Volvo diisel ZIL-131-le
#1

Tervist seltsimehed tehnikaspetsid,

On tekkinud kinnisidee tuletõrje ZIL-131-le paigaldada Volvo diiselmootor koos Volvo kastiga. Internet on mul suures osas sellest teemast läbi loetud ja paari autot vaatamas käidud, mingi pilt hakkab kujunema. Enamasti on jäetud peale ZIL-i kast, kuid leidsin ka ühe 130 millel Volvo mootor Volvo kastiga.

Doonor on endine tuletõrjeauto Volvo F613 aastast 1977 132 kw mootoriga, kast 5-käiguline (mudel peaks olema ZF S5-35/2). Pumba väljavõte on taga olemas ja pumba- ning veokardaani ühildamine ei tohiks ületamatu olla. Kasti küljel puudub aga väljavõte 131 originaalvintsi külgearetamiseks.

Peaküsimus targematele meestele on see, kas Volvo kasti külge saab ja kuidas saab aretada krokodilli vintsi? Vints peaks jääma tööle mõlemat pidi. Või on teada mõni teine samades mõõtmetes Volvo (või lääne) kast, mis külge istutada ja küljelt vintsi võtta saaks? Ega 131-le pole olemas vahekasti, kust lisaks esisillale ka vintsi võtta saaks (lülituste võimalikkuses pole ma enam kindel)? Muud lahendused vintsile?

Hetkel kogun infot, kas Volvo, mõni muu kast või peab jääma ZIL-i kasti juurde. Ümberehituse tasuvusest pole mõtet rääkida, kuna tuletõrje ei tasu kunagi ära. Auto on suures osas ümber ehitatud ja võiks asjaga jätkata. Vaja oleks kiirendust, kiirust ja võimsust nii maanteel kui maastikul, kuna vesi ja varustus on pidevalt peal.

Kui on muud head nõu diisli paigaldamise kohta, siis see on teretulnud. Samuti kui on (soovitada) mõni korraliku käekirjaga meister, kes võiks töö mõistliku hinna ja ajakuluga enne suurt kevadet ette võtta, võtku ühendust. Võimalike ümberehitajate-firmade tööd kahjuks kinni maksta ei jõua.
Nii auto kui ka doonor asuvad Harjumaal, päris lõunaosariikidesse sõita ei tahaks, aga oleneb asjaoludest.
Niipalju veel, et Volvo mootor on küll vana, aga sõitnud 150-200 tuhande kilomeetri jagu. Kindlasti tuleks ka mootor üle käia, suitseb väheke ja on õline. Volvo on 12-voldine.

Et pilt ees oleks, lisan Volvo ja ZIL-i kastist paar pilti.

Tänan ette asjalike soovituste eest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#2

üks küsimus jääb õhku.
Volvo diisel arendab vanematel maks 2500rpm, uuemad 2000. parim pöördemoment vanadel 1700, uuematel 1200rpm.
Zili kohta täpseid andmeid ei mäleta, aga 3000 pööret peaks parima momendi kant olema ja maks 4500.
Mis tähendab seda, et jõudu saab küll piisavalt olema, aga (maante)kiirus kannatab, ehk heal juhul 60km/h saab lagi olema, kui sildades ülekandeid ei muuda. Käigukast ise peaks mõlemal juhul otsekäigul 1:1 le olema. Jääb veel võimalus vahekast kiirendavaks muuta.
Sama probleem ka teistel diislile ümberehitajatel olnud.


Vasta
#3

Mina arvan, et see teema jõuab lõpuks ikkagi samasse kohta nagu kõik eelnevad "GAZ-ile bellarussi mootor" teemad. Ehk siis - pole mõtet töötavat asja parandada. Odavam on (eriti tuletõrjes, kus läbisõidud on üliväikesed) maksta natuke rohkem kütusesse kui lollidesse ümberehitustesse, mis suure tõenäolisusega nagunii ei õnnestu.
Vasta
#4

Olen ise ka mõelnud seisvale 131-le diisli peale ajamisest, et teda reaalselt kasutada ka oleks võimalik. Kõige lihtsam tundub olevat siiski osta Minskist D245 mootor koos käigukastiga, mis selle jaoks tehtudki on ja kergelt peale istub. Ei leia praegu paremat linki kui see
http://www.exportersindia.com/minskmotor...lno=270276
Vasta
#5

meil siin laseb ringi üks Valmeti mootoriga Zil aastaid juba , lippab miskoleCool
Vasta
#6

Need kiiremalt lippavad ZIL`id-GAZ`id omavagd vast vanemat ZIL käigukasti, millel oli 4. käik otse ühendusega ja 5. käik kiirendatud. Kunagi liikus vaheplaate ka GAZ autodele ZIL kasti paigalduseks.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#7

Parandaks Hulgust natuke mootori andmete osas. Zil-i mootori maksimaalpöörded olid piiratud 3200 pöördeni, arendades seejuures maksimaalselt 150 Hp. Parim pöördemoment aga oli 1800 rpm. juures.

Omal oli ZIL-130, millele oli paigaldatud SMD-18. Täisgaasil liikus nõks üle saja kildi tunnis. Silla ülekannet ei tea, aga võetud oli sadulveoki alt.
Vasta
#8

Bellaka mootorit ärge pange,hale ikka.Uuema Mersu Ateco oma oleks sinna hea,pöördeid oli pea 4000.Aga kas neid saada on ei tea,võibolla on ka kuskil lammutustes.
Vasta
#9

Minski diisel on ka variant, aga läheb esialgu eelarvest välja. Pluss on muidugi see, et mingi käigukast on komplektis olemas.
Ootan jätkuvalt mõtteid, kas Volvo kastiga paralleelselt 131 vintsi saab tööle panna.

Päringule Valgevenest sain mõni aeg tagasi järgneva vastuse. Proovin üles panna ka informatiivse slaidika kui foorumi tehnilised seaded lubavad.

Thank you for the interest in our company.

To replace the gasoline engine by diesel, the Minsk Motor Plant suggests D245.9-2982.
The price of D245.9-2982 (for repowering ZIL-131, 136 hp) - USD 6400.
The price of the engine includes the cost of an installation kit.
Terms of shipment FCA Minsk, Republic of Belarus, Incoterms 2000.

Terms of payment -100% in advance. Our prices valid till 31.01.2013.

Diesel engine D245.9-2982 complected by starter, generator, turbocharger, pneumo-compressor, clutch disk and fuel pump.
The design of diesel engine include gear box and mounting set of spare parts for the installation on the truck.
Mounting set of spare parts for the installation diesel engine on the ZIL-131 include water radiator, air cooler, air cleaner, sensors and relay. The oil radiator is not required as the engine has an oil-liquid heat exchanger.

In the attached file we send you our presentation for these engines.

The engines readiness for dispatch - 30 working days of the date of payment receipt in our bank account.
Vasta
#10

Minski diisel võib olla kallis, aga viitasin sellele kui lihtsaimale ja toimivale lahendusele. Ökonooomsem ja huvitavam, iluse häälega võiks olla BMW R6 120 kw (Omega peal sama Y25 DT formaalselt 110 kw). Sama võimsus, pöördemoment, pöörded, mootori kaal mis Zil V8-l. Arvestades GM laia valikut leiab ka mingeid tükke kuidas Zil käigukast sinna otsa istutada. Omega kaal on 2-2,5 t, kütusekulu 7l/ 100, porte Zil 131 ei peaks võtma rohkem kui 12l/100.

(27-01-2013, 21:10 PM)guits112 Kirjutas:  meil siin laseb ringi üks Valmeti mootoriga Zil aastaid juba , lippab miskoleCool
Neid Valmeti mootoreid paigaldati Madara tänaval.
Vasta
#11

No siis juba kolme liitrine BMW M57 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57
Selline mootor vist igal teisel bemmil peal mis linnavahel liikvel...
Vasta
#12

(28-01-2013, 04:13 AM)hydrofoil Kirjutas:  
(27-01-2013, 21:10 PM)guits112 Kirjutas:  meil siin laseb ringi üks Valmeti mootoriga Zil aastaid juba , lippab miskoleCool
Neid Valmeti mootoreid paigaldati Madara tänaval.

Ei tea sellest Madara tänavast midagi, aga AS Taure Türil(SisuDieseli ehk "Valmeti" mootoritehase maaletooja) paigaldas neid omal ajal päris mitmeid.
130le-131-le siis...

Teemasse ka- kui palju see 131 täislastis kaalub? Iseenesest ise panustaks originaalmoto jooksma saamisele-korrastamisele. Näinud küll enda arvates päris arvestatavalt liikuvaid isendeid. Näiteks EKV aega teenides õnnestus näha olukorda, kus Zil-131 töökojakongiga(kus sees originaalvarustus suures osas säilinuna) suutis teine samasugune slepis erilise pingutuseta saavutada kiiruse 110km/h. Tegu iseenesest ebaseaduslik küll ja taunimist vääriv, aga sõiduautojuhtide näod olid ikka päris pikad, kui selline rong möödus. Konkreetsel masinal oli peal küll Urali mootor(pm jämedama kolvigrupiga Zil-i V8)koos Zili käimariga, ja tarbis 98-st bensiini. Kütusekulu kohta andmed puuduvad, aga vaevalt see 131, mis teemaks, üle mõnesaja kilomeetri kuus sõidab... Või mis?
MTZ-i mootor võib kütusekulu koha pealt ju ökom olla, aga dünaamikat ega tippkiirust sealt ligilähedast küll ei tule( näinud elusuuruses mõnda kooslust nii Zili-il kui Gaz-il).
Bensuka asendamisel diisliga on lisaks sellele, et pöörded madalamad ja käigukastis enamusel asjadel viimane otsekäik, mis iseenesest juba tähendab madalamat tippkiirust ka mitte vähe oluline see, et selle asja läbi viimiseks on vaja ajada korda arvestatav kogus paberimajandust ja keerutada bürokraatiamasina hammakaid.
Kas tõesti originaal nii halb variant?
Vasta
#13

Urali 6x6'l oli ka alguses vist suurekolviga Zili mootor? Selle võrdluse järgi peaks siis Kama3'e mootori kanti võimsuse/töömahuga diislit kasutama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

Kas Kamazi mootor koos kastiga ei kvalifitseeru?
Kasti ei leia küll kas on kiirendav viimane käik või mitte aga edasi ja tagasi variandiga väljavõtet on sellele kindlasti.
Sinna veel kasvõi sellesama Volvo turbo lisada saab sealt korraliku mineku kätte.
Vasta
#15

(29-01-2013, 19:57 PM)2715 Kirjutas:  Kas Kamazi mootor koos kastiga ei kvalifitseeru?
Kasti ei leia küll kas on kiirendav viimane käik või mitte aga edasi ja tagasi variandiga väljavõtet on sellele kindlasti.
Sinna veel kasvõi sellesama Volvo turbo lisada saab sealt korraliku mineku kätte.

Arvan, et kui isegi sobiks siis korralikku kamza mootorit vist annab leida. Olid nad juba aastaid tagasi suht läbi ja viimase piiripeal, niipalju kui olen tatikana ja praegu kamzasi liikumas näinud siis tugev sinine suits ja klõbin on neil koguaeg järgi olnud.
Vasta
#16

Fantaasiad, fantaasiad...
Kamazi mootor kaalub tiba üle 800kg. Lisaks kordistiga kast, noh, umbes 200 kg otsa. Vett ei saagi enam kaasa vedada, kandevõime saab ennem otsa. Lisaks oli Uralil, millel on niigi ninaosa suurem, tehtud KAMAZ-mootoriga variandile uus, pikendatud nina. Peale selle on KAMAZ-i mootori pöördete maksimum 2000. 1300 jääb puudu, see on üle ühe kolmandiku.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#17

90-te DAF-id on varustatud cummins 5.9 mootoritega.
kW sõltuvad eelkõige vist turbo tüübist, hakkasivad vist numbrist 110Hj pihta ja lõppesid sinna 200 kanti Hj.
Parempoolse rooliga isendid on üpris soodsad hankida.
Koos mootoriga tuleb paigaldada ka DAF-i käigukast.

Vintsile väljavõte aga tuleks originaal-vahekastist, mitte käigukastist.

Omal sellise skeemiga 157 teha lastud.
Vasta
#18

Kamazi mootorit paigaldati tehase poolt ka Zil 133 GJA-le.See oli kolmeteljeline 6x4 kümnetonnise kandevõimega veok, tava Zil-ist eristus veel pikema nina poolest.Selline auto oli meil aastaid talus kasutusel, jätkus jõudu ja kiirust, samuti oli oma võimekuse kohta suht ökonoomne.Probleemiks oli muidugi suitsemine ja külmkäivitus.
Samas mingit remonti me mootorile ka ei teinud, masin oli täpselt sellises seisus nagu majandist kätte saada õnnestus.
Zil 131-le jääb ülekannete pärast ilmselt ikka aeglaseks, korralikku mootorit ka ilmselt enam ei leia.
Vasta
#19

Pole mõtet tuunida bensumootorit, millega maanteel on kulu 50L/100km. Õnnetusele sõidetakse välja külma mootoriga, maanteel põhjagaasiga, mingit ökotamist ei saa olla. Vajadusel peab auto mootor sündmuskohal käima.
Tegelikult tuleb kütusekulu suurem. Kütusekulu suureneb aeglustit ja esisilda kasutades, paigal töötades tühikäigu, vintsi ja pumba kasutamisega.
Lisaks õnnetustele on harjutused, ennetustöö sõidud, katsetused, remonti sõitmine.
Mõnel kuul võib olla läbisõit 100, mõnel 500 km. Kohapeal pumba tööga kulu 15-20 l/tunnis (oleneb pööretest).
Täna on MTÜ-l riigi toetuse eest võimalik sõita ainult diisliga, muidu tuleb teine osa peale maksta. Kütusearveid vaadates tuleks see investeering ära teha, mitte edasi lükata. Loomulikult peaks diisli paigaldamisega paranema ka auto tehniline võimekus.

Lisainfot bellarusside maalt.

ZIL-ile on kolm mootori varianti, täpsustasin sobivust.
Jutt kahe esimese erinevustest.

The maximal torque - 460 Nm. D245.9. The difference between D245.9 and D245.9Е2 is that 9Е2 conforms to ecological rules EEC UN №24-03, 85 and 49-04В (Euro-2) and has glow plugs for each cylinder (winter start-up), while D-245.9 conforms to EEC UN №24-03, 49-02А, 96 (Euro-1). Output (100 kW / 115 hp) and torque are the same.

Küsimus mudeli 245.30E2 sobivuse kohta

Conversion is possible, but there are some peculiarities:
1. The engine has a SACHS clutch (Germany) for which it is necessary to use hydraulic booster or pneumatic booster to press the clutch. ZIL-130 is equipped with mechanical clutch drive.
2. The 245.30Е2 maximal torque is 530 Nm, it is not clear whether the transmission will sustain it. The Smolensk plant (the gear-box manufacturer) does not provide any guarantee for their gear-box use in D245.30Е2, except for MAZ automobiles. The D245.30E2 output - 115 kW / 156 hp.


Kiirus

The maximal ZIL speed with 3206 gear-box is 83 km/hour at the main gear transfer ratio of 7.339 for ZIL-131.

Ülekanded

I-5.63
II-2.64
III-1.48
IV-1.0
V-0.83 R-5.36


Jõuvõtt

The D245.9-2982 engine gear-box 3206 has a hatch (on the right side relative to vehicle driving direction) for connecting the power take-off box.

Our Design Dept recommend you D245.9-2982.

Pole veel selge, millised on tollimaksud Valgevenest importides.

Lisan veel Volvo näidikutest pildi, max pöörded kella peal 3500. Roheline osa 1500-2500. Viimati ei saanud põhjagaasiga sõita kuna piiraja on nihkunud 1500 rpmi peale, ilmselt gaasihoovastiku probleem.
Auto kabiini saab üles tõsta veel ainult ühe korra troppe ja delfrit kasutades.
Kunagi sai ühel pääste Scanial piiraja maha võetud. 90 asemel sõitis ca 115 km/h. Osuti oli küll kollase-punase peal, aga see auto sõidab tänase päevani.

ZIL-131-l tehnilises passis tühimass 7975, täismass ja registrimass 11150. Tegelik mass koos varustusega võib tulla 12 tonni, tuleb millalgi ära kaaluda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#20

Pole aimugi, mida kujutab endast "3206 gear-box", aga selle kiirendava viienda käiguga (V-0.83) oleks Volvo mootori kasutamine juba mõtlemist väärt. Jõu väljavõtte luuk on ka küljepeal juba olemas vintsi tarvis. Aga kust siis pump ajami saab? Kas tundmatul vene kastil 1700$ eest on mingi töökindlus ka? Kui palju Volvo mootor umbes kaalub? Sisetunne arvab, et rohkem, kui Zil-i originaal.
See, et tahhomeetril on viimane number 3500, ei tähenda, et mootor ka nii kiiresti peaks ringi käima. Mootori maksimum on seal. kust algab punane tsoon - umbes 2700.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne