Alumiiniumi ja RV keevitamine MIG keevitusega
#1

Soetasin telwini 200A MIGi ja tahan hakata oma tarbeks AL-i ja RV materjali keevitama. Selleks on vaja tuua ka pudel argooni. Mul on ühes pudelis 50bar Heeliumit(mingi sukeldumisgaasi segamise jääk). Kas AL-i ja RV-d heeliumis saab keevitada ja missugune on tulemus? Hetkel pole ka kelladega regulaatorit, küll aga on mingis kolakastis pinnaltoitega sukeldumiseks reguleeritavaid õhuregulaatoreid. Tea, kas CO2-Argooni regulaatoris midagi erilist on? Õhu regulaatori kellad näitavad sisend ja väljund rõhku, argoon regulaatoril vist madalrõhu kell näitab liitreid minutis. Mis väljund rõhu peale peaks gaasi keerama, et ei jääks puudu ega saaks liiga palju?
Vasta
#2

Alumiiniumi keevitamisel ära unusta ka teflon kõri .
Vasta
#3

Ega see MIG-iga alumiiniumi keevitamine tugev jää. Rabedaks/hapraks muudab keevituse kõrvalt materjali ja korralikku läbistamist ka ei toimu.

Kui aastas mõni detail kokku vaja keevitada, siis soovitan soojalt lasta TIG-i meestel seda teha.

MIG on ikka pleki- ja raua töödeks.

Vastav masin peab ka ikkagi olema, et värvilisi metalle saaks kokku keevitada.

Link: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28608

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#4

(15-03-2013, 00:10 AM)phyl Kirjutas:  Ega see MIG-iga alumiiniumi keevitamine tugev jää. Rabedaks/hapraks muudab keevituse kõrvalt materjali ja korralikku läbistamist ka ei toimu.

No mis jutt see siis nüüd on?
Suured alumiiniumist laevad keevitatakse MIG-iga kokku, pole rabedad ega midagi.
Vasta
#5

Natuke sõltub materjalist. Osa jäävad tõesti keevise kõrvalt rabedaks, aga eamasti on tegemist ühe tihendi veaga mis jääb käpa ja susside vahele.
Rabedaks jäävate materjalidega on üks võimalus natuke lõõmutada ja siis keevitada. Õhukese materjali puhul piisab kasvõi sellest kui tavalise ballooni otsa käiva gaasipõletiga üle lasta.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#6

Ühinen arvamustega... kõik vead ikka tihendist pärit. Mig on alu jaoks väga kiire ja efektiivne. Nagu alati on tähtis valida õiged lisamaterjalid ja gaasid ning õige tehnika. Alu puhul on kindlasti eeltöötlus e pindade puhtus oluline. Kindlasti harja või kettaga oksiid maha ennem. Väikse rulliga kasutatakse ka rullikuga püstolit... alu traat on natuke liiga plastne, et seda 3m tagant lükata (teflonkõri aitab muidugi).

Suvaline video:
http://youtu.be/8AT4cEHtMn8
Vasta
#7

Ise tegelen igapäevaselt nüüd Tig AL keevitamisega. Saan ka abiks olla kui kellegil miskit vaja.

Kõik oleneb sellest mida ja kuidas sul vaja keevitada on. Kindlasti saad paksusid AL plaate kokku lasta aga kui sul peab õmblus jääma ilus ning on erineva paksusega materjalid siis usun,et MIG jätab hätta.

Tig keevituse puhul pole elektrood ja täidistraat omavahel seotud ehk kogu protsess on paremini kontrollitav erinevalt Migist. Kui sul on näiteks väike detail siis keevituse kiirus pidevalt muutub kuna detail soojeneb ja seda vähem tahab soojendamsit saada. Alguses kui on liiga külm siis ei hakka täidismaterjal peale. Mig puhul tähendaks ,et peaksid sujuvalt muutma traadi etteande kogust keevitusprotsessi vältel või muutma keevitusvoolu. Veidi keeruline ju Big Grin


Laeva kerepuhul on ju lihtne. Keevitatavad materjalid on suhteliselt paksud ning massiivsed. AL juhib kordades paremini soojust kui teras kuid laevakere puhul pole see nii oluline kui väikeste detailide puhul .
Vasta
#8

(15-03-2013, 19:47 PM)Gravity Kirjutas:  Tig keevituse puhul pole elektrood ja täidistraat omavahel seotud ehk kogu protsess on paremini kontrollitav erinevalt Migist. Kui sul on näiteks väike detail siis keevituse kiirus pidevalt muutub kuna detail soojeneb ja seda vähem tahab soojendamsit saada. Alguses kui on liiga külm siis ei hakka täidismaterjal peale. Mig puhul tähendaks ,et peaksid sujuvalt muutma traadi etteande kogust keevitusprotsessi vältel või muutma keevitusvoolu. Veidi keeruline ju Big Grin

Täna tegelevad selle probleemiga juba keevituseadmed ise. Seadmel on vaja teada materjal ja paksus.
Need küll maksavad vähe rohkem. Rolleyes

Ettesoendamine aitab palju. ise olen hädaga teinus seda tavalise elektripliidi peal.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#9

Veel üks probleem millega alumiiniumi MIG-ga keevitades kokku puutub on see ,et kõik vidinad pole alati puhtast alumiiniumist mida vaja suristada. Ühe rehvipingi reduktor läks puru meil näiteks aga see sunnik oli silumiinist. Andis ikka oksendada seda kokku. TIG-ile selle täitetraadi juppi ikka leiad et mingit muud materjali kokku lasta aga hakka MIG-le rulli nüüd mingite sunnikute jaoks otsima.
Ja ega väikeste detailide puhul polegi mõtet keevitust alati sisse lülitada.. Mida sa neist külmõmblustest ikka soristad sinna peale. Tsikli heebleid sai näiteks elektroodiga üldse keevitatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne