Projekt: MTZ-80--->82

(23-04-2014, 09:02 AM)mlsluik Kirjutas:  Üldiselt ise olen metsakatel pooltelge vahetades ikka käise küljest võtnud, kätte saab võlli niisama ka aga siis kukub suur hammakas alla, mismoodi te uue telje sisse lükkate? Sisemist laagrit vahetades tuleb samuti kõik laiali kakkuda...

Kas hammasratas mahub sedavõrd alla tulema ja kaldu vajuma, et uus võll enam sisse ei lähe?

Sisemise laagri kohta käiv on küll õige.
Vasta

(23-04-2014, 09:02 AM)mlsluik Kirjutas:  Üldiselt ise olen metsakatel pooltelge vahetades ikka käise küljest võtnud, kätte saab võlli niisama ka aga siis kukub suur hammakas alla, mismoodi te uue telje sisse lükkate? Sisemist laagrit vahetades tuleb samuti kõik laiali kakkuda...

Meelis, kas kabiini kronsteini küljest võttes toestad kabiini ka kuidagi ära või ei hakka ta ette vajuma? Kas küttepaagi kronsa ei hakka segama kabiini kronsa äravõtmist?
Eile olin tööasjus Türil ja viskasin uued jupid ka autosse valmis ära. Praegu kogu vaba aeg läheb põllule, aga äkki nädalavahetusel saan vahetama hakata.

Mida veel mainiks, on see, et praegu kasutan soolo JUMZi ja sellel on nn originaalsuuruses rattad all, palju-palju mugavam on põllul sõita, ei loe auke niipalju üle. Minu Russil on laiad ja madalamad rehvid. Kui kellelgi on üle mõned korralikud originaal tagaveljed, oleksin mõistliku raha eest ilmselt huviline.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ise vahetasin talvel selle otsakaane all oleva laagri, simmeri ja kaane enda ka. Uutel kaantel ei ole enam määrdenipli kohta, kuid määrmist vajavad need kohad päris usinalt. Seega tekitasin ise sinna niplile koha.
Vana kaas oli loksuva laagri poolt ellipsiks kulutatud ja hakkas ka õlilekkega algul märku andma.
Ja neid laagreid on ka veel erinevaid saada, sai pandud vanale sarnane.
Vasta

(23-04-2014, 09:09 AM)saarrand Kirjutas:  ...
Mida veel mainiks, on see, et praegu kasutan soolo JUMZi ja sellel on nn originaalsuuruses rattad all, palju-palju mugavam on põllul sõita, ei loe auke niipalju üle. Minu Russil on laiad ja madalamad rehvid. Kui kellelgi on üle mõned korralikud originaal tagaveljed, oleksin mõistliku raha eest ilmselt huviline.

Rehvirõhud?
Rehvimõõdud?
Rehvi vanus?
Koordikihtide arv?

Üldiselt on pehmem rehv mugavam, kuid õrnem ja kulub kiiremini. Samas omab paremat veovõimet, kuniks krihvil kõrgust on.

Tagasilla kõiki laagreid määrib üsna edukalt ülekandeõli, kui tase on nõuetekohane. Samas ei tee plastne määre seal otseselt halbaWink
Vasta

Kui pehmust soovid, vaheta 38 tollised veljed 30-ste vastu ja pane kõrged rehvid alla
Vasta

Endal on Jumzil topeltrattad hetkel all siis on rehvirõhud sisemistel 1 bar ja välimistel 0,8 bari ja kui ühekordsete ratastega suvel niidan siis on rehvirõhk 1,3-1,5 bari . Rehv peab ikkagi koguaeg natuke nö töss olema. Siis on põllul mugav ja ei juhtu nende rehvidega ka mööda teed sõites midagi.
Vasta

1,0 on ka täitsa ok rõhk, transporttöödel teel hakkab hüppama ja siis oleks parem 1,5-1,7
Vasta

(23-04-2014, 19:51 PM)maisalup Kirjutas:  Kui pehmust soovid, vaheta 38 tollised veljed 30-ste vastu ja pane kõrged rehvid alla

Mul ei ole 38 tollised veljed, selles küsimus hetkel ongi. Tahaks pigem just 38 tolliseid omale.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kas siis 42 tollised vaheltharimise omad, nendega jääb tõesti persekont haigeks, nagu puuvankriga sõidad =)
Vasta

(24-04-2014, 14:36 PM)maisalup Kirjutas:  Kas siis 42 tollised vaheltharimise omad, nendega jääb tõesti persekont haigeks, nagu puuvankriga sõidad =)

Ei, ksf Saarrandi MTZ all veerevad vanemad 30" ? velgedel olevad tahmarõngad mis aastatega kõvasti jäikust kogunud Wink

42" põllul vagusid tehes on OK, teepeal sõites võiks samahästi veljepeal lasta... Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(24-04-2014, 14:54 PM)mlsluik Kirjutas:  
(24-04-2014, 14:36 PM)maisalup Kirjutas:  Kas siis 42 tollised vaheltharimise omad, nendega jääb tõesti persekont haigeks, nagu puuvankriga sõidad =)

Ei, ksf Saarrandi MTZ all veerevad vanemad 30" ? velgedel olevad tahmarõngad mis aastatega kõvasti jäikust kogunud Wink

42" põllul vagusid tehes on OK, teepeal sõites võiks samahästi veljepeal lasta... Smile

Justnimelt, kussjuures need pole originaalveljed, st velgedele on vlantsid sisse keevitatud. Aga sellised on nad olnud 90-ndate algusest peale, mil seee traktor minu majapidamisse jõudis. Ja ega nad aastatega pehmemaks tõepoolest läinud pole. Ostes olid need rehvid tutikad, aga eks 20 aastat on oma töö teinud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nii, laupäeval sai lõpuks pooltelg ära vahetatud. Need, kes pooltelje ilma käist äravõtmata maha saavad, võiks seda selgitada, kuidas nad seda tegid. Võibolla on käise korpuseid erinevaid? aga minu omal ei mahu pooltelje nuudi osa läbi käise sisemuse, kohe üldse ei mahu. Igatahes toimisin nii, et keerasin käise poldid lahti ja seal on 2 keermestatud ava, millega poldiga surusin käise raamist välja ja käes ta oligi. Pinnad puhtaks, uued tihendid ja laager ning kokku tagasi. Paikka sobitamine läks ka väga lihtsalt.
Palju suurem töö oli rattarummu mahavõtmine murdunud pooltelje tüki küljest. Hetkel jäi ratas ikkagi alla panemata, kuna hakkasin ka difriluku süsteemi pisut remontima, seal ka tihendid läbi ja uusi kodustes varudes ei olnud. Loodetavasti saab lähipäevil kargu alla tagasi.
Kui palju õli on tagasillas + käigukastis, ca 20 liitrit?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(12-05-2014, 10:24 AM)EO3322A Kirjutas:  Tagasild, käigukast 40l.

Tänud vastuse eest. Ostsin kolm 20L kalonkat õli, saab ära vahetada ka mootoris (oli niikuinii plaanis) ja tagasild + käigukast. Vahepeal sai käidud Võrus difriluku tihendite remontkomplekti ostmas ja sai ka uus kaas võetud selle difrisüsteemi kaitseks, minu oma oli kuidagi kõver ja töllerdas seal. Igaks juhuks panen ka uue membraani sinna süsteemi sisse, vana on selline "päevi näinud".
Aga lammutasin traktorit edasi, võtsin maha ka esisilla käigukasti väljavõtte kaane, paigaldan väljavõtte ka käigukastile ära, kuna õli on niikuinii väljas. Sai väljavõttele ka uued tihendid pandud, nüüd peaks pidama need asjad kenasti.
Nädalavahetusel on plaanis veel panna külge ka originaal aisad, mul on siiamaani olnud mingid isetehtud junnid. Jumziga sai kevadel originaalidega töötatud ja no need on minujaoks palju paremad. Lisaks on vaja kindlasti ära vedada hüdrotorud taha, uued jupid on olemas, aga ajapuudusel külge pole veel pannud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ärge kohe näkku lööge, sest kavatsen teha OT :O ! Tegelt selline küsimus on tekkinud - nimelt tegu 82 käigukasti parempoolse väljavõttega, kus sees on
siis esisilla jaoks mõeldud tehnika. Ehk siis kolme asndiga jaotuskarp: väljalõlitatud asend, automaatne lülitus ja sund ehk püsiühendus. Vot ühel minu sorgitaval masinal on probleem selle keskmise asendiga - ei tahtvat enam hästi toimida. Poodides pakutakse rullide-vedrude komplekti. Küsimus - kas selle probleemi lahendamiseks piisabki nende rullikute-vedrude vahetamisest või on seal sees veel midagi kavalat, mida peaks teadma?
Lugupeetud teemaalgataja seikles küll esisilla ja vahepuki kandis, aga selle väljavõtteni vist ei jõudnud... Smile .


Vasta

Väljavõte on ammu traktori küljes, aga silla installimiseni ei ole veel jõudnud. Vahetasin kõik tihendid ja muu, mis tundus vahetust vajavana ära. See jaotuskast on väga lihtsa ehitusega, sees on needsamad nõelad, millest rääkisid ja mõned siduvad hammasrattad, mis lülitatakse vastavalt selle kangi asendile, automaatasendis tuleb vedu taha siis kui tagasild läbi libisema hakkab. Muide, vanadel 52 omadel pole automaatasendit.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tähendab, võib öelda, et kui 32 aastat vanal masinal selle lahti võtan, rullid või nõelad ja vedrud vahetan siis peaks asi taas normilähedaselt töötama? Aga miks ka mitte, eks ju Smile .


Vasta

(17-07-2014, 00:00 AM)Tift Kirjutas:  Tähendab, võib öelda, et kui 32 aastat vanal masinal selle lahti võtan, rullid või nõelad ja vedrud vahetan siis peaks asi taas normilähedaselt töötama? Aga miks ka mitte, eks ju Smile .

Kui libisevad nõelad pole tuksi keeranud pesasid või võlli kaela...Toungue Aga ehk ei ole, kui pole tunde üritatud libistada..
Vasta

Nii, vahepeal pikalt MTZ hästi kulgenud. Enne kevadtöid võtsin radiaatorid maha, pesin neid kõvasti, seejuures parima tulemuse andis Würthi pidurisprayga pesu, teeba sija ikka tõsiselt puhtaks. Igast muud mootoripesuained jms ei saa löögilegi. Tagasi pannes paigaldasin ka 6 labalise tiiviku (enne oli ainult 4 laba!) ja panin ka radikale ventilaatori tuulekoja, mida mul pole samuti kunagi olnud. Muidu kippus raske koormusega keema minema, nüüd max 80C raske tööga, kui sedagi.
Eile külvasin ja krt pimedas mingi hetk tunnen, et ei jaksa enam keerata. Läksin õue vaatama, roolivõimu pumba küljest ülemine toru ära. Oli pumbast keermed maha tõmmanud ja poldid väljas. Oskab keegi pakkuda, millepärast selline asi juhtuda võis? Kunagi varem ei ole sellega probleeme olnud. Võib vaid mainida, et radikapesu käigus panin roolivõimule uue õli sissevalamise korgi. Palju üldse seal roolivõimus õli peab olema?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(19-05-2015, 22:45 PM)saarrand Kirjutas:  Nii, vahepeal pikalt MTZ hästi kulgenud. Enne kevadtöid võtsin radiaatorid maha, pesin neid kõvasti, seejuures parima tulemuse andis Würthi pidurisprayga pesu, teeba sija ikka tõsiselt puhtaks. Igast muud mootoripesuained jms ei saa löögilegi. Tagasi pannes paigaldasin ka 6 labalise tiiviku (enne oli ainult 4 laba!) ja panin ka radikale ventilaatori tuulekoja, mida mul pole samuti kunagi olnud. Muidu kippus raske koormusega keema minema, nüüd max 80C raske tööga, kui sedagi.
Eile külvasin ja krt pimedas mingi hetk tunnen, et ei jaksa enam keerata. Läksin õue vaatama, roolivõimu pumba küljest ülemine toru ära. Oli pumbast keermed maha tõmmanud ja poldid väljas. Oskab keegi pakkuda, millepärast selline asi juhtuda võis? Kunagi varem ei ole sellega probleeme olnud. Võib vaid mainida, et radikapesu käigus panin roolivõimule uue õli sissevalamise korgi. Palju üldse seal roolivõimus õli peab olema?

Seal korgi all peab olema sõel. Sõela küljes on möötevarras. Selline 3-5 sentimeetrine. Kokku koos sõelaga umbes 8 sentimeetrit.Seega mingi 7 sentimeetrit vaba ruumi võiks olla normaalne tase.
Vasta

Hea teada, see sõel ühes mõõtevardaga on minu masinal jälle puudu (pole kunagi olnudki).

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne