Ford-G8T / ford-6
#1
Lightbulb 

Tere!

Küsin siis targematelt.
Kas on gaz 51-e velg?
Kahtlust tekitab see et velg on kokku needitud.

[Pilt: 01009544718e738.jpg]
ja velg teiselt poolt
[Pilt: 0100954455bfa6f.jpg]
Vasta
#2

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...2#pid63112
Vastus omas foorumis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Leidsin netist sarnase ja tundub et on Ford G8T originaal veljega veljega. Ford g8t velg

Üks pilt ka siis autost mille all 2 sellist velge veel on.
Tegu sõjaaegse lendliisi Ford g8t-ga ja gaz 51 hübriidiga.
[Pilt: 01009540876fdee.jpg]
Vasta
#4

Kas keegi teab antud auto ajaloost midagi?
[Pilt: 0100954191730f5.jpg]
Siin veel piltte
Hetkel on minu valduses ja tõin ta Sindist, eelmine omanik olevat kuskilt Märjamaa kandist toonud juba aastaid ~7~ tagasi.
Tean seda et tegu sõja aegse lend laese autoga.
Mitu sarnast isendit veel Eestis olla võib?
Ise tean ainult ühte
[Pilt: Ford62G8T_43-a_vss05.jpg]
Vasta
#5

Punane kabiin viitab,et tegu võis olla vabalt tsiviilotstarbelise sõidukiga.


Vasta
#6

Kunagi on ta punane olnud jah ja osad veljed on ka punased, ise arvasin et võis kunagi mingi tuletõrje auto olla.
Vasta
#7

Ka lendliisi Studebaker US6-l olid GAZ-51 sarnase äärikuga veljed, kuid needitud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Uurisin ka Studebakeri velgi ja tunduvad Ford G8T omadega väga sarnased.
Aga nendel mis mul auto all, on vist valed vitsad peale pandud.
Vasta
#9

Ma ei usu,et tegu on olnud tuletõrje autoga,kuna USAs tehti neid punast värvi Forde päris palju.

Kui ma õigesti mäletan siis peaks sellel autol olema originaal mootor ja käigukast juba asendatud GAZ 51 omadega?

Ameerikast võib veel leida isegi toimivad liikuvosad+muud puuduvad pisividinad aga peab natuke kannatust varuma ja kõvasti raha ka. Kuna suuremõõtmeliste asjade ülelombi toomine on kulukas. Pakun,et eestis nagu nii sellisele autole enam mitte miskit ei leia.

Kui see saladus pole,kuidas uus omanik siis selle auto osas vana omanikuga kaubale sai?


Vasta
#10

Sellel autol ei olnud vist alles "pirkat", mistõttu on antud isendil kaks võimalikku varianti.
Lendliisi saadetud Fordi 6-sed tulid kahest tehaest: üks USA-s ja teine Kanadas. Vahe aga oli selles, et USA tehasest tulid Fordi mootoriga isendid ja Kanada tehaest Chrysleri mootoriga, sellest oli ka vanasti käibel fraas "Kanada Ford" ... tihtipeale "elusaid" mootoreid ja juppe otsides kasutati just sellist "kaubanduslikku nimetust", muus osas on masinad samad, lihtsalt Ford ei vedanud Kanada tehasesse mootoerid vaid võttis kohapeal olevast Chrysleri tehasest ... puuduv pirka annab muidugi võimaluse taastada emba-kumba ehk siis kummad jupid kätte tulevad Wink

See et mingi punane (või muu värv) peal on ei oma tähtsust, sest aastakümnetega leidis auto ilmselt väga erinevaid kasutusviise.

Dad.
P.S. Mul on endal Fordi pealt pärit Chrysleri mootor olemas ja tänu sellele sai ajalugu põhjalikult selgeks tehtud.
Vasta
#11

Anname veidi ettekujutlust,milline see auto näeb välja originaal tehnikaga


Vasta
#12

Foorumis on vist olnud juttu kanada Fordidest seoses pealesõja teeehituse/hoolduse tehnikaga, kindel pole. kas Eestis ehitatud vms teemas, eks selle alateema mehed vb teavad/mäletavad?
Vasta
#13

(16-02-2013, 11:16 AM)MAZ Kirjutas:  Anname veidi ettekujutlust,milline see auto näeb välja originaal tehnikaga

Kanada Ford...

Dad.
Vasta
#14

(16-02-2013, 13:23 PM)dad Kirjutas:  
(16-02-2013, 11:16 AM)MAZ Kirjutas:  Anname veidi ettekujutlust,milline see auto näeb välja originaal tehnikaga

Kanada Ford...

Dad.

Tänan täpsustamastWink


Vasta
#15

Tehnika on tal tõesti välja vahetatud. Mootor, käigukast, esi sild, roolisammas koos roolikarbiga ja tagasild tunduvad gaz 51 olevat. Fordist on seal kahjuks vähe alles ainult raam ja kabiini plekk osa ja sedagi on rooste veits purenud.
Ühtegi pirkat pole leidnud ainult kohad alles.
Aga vana omanikuga sai suhelda juba 2010 aasta kevadel kui auto oli osta.ee-s oksionil. Tegin isegi pakkumise aga ei võitnud seda. 2010 suvel sattusin sinna kus see auto seisis ja ta oli ikka samas kohas, läksin ja küsisin mis sellest osksionist sai ja tuli välja et võitja vist ei tulnud autole järgi, või ei saavutatud soovitud hinda täpselt ei mäletagi, uurisin natuke hinda mille eest oleks nõus müüma ja lubasin järele mõelda. Siis tulid paraku muud asijad vahele ja nüüd 2012 suve lõpus tuli vana Ford jälle meelde, läksin vaatasin ikka seisab seal läksin jälle ukse taha ja saigi kaupp tehtud ja Ford omale hoovi peale tassitud.

Kusjuures peal olev tehnika toimib, mootor käivitus ilma suuremate probleemideta oli vaja ainult akut ja veits bensiini isegi jagaja kaant ega küünlaid ei pidand puhastama. Suutis isegi omal jõul liikuda aga karburaator tahab korralikku puhastust ja reguleerimist, piduri torud on muidugi läbi roostetand.
Vasta
#16

Kui tahta päris originaali tuleks üle lobi, üks originaal tehikaga raibe vedada eestisse ja siis kahest üks kokku ehitada.
See muidugi on hea,et olemas olev tehnika töötab.Smile Aga, mis mõtted omanikul on sellega edaspidi? Kas jätta as it is ja teha korda või hakkata asja poldi mutri tasemel tegema?


Vasta
#17

Algul kui selle ostsin siis arvasin et ainult kabiin on Ford-i oma ja kogu muu osa on Gaz-51, ja tegelikult huvitas mind ainult kabiin. Nüüd kui olen natuke uurind mis autoga täpselt tegu ja kuidas ta siia sattus ei teagi enam täpselt mis temaga teha. Esialgne plaan oli kabiini istutamine tänapäevasemale raamile ja teha temast pickup.
Vasta
#18

Hot-rodi toorikuks sobib ta päris edukalt.

PS! Kui mootor osutub üleliigseks oleks selle vastu huvi.


Vasta
#19

(16-02-2013, 09:24 AM)MAZ Kirjutas:  Ma ei usu,et tegu on olnud tuletõrje autoga,kuna USAs tehti neid punast värvi Forde päris palju.

See võib vabalt olla pritsu kasutada olnud auto, tänase Raplamaa piires oli 50ndatel Siseasjade Rahvakomissariaadilt saaduna Ford 8-d õige mitu.
Raikkülas, Juurus, Raplas. Oleks kas raami või mootori number alles, saaksin kohe kindlaks teha.
Aga niipalju kui mina olen meestelt mälestusi kogunud, siis tollal pritsumeeste käsutuses olnud autod punased ei olnud. Need olid sõjast vatti saanud veomasinad, eranditult kõikidel autoinspektsiooni kaartidel märge platvorm-veoauto. Kui selle Märjamaa mehe kontakti saaks, siis ehk õnnestuks üks laik ajaloos jälle puhtaks saada.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#20

Mõtisklesin nendest juppidest, mis Gaz 51-e omad tunduvad. See vene veteran koostati omal ajal suhteliselt õnnestunult, kuid eri masinate koopia-detailidest. Mootor on Dodge D5, seda Fordi omaga muidugi segi ei aja. Aga Chrysler ja Dodge on ju sama firma? Ja käigukast pandi alla peaaegu muutmata Gaz AA oma, see ongi ju Fordi oma. Tagasild olevat samuti veidi moderniseeritud Gaz AA oma. Sellel oli samuti ju Fordi sild ja ka roolikarp. Terve Gaz AA ju tegelikult Ford. Järsku võeti tagasilla moderniseerimiseks snitti kogemata jällegi mõnelt seeriafordilt. Ja esisild? Ma ei mäleta küll, milline see Gaz AA-l oli, kuid miskipärast on meeles, et ei ole samad 51-ga. Võis ju üpris tõenäoliselt juhtuda, et nõukogute insenerid töötasid värjekordselt välja täpselt samasuguse silla, nagu Fordil on all. Jumala juhuslikult. Ja miskipärast on käändtelje poltide ülemised otsad siin teemas kajastataval masinal piltidel teistusugused, kui Gaz-51-l. Kabiini disaini tunnistavad vene allikadki küll Studebakeri omaks, aga seda on raske varjata kah.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne