Praktika päev/ diisli kütusefiltrid
#1

Kui keegi tunneb ära selle teema siis siin võiks vaielda nii, et verd ja tatti lendab.

Kasutaja Moto555 see on põhiliselt sinule mõeldud.

Ilmselgelt pole sa kokku puutunud sellise viguriga nagu sa näed sellelt lingilt: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=121553

(ei olnud endal head pilti võtta)

Ehk siis KURI KUULUS vag grupi kütuse filter mida kiruvad kõik mõistlikud inimesed.

Uuri seda filtrit ja saad äkki ise aru millest ma räägin!

Kui sa ei ole kokku puutunud sellise viguriga nagu elektriline lisa etteande pump siis ei ole sul õiget praktikat diisel pillidega olnud.

Jutu põhjal ma arvan, et sa oled vast pealt vaadanud, kuidas keegi vahetas mingil masinal kütte filtrit. (võin eksida, pole kohtunud sinuga, jutt jätab sellise mulje)


1. Mis asi on elektrooniline etteande pump ja milleks teda kasutatakse?

Kõrgsurvepump on ehitatud üles kahe kambri süsteemiga. Etteande pump tõmbab kütust paagist ja surub seda teise kõrgsurvepumba kambrisse, millest võtab plunser kütust ja surub seda pihustitesse. (kui tahad veel detailsemat seletust, siis küsi)

Kõrsurvepumba sisse on ehitatud rootor kütuse pump, mis imeb-surub diislit samal ajal.

Miks on osadel masinatel elektriline lisa pump vajalik?

Kui kütuse trass on piisavalt pikk siis ei suuda mehaaniline pump imeda kütet üles ja koormatakse liiga palju mehaanilist rootor pumpa millega lühendatakse kõrsurvepumba eluiga.
Elektriline LISA etteande pump on selleks vajalik, et mitte koormata rootor pumpa ja kiirendada õhu süsteemist läbi käimist.

Nt: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Se...el_sensor/

Sellel lingil NR 1 ASI on elektriline lisa pump!

Kuna aastast 1999+ kasutatakse plunser kõrsurvepumpade asemel rootor ja commonrail süsteeme siis need on nii tundlikud kütuse suhtes, et ilma kütuse jahutava ja isoleeriva toimeta põlevad nad lihtsalt maha. (lisati elektriline lisa pump, et seda vältida)

(just sellepärast mulle ei meeldi uued diisel pillid)

2. Filtrid

Ülaltoodud lingil olev Vag grupi filter on see peletis/jebiitaja millest mina eelnevalt nii pingsalt rääkisin.

Kuna tootjad said ise ka aru, et see filter on sita häda siis teised masinad kasutavad kõik normaalseid süsteeme - tagasivool otse paaki!

Kui ei ole kogemust erinevate pillidega siis tõesti ei tea millest ma räägin!

Traktor T-40 kasutab tehasest sama süsteemi, et suunatakse pumba ja pihustite tagasivool peen filtri korpusesse, millest (teoorias) läheb osa ka tagasi paaki. Reaalses elus on traktoril (koormuse all) nii suur kütuse tarbimine, et üle ei jäägi midagi.

Hakakem vaidlema.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#2

VAG mootoriga Volvodel on sama tüüpi filter peal ja ei ole isiklikult probleeme olnud kuigi neid ikka mõned saab kuu jooksul vahetada.

Peale vahetust tuleb vaakumpumbaga filter täis imeda aga peale seda on kõik probleemideta töötav.

Või mis nende probleem siis kipub olema? Tekib vahetusel või sõidul? Ehk on Volvol vedanud ja probleemid VAG tüüpi autodel. Süsteem peab muidugi tihe olema ja õhku ei tohi kusagilt sisse sattuda.
Vasta
#3

See, see häda ongi, kui õhku välja ei ime, siis ise see õhk sealt välja ei lähe lihtsalt.

Kui sõidad masinaga ringi ja annad koormust siis tuleb õhk välja - pole ükski masin veel seisma jäänud, aga tülikas on.

Palju lihtsam on (minu jaoks) kaks klambrit lahti, voolikud otsast, uus filter (valan kütet pooleldi täis), voolikud otsa, klambrid kinni, masin tööle (ja läheb) lased kohapeal soojaks tiksuda, või lähed sõidad mõne kilomeetri ja toimib.

Pole täheldanud ühtegi õhu mulli.

Aga selle Vag grupi filtriga, kui manuaalselt (käsi pumbaga, olen mina kasutanud) kõike õhku välja ei tõmba, (kuni tagasivoolu ühendus kohani saad tõmmata, ja kui tagasivoolu klappi vahel ei ole siis tõmbab õhu uuesti vahele) siis torudest on pikka aega näha kuidas õhu mull rõõmsalt ringleb.

Muidugi on sellel ka omad AGAD.

Nt, kui oled orginaal torud välja vahetanud - jämedamate vastu, siis on õhu kätte saamine veel tülikam. Kui kasutad orginaal torusid, siis need on tavaliselt peenemad - peenemas torus on kütte voolavus kiirus suurem ja õhk tuleb kiiremalt välja, kuid minul on alati olnud selle filtriga jamamist.

Muidugi teine asi ka, see filter on alati olnud kallima ka poes.

Mina eelistan lihtsa ehitusega asju.

Eks eelistuste üle võib vaidlema jäädagi. Big Grin sauna õlle kõrvale hää tegevus.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

Pole seda tüüpi filtriga probleeme olnud,kui hakkasime kasutama piduriõli vahetus seadet ka filtrite täitmisel.

Korra oli ühe Skoda VW diisliga tõsisem probleem sarnase filtriga.Tekkis peale filtri vahetust,filtrisse tekkis lisa õhk.Sai suletud tagasi vooluklapi ava filtril õhu võtt kadus.Viga käes.Siis vahetasin filtri küljes olnud tagasivooliklapi tihend.Ei midagi.Edasi vahetasin välja tagasivooluklappi,ikka ilma tulemuseta.Asja lahendas uus filterBig Grin
Vasta
#5

Valad filtri täis, lased elemendil seista, et element tööle hakkaks, täidad torud, paned kokku ja õhk peab tulema välja loomulikul teel.
Ei mingeid pumpasid ega asju ja lollusi PUNKT
ühele eelkõnelejale
Mees ära aja lolli juttu lihtsalt!Näha on, et elu aeg oled tegelenud millegiga millest sa täpselt ise ka aru ei saa ja tehniline mõtlemine on kinnine sest sinu pime loogika segab mõtlemist.
Vasta
#6

Olgem ausad, ega sa ise ka päris täpselt aru ei saa mida suust välja ajad...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

tuttav filter.
kindlasti juba vähemalt miljon versta läbi sõitnud sellise filtri kaudu tuleva kütusega. vahetanud olen sageli ka ise.
võib täis valada, võib ka tühjaks jätta, probleeme pole kunagi olnud. ükski filtritest pole ka kunagi lekkinud. ja kui vaadata läbisõite, siis võib arvata, et filtrid on oma põhitööd ka hästi teinud. seega julgen oma kogemuse põhjal konkreetse filtri igati asjalikuks tunnistada ja kui peaksin ise kuskile kütusefiltri juurde aretama, siis ilmselt esimesena vaataks just selle poole, kuna tegu toimiva ja lollikindla asjaga.

pekske nüüd mind kõik, kellele see jutt ei meeldinud. Smile
Vasta
#8

Räägite siin "filtrist" aga olgem täppsemad, on see originaal filter, Mahle, Fram ,Mann , jne. jne. jne. Topran ?
Käsi südamel võin väita et sellise tüübi filtriga kogemus suur ja on olnud vaid 1 probleem. Kedagi või midagi maha tegemata oli ühel tootjal puudu filtri küljest kummirõngas, mis on tagasivooluklapi all. Panin vana filtri kummirõngaga kokku ja see ei jäänud õhukindlaks. Hommikuks oli küte maas ja seda ta aku toel täis ei suutnud ka lüüa. Tihend asendatud ja uuesti filter täidetud, veeres rõõmsalt järgmise filtri vahetuse poole.
Oman igapäevaseks sõitmiseks VW T4,5 Caravellet, mul on etteheiteid selle inseneerirühma suunas ,kes selle filtri asukoha välja mõtlesid. Kes vahetanud see teab ,et eemaldada tuleb iluvõred värgid särgid ja tuli enne kui filtrit puutuda saab Big Grin
Vb on mul lihtsalt suured käed või puudub randme keskelt "pezoo" mehe 2 küünarliiges? Valikuid on palju Wink
Vasta
#9

(15-02-2013, 10:09 AM)Moto555 Kirjutas:  Valad filtri täis, lased elemendil seista, et element tööle hakkaks, täidad torud, paned kokku ja õhk peab tulema välja loomulikul teel.
Ei mingeid pumpasid ega asju ja lollusi PUNKT
ühele eelkõnelejale
Mees ära aja lolli juttu lihtsalt!Näha on, et elu aeg oled tegelenud millegiga millest sa täpselt ise ka aru ei saa ja tehniline mõtlemine on kinnine sest sinu pime loogika segab mõtlemist.

Kust selline info pärineb? Et elemendil on aega vaja, et tööle hakata?

Kurat, ma olen erinevaid õpikudid läbi uurinud, erinevaid kasutusjuhendeid lugenud ja erinevate mehaanikutega rääkinud ja mitte ühestki info allikast pole mina välja lugenud, et paber filter vajab aega, et element hakkaks tööle.

Vaatasin just Autodatast ka järgi, et mida näeb tehas ette filtri vahetusel, mitte mingisugust juttu mina välja ei lugenud, et filtril on vaja aega. (elemendil, et tööle hakata)

Hää küll, mul on Autodata aastani 2005. (peangi otsima uuemat versiooni)

Aga kuni 2005 aasta pillidel (10 enam levinud automarki vaatasin üle) ei näe tehas ette sellist solgerdamist.

Äkki jagad vastuseid (moto555), et kust selline info pärineb? (hakkan info tõelisust kontrollima, spetsiaalselt vaidlemiseks)

Tavalistel filtritel ei olegi vaja jebiitada, õhu välja saamiseks, aga on osad filtrid millega peab lihtsalt jamama.

Võtame näiteks (kõigile teada tuntud MTZ -82) sõida masinaga, paak tühjaks, (trass kaasa arvatud) vala uus küte paaki, ja proovi käivitada.

HUI ta sul käima läheb, sellejaoks ongi tehasest käsipump küljes, millega õhk süsteemist välja lüüakse.

Mitte ükski diisel mootoriga masin ei lähe käima kui süsteemis on ohtralt õhku vahel!!! Miks? Sest pihustiotsad hakkavad "kusema" ja kui kõrsurvepump ei ole kütet täis (ega saavutanud töö rõhku) siis plunser ei saa kütet kätte ja pihustiteni küte lihtsalt ei jõua.

Jaga vastuseid, see teema on vaidlemiseks!! Cool

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#10

(15-02-2013, 15:12 PM)phyl Kirjutas:  ...
HUI ta sul käima läheb, sellejaoks ongi tehasest käsipump küljes, millega õhk süsteemist välja lüüakse.
...

Läheb küll, kui piisavalt kaua kerida. Etteandepumba tsüklite aeg (päris tühja süsteemi puhul nii paarsada) on ju sama. Lihtsalt käsipumbaga nühkides ei kulu voolu ega kuumene starter - ainult loll ähib. Aga starteriga juhtub üks kahest: kas põleb maha starter või tühjeneb aku enne, kui esimene pihusti süütama hakkab.

Russi paberfilter märgub umbes 10 sekundiga. Ilmselt kulub sama aeg ka teistel paberfiltritel.

Sellesinase russi filtrivahetusel ei ole küll mingit käsipumga nühkimist vaja: vana välja, uus sisse, pudelist paarkümmend grammi diislit filtrile selga (vanaga võtad umbes sama palju välja) ja läheb. Esialgu natuke puterdab, kui korras toitesüsteemiga isend köhib mõne minutiga kõri puhtaks.

Kui aga mingil põhjusel on süsteem kuivaks aetud, siis kulub kõigil aega enne, kui pihustid tööle hakkavad. Trikitades saab seda vähendada, kuid päris hetkelt ikka lööma ei hakka - pihustitorusid käsipumbaga juba ei täidaToungue
Vasta
#11

Jah, jõuga läheb kana ka mesitarru - lind on lind! Kui jõud on taga siis kus ta pääseb. Wink

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#12

On päris pikka aega erinevaid mootoreid "patsutatud", ka erinevaid seiku ette tulnud. Noh, teema on nagu vist jutustamiseks mõeldud, on igale diislitega kokkupuutunud tegelasele selge, et kütuseliin peab olema hermeetiline - õhk ei tohi sisse saada ega sees olla, samuti on hea, kui kütus sealt välja ei pääseks Smile . Erinevatel mootoritel või, õigem oleks öelda, masinatel, on filtrid ernevad, kuid põhimõtteliselt on üldjuhul kasutuses kaks või kolm filtreerimissõlme - separaator ja üks või paaris kütusefilter, suurematel mootoritel on ka enne kõrgsurvepumpa väike sõelake sees. Suurtel mootoritel on ka kütuseliinid pikemad, torud jämedamad, filtrid suuremad. Õhu väljaajamine toimub ikka kütusefiltri peal asuva ventiili kaudu. Kuna see kipub olema aga sut nadi nippel, siis tavaline õhu väljaajamine käib stutseri lahtipäästmisega enne kütusepumpa. Nii..natukene, et õhk välja susiseks. Siis stutser kinni ja käsipumbaga veel viiskümmend matsu juurde. Vahel on kuulda, kui tagasivoolust paaki õhku muliseb. Seda siis, kui on miskil põhjusel pihustitorusid näpitud.
Vahel aga on tagasivool toodud kütusefiltrisse. Noh, kui pärast filtrivahetust on süsteem täis pumbatud ja oletatav õhk kah väljas, siis on suht hea moodus masinat kindlasti käima saada see, et üks keerab võtit ja teine samal ajal pumpab käsipumbast peale. Töötab iga ilmaga Smile. Mul on üks 7-liitrine MB statsionaar hooldada, see ei lähe pärast filtri vahetust kunagi kergelt käima, kahekesi on aga kindel variant. Sel mootoril on kõik torukesed ja ka pump nii peidus, et mitte midagi näha ei ole.
See jutt, et filter tahab aega saada...ma arvan, et aega oleks tarvis rohkem ses mõttes, et õhk saaks torustikus liikuda. Ka süsteemi täitmise juures ei ole hea rabistada, mõõdukalt pumbates tuleb ka õhk süsteemist korrektsemalt välja.
Muuseas, ega ka bensiinimootorile liigne õhk kütusesüsteemis meele järele ole Cool .


Vasta
#13

Oma Polol vahetasin selle originaalfiltri välja.
Puhtalt praktilisetel kaalutlustel.
Oli olemas käsipumbaga mingilt mazdalt pärit korpus ja filter ise ka odavam kui VW-Audi oma..
Pealegi mugavam vahetada-teenindada.
Parempoolse esiamordi juures põõnutab:

[Pilt: 179108419fe337_o.jpg]

VW-Audi oma ei laida. Kui ühenduste tihendamisel mõistust kasutada (loe Tito postitust eespool), siis töötab küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne