Kuidas teha roostes pinda, mis edasi ei roosteta?
#1

Kuna ma oma vana kasutajat ei leidnud, siis tegin värske.

Viimase aasta jooksul on mu maitse üsna kraavi vedanud. Aina rohkem ja rohkem paelub mind mõte mõnest sõidukist roostene rat-rodi moodi sõiduk teha. Mõistan, et siinsetele liikmetele enamikule võib see mõte vastukarva olla, aga püüdke siiski kaasa mõelda.

Hea video mõttest on nt. see:
http://www.youtube.com/watch?v=fQVpSFoROg4

Aga probleem on selles, et California kliimas pole muret sellise autoga elada, kuid Eestis jätkab selline sõiduk kiiret roostetamist, kuni sellest enam midagi järel ei ole.

Nii et minu küsimus on, et kuidas töödelda metalli selliselt, et osa sellest on roostekarvane, KUID edasist roostetamist ei toimu ja võib julgelt Eesti vihmases kliimas sõidukit ka vihmas kasutada ja suvel maja ees vihma käes hoida?

Stardipositsioon võiks olla nii roostevaba värvitud detail, millele kunstlikult rooste tekitada või ka juba eelnevalt roostekahjustustega detail.

Henry
Vasta
#2

Tundub, et mõni mees ei saa üldse aru, mida Ta kirjutab või kuhu Ta kirjutab.
Soovitan läbi võtta gümnaasiumi keemia kursus.
Soovitan auto üle valada väävelhappega, siis vel kord pintsiga hõõruda, et korralikult mõjuks.Kinlasti võidad Aasta Auto tiitli
Vasta
#3

kaldi Kirjutas:Tundub, et mõni mees ei saa üldse aru, mida Ta kirjutab või kuhu Ta kirjutab.

Vabandan veel korra, et räägin "metalli rikkumisest" foorumis, mis on pühendatud metalli päästmisele! Ma ise olen ka olnud aastaid klassikaliste autode austaja ja olen seda meelt, et taastamist väärt sõiduk peab saama taastatud maksimaalselt originaalilähedaseks ja tehaseseiskorda. Kuid seda teed juba käinuna, on mul tekkinud mõtted ühe sõidukiga "vastuvoolu ujuda"!

Seepärast loodan, et siinse foorumi liikmed suudavad minu "pühaduseteotuse" osas siiski tolerantsust leida ja teemaga kaasa mõelda. Arvan, et te omate siin suurt kogemust roostega võitlemise teemadel ja sellega koos ka head perspektiivi antud teemal laiemalt, seepärast proovin teie abiga oma silmaringi laiendada.

kaldi Kirjutas:Soovitan läbi võtta gümnaasiumi keemia kursus.
Soovitan auto üle valada väävelhappega, siis vel kord pintsiga hõõruda

Seda olen kuulnud ise ka, et väävelhape siin aitab. Kuid peamine probleem minu jaoks tekib olukorras, kus rooste on olemas ja oleks vaja see ilma roostet eemaldamata muuta seisu, kus roostetamisprotsess saaks täielikult peatatud.

Võibolla on see võimatu, seda püüangi välja selgitada. Minu gümnaasium oma keemiaga on jäänud nii kaugesse aega, et sealt mul kahjuks enam suurt midagi meeles ei ole. Väga tore, et sinu noorus sulle eelise annab.

kaldi Kirjutas:Kinlasti võidad Aasta Auto tiitli

Tänud heade soovide eest!
Vasta
#4

Terv,

Pole ise kokku puutunud sellise moega. Aga eeldan, et raua oksüdeerumiseks on vaja nii niiskust kui ka õhku. Seega kui lasta pind oksüdeeruma ja hiljem katta see mingisuguse ollusega(ilmselt miskisugune lakk) mis takistab nii niiskuse kui ka õhu ligipääsu siis peaks kuigikaua säilima.

Neid Rat-style ikka tehtud ka ja infot jagub googles küllaga.
Kohe esimese korraga: http://rat-look.com/rat-look-guides/how-...st-effect/

Jõudu igatahes!

Indrek

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#5

Minu mälu järgi tegi Mati Leivategija kunagi ühe sapaka selles stiilis. Uuri siit:
http://www.hot.ee/rcclub/contact.htm
Nüüd kindlasti nii palju aega möödas, st saab säilimise koha pealt ka midagi öelda.

Marko

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

Nii vähe kui mina asjast tean roostetavad kõik rat-rodid rõõmsalt edasi, nii Californias (rannikul ju mereline kliima) kui mujal. See ongi osaliselt asja mõte ja sügavam maailmavaateline küsimus, et hommikul auto juurde minnes on ta jälle natuke teistsugune kui õhtul oli, noh ja kõige kõvemal ratrodi mehel ongi kõige kauem ja naturaalsemalt ajahambast puretud masin. Happe ja muude trikkidega kiirelt tehtud vanandamine on selline noh, kollanokkadele Smile Ja tegelikult lausroostes plekk peab üllatavalt kaua vastu, rooste isoleerib metalli õhust.

Aga kui otseselt küsimusele vastata, siis neid viimasel ajal moes olevaid roostes kapottidega Golfe lastakse pärast hapendamist lakiga üle. Ilmselt on mõistlik enne proovitüki peal õige (matt)lakk valida, et pärast asi ei läigiks nagu pühademuna Smile

Samas minuarust kogu see rooste-scene ongi sellepärast lahe, et puuduvad mingid väga kindlad reeglid või nõuanded, stiilis "tee nii sest nii on kibestunud vanainimestest koosneva konsiiliumi arvates õige". Eksperimenteeri ja innoveeri, võib-olla leiutad mingi sellise superlaheda välimuse, mille peale keegi teine veel tulnud pole. Näiteks ma ükspäev avastasin et Buvanoliga kunstipäraselt haljale plekile ja lausroostele lähenedes tuleb lahedaid varjundeid juurde, või siis näiteks naturaalselt hõredaks roostetanud plekki kõvasti kuumutades, või... Võimalusi on lõputult. Kui mul oleks rohkem aega, siis tahaks õppida tegema realistlikku kooruvat värvi (kuumapuhur abiks), sellist asja veel iga nurga peal ei kohta.
Vasta
#7

Olen kohanud täpselt roostekarva kruntvärvi. Kui leiab sobiva UV kindla mattlaki, peaks pigmendi värvus mõnda aega püsima. Ligidalt vaadates ära ei peta, aga kaugelt ehk küll. Tegelt arvan, et enamus inimesi siinmail peabki sellist autot kaugemalt vaadates krundilaiguliseks, on see siis ehtsalt roostes või ei. Arvatakse, et sõidab värvikambri poole! Smile Seega võib oodatud efekt lahjaks jääda.
Ah jaa, õndsal nõuka ajal värvisid mõned ettevõtlikumad pärnakad auto üle suusavabrikust pärit(loe: varastatud) suusavärviga. Kui kõvendit pandi täpselt, siis oli enamvähem OK, kuigi pleekis mõne aasta pärast ära. Kui kõvendit pandi vana hea silmamõõdu järgi ja siis veel sorts igaks juhuks lisaks, tõmbas värvikihi juuspeeni pragusid täis. Hiljem hakkas asi meenutama maakaarti. Asjatundjad ütlesid, et värv läks liiga kalgiks, plekk aga mängib. Õige autovärv peab ka parasjagu kaasa mängima.
Kasutades seda teadmist, võid otsida mingi epolaadse toote, millega lasta esimene kiht. Kui see praguliseks tõmbab, katad millegagi üle ja saadki oma megakoleda välimuse! Toungue
Loomulikult peab alguses plekitüki peal katsetama.
Aga kui tahad tõsiselt inimesi šokeerida, siis kalla värske värvikiht liiva ja prahiga a la suitsukonid jne üle ja värvi siis veel kord. Või siis jäta nii nagu välja kukkus.

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#8

(25-04-2013, 13:59 PM)kaldi Kirjutas:  Tundub, et mõni mees ei saa üldse aru, mida Ta kirjutab või kuhu Ta kirjutab.
Soovitan läbi võtta gümnaasiumi keemia kursus.
Soovitan auto üle valada väävelhappega, siis vel kord pintsiga hõõruda, et korralikult mõjuks.Kinlasti võidad Aasta Auto tiitli

Alles kolmas postitus ja juba pulitzeri (või oli see bullshitizer?) väärt kirjatöö. Miks küll inimesed ei kasuta nende võõrandamatut õigust olla vait seni, kuni midagi asjalikku öelda pole... Ja algkooli emakeele kursus tasuks uuesti läbida!
Vasta
#9

Tänapäeval on igasugu efektivärvid olemas. Saab probleemideta ka kõik plastmassist, puust jne detailid "rooste" ajada.
Vasta
#10

http://www.flickr.com/photos/henryinamst...otostream/

teisest maailmast teisel eesmärgil, aga suhteliselt usutav, pildi kommentaarides pisut asjast kirjutatud ka
Vasta
#11

Viljandis sügisel valminud supermarket UKU on dekoreeritud roostes plekitahvlitega. Näpuga katsudes tõepoolest rooste. Kellelt selle tehnoloogia kohta küsida ?

Tervitab Veteran.
Vasta
#12

Tartus Maarjamõisa haigla uued hooned ka roostese plekiga kaetud.
Vasta
#13

Tänud informatsiooni eest. Tundub, et kõige kindlam variant on rooste simuleerimine vastava värviga:
enne:
http://i252.photobucket.com/albums/hh20/...and004.jpg
pärast:
http://i252.photobucket.com/albums/hh20/...and017.jpg

Aga mis tunde tekitas teis avapostituses olnud video?
http://www.youtube.com/watch?v=fQVpSFoROg4

Minevikus tundus minu jaoks ka selline originaali rikkumine pühaduseteotus ja klassikaline sõiduk võiks olla ikka uuevääriliseks taastatud. Kuid jah, viimasel ajal on tekkinud tõmme sõiduki suunas, mis näeb välja mõnevõrra nagu "barn find", kuid tehnika on igapäevaselt kasutatavas korras.

Kõige rohkem küll paneb "südame verd tilkuma" teadmine, et roosteuss sööb sõidukit edasi. Sest peale taastamata kereseisukorras sõiduki ekspluateerimist mõne aasta jooksul võiks sõidukil olla ikka võimalus taastatud, mitte vanarauaks saada.

Just seepärast huvitas mind ka rooste osas teine variant, et kas üldse on võimalik ajahamba poolt roostepuretud detailide roostetamisprotsess täielikult peatada ilma metalli haljaks ajamata. Googeldades on jäänud mulje, et ilmselt vist mitte. Kuigi adekvaatset infot on sealt raske aganate seast välja kaevata.

Minu lõppeesmärk on mingi aeg endale ehitada klassikaline sõiduk, mida saaksin julgelt kasutada kogu perioodi osas, mil aasta jooksul Eestis teed ei soolatata. Siinkohal aitaks muidugi tugevalt kaasa tehnika moodsama vastu vahetamine või väga töökindla ja hea varuosade saadavusega tehnikaga klassik. "Garaazi kuningannasid" pole ma kunagi väga soovinud omada, ka klassik peab olema sõitmiseks. Aga mul ei ole veel väga kindlat pilti suunast kuidas oma eesmärgid realiseerida.

Üks suund on klassikaline õhkjahutusega Prosche 911, milliseid olen omanud ja mille eelis on, et need ei ole eriti haruldased, et oleks kahju üks eksemplar "ära rikkuda", millede varuosade saadavus on hea ja tehika vastupidavus samuti.

Teine võimalus on nt. rolls silver shadow, mis ei ole üldse mitte haruldane auto, kuna rollse viiakse vanarauda väga harva, kuid mille originaalseks taastamiseks on vaja loovutada kaks kätt, kolm tilka verd ja neli jalga. Ehk siis see sõiduk taastamistvajavas seisus on suht odav hankida ja selle võiks mõne asise sõiduki tehnika peale ümber ehitada nagu nt. Mercedes S W126, mille vastupidavus, osade saadavus ja hind on väga head.

Kolmas GAZ 21, mis oleks samuti vaja mõne uuema sõiduki tehnikale ümber ehitada, kuna olgem ausad, GAZ 21 tehnika ikka tõeliselt igapäevaseks kasutuseks ei sobi tänapäevasele kiire elutempoga inimesele. See variant meeldib mulle kõige vähem, kuna selline ümberehitamine muudab hilisema originaali taastamise pea võimatuks. Ehk siis üks potentsiaalne taastatav sõiduk saab rikutud.
Kuid ehk õnnestub midagi peale hakata eksemplariga mida muidu taastamiskõlbulikuks ei peeta?
Vasta
#14

Siin samast "roostetavast" põrnikast pilte:
http://www.vwscotclub.co.uk/forum/forum_...difference

Värviga rooste imiteerimine tundub konkurentsitult kõige lollikindlam /kestvam variant. Lihtsalt – seda peab samuti oskama teha.
See neiu saaks raudselt selle asjaga hakkama:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43557
Vasta
#15

Selle eest mis ma nüüd ütlen lintsitakse mind kindlasti 10 min. pärast, aga 21 Eestis pole küll selline auto, mille pärast pisarakest poetada tasuks, (juhul kui sa ei võta just sünnist saadik garaaziz seisnud autiot ei lase tal katust 20 cm madalamaks ja pane teda pölema) pigem oleks just huvitav vaadata mida keegi suht igavast toorikust valmis ehitada suudab.

Rolls oleks muidugi edev, aga mersu tehnikaga ristamine on jah kahtlase mekiga.

Egas nüüd muud polegi, kui rahakoti rauad laiali vaadat palju seal va krõbisevat on jagada see kahega (või kolmega) ja lüüa suvaline autoostuportaal lahti võta toorik ligi. Seejärel kiri ksf Victooriale või Tartus OÜ Babach ja tuld paari kuupärast on sul selline roosterull hoovipeal nägu süda ihaldab.

(Räägin mina kes ise pole midagi ära teinud, nii et teooria on ikka lihtsam)
Vasta
#16

(25-04-2013, 12:51 PM)66912 Kirjutas:  Eestis jätkab selline sõiduk kiiret roostetamist, kuni sellest enam midagi järel ei ole.

Enamus auke tuleb ikka talvisest soolast ja halbadest tingimustest.
Kui vett sisse ei leki ja murupeal ei pargi, siis säilib ka roostene plekk kaua.
Vasta
#17

Põhiliselt aetakse rooste nii,et metall lastakse haljaks,torusiiliga käiakse üle ja lakitakse arvatavasti ka.Streetrace foorumis igatahes kirjeldati torusiili.Tulemus: [Pilt: 383602_448208671894751_1175131698_n.jpg]

"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta
#18

Suvel ei juhtu roostest plekiga midagi. Sõitsin vahepeal ringi igivana eMmiga, mille värvi ei taastanud. Seal oli roostet, topeltvärve ja kõik vahepealsed versioonid. Lööd kogu kupatuse vahaga (roostevastaste omadustega) üle ja rooste edasi ei lähe. Vahatada võiks muidugi sagedamini, kui tavaliselt.
Vasta
#19

Et püsida seaduse raames oleks mõistlik auto värvida "rotiks".
Kuna aerograafia on kallis ,oleks viimane aeg endal õppida Wink
Vasta
#20

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...nt_count=1

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne