T 16M (vana lauda traktori teine elu)
#81

(08-10-2013, 21:14 PM)SirAllar Kirjutas:  võib olla natuke OT, aga kas T16-le tehti korvtõstukit ka? Kilingi-Nõmmel seal vana raudtee kõrval seisab üks T-16 korvtõstuk ees. ei tea kas mõne meistrimehe kätetöö või oligi kohe selline Smile

Täpselt sama mõte käis peast läbi kui sealt möödusin hiljuti.... Seal hoovis veel igasugu huvitavat tehnikat... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#82

Mõned aastad tagasi oli ka Hiiumaal selline 16-ne baasil korvtõstuk olemas. Tundus olema ikka tehasevärk. Samas hetkel on taastatud üks 16-ne baasil kopavaator siinkandis.
Vasta
#83

Luua metsakoolis käies nägin ma käärtõstukit T-16 baasil, oli seal ehitusel tööhoos.

Veel pole maha löödud
Vasta
#84

Isiklikult kaheksakümnendate lõpupoole opereerinud veidi sellist T-16 + korvtõstuk kooslust. Täiesti tehasetoodang oli.
Vasta
#85

http://www.youtube.com/watch?v=iR4W9U2prTw

Veel pole maha löödud
Vasta
#86

Paluks T-16M käigukangi lülitusskeemi. Milline on tõenäosus, et paelaotsas see traktor käima hakkab? Masinal oli kogu toitesüsteem laiali. Kas peaks enne ikkagi üritama starteriga kütusesurve üles saada ja ära õhutada süsteem? Käimavedamist pidasin siis silmas ilma akuta vedamist. Ideeliselt mootori tööks pole ühtki elektritarbijat tarvis. Ainus asi oleks eelsüüteküünal, millel pole minu isendil isegi jutmevalmidust. Sad
Vasta
#87

(08-11-2013, 19:17 PM)urmet48 Kirjutas:  Paluks T-16M käigukangi lülitusskeemi. Milline on tõenäosus, et paelaotsas see traktor käima hakkab? Masinal oli kogu toitesüsteem laiali. Kas peaks enne ikkagi üritama starteriga kütusesurve üles saada ja ära õhutada süsteem? Käimavedamist pidasin siis silmas ilma akuta vedamist. Ideeliselt mootori tööks pole ühtki elektritarbijat tarvis. Ainus asi oleks eelsüüteküünal, millel pole minu isendil isegi jutmevalmidust. Sad
Eelsüüteküünlast pole küll mingit kasu olnud,sest läheb väga edukalt ka ilma selleta käima. Muidugi peab olema mootor korras. Küttesüsteemist tuleks ikka õhk enne vedamist välja lasta. Ja kohe on ka näha,kas asjad toimivad. Kui küte juba üleval,võib vedada niipalju kui vaja. Kui aga üldse ei õhuta,pole ka häda,lihtsalt saad trossi otsas kauem sõita....
Vasta
#88

Tigu 4
R 1
3 2
5 6

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta
#89

(08-11-2013, 20:03 PM)laf1247 Kirjutas:  Tigu 4
R 1
3 2
5 6

Tigu ja R omavahel vahetuses.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#90

(08-11-2013, 20:03 PM)laf1247 Kirjutas:  Tigu 4
R 1
3 2
5 6

Kas mitte tigu ja R omavahel vahetuses ei olnud, et siis ette vasakule peaks tagumine olema ja esimese vastas on tigu...

Ühesõnaga sama järjestus nagu T40.-el

Edit: Juba jõuti ette Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#91

Et siis:

R:4
T:1
3:2
5:6
?

Tänud kiire vastuse eest. Ma pole elus kordagi varem diisel mootoriga kokku puutunud. Veel vähem olen traktoriga sõitnud. Big Grin
Vasta
#92

(08-11-2013, 20:09 PM)mlsluik Kirjutas:  
(08-11-2013, 20:03 PM)laf1247 Kirjutas:  Tigu 4
R 1
3 2
5 6

Kas mitte tigu ja R omavahel vahetuses ei olnud, et siis ette vasakule peaks tagumine olema ja esimese vastas on tigu...

Ühesõnaga sama järjestus nagu T40.-el

Edit: Juba jõuti ette Wink

Tundus jah vale, aga ei viitsinud ka vaatama minna.Smile

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta
#93

õhuga oli omal selline pull lugu, et põks jäi seisma mäekallaku peal nii et tõmbas õhu sisse. Kütet oli ka vähe. Kuna mustendas silmade ees juba jumal teab mis hakkasin sis otsast pihta ehk. Tegin ära kohe filtrite puhastuse. NB PANIN FILTRI KOPSIKUD KÜTET TÄIS omal lihtsam pärast ja hakkasin käsietteande pumbaga lutitama aga ei miskit. Sai toodud uued tihendid sellele aga kuradile. Oli vaja kähku traktor ikkagi käima saada. aku peale ja siis starteriga käiamine läks lahti, kümme[/align]kond sekundit käiamist ja õhutusniplit näppida ja nii läks ca 10 minti kui häälde läks. Ahjaa dekompresiooni võtsin maha starteril kergem vudida.
Vedamisega on selline asi et vahel võid lolliks vedada, enne kui käima saad. Seda sama T16 vedasime mingi kolm 2 km ringi enne kui lubama hakkas, siis ka tuli üks vasktihend vahetada lõpuks. Jutt sai ilmselt pikk ja lohisev.
Käigud veel kord:

[Pilt: image115.jpg]

Muidu mis mu enda traktorisse puutub on teine talveune ootel. suuremaid asju pole plaanis enam sellel aastal teha. Järgmiseks aastaks on pidurid tööle saada ja rippsüsteem aretada.

Veel pole maha löödud
Vasta
#94

Tere,

T-16 kohta on venekeelses foorumis fermer.ru terve alalõik.
Isegi neile kes venekeelt ei valda saavad pilte vaadata, mida on seal palju-palju.... teemas on hetkel mingi 260..+lehekülge
Esimese lehekülje viide on siin
http://fermer.ru/forum/selskokhozyaistve...nika/59403
Vasta
#95

Minu T-16M võttis täna tule torusse! Big Grin Siinkohal kiidaksin taevani kaasfoorumlast TALUPOEG TALUJA't, kes oli abiks nii nõuga kui ka mõningate varuosadega. Vist ainuke mees maakeral, kes täielikule võhikule telefonitsi remontimist selgeks teeb ja seda edukalt. Tänud veelkord Toomas!

Minu käivitamine toimus puhtalt paela otsas. See pagana lutitamine oli üks piinarikas tegevus. Pump käis väga tihtkelt. Kirusin ennast maapõhja, et ei taibanud enne filtrit täis valada. Täielikus pimeduses teise traktori sabas ca 700 meetrit ja võttis laulu üles. Käigud lülituvad pisut raskelt ja sidur võtab väga põhjast. Muidu oli 2 aastat seisnud masina kohta mootori töö üllatavalt ühtlane ja mis põhiline: pedaali andes ei tahmanud. Totaalses pimeduses oli päris vahva temaga koju kulgeda ilma tuledeta Big Grin
Vasta
#96

(10-11-2013, 22:27 PM)urmet48 Kirjutas:  Minu T-16M võttis täna tule torusse! Big Grin Siinkohal kiidaksin taevani kaasfoorumlast TALUPOEG TALUJA't, kes oli abiks nii nõuga kui ka mõningate varuosadega. Vist ainuke mees maakeral, kes täielikule võhikule telefonitsi remontimist selgeks teeb ja seda edukalt. Tänud veelkord Toomas!

Minu käivitamine toimus puhtalt paela otsas. See pagana lutitamine oli üks piinarikas tegevus. Pump käis väga tihtkelt. Kirusin ennast maapõhja, et ei taibanud enne filtrit täis valada. Täielikus pimeduses teise traktori sabas ca 700 meetrit ja võttis laulu üles. Käigud lülituvad pisut raskelt ja sidur võtab väga põhjast. Muidu oli 2 aastat seisnud masina kohta mootori töö üllatavalt ühtlane ja mis põhiline: pedaali andes ei tahmanud. Totaalses pimeduses oli päris vahva temaga koju kulgeda ilma tuledeta Big Grin

Tänan,tänan. No põhiline tegija olid Sa ikka ise! Ja minusuguseid lolle on ka kõik maanurgad täis....Big Grin Aga sellegipoolest rõõm kuulda,et mootor köhis hääle puhtaks. Ja käsipumba pead ka lahti võtma,lihvima seest siledaks ja uue kummirõnga panema,sest selle ajaga on seegi otsad andnud. Mul vahest paari aasta tagant tuleb käsipump uuesti treipinki panna ja remontmõõtesse lasta.... ja jämedam kummirõngas ka sisse sobitada. See on täitsa normaalne tegevus......sest huvitaval kombel roostetab see käsipump õite rõõmsalt...kuigi vahepeal saab määrimist jm......tegevust.
No siduriga ka sama lugu,pead reguleerima vardast lühemaks,kui annab ja kes teab mis veel vaja teha on,sest vana traktoriga saad kaasa ka kõigi eelmiste omanike tehtud ja tegemata tööd... Jõudu igatahes!
Vasta
#97

Küsiksin siia teemasse ühe amatöörliku küsimuse. Nimelt mul tarvis murdunud poltide tõttu raam ja vahekast teineteisest eraldada. Kas ikka peab pedaalid ja hüdro maha võtma või saab ka kuidagi lihtsamalt? Vahekasti ja raami vahelt lekib nimelt õli. See oligi põhjus, miks üldse asja lähemalt vaatama hakkasin. Kas esirehvid T16M'l on 5.50-16 6.00-16 või 6.50-16? 5.50-16 oleks võimalik hetkel vahetusena saada.
Vasta
#98

(17-11-2013, 22:21 PM)urmet48 Kirjutas:  Küsiksin siia teemasse ühe amatöörliku küsimuse. Nimelt mul tarvis murdunud poltide tõttu raam ja vahekast teineteisest eraldada. Kas ikka peab pedaalid ja hüdro maha võtma või saab ka kuidagi lihtsamalt? Vahekasti ja raami vahelt lekib nimelt õli. See oligi põhjus, miks üldse asja lähemalt vaatama hakkasin. Kas esirehvid T16M'l on 5.50-16 6.00-16 või 6.50-16? 5.50-16 oleks võimalik hetkel vahetusena saada.

Originaalis 6.00-16 aga kasutada kannatab kõike,ise soovitaks ikka 6,5-16 või isegi veel laiemaid,koormaga kipub maasisse minema
Vasta
#99

Nii, ilusat jõuluootust!!!! Ajasin ikkagi oma 16-ne jälle tööd tegema. Peaaegu 2 kuud on seisnud tuule ja vihma käes. Polnud probleeme aga need tulid hiljem. Nimelt sooja mootoriga õlirõhu manomeeter kukkus nulli. Oletasin et mingi sõna otseses mõttes fekaal on kusagil vahel. Kui teist korda käima panin oli õlirõhk normis. Ju siis oli ikka midagi ees. Tulevikuplaanid saavad tasapisi teoks. Leidsin taluperemehe kellel on kartulimutid üle. Vaja raha lauale laduda ja asi minu. Lisaks sain ühest vanametalli hunnikust omale lattniiduki uued asjad. Ühesõnaga talla mille peal vikat libiseb ja korpuse kuhu kinnitub latt. Uurisin ja vaatasin neid rippsüsteemi värke ja siis jõudsin otsusele et mul on ikkagi kasulikum osta Dt 20. Üks isand just pakkus suht mõistliku hinnaga. Peab vist lipsu ette panema ja kinganinad panga poole sättima.
Big Grin

Veel pole maha löödud
Vasta

Ega see sakslase rippsüsteem seal T-16 taga õige asi ei saa, vähemalt mina pole sellest õiget nahka saanud. Mootor on seal kogu aeg jalus, pidevad probleemid on ülemise U-kujulise kinnituspunktiga. Selle vasakpoolne tõmmiks jookseb geneka tiiviku otsa ja see hakkab kõrisema või poob kinni. Üldse väänab see töllerdis ennast pidevalt viltu, küll ühele küll teisele pole ja painutab tõmmitsate keermed ära. Neid olen keevitanud ja sirgeks ajanud lugematul korral. Soovitati munakad jäigaks keevitada, keskmisega nii tegingi. Ka alumiste aiste tõmmitsate keermed on kõveraks väänanud jne.
Sellele rippsüsteemile mõeldes tõusevad praegu ihukarvad püsti, ei taha rska näha ka! Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne