Jawa 350 634 summutid
#1

Tere, oskab keegi puusalt tulistades öelda kas 634 viimase malli summutid on omavahel (parem-vasak pool) vahetatavad?
Vasta
#2

(13-02-2013, 00:11 AM)Laurts Kirjutas:  Tere, oskab keegi puusalt tulistades öelda kas 634 viimase malli summutid on omavahel (parem-vasak pool) vahetatavad?

On täpselt ühesugused ja see kehtib enamike 350ccm Jawade sumpsipaaride kohta.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#3

(13-02-2013, 00:19 AM)Maccaroni Kirjutas:  On täpselt ühesugused ja see kehtib enamike 350ccm Jawade sumpsipaaride kohta.
360 ja vanemate kohta küll mitte...Toungue
Vasta
#4

(13-02-2013, 13:41 PM)stretch Kirjutas:  
(13-02-2013, 00:19 AM)Maccaroni Kirjutas:  On täpselt ühesugused ja see kehtib enamike 350ccm Jawade sumpsipaaride kohta.
360 ja vanemate kohta küll mitte...Toungue
Sorry, minu ebatäpsus, pidasin silmas 634-sid. Nii uuem 638 sõeltega, kui vanem "sigari" tüüpi peaks sobima kõigile 634-dele ja on ühesugused mõlemale poole.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#5

Ühesugused võivad olla. s.t. vasak ja parem pool aga kas ikka suvalise 8 küljest võetud summar läheb vana 634 külge? Summutite kinnituslapid on ju erinevad. See viitaks nagu sellele, et summuti sees on ka kinnitus teises kohas. Koos lappidega jah aga ilma lappideta neid ikka nii vabalt vast ringi ei vaheta omavahel..
Vasta
#6

Minu 360`l on pandud 634 torud külge ja kui ma ei eksi, siis esimene poldikoht ei ole päris sama, pidin tegema ca. 4cm pikkuse lisaplaadi.
Vasta
#7

(17-02-2013, 11:00 AM)Bennet Kirjutas:  Ühesugused võivad olla. s.t. vasak ja parem pool aga kas ikka suvalise 8 küljest võetud summar läheb vana 634 külge? Summutite kinnituslapid on ju erinevad. See viitaks nagu sellele, et summuti sees on ka kinnitus teises kohas. Koos lappidega jah aga ilma lappideta neid ikka nii vabalt vast ringi ei vaheta omavahel..
Nii 8 kui 4 sumpsid on sümmeetrilised, st ka vahetatavad vasakule v paremale, kuid 8 sumpsid on igal juhul lühemad, kui 4-l ja 8 leegikad on pikemad. Pole kindel, pigem kahtlen, et 8 omi on võimalik 4-le alla panna.
Olen ise ka hankimas uusi sumpse 634-7 le ja pole kindel, mis seal istub või kuidas, kui asendada 8 omadega. Kahjuks pole 8 omi käepärast, kuid kui lükata need 4 lühikeste leegikate otsa, siis raamikinnitused vist ei istu? 8 sumpsid on lühemad, neil on teised, väiksemad lapid ning sumpsil süvendid amordi alumise poldi kohal, et need vastu sumpse taguma ei hakkaks, kuna 8 sumpsid on tagant kõrgemal. Ühesõnaga, kas 634-7 viimasele mudelile on üldse võimalik ilma aretamata panna alla midagi muud peale originaali - see teema huvitab mind ka.

Loodan et keegi teab asjast rohkem ja valgustab rahvast.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#8

Keegi teab mis värk nende 634 tagatuledega on, enamustel küljes selline aga leidub ka uuema 638 stiilis tagatulega. Kumb peaks käima 1980 aasta rattale?

[Pilt: 1_1_6314393.jpg]
Vasta
#9

(20-02-2013, 21:18 PM)Laurts Kirjutas:  Keegi teab mis värk nende 634 tagatuledega on, enamustel küljes selline aga leidub ka uuema 638 stiilis tagatulega. Kumb peaks käima 1980 aasta rattale?

[Pilt: 1_1_6314393.jpg]

pildil on õige tuli. 80-ndal polnud sellist tuld nagu 638-l veel välja mõeldud.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#10

Sellist 634 tuld kasutasid kõik 634-d algusest kuni lõpuni välja. Uuem, 638 tagatuli võeti kasutusele järgmisel mudelil 638-5, mis erines sisuliselt 634-st mootori, esimeste amortide ja porilaua, ning tagumise tule poolest. Mootor oli 638 oma ja elektrisüsteem 12 V-ne. Toodeti neid tsehhi ajakirja Motor-revju andmetel 1985-1986.
Tervitab, Mehann
Vasta
#11

Kõik 638 stiilis alumiiniumvalust esikahvlid 634-jal on ka siis hilisem omalooming?

[Pilt: 3718176973.jpg]
Vasta
#12

Just täpselt. Selline esikahvel tuli alates mudelist 638-5. Täpsemalt tarniti NSVLiitu mudelit 638-5.01.
Terv, Mehann

Sumpadest veel nii palju, et esimeste 638 -te (1987-1988) sumpad olid samasugused nagu 634-l. Kas ka täiesti identsed 634-ga, seda ma ei tea. Aastal 1988 tehti tarbijate tungival soovil 638-te sumpad lühemaks ja tõsteti tagumised otsad ülespoole. Seoses sellega muutusid leegitorud, tehti amordi kohale süvendid, ja muudeti sõelte konstruktsiooni. Raami torud, mille külge kinnituvad tagumised jalatoed ja summuti kinnitused, kolisid samuti kõrgemale, ehk siis muudeti pisut raami seda osa. Sumpa kinnituse lapid jäid samaks. Nõudlikku tarbijat selline väike muudatus muidugi ei rahuldanud ja esimese tööna tuli uuel tsiklil sumpa tagumised otsad veel kõrgemale tõsta.
Tervitustega, Mehann
Vasta
#13

.pdf 634-7 silencer.pdf Suurus: 10.67 KB  Tõmbamised: 298
(20-02-2013, 23:49 PM)mehann Kirjutas:  ... esimeste 638 -te (1987-1988) sumpad olid samasugused nagu 634-l. Kas ka täiesti identsed 634-ga, seda ma ei tea. Aastal 1988 tehti tarbijate tungival soovil 638-te sumpad lühemaks ja tõsteti tagumised otsad ülespoole. Seoses sellega muutusid leegitorud, tehti amordi kohale süvendid, ja muudeti sõelte konstruktsiooni. Raami torud, mille külge kinnituvad tagumised jalatoed ja summuti kinnitused, kolisid samuti kõrgemale, ehk siis muudeti pisut raami seda osa. Sumpa kinnituse lapid jäid samaks...
Tänud!
See seletab hästi - järelikult pidid 8-l olema alguses (87-88) ka lühemad leegikad ning käis sama sumps mis 4-le?
Ongi olnud eksitav, kuna olen netipoodides näinud mingeid uuema tüübi sumpse, mille kohta on kirjas 634/638.
Ühesõnaga korrektne sumps 634-7 le on 95 cm pikk, mille esimene kinnituspolt on eest 22 cm ja tagumine 44 cm, tagumiste poltide vahe 3,5 cm. Jutt siis moodsama sõelaga versioonist nagu 8-l, mitte vana tüübi "sigarilaadne".
Ja muidugi eriti tähelepanuväärne on see, kui küsid selle kohta siinselt Jawa esinajatelt - ei tea nad millestki ööd ega mütsi.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#14

Jätkaks veel esikahvlite teemal...
On mul õigus et 634 masinatel oli laias laastus kahte erinevat tüüpi kroomitud esikahvleid, vanem variant plekktorude ja porilauakinnitustega, uuem variant aga kummilõõtsadega ja ilma porilauakinnitusteta. Samuti muutus ka lenks koos lülititega (heeblite kinnitused), tahhomeetriga kellad, rääkimata paagi küljeplekkidest jne..
Kui mu teooria paika peab siis minu 1980a rattal on keegi ahv õige kahvli puruks sõitnud ja sinna asemele pannud vanema versiooni kahvli, millele on torude asemele kuidagi kummlõdvikud ümber venitatud.
Küsimus on et palju neil kahel kahvlil muidu peale välimuse erinevust on, kas on mõeldav vanatüübi kahvlist mõnede detailide lisamisega uuematüübilist ehitada, või tuleb ikka komplektne kahvel kuskilt hankida?
Vasta
#15

Kas teemaalgatajal rohkem pilte oma masinast pole? Kui ei taha siin näidata võib lingi saata ka PM kaudu.Rolleyes


Vasta
#16

(24-02-2013, 00:28 AM)Laurts Kirjutas:  Jätkaks veel esikahvlite teemal...
On mul õigus et 634 masinatel oli laias laastus kahte erinevat tüüpi kroomitud esikahvleid, vanem variant plekktorude ja porilauakinnitustega, uuem variant aga kummilõõtsadega ja ilma porilauakinnitusteta. Samuti muutus ka lenks koos lülititega (heeblite kinnitused), tahhomeetriga kellad, rääkimata paagi küljeplekkidest jne..
Kui mu teooria paika peab siis minu 1980a rattal on keegi ahv õige kahvli puruks sõitnud ja sinna asemele pannud vanema versiooni kahvli, millele on torude asemele kuidagi kummlõdvikud ümber venitatud.
Küsimus on et palju neil kahel kahvlil muidu peale välimuse erinevust on, kas on mõeldav vanatüübi kahvlist mõnede detailide lisamisega uuematüübilist ehitada, või tuleb ikka komplektne kahvel kuskilt hankida?
Aastaarv 1980 viitab vanemat tüüpi kahvlile. Uuem kummilõdvikutega kahvel ilmus lagedale 1982.
Vanemast uuemale ümberehitamine peaks olema teoorias võimalik.
1. Amordisisud on samad.
2. Alumised pudelid erinevad ainult porikakinnituste osas. Uuel neid pole.
3. lõdvikutel käivad all ja ülal sees plekist detailid - all pikem, mustaks värvitud ulatub lõdvikust välja ja ülal madal tsingitud, üleni lõdviku sees. Mõlemas otsas on väljaspool tsingitud vedrurõngas, fikseerimiseks. Vedru käib lõdviku kupatuse sees.
4. Eraldi paksem kummirõngas pükste ja alumise prilli vahel pole uuel tüübil vajalik.
5. Ülemiste mutrite osas jään täie vastuse võlgu. Mäletamistmööda on erinevad. Uuel on igatahes õliekraan tsingitud mutri all pesas ja mutri küljel pisike õhutusauk, mille sees on kummitihvt.

Selguse huvides võiks tõesti rohkem pilte näha olla - kui see eespool pildil oleva ratas on see, millest jutt peaks käima, siis sellele on alla pandud 638 amordid ja porilaud. Ning ka ülemised prillid.

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#17

Viimased kõige värskemad 634 mudelid tulid alates veebruarist 1981. Vastavalt siis 634-7-00 soolo ja 634-7-01 korvi jaoks. Sellel mudelil on kõik juba ette loetud uuendused, nagu tahhomeeter, uued lülitid, lingid, sumpad, esimesed amordid, esimene poritiib, suunatuled, sadul ja paak.
   
Loomulikult hakkas peale uuemate detailide tootmisse minekut igas garaazis vanemate mudelite massiline tuunimine uuemate osadega. Seetõttu on enamus vanemaid tsikleid komplekteeritud uuemate osadega.
Mudelitega 634-8-00 (soolo) ja 634-8-01 (korviga), mida toodeti alates II poolaastat 1977 kuni II poolaastani 1979 on asi selge. Tsikkel oli komplekteeritud üheselt vanema põlvkonna osdega.
   
Ajavahemikul II poolaastat 1979 kuni veebruarini 1981 tarniti NSVL-i Jawa tehasest mudeleid indeksiga 634-8-15 (soolo) ja 634-8-19 (korviga). Nende rataste originaalse komplektsuse osas minul selgust ei ole. Kindlasti ei olnud neil veel tahhomeetrit, vanad olid veel ka lülitid, heeblid, summutid ja paak. Kuna enamusel piltidel on 79 ja 80 aasta ratastel uuemad esiamordid koos kummilõdvikutega, esiporilaud uuema kinnitusega ja uued suunatuled, siis võib olla et 79 ja 80 võis tulla sellisena juba tehasest. Lisaks leidsin ühe omaaegse tehase reklaampostri, kus on selliselt komplekteeritud tsikkel täiesti olemas. Tehase postrit ei saa selles osas muidugi tõena võtta, kuna pildil on luks variant kroomitud tiibadega. NSVL-i tarniti ju standardmudelit.
   
Ehk targemad kommenteerivad. Oleks endalgi hea täpsemalt teada.
Terv, Mehann
Vasta
#18

Sellel, millel polnud veel tahhomeetrit, oli samas kindlasti spidomeetri ümbris teistsugune, kui esimestel "ühe topsikuga" ratastel. Kontroll-lampide arv ja "silmad" teistsugused ja neid asju on veel...
Kunagi üritati siin esimese otsa 634-de sugupuud harutada aga sealt omajagu veel edasi ajada asja Rolleyes
Vasta
#19

(26-02-2013, 21:14 PM)Bennet Kirjutas:  Sellel, millel polnud veel tahhomeetrit, oli samas kindlasti spidomeetri ümbris teistsugune, kui esimestel "ühe topsikuga" ratastel. Kontroll-lampide arv ja "silmad" teistsugused ja neid asju on veel...
634-01-l oli väike spidokas lambikorpuses.
Mehanni postitatud tehaseposter on nagu vanakooli meeste märg unenägu Smile - mälu järgi oli seesama poster Matrossovi motopoe seinal ja paljudele tuunijatele inspiratsiooniallikaks. Mudel sellel on 634-8 ja ma nagu mäletan, et müüdi sellist heledamat punast "hübriid"versiooni, millel oli all uuem lõdvikutega esiots ja võimalik, et ka uute suunakatega, ilma kroomita, seda küll. Kuigi mudeliseeria viitab uuemale, pidi see olema enne 634-7 müükitulekut, kuna 7-ga tekkis tahoka ja uute sumpside näol tohutu evolutsioonihüpe.
Hetkel on mul koostamisel 634-7-01 ostudaatumiga 83 august, sama mudeli ratta ostsin ise Tallinna Kaubamajast 84 veebruaris ja see oli nö värskeim mudel. Kusagil 85 ilmus lagedale 638. Selle esimene versioon oli pmst 634, kuid 638 mootori, esikahvli ja tagatulega. Mingil määral pidi neid ka Eestisse jõudma, kuna üks Eesti registris isend on Soomes müügis http://www.nettimoto.com/jawa/style/1317825

================================
Jawa 350-634, Suzuki RGV 250 Gamma, Vespa ET-4 125, MB 280SL (R107)
Vasta
#20

(27-02-2013, 13:50 PM)Maccaroni Kirjutas:  634-01-l oli väike spidokas lambikorpuses.

Ma räägin ühe topsikuga, mitte suure lambiga 634-01st või 634-4-01/02-st. Suure spidomeetriga rattad millel tahhomeetrit pole, evivad sõltuvalt aastast erinevaid armatuurlaudasid. See on üks pisidetail. Siis tuledelülitid, mis esimesel 634-01-l peaks olema lühikese nupuosaga, sealt edasi aga juba pikaga jne jne jne. Tore kui keegi otsast harutama hakkaks nagu siin vanemate mudelitega kamba peale teha sai.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne