05-02-2013, 12:19 PM
(20-01-2013, 22:20 PM)MAZ Kirjutas: Nagu ühes teises teemas jutuks tuli on eestis läbin aegade olnud väga erinevate tootjate ja erinevate funktsioonidega treipinke(+freespink mõnel juhul). Kuid kuna treipingi tootjaid oli nii Nõukogude liidus kui Läänes, seinast seina ja neid on ajaloo keerdkäikude tõttu sattunud eestisse ka eri maailma paigust. Võiks siin teemas iga omanik oma treipinki või ka naabri, tuttava tööriista kirjeldada,koos pildimaterjaliga. Eesmärk peaks olema saada ülevaade,mida üldse eestisse toodud on ja palju neist ka reaalselt kasutuses on. Kuna tööriistad on vanatehnika remondil asendamatud asjad,siis teema peaks siia foorumisse ja sellesse rubriiki sobima ideaalselt.
...
Tere.
Kirjutan siis oma jutu ka siia juurde, olgugi, et praegu pilte lisada ei ole.
Esimest pinki otsisin pikalt. Vene aja lõpuperioodil, võis olla 80-ndate algus, õnnestuski üks ennesõja-aegne pink koju vedada. Ping nimi oli MARATHON, sellest oli siin eespool juttu ka. Tänapäeval tundub selline pink ikka tõeline uunikum: originaalis lamerihmalt käitamine, kiiruse muutmine sujuv, variaatoriga, mehaaniline ettenihe oli olemas, aga keermeettenihe puudus.
Esimese huvi treimistöö vastu rahuldas ära, aga täpsus jättis kõvasti soovida ja keerme lõikamine puudus.
Hakkasin uuemat pinki otsima. 1K62 tundus hea olema, aga pink on suur ja sellise saamine tol ajal üsna keeruline. Eesti aja alguses, vene sõjavägi oli veel sees, helistab ühel päeval tuttav, kes teadis minu pingisoovidest, ja räägib, et hea pink on saada. Aega on kaks tundi, siis tuleb kraana ja saadetakse Emexisse! Kui ette jaole saad, on pink sinu. Sõjaväelasi huvitas ainult raha.
Kuna aega oli napilt, otsisin üles tuttava veoauto-mehe ja sõitsime koos kohale. Pilt mis avanes, oli rõõmustav: peaaegu uus IT1M. Töötanud oli see pink minimaalselt. Ilmselt oli mingi sõdurpoiss pinki katsetanud ja pikalt väljas olnud raua kõveraks lasknud. See oli siis mõned matsud vastu baane andnud, jäljed on sees. Nende jälgede parandamine polnud väga keeruline.
Kohe jõudis ka kraana kohale ja pink tõsteti meie auto peale.
Sain kaasa ka peaaegu kõik komplekti kuuluvad lisad. Paljud asjad olid veel õlipaberi sisse pakitult puitkastides.
Pink on keskmise suurusega, kodukasutuseks paras.
Pingil on mitmeid omapäraseid lahendusi:
- Padruni juurest saab baanil tüki välja võtta, et suurema läbimõõduga detail vahele mahuks;
- Suporti laual on peale terahoidja veel teine pesa, freesimislaua jaoks;
- Tsentrite vahel lihvimiseks on kaasas suportilauale kinnituv lihvimisseade.
Ühesõnaga, pingiga saab treida, keeret lõigata, freesida ja lihvida.
Eks selle asjaga on nii, nagu kõigi universaalsete asjadega: kui asi on tehtud mitme ülesande täitmiseks, siis väga hea pole ta millekski. Aga mina pole ei treial, freesija ega lihvija ja minu tagasihoidlikud vajadused tööriistade ja abivahendite valmistamise osas rahuldab ära.