Volvo diisel ZIL-131-le
#43

Variandid on Volvo 5.5 mootor 132 kw (180 hp) ca 3200+ rpm
Cummins 6BT 12V 5.9, kui juba, siis HP natuke suurem, ca 3000 rmp peaks piirajata kätte saama
Cummins ISB 24V 5.9, HP veel suurem, rpm piiratud @3200, peaks kätte saama 3500 rpm - uuemal tüübil ilmselt miinuseks hind ja elektroonilne pump

Kui nendele mootoritele panna otsa kiirendav kast viimase käiguga 0,7-0,8 (ZF S6-36, S6-36/2, S5-42, S6-47, S6-650, 6S-850 või mõned Eaton-i mudelid), peaks kätte saama 131 kiiruse ja 10 kuni 20 kmh pealegi.

http://www.youtube.com/watch?v=S_oVDPAAzFU
Ühe briti 131 Cumminsi diisliga. Rääkisin vanaga, ütles, et ehitas 131 ringi aastal 2000 ja enam kõike ei mäleta. Põhiline probleem oli käigulülituse osa, mis tuli mitu korda ringi teha. Enamikel veokatel kang kastist eespool mootori otsas ja seetõttu soovitas vaadata otse kasti pealt tuleva kangiga kaste. Seega tuleks võibolla vaadata USA ZF-e (S6-47 ja S6-650) http://www.mackstrans.com/ZFID.html

Ilmselt jääb keerukaks originaalvintsi sobitamine PTO-st kardaaniga ette. Enamikel kastidel puudub küljel PTO võimalus. Välja arvatud USA ZF-id, kuid PTO ette poole kahes suunas käima panemine on lahtine. Vints võib jääda eraldi projektiks.
Tuletõrjepump tuleks võtta kasti tagaotsas olevast PTO-st kui võimalik. Kui nurga tõttu mitte, siis 131 vahekasti pealt ja töötama hakkaks see viimase käiguga neutraalist nagu GAZ-66-l. Siinkohal palun tähelepanu kasutajalt MERIKARU, kellele ma saatsin vastavasisulise küsimuse. Pumba pöörded peaks saama kiirendava kastiga alla poole.

Netis leiduvate RPM kalkulaatorite arvutused lõplikku tõde ei näita, ilmselt pole seal arvutatud erinevaid takistusi ja tegureid.
Järgneval lehel viimane kalkulaator, ühikuteks miilid ja tollid. Komadega läheb lolliks, peab kasutama punkte. http://www.csgnetwork.com/multirpmcalc.html

131 sillad 6.7 - loodetavasti sisestan õige numbri?
rattad 44.8
kiirus 62 mph=100 kmh
Kiireim käik 0.75
Vastus - 2347 rpm

Vahetades kiireima käigu 1.0 (131 kast)
Vastus 3129 rpm

Võibolla panen midagi valesti, aga arvutuste järgi (ilma sõites tekkivate takistusteta) peaks 131 kiirus olema standardis max pööretel 100 kmh. Kilomeetrisel langusel olen soojade sildadega saavutanud 93 kmh (GPS järgi).

Vahetades kiiruse 80 mph (128 kmh)
Vastus 3029 rpm

Reaalsuses võimatu, aga kui 28 kmh takistusteks jätta, võiks see number 100 kmh sealt ehk tulla ka. Kui mitte selline kiirus, siis madalamad pöörded madalamatel kiirustel ja pumbaga töötamisel.

Õhku jääb vähemalt üks variant veel - kas Urali kiirendava 5. käiguga kasti eeltoodud mootoritele külge pookimine oleks mõeldav lahendus?
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 27-01-2013, 01:04 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: hulgus - 27-01-2013, 01:19 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: zazik - 27-01-2013, 16:02 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: hydrofoil - 27-01-2013, 18:12 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: guits112 - 27-01-2013, 21:10 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: h2rra - 27-01-2013, 21:29 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Daff - 27-01-2013, 21:40 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: uko - 27-01-2013, 22:08 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 27-01-2013, 23:16 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: hydrofoil - 28-01-2013, 04:13 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: CORRADOg60 - 29-01-2013, 08:11 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: pontu6 - 28-01-2013, 22:56 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Tegelane5 - 29-01-2013, 17:00 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: 2715 - 29-01-2013, 19:57 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: lauren - 29-01-2013, 21:01 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 29-01-2013, 21:15 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Kjen - 29-01-2013, 21:26 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 30-01-2013, 23:18 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Kjen - 31-01-2013, 10:36 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: raulex - 29-01-2013, 21:36 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 30-01-2013, 10:49 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 30-01-2013, 11:00 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: v6sa - 30-01-2013, 11:36 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Kjen - 30-01-2013, 12:08 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 30-01-2013, 13:15 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: v6sa - 30-01-2013, 13:21 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 30-01-2013, 13:37 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: flanagan - 30-01-2013, 15:23 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: h2rra - 30-01-2013, 15:33 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: raulex - 30-01-2013, 16:15 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Rapsijuurikas - 31-01-2013, 19:24 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: KristjanT - 04-02-2013, 17:24 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: merikaru - 06-02-2013, 10:55 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: hulgus - 12-02-2013, 00:43 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Tegelane5 - 13-02-2013, 12:41 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: v6sa - 13-02-2013, 13:07 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: KristjanT - 14-02-2013, 15:09 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: hulgus - 21-02-2013, 11:55 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: KristjanT - 27-02-2013, 17:07 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: paukjapostivahe - 17-02-2013, 15:17 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 19-02-2013, 23:16 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Sass1 - 27-02-2013, 11:57 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 27-02-2013, 18:37 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Raudpats - 17-03-2013, 16:27 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 17-03-2013, 15:58 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 17-03-2013, 17:03 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 17-03-2013, 18:32 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 17-03-2013, 23:20 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 18-03-2013, 21:51 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: mrali - 09-08-2013, 00:12 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: ZIL131 - 09-09-2013, 15:28 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: siimik - 13-09-2013, 20:35 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Tift - 21-03-2014, 09:43 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Wiki432 - 21-03-2014, 10:08 AM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Killer666 - 24-03-2014, 17:45 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Raudpats - 03-02-2017, 21:33 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: h2rra - 04-02-2017, 15:35 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Sm.Autojuht - 03-02-2017, 22:13 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: AsTroSS - 03-02-2017, 22:24 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: aavu - 03-02-2017, 23:40 PM
RE: Volvo diisel ZIL-131-le - Autor: Raudpats - 05-02-2017, 12:04 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne