Treipingid Eestis
#21

(02-02-2013, 19:02 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tere!
Tutvustan siis ka oma treipinki.
Pingi ostsin 97 aastal Kivilõppest. Kaubad tegin peremehega ( A.S.) ära aga kui poole aastapärast järgi läksin,tädi trepilt küsis: "Kust sina pojake sellise hirmsa ilmaga välja ilmusid? Peremees juba surnud......" Jlm oli tõesti jube,hea et veel tulema saime,sest teed tuiskasid hirmsasti täis.
Jäi kahjuks välja uurimata pingi ajalugu aga selline see siis on:

[Pilt: 219613486b47d5_l.jpg]

[Pilt: 219613440ae1eb_l.jpg]

[Pilt: 2196134200ce72_l.jpg]

[Pilt: 2196135086c1aa_l.jpg]

[Pilt: 21961346627867_l.jpg]

[Pilt: 2196133830be55_l.jpg]

[Pilt: 1]

[Pilt: 219613588d6cca_l.jpg]

Pingi tükid lohistasin bussist välja õunapuu alla ja ladusin kokku. Paari-kolme päeva pärast ehitasin putka peale. Tegin nagu seadus nõudis....-ilma projektita 12 ruutmeetert.....Big Grin Jumala õnn,et valitsusel mõistus pähe tuli,nüüd lubatakse suuremaid ehitada.....Big Grin Kui ei oleks nii läinud.....oleks sellisid putkasid vabariigis miljoneid....Big Grin
Kes uuemal pingil treinud,seda meest ei tohi kohe selle pingi taha lasta,sest muidu tera kohe lendab... kui vasakule keerad,siis tera kohe maha... asjad siis vastapidi. Terahoidja on ka ainult ühe tera jaoks. Sellega pole ka häda,sest juba olen ära harjunud. Spindlivõll on lahtiste pronkssaalede peal. Üks tubli manalamees Heiko treis need uued saaled pingile. Ka võll sai lihvitud. Treipingil pole kahjuks ühtegi silti ega spilkat säilinud. Välimuse järgi paistab nagu saksa stiilis pink,aga arvan,et võib vene toode olla,kuna kuskilt leidsin ühe vene f tähe. See aga ei ütle midagi,sest see võidi ka lüüa sisse remondi ajal. Pingil on tehtud minu poolt väike täiendus-panin GAZ -51 käigukasti tagurpidi vahele,sest ei saanud kahe olemasoleva käiguga suurt midagi teha. Nüüd on käike piisavalt. 25-1200 pöördeni. Kuigi neid kiiremaid käike pole vaja olnud. 500-ga on juba hea küll.Big Grin Ja peale selle ei kannata kiirete pööretega palju lasta,kuna õlitus kehva........pean kannust ise peale kallama. Treipingil on olnud originaalis lamerihmaga vedu,kuid juba eelmine peremees oli asja ümber teinud.
Kui keegi nüüd tunneb selle pingi ära ja on selle varasemast käekäigust kuulnud,oleksin igati tänulik. Samuti tunnen puudust vahetatavate hammasrataste järele. Mõned on veel komplektist puudu. Näiteks 97 hammast.
Pingiga saab ka tollmõõdus vinti lasta,kuigi jah,viimaste hammasrataste puudumise pärast jääb mõnigi töö tegemata.
Aga selline ta on ja olen igati rahul. Kõik mis on endale vaja olnud teha,on saanud tehtud.
Tartus on firma Varson kus saab tellida erinevaid hammasrattaid,keskel väike tehnoloogiline ava.Samas oli Tartus Eesti metalli toodud hambafreespink koos kitarri vahetus hammasratastega.
Vasta
#22

Tänan.
Kõige hullem on see,et sellele pingile ei saa paigaldada suvalisi hammasrattaid vaid täpselt sellise mooduliga nagu on pingil. Viljandis oli mees,kes mulle hammasrattaid tegi aga kahjuks on Heiko lahkunud....meie hulgast. Kas Viljandis üldse nii tegijat meest ongi,kes suudaks vastavaid hammasrattaid järgigi teha. Tartu peale kindlasti keegi on,kuid kokku pole trehvanud. Muidugi jääb üle see variant,et kellegil on üle samasuguse pingi hammasrattaid. Kuid kahtlen natuke,sest nagu juba varem olen maininud......et kahte ühesugust pinki harva näha....Big Grin
Vasta
#23

Paar pilti ka juba lahendatud probleemist:
[Pilt: IMAG0536.jpg]

[Pilt: IMAG0538.jpg]

Ära oli murdunud selles soones käiv liugur, mis liigutas omakorda kahvlit.
Hetkel sain kokku kõik ja tööle, ka piduri lindi sain korda. Häiriv on veel mingi laagri undamine kastis aga isegi pika vaatluse ja kuulamise teel ei suutnud
kindlaks teha, milline täpsemalt häält teeb. Lõtkusid võllides ei tuvastanud. Probleem tundub olevat käigukasti sisendi pool kuna heli ei sõltu spindli kiirusest.
Vasta
#24

(02-02-2013, 23:16 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tänan.
Kõige hullem on see,et sellele pingile ei saa paigaldada suvalisi hammasrattaid vaid täpselt sellise mooduliga nagu on pingil. Viljandis oli mees,kes mulle hammasrattaid tegi aga kahjuks on Heiko lahkunud....meie hulgast. Kas Viljandis üldse nii tegijat meest ongi,kes suudaks vastavaid hammasrattaid järgigi teha. Tartu peale kindlasti keegi on,kuid kokku pole trehvanud. Muidugi jääb üle see variant,et kellegil on üle samasuguse pingi hammasrattaid. Kuid kahtlen natuke,sest nagu juba varem olen maininud......et kahte ühesugust pinki harva näha....Big Grin
Pane moodul ja hammaste arv kirja minul on nagunii vaja Varsonisse minna.
Tartus on mees ainult tegeleb hammasrataste valmistamisega,asub Kesk-Kaare ja Elva tänava nurgal tel.55675116
Vasta
#25

Toomas, Sinu pingi puhul peaksid vihje tootjale andma tähed "срз", mis viitavad mingile Venemaal pinke tootnud tehasele.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#26

Ära muretse, mul on sulle hea uudis.

On vasakpoolsid terasid kui ka parempoolseid.Päri ja vastupäeva ja uuemate pinkide mehed vast kes 6 teraga korraga võtavad siis oleme kursis "veidrustega" mis treimise juures ikka ette tuleb.

Ära viljandi treialeid vast maha tee, seal treimisega tegelateksegi ja peaga poisse jagub.
Vasta
#27

(02-02-2013, 23:46 PM)Aspelund Kirjutas:  Toomas, Sinu pingi puhul peaksid vihje tootjale andma tähed "срз", mis viitavad mingile Venemaal pinke tootnud tehasele.

A.

Ehk seda otsingut.... СтанкоРемонтный Завод

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#28

(03-02-2013, 00:09 AM)Moto555 Kirjutas:  Ä
Ära viljandi treialeid vast maha tee, seal treimisega tegelateksegi ja peaga poisse jagub.

Mahategemisest pole juttugi olnud.......kust seda võtad? Treialeid on ikka aga freesijaid napib.
Vasta
#29

Kaasaegsemad pingid on juba all in one lai mõiste
Küsimus mis see asi maksma läheb ja kas sa seda teha tahad.

millist hammasratast nüüd pildil teha soovid?

Ja miks sa seda hammasratast freesida nii kangesti soovid?

Pane hammasratastele pildil numbrid peale ja kaeba, mis häda teeb.


Vint on metsas puu otsas ja mõnes kohas veel.

Ei noriSmile
Vasta
#30

(03-02-2013, 01:12 AM)Moto555 Kirjutas:  Kaasaegsemad pingid on juba all in one lai mõiste
Küsimus mis see asi maksma läheb ja kas sa seda teha tahad.

millist hammasratast nüüd pildil teha soovid?

Ja miks sa seda hammasratast freesida nii kangesti soovid?

Pane hammasratastele pildil numbrid peale ja kaeba, mis häda teeb.


Vint on metsas puu otsas ja mõnes kohas veel.

Ei noriSmile

Hetkel ei soovi midagi.
Seda puuduvat hammasratast pole mul olemas......seega ei saa see ka kuskil pildil olla..Cool
Vasta
#31

paariline vähemalt pildil on?
Vasta
#32

(03-02-2013, 17:32 PM)Moto555 Kirjutas:  paariline vähemalt pildil on?
Paarilisi on terve hunnik. Pingiga on kaasas terve komplekt vahetatavaid hammasrattaid. Näiteks siis 20,25,30,35......127. Mõningaid hammasrattaid on ka mitu. Neid tuleb tõsta iga vindisammu puhul ringi vastavalt siis vajadusele. Mingit "kangi" sellel pingil ei ole nagu uuematel. Tuleb ise asjad nii seada,et saaks tööd teha. See ongi selle vanaaegse pingi eripära.
Vasta
#33

(02-02-2013, 23:46 PM)Aspelund Kirjutas:  Toomas, Sinu pingi puhul peaksid vihje tootjale andma tähed "срз", mis viitavad mingile Venemaal pinke tootnud tehasele.

A.
судоремонтный завод (СРЗ) ... see on laevaremondi tehase üsna tavaline lühend. Suured levaremondi tehased olid võimelised pinke ka tegema?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#34

Olen püüdnud oma pingi marki juba ammust ajast kindlaks teha. Olen vaadanud ka venes foorumites pildialbumeid treipinkidest,kuid ka sealmaal ei ole samasugust näinud. Võibolla saaks suurema selguse mõne sealse spetsialistiga konsulteerides. Siiani pole aga see kindlakstegemine veel õnnestunud. Loodan ikka ,et kunagi saan teada oma pingi margi.
Tänan.
Vasta
#35

Minu pink siis selline hetkelBig Grin

[Pilt: 010113612968b68.jpg]
kes tahab vaadata siis siin on veel piltehttp://fotoalbum.ee/photos/ylbik/101136129/
Vasta
#36

Minul olev pink meenutab osaliselt Talupoeg Taluja oma. Pildi järgi tundub, et minu oma on väiksem. Lühem tundub.Teistmoodi on etteveo lülitamine.
Aga muidu on tegumood sama. Ülekanne on tänaseni lamerihmaga.
Samuti on ettenihke kiiruse muutmine hammasrataste valimisega.
Terahoidjal on koht neljale terale.

Pingi tootja on minulegi teadmata.
Pilte kahjuks pakkuda pole.
Vasta
#37

(02-02-2013, 23:46 PM)Aspelund Kirjutas:  Toomas, Sinu pingi puhul peaksid vihje tootjale andma tähed "срз", mis viitavad mingile Venemaal pinke tootnud tehasele.
A.
pakuks puusalt et see: http://www.rsz.ru/

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#38

(04-02-2013, 22:08 PM)Walter Kirjutas:  
(02-02-2013, 23:46 PM)Aspelund Kirjutas:  Toomas, Sinu pingi puhul peaksid vihje tootjale andma tähed "срз", mis viitavad mingile Venemaal pinke tootnud tehasele.
A.
pakuks puusalt et see: http://www.rsz.ru/
Hästi paned puusalt! Wink
Täitsa võimalik. Tehas alustas tööd 1944 aastal. Kas nüüd sellist algelist pinki sellel ajal toodeti? Täitsa võimalik. Tänud mõtte eest igaljuhul.
Vasta
#39

Väga põnev pink. Padruni alt on üsna sügav. Pildi pealt ei saa aru,kas tänu sellele saab ka suurema läbimõõduga detaili vahele võtta või ei saa. Ja tundub lausa Taani pink olema. Kindlasti hulga aega enne sõda tehtud. Jälle selline pink mida pole varem kohanud. Kas sellega treitakse ka praegusel ajal?
Vasta
#40

(04-02-2013, 23:17 PM)mellpoiss Kirjutas:  Praegust aega ei tea aga siis kui foto tehtud sai oli laast veel soe.Smile
Nüüd siis juba jahtunud.....Big Grin
Eestlane on ikka paras nutikas tegelane. Vene ajal vast ei tohtinudki sellist asja nagu treipink kodus ollagi. Aga nüüd tuleb välja,et iga nuka taga on mingi klikiaegne pink. Tänu sellele nihverdamisele ongi meil palju väärt kraami säilinud. Eks igal pingil ole oma lugu,kuidas siiamaani välja vedanud....... Põnev igaljuhul.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne