Volvo diisel ZIL-131-le
#41

Võibolla küll rumal küsimus, aga kas aeglase pöördega diiselmootor originaal ZILi kastiga annab tuletõrjepumba käitamiseks vajalikud pöörded välja?
GAZil peab selleks, et pumbast 8-10 bari kätte saada olema sees 4. käik ja suured pöörded. ZIL 131-l aga pumba lülitamine vahekastist ilma käikudeta.

Sass1
Vasta
#42

(21-02-2013, 11:55 AM)hulgus Kirjutas:  
(14-02-2013, 15:09 PM)KristjanT Kirjutas:  Turquise diisli panemine 131-le on selge "overkill". Need mootorid maksavad raha, mida kütusekulu säästust enam eal tagasi ei saa...

On siis vaja kohe sõnasabast kinni haarata?
Selge, selge. Ei mõelnud midagi paha ja ei mõistnud, et Turquise oli sul lihtsalt näitena välja toodud.

Ahjaa, keegi siin rääkis ennem KamAZ kastist ja mootorist. Mainin siin niisama kõrvalmärkusena ära, et KamAZ-i kast kordistiga (st kümme käiku) annab kümnenda käigu korral ülekandearvu kiirendava, st 0,815. Aga ZIL-ile Kamsa mootorit ja kasti... Eks see kompott suureks ja raskeks jääb. Mina jääks omaniku asemel ikka esmase idee, st Volvo mootori ja kasti juurde. Asjad tasuta käes ju.
Vasta
#43

Variandid on Volvo 5.5 mootor 132 kw (180 hp) ca 3200+ rpm
Cummins 6BT 12V 5.9, kui juba, siis HP natuke suurem, ca 3000 rmp peaks piirajata kätte saama
Cummins ISB 24V 5.9, HP veel suurem, rpm piiratud @3200, peaks kätte saama 3500 rpm - uuemal tüübil ilmselt miinuseks hind ja elektroonilne pump

Kui nendele mootoritele panna otsa kiirendav kast viimase käiguga 0,7-0,8 (ZF S6-36, S6-36/2, S5-42, S6-47, S6-650, 6S-850 või mõned Eaton-i mudelid), peaks kätte saama 131 kiiruse ja 10 kuni 20 kmh pealegi.

http://www.youtube.com/watch?v=S_oVDPAAzFU
Ühe briti 131 Cumminsi diisliga. Rääkisin vanaga, ütles, et ehitas 131 ringi aastal 2000 ja enam kõike ei mäleta. Põhiline probleem oli käigulülituse osa, mis tuli mitu korda ringi teha. Enamikel veokatel kang kastist eespool mootori otsas ja seetõttu soovitas vaadata otse kasti pealt tuleva kangiga kaste. Seega tuleks võibolla vaadata USA ZF-e (S6-47 ja S6-650) http://www.mackstrans.com/ZFID.html

Ilmselt jääb keerukaks originaalvintsi sobitamine PTO-st kardaaniga ette. Enamikel kastidel puudub küljel PTO võimalus. Välja arvatud USA ZF-id, kuid PTO ette poole kahes suunas käima panemine on lahtine. Vints võib jääda eraldi projektiks.
Tuletõrjepump tuleks võtta kasti tagaotsas olevast PTO-st kui võimalik. Kui nurga tõttu mitte, siis 131 vahekasti pealt ja töötama hakkaks see viimase käiguga neutraalist nagu GAZ-66-l. Siinkohal palun tähelepanu kasutajalt MERIKARU, kellele ma saatsin vastavasisulise küsimuse. Pumba pöörded peaks saama kiirendava kastiga alla poole.

Netis leiduvate RPM kalkulaatorite arvutused lõplikku tõde ei näita, ilmselt pole seal arvutatud erinevaid takistusi ja tegureid.
Järgneval lehel viimane kalkulaator, ühikuteks miilid ja tollid. Komadega läheb lolliks, peab kasutama punkte. http://www.csgnetwork.com/multirpmcalc.html

131 sillad 6.7 - loodetavasti sisestan õige numbri?
rattad 44.8
kiirus 62 mph=100 kmh
Kiireim käik 0.75
Vastus - 2347 rpm

Vahetades kiireima käigu 1.0 (131 kast)
Vastus 3129 rpm

Võibolla panen midagi valesti, aga arvutuste järgi (ilma sõites tekkivate takistusteta) peaks 131 kiirus olema standardis max pööretel 100 kmh. Kilomeetrisel langusel olen soojade sildadega saavutanud 93 kmh (GPS järgi).

Vahetades kiiruse 80 mph (128 kmh)
Vastus 3029 rpm

Reaalsuses võimatu, aga kui 28 kmh takistusteks jätta, võiks see number 100 kmh sealt ehk tulla ka. Kui mitte selline kiirus, siis madalamad pöörded madalamatel kiirustel ja pumbaga töötamisel.

Õhku jääb vähemalt üks variant veel - kas Urali kiirendava 5. käiguga kasti eeltoodud mootoritele külge pookimine oleks mõeldav lahendus?
Vasta
#44

Paistab, et eelmise postituse kohta kommentaare ei tule.
Kui keegi midagi teab, siis küsimused on jätkuvalt Maz-Ural-Kraz-i kiirendava V käiguga kasti kohta. Mark ЯМЗ-204У. Kas mahub 131-le (arvestades 131 originaalmootori asendit) ja kas paremalt küljelt ette 131 vintsi saab käima panna?

Kui keegi oskab hästi veoauto-tehnilist inglise keelt, oleksin väga tänulik järgneva teksti tehniliselt olulise osa tõlkimise eest. Teema ise asub järgneval lehel:
http://www.russianmilitarytrucks.com/php...=54&t=2633

Staring with the engine.
I wont go into the history of the original engine as there are looms of threads on the subject. Suffice to say She now has a [322 Leyland] Cummins 5.9 (6BTA) with a ZF S6-36 OD transmission. Big Grin Big Grin

Donor vehicle for the engine was a Daf 55-180 (2001 reg).
Donor vehicle for the Transmission was a Daf 55-210 (1999 reg).

The work was carried out by Snows Commercials in Bristol. Great guys mechanically. They feel they somewhat underestimated the work/cost but did not increase the labour bill over the agreed £2000.

Technical:
(notes taken from garage report)
-Front X member was trimmed to allow the engine to fit in the bay
-Removed o/s rear engine mounts
-Reinforced Chassis frame with spreader plates and put in new mounts (Daf 55 donor rubbers)
-Fitted Diesel compatible exhaust and silencer (Daf 55 donor)
-Disconnect transfer box levers
-Cut Prop shaft and machined a DAF 65 prop for front end, slider section (Zil prop is 3mm thick, DAF 65 is 5mm thick for more endurance)
-DAF 55 crank shaft mounted fan is too low for rad, it needs to be at top of block so used Cummins fan hub with Dennis Dart (Enviro 300) bearings carrier and re-engineered auto tensioner belt.
-Intercooler (Daf 55-220) fitted between rad and grille. It was rebuilt (tig welded) for the job with flow reversed. Iveco 75E15 supplied the hoses.
-Steering pump on engine was rated too high (blew a seal on the steering gear) so down rated and works a treat.
-Primary Zil air tank replaced with brake wet tank for compatibility with engine air pipes witha remote compressor unloader valve.
-ZF S6-36 is air assisted so a small reserve air tank was fitted. A new gear linkage system had to be fabricated from box to cab.
-Air filter comes from a volvo FL6 to fit snug in engine bay.
-Fuel tank has primary filter added.
-DAF 55 dashboard added, wired to engine but not installed (I have to integrate that in the coming weeks).

Thats about it for the engine work at present. I will attach some photos in the coming days...
Vasta
#45

(27-02-2013, 18:37 PM)ZIL131 Kirjutas:  Õhku jääb vähemalt üks variant veel - kas Urali kiirendava 5. käiguga kasti eeltoodud mootoritele külge pookimine oleks mõeldav lahendus?

See Urali kast on umbes 5 korda suurem, kui Zil-i originaal. Ilmselt ei mahu põranda alla ära.
Vasta
#46

Siin arutavad ja teevad kodanikud venemaal katsetusi Urali kastiga. Tõsi küll, mitte 131-le ja hoopistükis Bellarussi mootori otsa, aga nende patriotism ja entusiasm ja usk Bellarussi mootorisse on tavapärane. Ega muid variante neil eriti valida ka ei ole.
Teemas olevate piltide järgi peaks ruumi piisama. Küll on aga Urali kast oluliselt raskem (mingi 204 kg oli vist?) ja pikem. See viimane seab ohtu jaotuskasti asukoha. Lisaks tuleb aretada lisatala käigukasti padjale.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#47

Kes teab, millise veoka (MAZ-i?) kast on piltidel?
Millised on käikude ülekanded?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#48

http://www.amaz.ru/viewtopic

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#49

356 kg. Pikkus ca 105 cm. Tundub liig. Võimalik mootor kaalub ca 450-500 kg.
Vasta
#50

Siin teema vait jäänud, aga mõned (võibolla provokatiivsed) küsimused on seoses värskete sõnumitega Klooga lahinguväljalt tekkinud:

Esiteks: kas ma ei eksi, kui tegu selle autoga?

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/11...4qwkWc_09r
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/11...LL3h9ZcwcP
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/11...zmHM-TGdQ_

Teiseks: kui vastus esimesele küssile jaatav, siis vaadata seda videot (ca 42. sekundil): http://www.delfi.ee/news/paevauudised/11...d=66561294

Siis minu teine küsimus, kui tõesti diisel, siis mis mootor, mis vaevaga, mis tulemused?
Vasta
#51

Jah, õige, auto on sama.

Mootoriks jäi Volvo TD60 F613-lt (1977). 132 kw, 510Nm, max rpm ca 3300.
Käigukastiks sai Renault Midlumilt 5-käiguline ZF S5-42 Ecolite, ülekanded 5.72-0.76 (u aastast 2000), mis peaks ära kannatama Volvo Nm.

Töömaht töökojas ühel (põhi)mehel tuli ca 300 tundi alates Volvo lammutamisest kuni 131 kapoti tagasi kruvimiseni. Lisaks vahel abilised, mõned tellimustööd ja tellija oma töö planeerimisest kuni elektritöödeni välja.
Asja tegi aeganõudvamaks asjaolu, et ümberehitajal sellise ümberehituse kogemus puudus. Oli kõvasti aretamist, katsetamist ja kohati uuesti tegemist. Samas sai vahetatud ja renoveeritud ka muid osasid, mis ette tulid.

Auto nina ja kabiin sai maha võetud. Tuletõrjepumba kardaan ühendati vahekasti peale - pump töötab nüüd vahekasti neutraalasendis nupust lülitusega (nagu esisild) ja 5. käigu ülekanne 0.76 annab sama veesurve vähemate pööretega.

Mootori ja käigukasti ühildamine oli arvatust lihtsam. Mootorile jäi külge originaal sidurikoda koos siduriga ja käigukast istus sinna otsa pärast vähest võlli freesimist. Volvo kast oli samuti ZF-i toodang, kuid paarkümmend aastat vanem.

Mootor läks peale Volvo kanduritega. Mootori kinnitamine ei olnud teab mis suur töö võrreldes kõige juurdekuuluva ühendamisega. Kabiini pidi sisselõike tegema.
Radikas jäi ZILilt, ette sai lisatud Opeli elektriline ventilaator.
Ülejäänud seadmed jäid Volvo omad. Kompressor tundub natuke aeglasem. Volvo roolivõimu pump tegi rooli oluliselt kergemaks.
Summuti tuli teha uus ja paigaldada ette kaitseraua alla kuna tahapoole minekuks ruumi ei jäänud. Sidur on õlipumbaga.

Mootoril sai vahetatud pihustiotsad, tihendeid, õlid, rihmad jms. Rohkem lahti ei võtnud. Karter tuli väiksemaks lõigata ja kokku keevitada. Soojusvaheti sai tõstetud üles et jääks ruumi vintsi kardaanile. Paisupaak pandi mootori peale.

Kütusekulu on ca 25-30 l/100 km olenevalt maantee/linna/maastiku osakaalust. Auto sai ära kaalutud - koos 2500L veega 10200 kg.
Kiirendus paranes umbes kaks korda.
Katsetamisel sai mõõdetud maksimaalne kiirus kergelt allamäge sõites 113 km/h (GPS-i järgi).
Pöörded orienteeruvalt, GPS-i ja Volvo tahhomeetri järgi mõõdetud:
80 km/h - 2100 rpm
90 km/h - 2300 rpm
Edasi suurenevad pöörded rohkem kui kiirus, 100 km/h võis olla 2700 ja 110 km/h 3000-3100 pööret. Piirajat ei ole, kohapeal liigub seier 3300ni, kuid katsetades sinnani ei jõudnud. Pole ka väga oluline.

Tänaseks on sõidetud ca 1000 km ja suuri tagasilööke ei ole ette tulnud. Radika lõdvik oli liialt jäik, murdis lahti radika alumise otsa. Pärast uuesti jootmist ja silikoonlõdviku paigaldamist peab.

Käigukasti oleks pidanud korralikult üle vaatama. 1. ja 2. käigu vaheline sünkro vajab varsti vahetust.

Lahendada tuleb veel vints. ZIL-i vintsi PTO on sirge hambaga, ZF-i kastil väljaandev hammakas kaldhambaga. On vaja teha adapter, mis võtab kaldhamba ja annab edasi sirge hamba. Siis mahuks vintsi kardaan ka sidurikojast mööda.
Adapter peaks välja nägema umbes midagi sellist nagu alloleval pildil.
Kui keegi teab soovitada, kus ja kes selle valmis teeb, siis võiks teada anda. Alternatiiv on elektrivints, ca 10-tonnine. Hüdrosüsteemid lähevad liialt kalliks maksma.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#52

Ja miks ei ole kaaskodanikele pildimaterjali jagatud?
Vasta
#53

Olen hädas ühe isendiga. Täpsemalt selle siduriga. Pole varem eriti kokku puutunud selle Kamaz.versiooni siduriga, mida Zil-idele külge pandi. Probleem on nimelt selles, et kui üritada sidurit lahutada, siis esimesel-teisel kolmandal, vahel ka neljandal vajutusel lahutab, siis mingil momendil aga jääbki lahutatuks! Tõukurkolb ei tule millegipärast enam tagasi. Lased õhutusnipli lahti, sealt tuleb törts õli ja õlisegust õhku välja ning lahutab jälle. Olen paari õhuklappi lahti võtnud ja tean selle ehitust, kuid pole veel välja suutnud raalida, kus "kala" on. Õlipump tundub töötavat. Probleem tundub olevat õhu
poole peal. Või saan ma millestki valesti aru?


Vasta
#54

(21-03-2014, 09:43 AM)Tift Kirjutas:  Lased õhutusnipli lahti, sealt tuleb törts õli ja õlisegust õhku välja ning lahutab jälle.

Kamazist ei tea midagi, aga analoogia põhjal teistega:
Üleslastud siduripedaaliga ei tohiks hüdropoolele mingit survet jääda, mansett peab tulema paagi poole viiva kanali eest ära ja peasilinder on siis ühendatud paagiga. Seega surved võrdsustuvad ja surve hüdro poole peal 0. Mansett porsunud, puudub vabakäik pedaalist tuleva pulga ja peasilindri kolvi vahel?
Aga miks õli ja õhu segu? Õhupoolelt satub survega hüdropoolele?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#55

http://www.auto24.ee/used/1687858

Pole midagi targemat teha
Vasta
#56

kas keegi on huvitatud  ZIL 157 kiirendava 5. käiguga käigukastist? Kast vana ja kasutatud, kuid väidetavalt töökorras. Kas tasub päästmist või mitte?
Vasta
#57

Mina tean et viies käik on otse sest nuudid on ju otsa võlli sees tollel?
Vasta
#58

Siin teemas olnud väited Cummins 5.9 12V max pöörete osas (3000rpm) ei ole päris tõene.

Ilmselt jutt käib rootorpumbast aga "õige" Bosch P-seeria rivipumbaga on mootorist võimalik välja saada 7000rpm ........
Vasta
#59

Tsitaat:[*]Передаточные числа коробки передач:
  • 1 передача 7,44
  • 2 передача 4,10
  • 3 передача 2,29
  • 4 передача 1,47
  • 5 передача 1,00
  • Заднего хода 7,09

[*]Передаточные числа раздаточной коробки:
  • 1 передача 2,27
  • 2 передача 1,16

[*]Передаточное число главной передачи: 6,67
[*]Размер шин 12,00-18
Для ЗИЛ-157 выпуска с 1958 по 1961 годы:
  • а) Номинальная мощность 76,5 кВт (104 л.с.).
  • б) Максимальная скорость 65 км/ч.
  • в) Передаточные числа коробки передач были другими, как на ЗИС-150 и ЗИС-151: 1-я передача 6,24; 2-я передача 3,32; 3-я передача 1,898; 4-я передача 1,00; 5-я передача 0,81; З. Х. 6,70.
  • г) Передаточные числа раздаточной коробки были другими, как на ЗИС-151: 1-я передача 2,44; 2-я передача 1,24.
[*]
Vene keelsest vikist. Mõlemad ülekanded õiged.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#60

(03-02-2017, 21:33 PM)Raudpats Kirjutas:  kas keegi on huvitatud  ZIL 157 kiirendava 5. käiguga käigukastist? Kast vana ja kasutatud, kuid väidetavalt töökorras. Kas tasub päästmist või mitte?

Kindlasti tasub, sest tema kaaluhind ei kaalu seda ülesse seda, et neid ei tehta enam.  

  Kiirendavat käiku saab ju visuaalselt vaadelda käega ringi ajades   ( Sm.Autojuhile)

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne