Projekt: MTZ-80--->82

(19-05-2015, 22:45 PM)saarrand Kirjutas:  ....
Eile külvasin ja krt pimedas mingi hetk tunnen, et ei jaksa enam keerata. Läksin õue vaatama, roolivõimu pumba küljest ülemine toru ära. Oli pumbast keermed maha tõmmanud ja poldid väljas. Oskab keegi pakkuda, millepärast selline asi juhtuda võis?
...

Põlluäärne pire mammi lõi kaikaga küljest, et lõpuks unerahu saada? Pimedaks läheb praegu ju 11 paiku... Toungue

Või käis mingi roigas esiratta vahelt läbi. Torul löögijälg on?

Variant on ka see, et keermed andsid vibratsiooni ja temperatuuride vaheldumise koostoimel lihtviisiliselt järgi... Rolleyes
Vasta

(20-05-2015, 09:51 AM)v6sa Kirjutas:  
(19-05-2015, 22:45 PM)saarrand Kirjutas:  ....
Eile külvasin ja krt pimedas mingi hetk tunnen, et ei jaksa enam keerata. Läksin õue vaatama, roolivõimu pumba küljest ülemine toru ära. Oli pumbast keermed maha tõmmanud ja poldid väljas. Oskab keegi pakkuda, millepärast selline asi juhtuda võis?
...

Põlluäärne pire mammi lõi kaikaga küljest, et lõpuks unerahu saada? Pimedaks läheb praegu ju 11 paiku... Toungue

Või käis mingi roigas esiratta vahelt läbi. Torul löögijälg on?

Variant on ka see, et keermed andsid vibratsiooni ja temperatuuride vaheldumise koostoimel lihtviisiliselt järgi... Rolleyes

Jah, ma lõpetasin pisut peale kella 1 öösel. Toru läks puru kuskil 11 läbi pisut. Pilt ka hetkest, kui toruga mässama hakkasin. Mul õnneks põllud naabritest kaugel, seega naabreid kindlasti ei häirinud. Samuti ei leidu mul põldudel mingeid roikaid, niisamuti nagu puudub torul ka igasugune vigastuse jälg. Küllap siis see viimane variant...
     

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Sisuliselt terve juulikuu olen ristikut niitnud purustajaga. Vahel ikka juhtub nii, et ülitihedasse heina jõudes võtab niidukil pöörded väga maha, ja niide jääb seetõttu koledam aga paraku kabiini ei kuule midagi. Siis tuleb jälle tagurdada ja uuesti lasta aga enda elu lihtsustamiseks selline küsimus. Kas MTZ-il on originaalis olemas ka jõuvõtuvõlli pöörete lugemise süsteem? Või oskab keegi kirjeldada, kuidas selline asi teha (kes on juba varem teinud näiteks?)? Tänan juba ette asjalike kommentaaride eest!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(10-08-2015, 08:56 AM)saarrand Kirjutas:   Kas MTZ-il on originaalis olemas ka jõuvõtuvõlli pöörete lugemise süsteem? Või oskab keegi kirjeldada, kuidas selline asi teha (kes on juba varem teinud näiteks?)? Tänan juba ette asjalike kommentaaride eest!
Mina ei ole kuulnud MTZ .il sellisest lugejast...kui uuematel vahest. Aga... kui tipid googlesse sisse RPM counter, siis tuleb ridamisi DIY ehk DO IT YOUTSELF õpetusi, vali ainult endale sobiv.
Või e-bay`st: tahhokad


Vasta

(10-08-2015, 08:56 AM)saarrand Kirjutas:  ...
Kas MTZ-il on originaalis olemas ka jõuvõtuvõlli pöörete lugemise süsteem?
...

Originaaltahhomeetril on tähis BOM õigel kohal. Kui tahho toimib, siis selle järgi ju näeb.

Või hakkab planteaaripidur libisema? Pinguta peale...
Vasta

(10-08-2015, 11:20 AM)v6sa Kirjutas:  
(10-08-2015, 08:56 AM)saarrand Kirjutas:  ...
Kas MTZ-il on originaalis olemas ka jõuvõtuvõlli pöörete lugemise süsteem?
...

Originaaltahhomeetril on tähis BOM õigel kohal. Kui tahho toimib, siis selle järgi ju näeb.

Või hakkab planteaaripidur libisema? Pinguta peale...

Hetkel veel puudub minu masinal tahhomeeter, jupid on juba ka riiulis olemas, aga vaata paigaldajal ei ole "aega" olnud... Aga pole süvenenud, et seal ka BOM peal on. Tänan!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Sellest BOM´ist seal on üksi vähe abi, kuna kogu seda asja loetakse puhtalt mootori pöörete pealt, aga kui sul tõmbab niiduk libisema BOM´i veolindist, siis seda tahhokas ei kajasta.
Vasta

Libiseva BOM'iga vaevalt normaalne inimene pikki päevi heina niidab.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Ta ei hakka lindist libisema, mul pigem hakkab traktor välja surema. Seega tahhomeetrilt saaksin vajamineva info kätte phimõtteliselt.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(10-08-2015, 21:32 PM)KopliKrahv Kirjutas:  Sellest BOM´ist seal on üksi vähe abi, kuna kogu seda asja loetakse puhtalt mootori pöörete pealt, aga kui sul tõmbab niiduk libisema BOM´i veolindist, siis seda tahhokas ei kajasta.

Nu, kord libisema lastud lint annab endast päeva lõpuks juhmile kärssamisega teada. Just juhmile, kuna juht peaks suutma tekkimahakkava probleemi tuvastada ja õigeaegse reguleerimisega ennetada suurema kahju tekkimist. Purustusniitmise korral siis esmalt kiiruse vähendamisega ja seejärel lõunapausil (või varem, kui enam aeglasemalt käiku pole) ajami pingutamisega. Kui seda enam teha annab.

Põhimõtteliselt annab JSV sabale panna muidugi suvalise tahhomeetri külje. Jalgratta oma oleks vast lihtsaim aretada, tuleb vaid sisestada sobiv rattamõõt, et näit kuidagi loogiliselt JSV pööretega suhtes oleks.
Vasta

Ma nagu selle peale ei tulnudki, et kui lint libisema läheb siis tuima näoga edasi lastakse, aga kui ka nii tehakse, mis siis ikka Smile
Mul endal kipub teinekord paksemasse heina minnes kohati libisema minema, aga see on kohe näha ja tunda paari meetri jooksul ja saab asja uuesti tööle lasta.
Vasta

Nii, läheb hülsi-kolvi vahetuseks. Kas kellelgi käepärast foto plokikaane poltide kinnitusjärjekorrast ja äkki olemas ka info selle kohta, mis jõuga kinni keeratakse?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(28-09-2015, 16:31 PM)saarrand Kirjutas:  Nii, läheb hülsi-kolvi vahetuseks. Kas kellelgi käepärast foto plokikaane poltide kinnitusjärjekorrast ja äkki olemas ka info selle kohta, mis jõuga kinni keeratakse?

Nii üks kui teine:
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=40323
Vasta

mis siin imestada, ikka tahetakse odavaimat tööjõudu. 
Majandis käis tüüp kes tahtis saada ainult 2,3eur tunnis palka, oli sellega rahul. Kui ükspäev töökoja õuele mtz82-ga tuli, siis mehed tuvastasid rõveda kärsahaisu. Lähemalt uurides oli selle bellarussi temperatuurinäitaja laes kinni ja mootor kärssas peal. Peale seiskamist see pada enam ringi käima ei hakanud, kiilus kinni ja läks kogu sisu vahetusse. 
Aga vähemalt oli odav tööline ja töölisel oli tehnikast jumala suva. Kogu selle jama põhjustas purunenud lõdvik mida oli juht küll märganud, et imelikku magusat haisu tuli ja kapoti all suitses ka, kuid tema ei vaevunud lähemalt uurima mis viga, töö tahtis ju tegemist  Cool
Nii ka jvv libisemisega, antakse minna kuni veel vähegi pöörleb
Poltidega on nii- keskelt hakkad mõlemale poole laiali minema, algul dünamomeetriga 90-100nm kinni ja siis pärast käsitsi veel 1,5 ringi keerad peale. Tehased näevad nii ette, kuid tava praktikas on nii, et 24 silmusele poolemeetrine toru otsa ja tõmbad nii kõvasti kinni kui jõuad. Võid vahepeal käia lõunal ja tagasi tulles proovida uuesti üle pingutada kui saab kui ei saa, siis asi ok
Vasta

Kaane poltidega toimisin minagi samamoodi(ilma nm võtmeta) ja siiani töötab. Erinevalt sõiduautodest tuleb siiski natukese aja pärast järelpingutada.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Küsimus akvaariumiga MTZ-82 kohta. Istmest paremal on kolm hooba, esimene on käsigaas, teine on jõuvõtuvõlli lülitushoob ja kolmas on automaatne harimissügavuse regulaator vms. Kes oskab, võiks pisut selgitada, mismoodi see toimib ja mida need erinevad asendid seal endast kujutavad?
Teiseks, kuidas käib originaalis katuseluugi kinnitõmbamine, st kuidas on lahendatud luugi tugedelt pinge lödvendamine, et luuki uuesti kinni saaks tõmmata. Mõni pilt ei teeks paha.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(28-09-2015, 16:50 PM)maisalup Kirjutas:  mis siin imestada, ikka tahetakse odavaimat tööjõudu. 
Majandis käis tüüp kes tahtis saada ainult 2,3eur tunnis palka, oli sellega rahul. Kui ükspäev töökoja õuele mtz82-ga tuli, siis mehed tuvastasid rõveda kärsahaisu. Lähemalt uurides oli selle bellarussi temperatuurinäitaja laes kinni ja mootor kärssas peal. Peale seiskamist see pada enam ringi käima ei hakanud, kiilus kinni ja läks kogu sisu vahetusse. 
Aga vähemalt oli odav tööline ja töölisel oli tehnikast jumala suva. Kogu selle jama põhjustas purunenud lõdvik mida oli juht küll märganud, et imelikku magusat haisu tuli ja kapoti all suitses ka, kuid tema ei vaevunud lähemalt uurima mis viga, töö tahtis ju tegemist  Cool
Nii ka jvv libisemisega, antakse minna kuni veel vähegi pöörleb
Poltidega on nii- keskelt hakkad mõlemale poole laiali minema, algul dünamomeetriga 90-100nm kinni ja siis pärast käsitsi veel 1,5 ringi keerad peale. Tehased näevad nii ette, kuid tava praktikas on nii, et 24 silmusele poolemeetrine toru otsa ja tõmbad nii kõvasti kinni kui jõuad. Võid vahepeal käia lõunal ja tagasi tulles proovida uuesti üle pingutada kui saab kui ei saa, siis asi ok

Selle "kinnitõmbamisega" on asi pisut teine, soovitan uued poldid panna ja kinnitada enam-vähem täpselt tehase remondijuhendi järgi. Ma ei pane kahtluse alla kellegi kompetentsust, kuid liiga erinev pingutusmoodus võib viia poldi purunemiseni. 


Vasta

(18-11-2015, 10:59 AM)saarrand Kirjutas:  Küsimus akvaariumiga MTZ-82 kohta. Istmest paremal on kolm hooba, esimene on käsigaas, teine on jõuvõtuvõlli lülitushoob ja kolmas on automaatne harimissügavuse regulaator vms. Kes oskab, võiks pisut selgitada, mismoodi see toimib ja mida need erinevad asendid seal endast kujutavad?
Teiseks, kuidas käib originaalis katuseluugi kinnitõmbamine, st kuidas on lahendatud luugi tugedelt pinge lödvendamine, et luuki uuesti kinni saaks tõmmata. Mõni pilt ei teeks paha.

Kuigi postsioonregulaatori töö harimissügavust mõjutada võib, on selle ülesanne siiski teine. Sõltuvalt istme alt ühendatud hoovast (tõstevõllile või keskmise tõmmitsa kobale) määratakse selle hoovaga kas aiste kõrgus või enne aiste kergitamist võimalik lükkejõud keskmisele tõmmitsale. Mida kaugemale ette lükkad, seda madalamale vajuvad aisad/seda kauem laseb pressida. Lõpuni taha surudes tõstab.

Jõuasend on üsna surnud asi ja kõlbab mõningaste mööndustega sääraste maisnatega töötamisel, mis kannatavad maaga kokkupuutumist, kuid peaksid olema vahetult maapinna kohal.

Asendireguleerimine on täiesti toimiv, kui hoob on õige pikkusega ja positsioonregulaator ise õli läbi ei leki. Mida need enamasti teevad Sad
Mistõttu vähestel on see tsüdeem enam hinges. Enamasti visatakse "mõttetu" junn vahelt hiljemalt siis, kui aisad hakkavad iga sektsiooni pruukimise peale tõusma.

Reguleerimise käik ja hoova pikkused on kirjas traktori juhendis, ma peast neid ei tea.
Vasta

Aitäh põhjaliku vastuse eest!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nii, Russile D-243 mootoriga vaja vana starteri asemele uut. Millalgi ksf v6sa soovitas seda:  https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et 

Kas endiselt soovitad seda ja võiks ära osta? Hetkel peal nn originaal suur aeglane starter.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne