Kardaani mõistmiseks abi?
#1

Otsin kedagi (kontakti), kellel oleks teadmised ja kogemus kiiresti pöörlevate (vähemalt 5000 rpm) autode all olevate kardaanidega. Vaja aru saada, mis konstrueerimisviga on kokkupanemisel tehtud.
Nagu ikka on selliste ootamatute asjadega kahjuks üsna kiire... Mõni nimi, telefoninumber või suunaviide oleks praegu väga abiks.
Vasta
#2

Mudasõltlased kasutavad lõunanaabrite abi. Kontaktid ja hinnad leiab siit lõimest:

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40&t=36236&hilit=kardaani&start=15
Vasta
#3

Kardaaniristid peavad olema samapidi. Kui on valesse nuuti pandud siis tekib vibra.
Vasta
#4

Ole nii kena ja täpsusta probleemi olemust, siis saavad teised ka kaasa mõelda!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

(14-05-2013, 10:17 AM)Marko Kirjutas:  Ole nii kena ja täpsusta probleemi olemust, siis saavad teised ka kaasa mõelda!
Probleemi olemus on see, et justkui reeglitele/valemitele vastav väikeste töönurkade all olev 760mm pikkune kardaan purunes Estfiledi tüüpi auto all suurel pöörlemiskiirusel (u. 5000 pööret) - kaks ristikaussi lendas ära, kahvlid kõverad ja käigukasti väljuv võll pooleks. Nüüd oleks vaja kedagi, kes ütleks, mida muuta, et enam ei juhtuks.
Vasta
#6

Laagrikausside väärpaigaldus või tootmispraak on välistatud?

Kui nurgad on võrdsed, >15 kraadi, kardaan sirge ja ristid samas tasapinnas, siis võiks ju kesta.
Vasta
#7

(14-05-2013, 10:59 AM)v6sa Kirjutas:  Laagrikausside väärpaigaldus või tootmispraak on välistatud?

Kui nurgad on võrdsed, >15 kraadi, kardaan sirge ja ristid samas tasapinnas, siis võiks ju kesta.
Tootmispraaki välistada ei oska, kuna risti pinnad on liiga palju kannatada saanud. Muidugi seda päris välistada ei saa, sest ostsin selle mingist väikepoest enne tasakaalustamisesse minekut. Aga kui suur see tõenäosus ka reaalselt oleks?
Ja mitte mingisugust vibratsiooni ka väiksematel kiirustel?
Ise olen leidnud infokilde mingi resonantsi tekkimisest suurte pöörlemiskiiruste korral. Ehk et võis tulla kompott halbadest asjadest.
Vasta
#8

(14-05-2013, 11:12 AM)Jahimees Kirjutas:  ...
Aga kui suur see tõenäosus ka reaalselt oleks?
...

5 krpm on päris tummine kruvimine. Vähimgi probleem eskaleerub kiiresti katastroofiks.Sad Tõenäosus? Kes seda teab. Ilmselt olematu kuni väike, kuid näe, teil läks laiali...Sad Tagantjärele põhjuseid selgiatda ei oska vist Eestis keegi. Või leidub Tõsiste Võidusõidumehhaanikute hulgas kedagi, kes võiks jäänuste järgi pakkuda tõenäolist põhjustajat?

Kas tasakaalustajad (kes selle tegid?) ristidele ka tähelepanu pöörasid?

5 krpm - otsekäigul pea piirajas - palju seda kiirust ka oli?Rolleyes
Vasta
#9

Kaldun ka arvama lohakat koostamist. Stopperite sooned puhastamata, kärnide löömine tiba üle p...e. Ega seal palju vaja pole, eriti nendel pööretel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Kiirete masinatega tegelevad need mehed - http://www.laitserallypark.ee/kontakt kas nad just ekspertiise teevad, ei tea.
Helista ja uuri!
Loodetavasti ei lähe minu postitus nüüd reklaami valdkonda... Toungue .
Vasta
#11

[/quote]
Kas tasakaalustajad (kes selle tegid?) ristidele ka tähelepanu pöörasid?
5 krpm - otsekäigul pea piirajas - palju seda kiirust ka oli?Rolleyes
[/quote]
Ma ei viibinud ise tasakaalustamise kõrval. Andsin asjad ära ja sain õhtul kätte. Kuna ise viisin ka ristid, siis mis ma neile ikka ette heita saaks. Kardaan ei vibreerinud ja väikestel kiirustel/kiirendamistel probleeme polnud. Silmaga vaadates olid stopperid paigas. Küsimus kerkis esile just suuremal pöörlemiskiirusel ja ühtlasel kiirendusel. See viib mõtteid resonantsi suunas.

Mootori pöörded ei olnud tegelikult ülemäära kõrgel, sest käigukast ju ka kiirendav. Paraku tol hetkel tahhomeetrit ei vaadanud (seepärast märkisingi kardaani pöörlemiskiiruse umbes 5000 rpm peale), viimane pilk spidonõelal oli 150 km/h juures, siis pilk eesolevale teele ja "plõks" käis...
Vasta
#12

aga miks te üldse ristidega mässate, kui on otse kardaan, siis pange kummileevendid, mu alfal on transaxle ehk kardaan on otse vända küljes, ja toimib (põõrete piir on autol ca 7000 juures), siis kui ma selle auto ostsin oli ka keegi sinna ristid aretanud ja laiali ta lendaski
Vasta
#13

(14-05-2013, 13:56 PM)supp Kirjutas:  aga miks te üldse ristidega mässate, kui on otse kardaan, siis pange kummileevendid, mu alfal on transaxle ehk kardaan on otse vända küljes, ja toimib (põõrete piir on autol ca 7000 juures), siis kui ma selle auto ostsin oli ka keegi sinna ristid aretanud ja laiali ta lendaski
Minu teemapüstitus ongi inspireeritud soovist leida see inimene, kes ütleks, mis mul valesti läks ja õiget lahendust oskaks soovitada. Autodel (ka kiiretel) on kasutusel väga palju erinevaid lahendusi.
Vasta
#14

Nüüd ma loen juba välja, et tegemist on puhtakujulise garantiiprobleemiga. Vii lihtsalt tagasi, las mässavad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Kui mõelda, et vanadel Ladadel-Mossedelgi on 4. käik otseülekanne ja mootorid kannatavad pea 6000 rpm välja (heas korras mootor lühiajaliselt rohkemgi, kes meist siis proovinud poleks Big Grin ), siis ei tundugi kardaani pöörlemiskiirus 5000 rpm sugugi nii ulmeline. Nii et antud juhtum tundub garantii alla käivat küll. Küsimus on vaid, kas olid süüdi praakdetailid või lohakas koostamine. Anyway, kardaaniriste jm. kriitilise tähtsusega jubinaid igaks juhuks kusagilt suvalisest putkast osta ei soovita. Pakend võib ju kena olla, aga sisu jumal teab kus keldrikooperatiivis tehtud. Müüja saab odavalt kätte ja äri õitseb.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#16

aga mis sorti masinaga siis tegemist on, kummileevendid töötavad juhul kui kardaan jookseb suhtkoht sirgelt, ehk näiteks tõstetud maastiku masinale ei pruugi need sobida kuna painded lähevad liiga suureks, siis võiks plaanida poolassi otsa sarnast süsteemi, sest ka neid kasutatakse maasturite kardaanides, samas kui palju põõrdeid kannatavad ei oska kommida
Vasta
#17

Ma nii muu seas küsin, et kas kardaan liigse jõu pärast ei võinud puruneda?

Tavaliselt ei olegi süüdi mingid resonantsid vaid lihtsalt liiga väike jõu varu.

Aga sirge kardaan - sellel võid julgelt asendada risti (ristid) kummi leevenditega, muutubki käiguvahetus mahedamaks.

Aa ja pöörlemis kiiruse kohapealt, siis kui ma nüüd õigesti mäletan, siis tavalisel bmw-l (bensukas) on käigukasti 5 käigu ülekanne 0.81, ja kõik mootorid ruigavad 7000 RPM-i välja seega tehase varu peaks olema veel suurem.

Lihtne arvutus näitab, et 7000 / 0,81 = 8642 RPM peaks teoorias suutma mootor ajada kardaani ringi. Ise asi on see, et millisel (tehase seades) masinal on nii palju jõudu, et sõita maantee peal 5 käik 7000 RPM-i.

Puusalt pakkudes pakun, et bmw tehase kardaan kannatab 9000 RPM-i lõdvalt.

(minu arvutusi ei tasu 100 prossa õigeks pidada, kuna ei ole ekspert, lihtsalt helge huviline)

Seega peale minu pikka- pikka loba peaks olema sinu juhtum ikkagi mingisugune komplekteerimise viga. Kas jõu varu on liiga pisike, või komplekteeriti kardaan üle t..a.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne