteks mind isiklikult ülimalt normaalsed naabrid ei häiri, siis "häirib" mind juba MuPo ehk KOV, kes tahaks IGA minu kodust liigutust kontrollida. Kas ma ikka roogin tänavat, millise koera kuudi ma õuele ehitan, mis värvi mu maja sein on etc. Mida kaugemale hierarhias, seda hullemaks "Suur Vend" muutub. Kuniks meie jaoks määratake Brüsselist banaani kõverus ka ära.
Kahjuks või õnneks elan ma siiski ÜHISkonnas ja olen indiviidina sunnitud tunnistama "enamuse" tahet. See ongi demokraatia... ja teatud selle küljed on mulle väga mokkamööda! Sõidan purjekaga Tallinnast Asoorideni ja mitte keegi ei küsi mitte midagi! EL'i ja Shengeni ülimalt tugevad plussid. Et seda demokraatiat nautida, olen nõus majale värava peale numbri panema - et muponaut mind ei kiusaks. Ta ju ei näe fassaadis 60cm kõrguste mustade tähtedega valgel taustal ja valgustatud numbrit.
Nii peavad ka hiinlased 60 või 600 K läbisõiduga tranduletid ahju saatma, et enamus elada saaks. Vägagi demokraatlik, sest ikkagi omab autosid vähemus hiinlastest!

PS: kodus pole meil mitte "Suur Vend" vaid normaalsetel meestel "Sängselgsilm". Aga vahet pole Wink
#9

Mul poleks selle Suure Venna vastu midagi, kui just välja arvata see,et selleks Suureks Vennaks on isik või rühm isikuid, kes on kontrollimatud ja teevad seda, mida nende lühinägelik mõistus neile ütleb. Ning sealt hakkavad probleemid pihta.
Hiina riik on iseenesest ligi 5000.a vana ja rumalus oleks neid alahinnata.
Lisaks ei maksa unustada,et kehtivale riigi kapitalismile on Hiina RV siiski kommunistlik(sotsialistlik) riik. Seega vaevalt nad midagi niisama teevad.


#10

(17-01-2013, 14:52 PM)MAZ Kirjutas:  Hiina versioon, ameerikas läbi viidud programmist "cash for clunkers"
Hoidku jumal,et see jama meie riiki ei tuleks.
Sisuliselt sunnitakse sind uut autot ostma,et töösturid saaksid oma kasumi marginaali säilitada.
Kahjuks Juraliidule on see ka Meie riigis alanud-
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=14859
#11

Kogu see ära keelamine on totaalne bullshit, nii nagu jutt inimtekkelisest kliimasoojenemisest.


#12

Selliste jaburate seaduste rakendamine meie riigis lõppeks küll suure krahhiga.... Maal niigi juba kõik ära kaotatud ja kui vaesemal inimesel keelatakse ka liikumine....siis tuleb tõesti palmide alla vehkat teha.... ehk rotid lahkuvad uppuvalt laevalt!
#13

Äkki jätab selle vana vale tõlkega uudise põhjal tehtud jura kus seda ja teist ning keskendub kodumaa asjadele?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne