Jäi täna silma üks video isetehtud traktorist koos mullafreesiga. Frees ja käruratas umbes sama läbimõõduga, hinnanguliselt pöörles frees 3 kuni 4 korda kiiremini kui ratas. Toimetas ilusti.
Ega sa seda väljavõtte katkiminekut liialt karda? Tee siis kardaanile mingi pehme koht kaitseks vahele!
Kes selle välja arvutab, vot seda kahjuks ei tea.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(22-10-2016, 23:40 PM)Marko Kirjutas:  Jäi täna silma üks video isetehtud traktorist koos mullafreesiga. Frees ja käruratas umbes sama läbimõõduga, hinnanguliselt pöörles frees 3 kuni 4 korda kiiremini kui ratas. Toimetas ilusti.
Ega sa seda väljavõtte katkiminekut liialt karda? Tee siis kardaanile mingi pehme koht kaitseks vahele!
Kes selle välja arvutab, vot seda kahjuks ei tea.

Ikka kardan. Selle purunemine oleks täielik häving. See on kõige defitsiitsem jupp Marta küljes Big Grin.  No ja 1:1 -le ülekanne oleks ka ilmselgelt liig mis liig kui frees terve silla laiune teha. 1:3 -ga nii hirmus enam ei tundu. Kardaanile on tegelikult müüa ka põrksidurid, aga need on jube kirve hinnaga. Üks asi mida ma tean, et tehakse ja mis mulgi plaanis on, on see, et kardaanile tehakse koht kus üks toru läheb teise sisse ja neist mõlemast puuritakse läbi auk ja pannakse sealt viiene polt läbi. Kui koormus liiga suureks läheb, siis lõikab selle poldi läbi.
Vasta

See on palju keerulisem tegelikult. Kardaanid on erineva läbimõõduga, poldid erineva tugevusega. Levinumat rauakolu kombineerides saad möödaminnes rakendumiseks vajaliku pöördemomendi erinevuse 5 - 6 korda. Mida saa nii hägusate andmetega peale hakkad, pealegi tunduvad algandmed üldse puudu olevat...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Selleks olemas nn.põrksidurid(hammastega,kuulidega)Katseeksitusel keerad peale palju vaja.
Vasta

(23-10-2016, 00:00 AM)Marko Kirjutas:  See on palju keerulisem tegelikult. Kardaanid on erineva läbimõõduga, poldid erineva tugevusega. Levinumat rauakolu kombineerides saad möödaminnes rakendumiseks vajaliku pöördemomendi erinevuse 5 - 6 korda. Mida saa nii hägusate andmetega peale hakkad, pealegi tunduvad algandmed üldse puudu olevat...

Eks see poldivärk selline tume teema on jah, aga samas on selge ka see, et mingi viiese keermelati lõikab enne läbi kui käigukasti väljavõte võlli keerdu keerab Smile. Ja nii ongi, et hambad  peavad vastu, aga võllile keerab vindi peale. Mul on üks selline võll kodus olemas, millega nii juhtus. Vedas see võll sitapüta vaakumpumpa. On muidugi veel ka see võimalus, et kui liiga raskeks läheb, siis suretab pigem mootori välja kui midagi puruneb. Liiga võimsa hüdropumbaga näiteks on nii, et tõmbab mootoril hinge kinni. Ja gazikul on ikka palju võimsam mootor ka kui Martal. Aga kardaani "pehme koht" peaks kaitsema pigem järskude löökide eest, kui näiteks miski kivi kusagile vahele kinni kiilub. Ja kui tundub, et viiene polt liiga lihtsalt laguneb, siis saab ju kuuese peale ümber puurida. Poldi vahetus ju iseenesest lihtne ja kiire.
Vasta

(23-10-2016, 00:11 AM)linnuke Kirjutas:  Selleks olemas nn.põrksidurid(hammastega,kuulidega)Katseeksitusel keerad peale palju vaja.

Kaks postitust tagasi just mainisin põrksidurit ja seda, et need on liiga kallid Toungue ....
Vasta

(23-10-2016, 00:17 AM)maitus Kirjutas:   Ja kui tundub, et viiene polt liiga lihtsalt laguneb, siis saab ju kuuese peale ümber puurida. Poldi vahetus ju iseenesest lihtne ja kiire.

Loomulikult, aga kui sa ei tea, kuipalju pöördemomemti sa kardaanile anda võid, oled ikka ummuksis. 
Kaitselüli saab testida ka staatilise koormusega aga kus see piir on?
Paned viiese poldi, läheb katki. Paned kuuese, läheb võll katki.
Midagi on nihu selles asjas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(23-10-2016, 00:20 AM)maitus Kirjutas:  
(23-10-2016, 00:11 AM)linnuke Kirjutas:  Selleks olemas nn.põrksidurid(hammastega,kuulidega)Katseeksitusel keerad peale palju vaja.

Kaks postitust tagasi just mainisin põrksidurit ja seda, et need on liiga kallid Toungue ....

OK.Jäi vist kahe silma vahele jah.Kiirelt nuputades..Kui panna keset võlli midagi piduriketta,trumli sarnane moodustis.Kässaritrossi asemele ainult pealekeeramiseks nn.liblikas. Rolleyes Üks võlliots teise sees.Ühel küljes trummel,teisel piduriklotsid.Lihtne ja muidu,ainult töövaev.
Vasta

(23-10-2016, 00:27 AM)Marko Kirjutas:  
(23-10-2016, 00:17 AM)maitus Kirjutas:   Ja kui tundub, et viiene polt liiga lihtsalt laguneb, siis saab ju kuuese peale ümber puurida. Poldi vahetus ju iseenesest lihtne ja kiire.

Loomulikult, aga kui sa ei tea, kuipalju pöördemomemti sa kardaanile anda võid, oled ikka ummuksis. 
Kaitselüli saab testida ka staatilise koormusega aga kus see piir on?
Paned viiese poldi, läheb katki. Paned kuuese, läheb võll katki.
Midagi on nihu selles asjas.

Sama võib ju ka põrksiduri kohta väita. Keerad liiga peale- läheb võll Big Grin. Eks katsetada tuleb ja  pead kasutada ja sisetunnet usaldada. Kui mingi paugu peale katki läheb, siis tuleb sama mõõt panna, aga kui lihtsalt paari vaoga ära väsib, ilma et mootorit piinaks, siis tuleb jämedam panna. Elementaarne, Marko  Big Grin Big Grin !
Vasta

(23-10-2016, 00:31 AM)linnuke Kirjutas:  OK.Jäi vist kahe silma vahele jah.Kiirelt nuputades..Kui panna keset võlli midagi piduriketta,trumli sarnane moodustis.Kässaritrossi asemele ainult pealekeeramiseks nn.liblikas. Rolleyes Üks võlliots teise sees.Ühel küljes trummel,teisel piduriklotsid.Lihtne ja muidu,ainult töövaev.

Olen ka selles suunas mõelnud, aga siduriga. Et keerad siduri survevedrut peale kui libiseb. See põrksidur midagi sellist vist endast kujutabki. Aga lihtne see nüüd küll ei ole- vähemalt mitte minule Big Grin
Vasta

Tere

Üks mõte veel. Kuskil tuubis oli video ka aga kahjuks ei leidnud.
Oli tehtud tagasillast nagu eelmises videos viidatud kuid ketiga viidi jõud ainult üheltpoolt silla otsast alla freesiterale. Teiselpool oli piduritrummel alles. Kui piduri pelale tõmbasid hakkas frees tänu diffrile ringi käima, kui piduri vabastad on lihtsam tühja poolassi ringi ajada. See selles mõttes ka hea et kui põllu otsapeal peale hakkata ei pea liikuma ja freesima hakkama vaid saab liikumisepealt freesi tööle tõmmata.

parimatega Ivari
Vasta

(23-10-2016, 12:33 PM)ivari Kirjutas:  Tere

Üks mõte veel. Kuskil tuubis oli video ka aga kahjuks ei leidnud.
Oli tehtud tagasillast nagu eelmises videos viidatud kuid ketiga viidi jõud ainult üheltpoolt silla otsast alla freesiterale. Teiselpool oli piduritrummel alles. Kui piduri pelale tõmbasid hakkas frees tänu diffrile ringi käima, kui piduri vabastad on lihtsam tühja poolassi ringi ajada. See selles mõttes ka hea et kui põllu otsapeal peale hakkata ei pea liikuma ja freesima hakkama vaid saab liikumisepealt freesi tööle tõmmata.

parimatega Ivari

Kaval nõks jah Smile. Aga on ka puudusi. Satelliidid ei ole vast mõeldud pideva töö jaoks ja sellisel süsteemil pöörleb frees 2x kiiremini.
Vasta

need tavalised motoblokifreesid ongi umbes 50-60 cm laiad. 
Lumefreesil ehk puhuril on "siduriks" ehk kaitseks 6mm poldid - terad on võllile nendega fikseeritud. Töötab imehästi. Kui arvad, et nõrk - alati võib kasutada jämedamat võlli ja jämedamat polti.


Vasta

Pole tükil ajal midagi Martast lugenud, kuidas veereb, tõmbab, lükkab? Mul kerkisid üles mõned privaatsed küsimused, saatsin sõnumi.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(17-03-2019, 22:31 PM)metsakohin Kirjutas:  Pole tükil ajal midagi Martast lugenud, kuidas veereb, tõmbab, lükkab? Mul kerkisid üles mõned privaatsed küsimused, saatsin sõnumi.
Ei ole siia tükil ajal pihta ka saanud Smile. Marta on tubli. Teeb kõike mida vaja ja on paugupill Smile. Ennustati küll, et ilma mootoripatjadeta on varsti õhtal, aga ei sinnapoolegi. On üsna julma tööd ka näinud liiva ja kruusa laadimisega.
Vasta

Kas lumelükkamisega ka tegeleb? Taga oleva kühvliga saab muidugi ka lükata ja õue lumevabana hoida..


Vasta

(24-01-2021, 23:24 PM)Tift Kirjutas:  Kas lumelükkamisega ka tegeleb? Taga oleva kühvliga saab muidugi ka lükata ja õue lumevabana hoida..
Ikka tegeleb. Suurepäraselt saab hakkama. Esimene talv tegin ma seda valesti, üritades leida õige kõrguse kühvlile, nii aga kippus kas maa külge kinni jääma või jättis lumekihi liiga paksuks. Siis aga avastasin, et jagajal on olemas ka ujuv asend Big Grin. Nüüd lükkab puhtaks nagu luuaga Big Grin.
Vasta

Oled endale ägeda traktori ehitanud!

Ma vaatan, kuidas sa selle tagakühvliga vaevled ja veidi kahju hakkab. Vaatamata hüdraulilisele kallutamisele ei saa normaalselt koormat maha.

Külasta mõnd väikest jaapani traktorit. Nend pakutavad poolakate kühvlid on hästi läbi mõeldud ja laevad ennast ilma igasuguse hüdrota puhtalt gravitatsiooniga tühjaks. Äkki saad ideid, kuidas enda kühvli mehaanika paremaks teha.

Freesid on ka neil pisikestel jaapanlastel head. Võib-olla oleks mõistlik nende inseneritööd ära kasutada. Vajalikud ülekandearvud ja hästi töötavad freesi pöörded on neil paigas.

Igal juhul peab olema frees vähemalt nii lai, et traktor saab mõlema rattaga freesimata pinna peal sõita. Vastasel korral on frees viltu, freesib ebaühtlase sügavusega ja arvatavasti tekib pöörav moment, mis üritab traktorit sügavamale poole keerata. Muidugi on kallet võimalik freesi vastassuunda kallutamisega jälle õigeks saada. 1,1 meetrit lai frees võtab 14hj diislil musta londi välja.
Vasta

Tahma vastu aitab väiksem käikWink Kuniks neid on.

Ideaalis peaks traktor olema freesiga ühelaiune või kitsam - siis sõidab freesitaval alal ja ei talla.

Kühvliga paraku nii on: ilma liigendita hüdroga normaalset kallutus- ja ammutusnurka kätte ei saa. Kiire ja odav on kasutada kiirvabastusega ülemist tõmmitsat kallutamiseksWink
Vasta

Jah, tahma vastu aitab madalam käik kui on ja väiksem sügavus. Või siis kolida sahaarasse, liiva freesida võiks ka kerge olla Smile

Ma pidasin rohkem silmas seda kui näidet, palju umbes nii lai frees masinalt rammu ootab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne