Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Tere, Tauno!
Kuna 351/501 OSL detailikataloogis alumiiniumpeaga mudelite kohta puuduvad viited 501 OSL WH mudeli kohta, siis olen jätkuvalt arvamusel, et 501 OSL WH-mudelit ei olnud olemas. Ja kui lisaks puuduva relvaameti kontrolltemplid/kanad, siis hall värvikiht võiks viidata ainult sellele, et tsiviilratast kasutas sõjavägi. Kuhu kroomitud detailid said, ei tea. Samas oli ju ka WH OSL mudelitel kroomdetaile (matt/piimjaskroom).
"Kuldseid kirju" minu teada ei kasutatud ei esilaternal, pensupaagil ega ka mujal peale õlipaagi, kas ka WH õlipaagil, ei tea - juskui mitte?
Mina üldiselt asjakohast infot ka ei valda, kõige rohkem on seda WH mudeli asja uurinud Tony Laan, küll siis aga just 251 mudeli kohta. Seda GF paiknemist (mis pidi numbri ees) võib mõnel raamil järgi vaadata.
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
04-02-2013, 11:35 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2013, 11:36 AM ja muutjaks oli
kass.)
Läksin eile nii õhinasse, et ei pannud tähele, et oli viidatud emailile või PS-i kasti kirjutamisele, või tuli see jutt peale minu poolt teema lugemist...
Aga kirjutan siia veel mõne rea mitte millestki.
Tahtsin ka mõne raami pealt seda tähekombinatsiooni GF vaadata, aga pole eriti kusagilt vaadata ka, üks 250 ccm raam paistab eemalt aga ligi ei pääse, nt 35 aasta 351 OSL raamil neid tähti pole aga võõrad need mulle ei ole, kuigi ei tea, mida tähendavad. Raaminr-ga vb seotud ei olegi.
Ja kui näiteks õlipaagil on musta värvi peal kuldsed kirjad ja seal peal sõjahall värv, siis ei tohiks ju kahtlust olla, et tehasest tulles oli see "väga tsiviil" õlipaak.
Mingid kroomosad peaksid ju ikkagi tsiklil alles olema, olen ju seda tsiklit näinud küll aga ei mäleta enam midagi, vaatan huvi pärast millalgi sellest tehtud pildid üle, niipalju kui neid meil on. Mõne kroomitud detaili pealt on teimekord kroom nii ilusasti kadunud nagu seda poleks olnudki. Üks näide mul selle kohta on NSU OSL mudeli Berg-Unioni firma kodarad paaril rattal, kroomi jäänused on ainult kodara otstes, mujalt on ilusasti kadunud ja alt pole ussitanud ka eriti. Kui Su tsiklil on originaalrattad, siis tsiviili kodarad peaksid ikkagi kroomitud olema, midagi peaks olema kroomist ikkagi säilinud.
Ja arvan jätkuvalt, et see ikkagi rahutuuri tsikkel, mitte sõjasõidu oma.
Postitused: 228
Teemad: 8
Liitus: Nov 2007
Maine:
4
04-02-2013, 19:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2013, 19:34 PM ja muutjaks oli
illi123.)
Läks juba avalikustamiseks, siis loodan, et teemaalgataja ei pahanda. Pole ju Ensudest ammu kirjutatud.
GF peaks olema Georg Fiscer Ltd., kes võis olla NSUga koostöös raami valmistaja. Peaks toimima tänapäevalgi, näit. Veevärgi sõlmühendused, remontmuhvid.Kvaliteettoodang. Olen näinud kasutusel +GF+ ja GF+ Seda ei tea ,mis vahe on, võibolla on siiski erinevad asjad ja lihtsalt kokkulangevus.
Postitused: 47
Teemad: 21
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Tere.
Minu jaoks on sakslaste värvimine paras müstika. BMW R-12 WH sõja raamil oli vasakpoolse kummipadja all must värv ja valge triip???? Mujal, mitte midagi.
Toomas.
Postitused: 228
Teemad: 8
Liitus: Nov 2007
Maine:
4
Bmw (enne sõjased) paagid olid minu teada tsingitud .NSU tsink paaki pole enne näinud? Olen aga näinud OSL i paak ja raam ,oli ta nüüd 501 või351,? ,tehase must üleni ja sinise triibuga.
P.S.Kass on ise naljamees.
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
06-02-2013, 10:08 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-02-2013, 10:13 AM ja muutjaks oli
kass.)
Piltide lisamine ja teema arendamine on igati kiiduväärt!
Aga asi on tõesti imelik... Raam on valmistatud mais 1939. Üldiselt sel ajal tõmmati muidugi Saksamaal kroomi kasutamisega juba tugevalt tagasi, seesama DKW NZ mudeli näide, millel väidetavalt paagi põsed olid algselt mõeldud kroomituina jne. (ma rohkem küll ei tea). Kuid pole nendest vähema kroomiga isenditest kusagil kuulda olnud NSU kontekstis peale viidatud 351 OST mudelile. Kuid omal on 35 aasta 351 OSL-i natuke, paak on olnud kroomitud, OST raaminumbrite vaäemikku raam ei sobi kuid kaasas olnud rattad olid olnud värvitud velgedega, igatahes kroomi poegagi peal polnud ega ka koledaid kroomkatte aluseid rooste kuumaastikke mitte. Vb küll eri isendite alt need tükid, kes teab, kuidas teda ajajooksul komplekteeritud oli, pealegi mina sain ta lahtivõetuna tükkideks.
Olen millalgi fantaseerinud, et vb koduturu jaoks tehti vähem edevaid ja ekspordiks ikka vanaviisi läikivaid. Paagi viimistluskate igatahes on omapärane küll. Vb oskaksid sakslased midagi kosta selle ratta kohta, näiteks NSU foorumis?
Igatahes mootori juures juba hakkasid silma kroomdetailid, osa asju oli küll ka WH NSU-del kroomitud aga justkui paistis kroomitud olevat ka tõukurivarraste ümbristoru, mis WH mudelitel peaks olema värvi all justkui?
Aga ega seda täit tõde NSU mudelite kohta pole vast veel eriti kokku kirjutatud, pole küll saksa keelseid raamatuid erit uurinud, keelt ka ei mõista.
Näiteks hiljuti oli vene foorumis pilte sõjaaja, vist 1942 NSU Quickist, suure paagiavaga ja armee jaoks valmistatud/kohandatud, sellist asja polnud ka enne kuulnud ega näinud. No paljukest ma muidugi üldse...
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Ega eriti vist rohkem alum. peaga 351/501 osade katalooge polegi, toodeti neid mudeleid ju tegelikult üsna lühikest aega, kuigi teha jõuti üks jagu. Mul on kataloog, mis on lihtsalt halva kvaliteediga. Saadan Sulle millalgi virtuaalse kataloogi, pole ka eriti kontrastne ja vist ei ole 40-nda aasta osa juures.
Etkikettidest sõjarattal - saad vaadata 351 OSL WH mudelile käivat 2 etiketti kataloogist, käivad neetidega, peaksid olema needid või nende augud...
Värvitud paagist - kirjutasin, nagu oleks minu terav mõte, et siseturu toodangu paagid olid 30-ndate lõpust värvitud, vist ikka ei ole minu mõte, vaid loetud ühe irdpaberilehelt, vaatan üle ja tõlgin virtuaalse abimehega, näis, mis naljakat see ära tõlgib.
Sinu NSU-l on tagaotsa seisuhark "tugedega", minu arvates (sama kataloogi alusel) olid sellised ainult WH mudelitel. Samas oli mul oli 38 aasta 351 OSL, mis tänaseks on sõber Ilmari oma, sellel oli ka WH seisujalg küljes, kuigi tsikkel oli "väga tsiviil", kroompaagi, ülasumpside jms, ja jällegi, all olid hoopis TS mudeli rattad, eks Sinu tsiklitki ole komplekteeritud vastavalt vajadusele ja võimalustele.
Postitused: 5,870
Teemad: 746
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Kas see tsink paagil ei ole mitte lihtsalt üks väsinud/oksüdeerunud/... kroom?
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 14
Teemad: 2
Liitus: Jan 2012
Maine:
0
Sai tehtud ka Saksamaa foorumisse postitus,vaatame mis tuleb!Nagu ma sealt aru olen saanud,teisi postitusi sirvides on neil mingi info rataste kohta
mis saadeti tehase poolt Reichskriegsministerium-ile.