Treipingid Eestis
#1

Nagu ühes teises teemas jutuks tuli on eestis läbin aegade olnud väga erinevate tootjate ja erinevate funktsioonidega treipinke(+freespink mõnel juhul). Kuid kuna treipingi tootjaid oli nii Nõukogude liidus kui Läänes, seinast seina ja neid on ajaloo keerdkäikude tõttu sattunud eestisse ka eri maailma paigust. Võiks siin teemas iga omanik oma treipinki või ka naabri, tuttava tööriista kirjeldada,koos pildimaterjaliga. Eesmärk peaks olema saada ülevaade,mida üldse eestisse toodud on ja palju neist ka reaalselt kasutuses on. Kuna tööriistad on vanatehnika remondil asendamatud asjad,siis teema peaks siia foorumisse ja sellesse rubriiki sobima ideaalselt.Smile
Peagi otsin üles oma pildialbumist fotosid, tuntud ja tundmatutest treipinkidest.


Vasta
#2

Tegeled nn tööstusspionaasigaSmile
Vasta
#3

Igati asjalik teema! Sellest saab meil kõigil abi olema.
Nagu ma juba ühes teises teemas mainisin,on meil igas talus erinev pink...... ja isegi oma kodukandis kahte ühesugust pole kohanud. Kurbusega pean teatama,et ka vanarauaplatsidel olen kohanud vähemalt paarikümmend erinevat treipinki ja mis kõige kurvem-need on olnud enamus vanaaegsed pingid.
Tahtsin saada kunagi ühe külasepa töötoas seisnud Riias toodetud treipinki. Ei saanud algul kaubale ja pärast jäin ilma,kuna rändas auruga...vanarauaplatsile. Seal aga oli juba kopaga kõik ära rikutud ja teha polnud midagist...... Ja see pole kindlasti ainult üks lugu vaid üks sadadest. Oskajaid mehi on vähe,vanemad treialid ka juba teise ilma rännanud ja noored ei oska "rauakolakaga " midagi peale hakata. Aga asi seegi,kui midagi alles jääb ja täidab ka oma otstarvet.
Jõudu oma pinkide tutvustamisega!
Vasta
#4

(20-01-2013, 22:29 PM)Moto555 Kirjutas:  Tegeled nn tööstusspionaasigaSmile
Kõik Nõukogude ajal sündinud ja kasvanud kodanikud on sisuliselt alateadlikult koolitatud spioonid.


Vasta
#5

Tutvustan ühte sellist treipinki,mis võib olla isegi eestis valmistatud. Peal on tal 1938.a valmistatud Volta tehase elektrimootor. Kuid,millise kohaliku tootja oma on ei tea öelda. Pakun,et võiks olla vabalt Hans Krulli masinavärgi toodang? Aga samas ma ei pretendeeri sellega absoluutsele tõele. See pink võib olla märksa vanem kui elektrimootor.Mingeid silte ega valu numbreid ei ole.
Väga algeline näeb välja aga on üsna pika ajalooga tööriist. Kahjuks ei kuulu see mulle vaid ühele heale tuttavale,kes pole seda ka töökorda saanud,kuna algne mootor on lühises ja aega pole sellega midagi treida.
[Pilt: 0100988461eba8e.jpg]
[Pilt: 01009884438c45c.jpg]
[Pilt: 0100988447a2725.jpg]
[Pilt: 0100988453f1ee5.jpg]


Vasta
#6

angla pärandkultuurikeskuses saaremaal on töökorda seatud paar puurpinki ja metallitreimasinat, mis elektrit ei kasutagi, kõik puha operaatori võimekusest liiguvad. Ja täitsa töötavad.
Vasta
#7

"Pratt & Whitney lathe" googli otsingusse ja tulemusi tuleb nii et murdu, praktiliselt sama mis mudel 14*54 aga lihtsalt lühem...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8

Minul selline pisike pink, ise eriline treial ei ole.

[Pilt: treipink.jpg]

Aia Racing
Vasta
#9

(26-01-2013, 21:58 PM)mellpoiss Kirjutas:  Täna sai ühte uunikumi studeeritud...

Oo! See ju ennesõja-aegne Marathon. On vist Austria pink, variaatoriga kiiruse reguleerimine. ... kui on samasugune, nagu minul kunagi oli.
Ehk on isegi sama pink? Minul oli kollaseks värvitud.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#10

mul tööjuures on vanad CNC masinad väljas vedelemas,osad vähe kasutatud ja mõned täiesti uued. Meie neid enam ei vaja ning sellepärast ka vedelevadki katkise tendi all. näevad sarnased välja
Sai need välja vahetatud uuemate vastu mille töötund on siga kallis. Kõrvalfirmas on üks vana treipink mis on päris suur, pikkust tal vähemalt 4m ja kõrgus poolteist. mudelit ei oska öelda.
Vasta
#11

(20-01-2013, 22:20 PM)MAZ Kirjutas:  Nagu ühes teises teemas jutuks tuli on eestis läbin aegade olnud väga erinevate tootjate ja erinevate funktsioonidega treipinke(+freespink mõnel juhul). Võiks siin teemas iga omanik oma treipinki või ka naabri, tuttava tööriista kirjeldada,koos pildimaterjaliga. Eesmärk peaks olema saada ülevaade,mida üldse eestisse toodud on ja palju neist ka reaalselt kasutuses on.

No mida ma ikka enam pikalt veiderdan ja venitan, nagu nii jõutakse ükskord ka minuni... aga oma pinki ma siiski jätkuvalt siia üles ei pane, esialgu hea tuttava meistrimehe pink, on reaalselt kasutusel.
http://i47.tinypic.com/qqthn9.jpg
Pingil on võimalik vabalt valmistada detaile täpsusega 0,002, isegi 0,001 m pole kuiva puu puhul mingi probleem.
(kahjuks ei leia juutuubist asjakohast videomaterjali hetkel! Sad )
Vasta
#12

(31-01-2013, 23:57 PM)kass Kirjutas:  
(20-01-2013, 22:20 PM)MAZ Kirjutas:  


No mida ma ikka enam pikalt veiderdan ja venitan, nagu nii jõutakse ükskord ka minuni... aga oma pinki ma siiski jätkuvalt siia üles ei pane, esialgu hea tuttava meistrimehe pink, on reaalselt kasutusel.
http://i47.tinypic.com/qqthn9.jpg
Pingil on võimalik vabalt valmistada detaile täpsusega 0,002, isegi 0,001 m pole kuiva puu puhul mingi probleem.
(kahjuks ei leia juutuubist asjakohast videomaterjali hetkel! Sad )

No kallis sõber kõuts! Kas sa siis ei tea üldse,et kui juba puujunni näpuvahele võtad,on see 0,001mm. läinud....... Ja rohkem enam üles ei leiagi.....Big Grin Sama ütlen ka rauameestele. Kui juba detailile peale vaatate,on h i l j a ..... nali läbi.....
Aga pink on 5+.
Vasta
#13

Ära lahmi, Toomas! Loe, mida kirjutatakse! On m, on mm, on suur roheline M meie ühisel sõbral! Muide, see minu presenteeritud treipink on ka meie ühise tuttava oma, seal, kus Sa viimati suvel oma M-iga käisid, M106-ga!
Vasta
#14

0.001mm oi oi oi
Vasta
#15

(01-02-2013, 00:34 AM)kass Kirjutas:  Ära lahmi, Toomas! Loe, mida kirjutatakse! On m, on mm, on suur roheline M meie ühisel sõbral! Muide, see minu presenteeritud treipink on ka meie ühise tuttava oma, seal, kus Sa viimati suvel oma M-iga käisid, M106-ga!

M.viga,õhtati ei jõua kõiki komasid ja e mmisid jälgida,mma tõesti ei märganud...Big Grin
Vasta
#16

Poetan vahele ka ühe mure seoses treipingiga.
Pingiks 16K20 ja teeninud mind siiani hästi. Eelmine nädalavahetus treisin veel ja kõik oli korras aga täna treima hakates ei käi spindel enam õiget pidi ringi. Spindli käivitamise/reverseerimise kangi paremale tõmmates spindel lihtsalt seisab(kang liigub normaalselt st. ei käi tühja), vasakule liigutades käib spindel tagurpidi nii nagu peab, proovisin erinevaid kiirusi ja kõigiga sama probleem. Pikemat aega on muidugi probleemiks juba olnud see, et kangi keskele liigutades ei pidurdanud enam spindlit kinni st. vahekohta kus spindel seisaks oli väga raske leida. Ehk oskate juhatada, millise kaane peaks maha võtma või kust otsast asja peaks lammutama hakkama?
Vasta
#17

Võta kiirustekasti kaan pealt ära, siis on kõik näha mis sees.Et spindel paigal ei seisa on katki pidurilint või tahab regulleerimist.Mina olen kohanud 16k20 sellist asja et kiirustekasti hammasrattablokid on koostatud keerme abil.Keermeniidi tekitab traat millest pool on südamiku sees ja teine pool hammasratta sees.Kui kaan maas siis siduriga ettevaatlikult libistades vaata kas mõni hammasratas pöörleb südamiku suhtes.
Kui midagi arusaamatut siis abiks tel.56565512
Vasta
#18

Võtsin lahti ja leidsin, et ära oli murdunud nö liugur, mis liigutab kahvlit(käigukasti kiiruse valiku kang numeratsiooniga 1-6). Panen pärastpoole ka pildid sellest. Lisaks on tõesti katki pidurilint, kas sellist asja võiks veel kusagilt saada?
Vasta
#19

(02-02-2013, 17:37 PM)bro Kirjutas:  Võtsin lahti ja leidsin, et ära oli murdunud nö liugur, mis liigutab kahvlit(käigukasti kiiruse valiku kang numeratsiooniga 1-6). Panen pärastpoole ka pildid sellest. Lisaks on tõesti katki pidurilint, kas sellist asja võiks veel kusagilt saada?
Pidurilinti tegin vanasti metalljoonlauast.Praegusel ajal on sobiv materjal nüri metallilintsaelint,mida leiab peaaegu igast metalliga tegelevast ettevõttest.
Vasta
#20

Tere!
Tutvustan siis ka oma treipinki.
Pingi ostsin 97 aastal Kivilõppest. Kaubad tegin peremehega ( A.S.) ära aga kui poole aastapärast järgi läksin,tädi trepilt küsis: "Kust sina pojake sellise hirmsa ilmaga välja ilmusid? Peremees juba surnud......" Jlm oli tõesti jube,hea et veel tulema saime,sest teed tuiskasid hirmsasti täis.
Jäi kahjuks välja uurimata pingi ajalugu aga selline see siis on:

[Pilt: 219613486b47d5_l.jpg]

[Pilt: 219613440ae1eb_l.jpg]

[Pilt: 2196134200ce72_l.jpg]

[Pilt: 2196135086c1aa_l.jpg]

[Pilt: 21961346627867_l.jpg]

[Pilt: 2196133830be55_l.jpg]

[Pilt: 1]

[Pilt: 219613588d6cca_l.jpg]

Pingi tükid lohistasin bussist välja õunapuu alla ja ladusin kokku. Paari-kolme päeva pärast ehitasin putka peale. Tegin nagu seadus nõudis....-ilma projektita 12 ruutmeetert.....Big Grin Jumala õnn,et valitsusel mõistus pähe tuli,nüüd lubatakse suuremaid ehitada.....Big Grin Kui ei oleks nii läinud.....oleks sellisid putkasid vabariigis miljoneid....Big Grin
Kes uuemal pingil treinud,seda meest ei tohi kohe selle pingi taha lasta,sest muidu tera kohe lendab... kui vasakule keerad,siis tera kohe maha... asjad siis vastapidi. Terahoidja on ka ainult ühe tera jaoks. Sellega pole ka häda,sest juba olen ära harjunud. Spindlivõll on lahtiste pronkssaalede peal. Üks tubli manalamees Heiko treis need uued saaled pingile. Ka võll sai lihvitud. Treipingil pole kahjuks ühtegi silti ega spilkat säilinud. Välimuse järgi paistab nagu saksa stiilis pink,aga arvan,et võib vene toode olla,kuna kuskilt leidsin ühe vene f tähe. See aga ei ütle midagi,sest see võidi ka lüüa sisse remondi ajal. Pingil on tehtud minu poolt väike täiendus-panin GAZ -51 käigukasti tagurpidi vahele,sest ei saanud kahe olemasoleva käiguga suurt midagi teha. Nüüd on käike piisavalt. 25-1200 pöördeni. Kuigi neid kiiremaid käike pole vaja olnud. 500-ga on juba hea küll.Big Grin Ja peale selle ei kannata kiirete pööretega palju lasta,kuna õlitus kehva........pean kannust ise peale kallama. Treipingil on olnud originaalis lamerihmaga vedu,kuid juba eelmine peremees oli asja ümber teinud.
Kui keegi nüüd tunneb selle pingi ära ja on selle varasemast käekäigust kuulnud,oleksin igati tänulik. Samuti tunnen puudust vahetatavate hammasrataste järele. Mõned on veel komplektist puudu. Näiteks 97 hammast.
Pingiga saab ka tollmõõdus vinti lasta,kuigi jah,viimaste hammasrataste puudumise pärast jääb mõnigi töö tegemata.
Aga selline ta on ja olen igati rahul. Kõik mis on endale vaja olnud teha,on saanud tehtud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne