31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis.
#11

(03-02-2013, 00:34 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Ja kui neil on ja meil pole, siis tasub ju alati külla kutsuda.

See viimane Sinu välja öeldud mõte oligi minu arvamuse aluseks: lätlastel ON maailmatasemel autoehitusinsenerid ja vastavad metallist "teosed" olemas, eestlastel ei ole.
See RAF on lihtsalt seekord ergasti mõttele, KUS on kõik eestlastest autoehitajad? Mati Kits ei ole autoehitusinsener ja Cobra replica ehitamine pole ka "päris" auto ehitamine (küll oli seda R-10 ja võiks olla tardunud seisus R-11), austinseveni kloonide tegemine on samane Cobraga, kõik offroaderite ehitatud TR-"kollid" on traktorid ja "päris" autoehitusega pole seal mingit pistmist, kõik rodindamine ja ka Erkki Engineeringu suurepärased tööd ei mahu kuidagi mõiste alla "autoehitus", kuigi Taavo-Erkki peaks olema reaalselt seda ala vist õppinud.
Tõesti hästi pisut liigitaks autoehituse alla sellesinase õnnetu tudengivormeli ja Nuia meeste bagiehitused, sest on need tõesti "nullist peale" tehtavad masinad aga seda ka väga tugeva krediidiga.... Kuid ka siin jääme kaugele kasvõi TARKist, kus toodangunumber oli tuhandetes. Ning tolle õnnetu tudengivormeli ehitamise asemel tahaks ikkagi näha minimaalselt mingil tasemel täiesti omavalmistatud kereautot, mille kere mõõtkavaline mudel oleks läbi käinud OSCar'i kombel tuuletunnelist ja mis oleks reaalselt pikaaegselt sõiduvõimeline. Jäädes siis Bertelovi loomingu ja üldise Eesti autoehituse traditsiooni juurde ning "võrreldes" ennast lätlastega, võiks see masin olla äsja tekkinud krossimeeste Dakari tiimi T-4 klassi kerge (kuni 7 tonni) veokas-tehniline abi. A'la pisut suurem "Tursapea 2" 4X4 veoskeemis (tohutu kogemus offroaderitel kestvate lahenduste välja mõtlemisel), mis teatud mahus tänu tagaosale on ka tugevate bussiehituslike võtetega. See "kuut" peab samamoodi koos püsima ja räiget raputamist kannatama, seejuures olema tuhandete kilomeetrite jooksul kogu aeg opereeritavate uste/luukidega. Täpselt nagu Tartu "Puukuurid", ainult ei mitte kuusepuust raamil Wink .

Ning sellise pärisauto ehitamise oskus ON Eestis olemas aga see tähendaks praktikute kaasamaist õppetöösse, mitte kuivade teoretiseerijate targutamist vooruloengus. Aga ka neile on oma osa - justnimelt aerodünaamika ja üldine disain, sest mistahes võidu sõitmise vahend peab olema ideaali lähedase aerodünaamikaga. Pluss muidugi lõputu reeglistik ja üldine paberimajandus, sest julgelt pool sellise auto ehitamisest on "kuiv ja igav" paberitöö näpuga järge ajades. Aga ka sellest peab aru saama, see on piisavalt spetsiifiline, et näiteks Konservatooriumi tudeng ei saa sellest ju aru... peab ikka autoehitust õppinud olema.
Ning sellise masina praktikutest õppejõudude tiimi suudaks ma kasvõi siinsamas suures piires nimeliselt kokku panna. Alustades mootorist, mis loomulikult oleks suure võimsusega turbodiisel ja siin ei ole üldse kahtlust, KES seda peaks juhendama: Talveralli lahtise Fireka tiim Wagoneer/AstroSS. Veermiku poolelt on võtta juba "hulgim" 4X4 meeste hulgast, töökoja eetika õppejõud on ka absoluutselt teada: Erkki töökoja vastu ei saa mitte üks teine Eesti autode ehitamisega seotud ettevõtmine. Ning pool üliheast lõpptulemist on just töökoja kord, eetika, suhtumine jne. Suuremahulise "kuudi" projekteerijad võiks tulla just bussimaailmast, turvalisus, toruraamidel ruumilised kerekonstruktsioonid ja nende valmistamine niisama autospordi- kui bagimeeste seest. Siis on veel terve teadus ergonoomika, mis algab juhist ja navigaatorist ning nende töökohast kuni tagumise kuudi sisutamiseni välja. Seal peab ju igale varuosale, tööriistale ja varurattale kiirelt ligi pääsema aga samas peab ka kaaluga arvestama. Elektroonikutel on sitta kanti tööd etc, etc. Ning kõige algus on justnimelt disaineri ja aerodünaamika meeste koostöö ideaalse kuju välja mõtlemisel. On see ninaga auto nagu DeRooy viimane masin, bokser-kabiin või kahe hübriid?

Kõige lõpuks tulebki Lätist Dambis külal kutsuda ja mitte vaid üks kord, sest Tal on olemas reaalne kogemus T-klassi auto ehitamisega Wink Sõidab Ta siia restaureeritud RAFiga või elektri-OSCar'iga - mis seal enam vahet Wink
Mis kõige hullem: eestlased suudavad tipptasemel ehitada nii vee- kui õhusõidukeid, seda nii tootmisena kui üksikkorras. Selline vaidtiib lennuk, mis ka lendas-lendab, on absoluutne tipp. Kuid autoehituses oleme suutnud valmistada praeguse Vabariigi ajal 7 REX'i ja venelaste poolt paar jubedat kuulikindlalt raudkuuti. Samas on terve Maanteeamet ja selle muud alamad targutjaid täis, kes väidavad ennast olevat kõvad paberitega teadjamehed autoehituse alal, teavad täpselt, milline rool peab Su iidvanal autol olema ja suudavad isegi silma järgi rehvinaaste KAALUDA aga mitte ühte normaalset autot, millele saaks VIN-koodi alla kirjutada uhkusega Made in Estonia ja seda üle maailma uhkusega näidata - seda ei ole. Sellist, mille kohta saaks kirjutada loo "Projekteeritud, disainitud ja valmistatud Eestis eestlaste endi poolt. Näeb ilus välja ja TÖÖTAB!".
Vasta


Sõnumeid selles teemas
31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: aksel73 - 30-01-2013, 20:08 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Aspelund - 30-01-2013, 20:25 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: aksel73 - 31-01-2013, 00:14 AM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Väravamehaanik - 01-02-2013, 21:07 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: h2rra - 02-02-2013, 18:08 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Väravamehaanik - 03-02-2013, 00:34 AM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: PlyVal64 - 07-02-2013, 14:54 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Tom - 10-02-2013, 22:45 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: PlyVal64 - 02-02-2013, 16:49 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Aspelund - 02-02-2013, 17:53 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: zazik - 02-02-2013, 18:09 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: aksel73 - 07-02-2013, 02:40 AM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: ryblik1 - 08-02-2013, 00:43 AM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Aspelund - 08-02-2013, 12:03 PM
RE: 31.jaan.kell 16:00 RAF 977E presentatsioon Riia Automuuseumis. - Autor: Väravamehaanik - 08-02-2013, 17:57 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne