T 16M (vana lauda traktori teine elu)

(06-05-2016, 09:28 AM)v6sa Kirjutas:  
(05-05-2016, 23:16 PM)JaakH Kirjutas:  ...
vana utiliseeritud termilise töötlemise teel
...

Viga - see nõuaaegne paks kummitoode kestab piiritähise kupitsaservana kaks inimpõlve Toungue Või kusagil mujal, kus on vaja piiri tõmmata.

Aga see saatana euroametnik on ka sellise lahenduse peale oma silma visanud. Kui tahad maaga mingeid tehinguid teha (müüa, vahetada, toetusi taotleda) siis see rehv ei sobi mitte piiripostiks ega selle ümbriseks. Peab olema mingi plastikust europost. (maakorraldaja sõnad, kes käis mul piire üle mõõtmas kui naaber maad müüs))

Aquila captas non muscas.
Vasta

(08-05-2016, 11:03 AM)Daff Kirjutas:  Aga see saatana euroametnik on ka sellise lahenduse peale oma silma visanud. Kui tahad maaga mingeid tehinguid teha (müüa, vahetada, toetusi taotleda) siis see rehv ei sobi mitte piiripostiks ega selle ümbriseks. Peab olema mingi plastikust europost. (maakorraldaja sõnad, kes käis mul piire üle mõõtmas kui naaber maad müüs))

A peab see rehv siis ilmtingimata kupitsast välja paistma? Big Grin  Samas märkus on iseenesest õige.

Teemaperemehele aga edu elustamisel. Cool
Vasta

Edu tarvis! Mul kah põllupeale veetud traktorirehve, eelmisel aastal avastasin, maa rentija oli need ohtlikumatesse kohtadesse pannud. Kaevud, teetruubid ja kupitsad said tähise. No arvasin küll et saaks teisiti aga las olla ise teab....

Veel pole maha löödud
Vasta

Nii et, siis nii.... aeg taob jalaga p.....se. Suurematest töövõitudest panen ikka siia miskit kirja. Aga nagu öeldi et no kurat kas iga mutri keeramise pärast peab kirjutama. Sugugi mitte. Eks ma nõu ikka küsin! Seniks kuulmiseni!!!!! Ehk sügisel saab pajatada mis vahepeal juhtunud on!

Veel pole maha löödud
Vasta

No ei jõua sügist oodata Big Grin Praegu super metsailm, kannatab mööda kimada. Papu sai lõpuks alla, aga ikka valet pidi sai ventiili koht aga see selleks. Õhku peab ja pauguga pole Brüsselisse lennanud Toungue
Kuus ringi sai täna soost küttepuid välja toodud kui juhtus ootamatu asi.... TULEKAHJU!!!!!! Õnneks oli kustuti kaasas nii et midagi hullu ei juhtunud[Pilt: show.php?mode=0&id=16995773&salt=lDV3tI.jpeg]

Ca 10 reisu oleks veel vaja teha siis lükkan õueloomakese varju alla!!!! Kena kevade jätku kõikidele aitajatele!!!! Andke aga tuld siia teemasse

Veel pole maha löödud
Vasta

[Pilt: Tbu3vVO8Hyo8TgbRPegLA2adhz0RRPGPWXkR7_J7...h768-rw-no]

no kuhu sa hing pääsed, kui suur torm paugutas puid maha! Ole mees ja sae (sae või naabrimetsast Big Grin ) Vahepeal sai vist puugihaigust põetud ja põku jäi unarusse aga mudu on hakkaja pill 2 kuud pole eriti tegelenud aga hüppas hops käima ja valmis teenima.

Veel pole maha löödud
Vasta

Leidsin vahva video T 16M kündmas kõhu aluse adraga 

Künnab päris eduliselt

Veel pole maha löödud
Vasta

Nii tarkade klubi ootan te arvamusi. 
Nimelt on probleem selline kui mootor külm on ei lähe käigud sisse! Soojeneb minut umbes ja lähevad. Lisaks nagu mõni foorumlane teab, võtsin nn siduri reguleerimis kaane maha ja see oli oehhhh seest õline ja lisaks veetilkasi oli terve nähtav osa mis sellest august paistis täis. No ok vesi (kondensaat) aga õli... kahtlustan käigukasti
VIIMASEKS ASJAKS
Enne talveunne minekut lõhkes tagarehv Sad . Lonkasin kudagi koju, eks näis mis saab. Ksf Talupojale see rehv pidas nääd peris hääste vastu. Kolme aasta talvepuud sai koju kärutatud ja muid töid ka tehtud!

Veel pole maha löödud
Vasta

(23-09-2016, 17:56 PM)JaakH Kirjutas:  ...
Nimelt on probleem selline kui mootor külm on ei lähe käigud sisse! ...

Mis takistab? Kas sidur veab kaasa või ei liigu liugurid?
Mis õli on käigukastis? Ega seal vett ole?
Kas siduripedaal ikka põhjani läheb külmast peast?

Muide, minu kevadine rattapakkumine on endiselt jõusWink
Vasta

No kas minust asja on see on ise küsimus aga kasti asi on päevakorral. Nimelt selle võib liigitada Tatika teema alla. Plaan oleks teha nn palgikäru põhine raam (kallutatav). Ja teiseks plaaniks oleks see kuradi kaelakiik (käsivintsiga tõstuk) juurde lisada ja vajadusel eemaldada. Nii või teisiti mu T 16m ei hakka ees veokasti omama (puistematerjali vedama). Selleks on käru. Jutt sai vb segane aga praegu on mul võimalus materjali muretseda.
16 elust veel! Seisab ja ootab uut tööülesannet. No see lõhkenud rehv on lapitud ja tundub taas, et peab. Järgmiseks asjaks on kõhualune niiduk korda teha. Uskuge või mitte aga mulle meeldib 16ga niita. näiteks T-25ga mitte ,olgugi et on suured peeglid.

Veel pole maha löödud
Vasta

(27-12-2016, 19:19 PM)JaakH Kirjutas:  ...
Nii või teisiti mu T 16m ei hakka ees veokasti omama (puistematerjali vedama). Selleks on käru.
...

Kuidas esirattad maas kavatsed hoida? Paigaldad frontaali? Koormaga käruga on muttidega saska päris hädas, keeramine toimib ainult maastikku ära kasutades. Niidukiga pole üldse metsa asja...

Ära siis käru kõrgeks aja. Toungue
Vasta

See esirataste maa küljes hoidmine muutub jah probleemiks. Vahepeal on tulnud päevakorda viisakas kast ehitada. Leidsin tuttava kes ära teeks. Sellest pikemalt uuel aastal, kui ehituseks läheb.

Veel pole maha löödud
Vasta

Esikast on hea mõteWink Saksa, millel ees madal kast ja taga haagis pika noti veoks, suudab metsast korraga ära tuua 5+ ruumi puid. Kui maakera sisse ei vaju, muidugi. Big Grin

Mõned mõtted oma läbikäidust.

Originaalkõrvad ja kinnitused sobivad hästi materjaliks. Säilita need edaspidiseks taaskasutuseks. Big Grin


Soovitus on tuua kasti kallutustelg prussi ette ja lasta kast otse raamile. Vajalikud kõrvad saab osta näituseks Tööriistamarketist või teha gabariitsest materjalist. Tahapoole pead panema 25 mm klotsi vahele, et kast oleks loodis. Esitala on kõrgemal, kui raamitorud. Mõistlik on karbist või torusektorist teha sadulad tagumise toetuspunktidesse mis ei lase kastil raamilt maha libiseda.

Kasti esipostid on mõistlik asendada väliste tugedega, siis ei takista need enam kasti tühjenemist. Mina panin nelikanttorust L-kujulised, mille alumine osa lükatakse kasti alla keevitatud torusse. Lukustasin labaselt 6 mm poldi läbi pannes. Ilma tugedeta vajuvad ported varsti laiali. On kogemust...

Originaalsilindrid tehasekinnitusel on liiga lühikesed, soovitav on panna vähemalt kaks korda pikema käiguga silinder tahapoole kaldu - saad sama pikkuse juures enam kliirensit ja parema kallutusnurga. Arvesta, et roolivõll ulatub esiprussist 70 mm ettepoole ja ka rattad tulevad üllatavalt kiiresti vastuWink Ei ole mõtet kasti kallutamisel suruda kummagi vastu.

Arvesta, et originaalpaagist ei jätku õli mitmesektsioonilise kallutussilindri toiteks. Kahepoolse silindri korral toimib teine ruum lisareservuaarina. Lisaks lukustab kahetoimeline silinder kasti, ühepoolne võib üllatada, kui raskus kasti otsale langeb...

Kasti põhi tugevda ka ära - minu omal olid tehasekeevitused mitmes kohas liitest natuke mööda läinud...
Vasta

(29-12-2016, 18:07 PM)v6sa Kirjutas:  Esikast on hea mõteWink Saksa, millel ees madal kast ja taga haagis pika noti veoks, suudab metsast korraga  ära tuua 5+ ruumi puid. Kui maakera sisse ei vaju, muidugi. Big Grin

Mõned mõtted oma läbikäidust.

Originaalkõrvad ja kinnitused sobivad hästi materjaliks. Säilita need edaspidiseks taaskasutuseks. Big Grin


Soovitus on tuua kasti kallutustelg prussi ette ja lasta kast otse raamile. Vajalikud kõrvad saab osta näituseks Tööriistamarketist või teha gabariitsest materjalist. Tahapoole pead panema 25 mm klotsi vahele, et kast oleks loodis. Esitala on kõrgemal, kui raamitorud. Mõistlik on karbist või torusektorist teha sadulad tagumise toetuspunktidesse mis ei lase kastil raamilt maha libiseda.

Kasti esipostid on mõistlik asendada väliste tugedega, siis ei takista need enam kasti tühjenemist. Mina panin nelikanttorust L-kujulised, mille alumine osa lükatakse kasti alla keevitatud torusse. Lukustasin labaselt 6 mm poldi läbi pannes. Ilma tugedeta vajuvad ported varsti laiali. On kogemust...

Originaalsilindrid tehasekinnitusel on liiga lühikesed, soovitav on panna vähemalt kaks korda pikema käiguga silinder tahapoole kaldu - saad sama pikkuse juures enam kliirensit ja parema kallutusnurga. Arvesta, et roolivõll ulatub esiprussist 70 mm ettepoole ja ka rattad tulevad üllatavalt kiiresti vastuWink Ei ole mõtet kasti kallutamisel suruda kummagi vastu.

Arvesta, et originaalpaagist ei jätku õli mitmesektsioonilise kallutussilindri toiteks. Kahepoolse silindri korral toimib teine ruum lisareservuaarina. Lisaks lukustab kahetoimeline silinder kasti, ühepoolne võib üllatada, kui raskus kasti otsale langeb...

Kasti põhi tugevda ka ära - minu omal olid tehasekeevitused mitmes kohas liitest natuke mööda läinud...
Nii tuli juttu kui Vändrast saelaudu, kasulikku juttu. Plaanisin selle kasti veidi tummisemast materjalist ehitada, see mööbli nelikant toru ei tekita eriti julgustavat mõtet. Alles jääb kindlasti kastist silindrite kinnitus koht ja kõrvad. Kast mu plaanide järgi hakkab ette kallutama. Külgedele ma ei näe mõtet. Ja kui mõistlik on selline variant et kast toetub raamile tagaosas U rauale vastu pikiprussi?

Veel pole maha löödud
Vasta

Kas keegi Rs 09 esiotsa on proovinud T 16 MG käigukasti külge pookida? Tolline üleminekuplaat lõigata? Kabiininurga juurest mu metsaloomakesel jälle immitseb õli- pragu kuskil areneb. Jälle pooleks ja tugevdusi keevitada. No kaua saab 30 aastast väsinud raami lappida.
Kastil ma ei näe üldse mõtet- segab kursinägemist ainult. Tegin hoopis koduseks järelkäruks.
Kolmemeetriseid küttepuid vean  poolviltuselt sasiiraamil välja + sabas ksf Mlluigelt saadud troppidega mõni pikktüvi. Kivide ja pakkude veoks alaliselt ees T 16 lohisti raamil Kun`i laiem kopp.
Vaatasin nimekaimu Jaagu pikktüve vedamist. Tropp ikka võimalikult lühikeselt järgi, et liikumisel puuotsa tõstaks, mitte maad ei pusiks palk. Tihti tulid tellitud ehituspalgid mul täpselt ühele joonele maha panna ja külispidi riita kokku lükata. Siis on kavalam palgi kohale sõita, tropp raami esiosa külge kinnitada. Pealsõites tõusevad palgiotsad veidi üles, tekib koormust esisillale heaks roolikuulamiseks ja omal ülevaade takistavatest kividest-kändudest. Ja kasvavate puude koore vigastamisoht väiksem, sest kogu krempel lühem ja paremini juhitav.
Vasta

(29-12-2016, 20:59 PM)pen.skar Kirjutas:  ...
Kastil ma ei näe üldse mõtet- segab kursinägemist ainult.
...

Et mismoodi? Ega ratta nägemine seda paremini pöörama pane Big Grin Ikka libiseb pudedal/libedal pinnal. Eriti, kui miski seda sabast otse ronima sakutab.

Pelga raamiga saska küsib vähemalt 250 kilo raamile, et vähegi rooli kuulata metsas. Kui on lund, siis 400 kg...

Frontaal on alati abiks Cool Hea vastukaal ja mahutab ka üksjagu. Hea madal sisse tõsta ka.

Eks sakslase raami aretamise peamine keerukus on selle ühitamine pedaaliajami ja JSV-ga. Need on ju ka keskel...
Vasta

(29-12-2016, 18:33 PM)JaakH Kirjutas:  ...
Plaanisin selle kasti veidi tummisemast materjalist ehitada, see mööbli nelikant toru ei tekita eriti julgustavat mõtet. Alles jääb kindlasti kastist silindrite kinnitus koht ja kõrvad. Kast mu plaanide järgi hakkab ette kallutama. Külgedele ma ei näe mõtet. Ja kui mõistlik on selline variant et kast toetub raamile tagaosas U rauale vastu pikiprussi?

Kas Sinu kast pole tehasetoodang? Tehasetoru on piisava seinaga, keevita lihtsalt liited üle. Silindrite kinnitusele võiks mingi tugevduse tekitada.

Originaalkinnitused annavad halva kallutusnurga. Natuke saaks asja parandada, kui tuuua silindrite alumine kinnituspunkt ette- ja ülespoole, et silindrid oleks lõpuni kallutatud kastiga püstiasendis. Siis ehk jookseks puu maha ka ilma traktorit rapsimisega lõhkumata. Kui alguses jääb jaksu vajaka (hüdropump lahja) võib ju mingi lühikese silindrijupi panna aluses tagant tõukama. Kui on kahepoolse toimega, siis see ei muuda vajaliku õli hulka.

Kõrvale kallutamisel ei näe ka mina mõtet. Teeb lihtsalt konstruktsiooni mõttetult kõrgeks ja nõrgaks. Aga ma olen jupats ka, eksole. Big Grin

Sadul sobiva laiusega karbist on väga mõistlik. Aga ära seda siis väga pikka tee, mingi 15 cm on igati piisav. Ära unusta, et saska on väike traktor ja iga asjatu kilo on samm lähemale maakera keskpunktile märjas metsas.
Vasta

(29-12-2016, 21:42 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-12-2016, 18:33 PM)JaakH Kirjutas:  ...
Plaanisin selle kasti veidi tummisemast materjalist ehitada, see mööbli nelikant toru ei tekita eriti julgustavat mõtet. Alles jääb kindlasti kastist silindrite kinnitus koht ja kõrvad. Kast mu plaanide järgi hakkab ette kallutama. Külgedele ma ei näe mõtet. Ja kui mõistlik on selline variant et kast toetub raamile tagaosas U rauale vastu pikiprussi?

Kas Sinu kast pole tehasetoodang? Tehasetoru on piisava seinaga, keevita lihtsalt liited üle. Silindrite kinnitusele võiks mingi tugevduse tekitada.

Originaalkinnitused annavad halva kallutusnurga. Natuke saaks asja parandada, kui tuuua silindrite alumine kinnituspunkt ette- ja ülespoole, et silindrid oleks lõpuni kallutatud kastiga püstiasendis. Siis ehk jookseks puu maha ka ilma traktorit rapsimisega lõhkumata. Kui alguses jääb jaksu vajaka (hüdropump lahja) võib ju mingi lühikese silindrijupi panna aluses tagant tõukama. Kui on kahepoolse toimega, siis see ei muuda vajaliku õli hulka.

Kõrvale kallutamisel ei näe ka mina mõtet. Teeb lihtsalt konstruktsiooni mõttetult kõrgeks ja nõrgaks. Aga ma olen jupats ka, eksole. Big Grin

Sadul sobiva laiusega karbist on väga mõistlik. Aga ära seda siis väga pikka tee, mingi 15 cm on igati piisav. Ära unusta, et saska on väike traktor ja iga asjatu kilo on samm lähemale maakera keskpunktile märjas metsas.

nagu öeldakse rahva tungival nõudmisel teen kastist pildid, siis saab edasi arutada

Veel pole maha löödud
Vasta

Tere
Keegi teab palju ilma kasti ja kabiinita t-16m  kaaluda võiks?
Vasta

(01-02-2017, 00:22 AM)mtzzz Kirjutas:  Tere
Keegi teab palju ilma kasti ja kabiinita t-16m  kaaluda võiks?

Puusalt ~1350 kg. Kui tulesein, armatuur ja poritiivad küljes. Sõidukorras koos paagitäie kütuse, kasti ja sohvriga oli 1800 kg.

EDIT: ülaltoodud number ilmselt ei päde. Vajaks ülekontrollimist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne