31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis.
#1

Tere.
Homme 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis.
http://www.aak.lv/
Kas on keegi minemas.
Allan.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#2

Esitleme siis kohe ära:

[Pilt: 34539218.jpg]

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dr21ZXDEs9A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

http://www.youtube.com/watch?v=nompBMicMpg tööd alles käivad bussikallal.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#4

Kiidame igati heaks ja takka. Kas keegi on teinud kohapealt ka reportaazi? Kas keegi plaanib vanema RAF-i taastamise üritust ka Eestis?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

No vaatame kõigepealt, KES on selel RAFi restaureerimise taga? Hetkel Eestis pole nii "Kõva meest" autoehituses olemaski, kui on Andris Dambis. Kõik muu Tema ümber on tühi-tähi. OSCar ehk maratonralli tiim koos võidusõidutehnikaga on selel mehe loodud. Alates esiemsest BMW mootori ja Focuse katusega OSCarist kuni eelmise Dakari elektri ralli-OSCar eO'ni välja.
Et siis RAF valmib(s) ju samas paigas:

Kus on Eesti autoehitusinsenerid, nende oskused ja reaalsed tööd? Aastakümnete taguses ajas, kus Bertelov oli jumal ja SeinaJuhan tegi ralliauto... Kus nad on, need uued? Istuvad maanteeametis ja selle osades ning targutavad eurodirektiivide taustal.
See ongi vahe meil ja lätlastel: kui meie paneme Järva-Jaanis nimetuse all "ehitatud Eestis" välja paraja peldikluse ja viimane hästi natukenegi mingile maailma tasemele lähemale pääsev auto ehitati Meelis Telliskivi poolt aastal 2000, siis lätlased saavad panna samasisulisele rongkäigule välja isegi peaagu tuliuusi absoluutse maailma tipptaseme autosid!
Ja ma ei saa aru, kus või kelles on viga... kui panna video stopp-kaadrile ajahetkel 2:38 ja mõelda nähtavale!
Vasta
#6

PlyVal presidendiks!

Asp,
United Vingdom of Estonia.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

(01-02-2013, 21:07 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Kiidame igati heaks ja takka. Kas keegi on teinud kohapealt ka reportaazi? Kas keegi plaanib vanema RAF-i taastamise üritust ka Eestis?
Minu poolt oleks nii palju alustuseks Big Grin


http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/1352...et/240872/

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

Priit, muus osas on Sul küll suhteliselt õigus, aga Eesti autoehitajatele oled Sa veidi liiga teinud.

Maailmatasemest omas klassis ei jää kindlasti maha FS Teami tudengivormelid . Sellistest asjadest kasvavadki välja suured teod.

Ja ühtlasi ei saa kõrvale jätta ka ajalugu. Lätlastel, erinevalt meist, on olnud oma "päris" autotehas ja seda alates autonduse algusest. Meil pole sisuliselt kunagi päris autosid ehitatud, meil ongi tehtud rõvedaid plekkmonstrume Nuias, Tartus ja kurat teab kus veel. Lisaks käputäis vormeleid ja mõned s**a kvaliteediga bussid.
See, et omal ajal tähtsad natsalnikud Moskvas Bertelovi loomingu kalevi alla lükkasid, võis küll päästa meie demograafilise olukorra, aga paratamatult tähendas see ka meie oma autotööstusele sisuliselt aborti.
Vasta
#9

(02-02-2013, 18:08 PM)h2rra Kirjutas:  Minu poolt oleks nii palju alustuseks Big Grin


http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/1352...et/240872/

Need on kahjuks viimase otsa RAF-i porilapakad.
Eestlaste toetuseks julgen mina kosta, et enne kui lätlased hakkasid oma väikebussikeste ajaloole tähelepanu pöörama, tegid eestlased neile päris narkootilise vanatehnikasüsti. Aitasin isegi süstalt hoida ja ilmselt on oma osas selles ka Aspelundil. Nii said lätlased hooga koostatud Riia muuseumis alumise "Läti korruse" ja tulid ka sealsed hoogsad RAF-ide kogumised ja restaureerimised. Ega me ei pea lätlastega võistlema, pigem ikka toetama, sest RAF-ide osas on tegu nende tehnikaajalooga. Meil "võib" lihtsalt ajastu meenutamiseks olla mõni eksemplar, aga lätlastel "peab" olema. Ja kui neil on ja meil pole, siis tasub ju alati külla kutsuda.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Tere.
http://www.delfi.lv/auto/zinas/fotorepor...d=43021648

A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#11

(03-02-2013, 00:34 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Ja kui neil on ja meil pole, siis tasub ju alati külla kutsuda.

See viimane Sinu välja öeldud mõte oligi minu arvamuse aluseks: lätlastel ON maailmatasemel autoehitusinsenerid ja vastavad metallist "teosed" olemas, eestlastel ei ole.
See RAF on lihtsalt seekord ergasti mõttele, KUS on kõik eestlastest autoehitajad? Mati Kits ei ole autoehitusinsener ja Cobra replica ehitamine pole ka "päris" auto ehitamine (küll oli seda R-10 ja võiks olla tardunud seisus R-11), austinseveni kloonide tegemine on samane Cobraga, kõik offroaderite ehitatud TR-"kollid" on traktorid ja "päris" autoehitusega pole seal mingit pistmist, kõik rodindamine ja ka Erkki Engineeringu suurepärased tööd ei mahu kuidagi mõiste alla "autoehitus", kuigi Taavo-Erkki peaks olema reaalselt seda ala vist õppinud.
Tõesti hästi pisut liigitaks autoehituse alla sellesinase õnnetu tudengivormeli ja Nuia meeste bagiehitused, sest on need tõesti "nullist peale" tehtavad masinad aga seda ka väga tugeva krediidiga.... Kuid ka siin jääme kaugele kasvõi TARKist, kus toodangunumber oli tuhandetes. Ning tolle õnnetu tudengivormeli ehitamise asemel tahaks ikkagi näha minimaalselt mingil tasemel täiesti omavalmistatud kereautot, mille kere mõõtkavaline mudel oleks läbi käinud OSCar'i kombel tuuletunnelist ja mis oleks reaalselt pikaaegselt sõiduvõimeline. Jäädes siis Bertelovi loomingu ja üldise Eesti autoehituse traditsiooni juurde ning "võrreldes" ennast lätlastega, võiks see masin olla äsja tekkinud krossimeeste Dakari tiimi T-4 klassi kerge (kuni 7 tonni) veokas-tehniline abi. A'la pisut suurem "Tursapea 2" 4X4 veoskeemis (tohutu kogemus offroaderitel kestvate lahenduste välja mõtlemisel), mis teatud mahus tänu tagaosale on ka tugevate bussiehituslike võtetega. See "kuut" peab samamoodi koos püsima ja räiget raputamist kannatama, seejuures olema tuhandete kilomeetrite jooksul kogu aeg opereeritavate uste/luukidega. Täpselt nagu Tartu "Puukuurid", ainult ei mitte kuusepuust raamil Wink .

Ning sellise pärisauto ehitamise oskus ON Eestis olemas aga see tähendaks praktikute kaasamaist õppetöösse, mitte kuivade teoretiseerijate targutamist vooruloengus. Aga ka neile on oma osa - justnimelt aerodünaamika ja üldine disain, sest mistahes võidu sõitmise vahend peab olema ideaali lähedase aerodünaamikaga. Pluss muidugi lõputu reeglistik ja üldine paberimajandus, sest julgelt pool sellise auto ehitamisest on "kuiv ja igav" paberitöö näpuga järge ajades. Aga ka sellest peab aru saama, see on piisavalt spetsiifiline, et näiteks Konservatooriumi tudeng ei saa sellest ju aru... peab ikka autoehitust õppinud olema.
Ning sellise masina praktikutest õppejõudude tiimi suudaks ma kasvõi siinsamas suures piires nimeliselt kokku panna. Alustades mootorist, mis loomulikult oleks suure võimsusega turbodiisel ja siin ei ole üldse kahtlust, KES seda peaks juhendama: Talveralli lahtise Fireka tiim Wagoneer/AstroSS. Veermiku poolelt on võtta juba "hulgim" 4X4 meeste hulgast, töökoja eetika õppejõud on ka absoluutselt teada: Erkki töökoja vastu ei saa mitte üks teine Eesti autode ehitamisega seotud ettevõtmine. Ning pool üliheast lõpptulemist on just töökoja kord, eetika, suhtumine jne. Suuremahulise "kuudi" projekteerijad võiks tulla just bussimaailmast, turvalisus, toruraamidel ruumilised kerekonstruktsioonid ja nende valmistamine niisama autospordi- kui bagimeeste seest. Siis on veel terve teadus ergonoomika, mis algab juhist ja navigaatorist ning nende töökohast kuni tagumise kuudi sisutamiseni välja. Seal peab ju igale varuosale, tööriistale ja varurattale kiirelt ligi pääsema aga samas peab ka kaaluga arvestama. Elektroonikutel on sitta kanti tööd etc, etc. Ning kõige algus on justnimelt disaineri ja aerodünaamika meeste koostöö ideaalse kuju välja mõtlemisel. On see ninaga auto nagu DeRooy viimane masin, bokser-kabiin või kahe hübriid?

Kõige lõpuks tulebki Lätist Dambis külal kutsuda ja mitte vaid üks kord, sest Tal on olemas reaalne kogemus T-klassi auto ehitamisega Wink Sõidab Ta siia restaureeritud RAFiga või elektri-OSCar'iga - mis seal enam vahet Wink
Mis kõige hullem: eestlased suudavad tipptasemel ehitada nii vee- kui õhusõidukeid, seda nii tootmisena kui üksikkorras. Selline vaidtiib lennuk, mis ka lendas-lendab, on absoluutne tipp. Kuid autoehituses oleme suutnud valmistada praeguse Vabariigi ajal 7 REX'i ja venelaste poolt paar jubedat kuulikindlalt raudkuuti. Samas on terve Maanteeamet ja selle muud alamad targutjaid täis, kes väidavad ennast olevat kõvad paberitega teadjamehed autoehituse alal, teavad täpselt, milline rool peab Su iidvanal autol olema ja suudavad isegi silma järgi rehvinaaste KAALUDA aga mitte ühte normaalset autot, millele saaks VIN-koodi alla kirjutada uhkusega Made in Estonia ja seda üle maailma uhkusega näidata - seda ei ole. Sellist, mille kohta saaks kirjutada loo "Projekteeritud, disainitud ja valmistatud Eestis eestlaste endi poolt. Näeb ilus välja ja TÖÖTAB!".
Vasta
#12

Ma arvan et ehitajaid ja tegijaid leiaks küll. Küsimus on projektis ja selle maksumuses. Ainulaadsed sõidukid ja superrestod kipuvad olema hindadega mida meie kadedad ja kitsid eestlased ei raatsi välja käia. Ehk siis et kui me kunagi saame üle naabrist parem olemise mentaliteedist ja näeme A8 või x5 tagant ka kaugemale , küll siis ka hakkab midagi lõpuks looma. Ennem aga .....
Ps. eestlastele on üliomane üksinda omaette nurgas nokitsemine ja tiimitööle mittesobivus. Sestap ongi paljud oma ala asjatundjad ikka üksiktegijad. Samas üksiktegija ei suuda iial luua vahendeid millega saab alustada nullist ehitatavat sõidukit, tiimitööd aga ei võta keegi ette sest selle kinnimaksja on küsitav faktor.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#13

Eesti Vinguvabariigi mittekodakondsena soovitaks ma keskenduda edaspidi antud postituse kesksele teemale ja jätta muud riigipeksmised Kesknädala tehnikakülgede jaoks.

Alternatiivina võiks ühes isikus kõiketeadjad, maailmatasemel autoehituse spetsalistid ja edukad ärimehed alustada Eesti autotööstuse teemalise projekti vedamist, et oma isikliku näite alusel innustada teisi kaaskodanikke uutele töövõitudele. Sest isiklik eeskuju on alati parim eeskuju.

Muidu sünnivadki kabrioletid, millega muruniidukeid vedada ei saa...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14

Härrasmehed tarvitavad ikka vanaaegseid liiklusvahendeid, mitte ei tooda uusi juurde, ega reosta oma armsat isamaad kaasaegse plastikust kräpiga.
Mul igastahes on sellest RAF-ist olemas juba üks ühekohaline autentse kangaga reisija iste, küljeklaasid, käiguhoovastik ja punased tagatuled. Nagu selgub, on veel päris palju detaile puudu, seega minust ilmselt sellise taastajat ei tule. Kui keegi astub oma oluliselt edenemisvõimelisema projektiga ette, siis palume seda teha.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#15

(07-02-2013, 14:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  lätlastel ON maailmatasemel autoehitusinsenerid ja vastavad metallist "teosed" olemas, eestlastel ei ole.

(07-02-2013, 14:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Sellist, mille kohta saaks kirjutada loo "Projekteeritud, disainitud ja valmistatud Eestis eestlaste endi poolt. Näeb ilus välja ja TÖÖTAB!".

Ei ole plaanis seda siinset teemat O.T.-ga edasi solkida (äkki härrased moderaatorid tekitaks ehk suisa uue selleteemalise teema?) ega ka vahtu üles kloppida
aga julgeks küsida Lgp. Herr. Veski käest, mida ta arvab iskilikult siin üles kerkinud teemaga seoses näiteks Renardist ja selle (taas-)loomis loost?

http://www.renardmotorcycles.com/en/

[Pilt: Renard.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne