01-07-2013, 15:25 PM
(01-07-2013, 12:34 PM)41Degree Kirjutas: ...
siis tungiga nt. õõtsa keskelt tõstes (ehk on "rööbet väikemaks viidud") jääb õõts päris kenakese nurga alla. Üldjuhul piisavalt suure nurga alla, et auto tungi pealt maha sõitma hakkaks.
Ei päde - ühte õõtsa tõstma hakates suureneb sellele õõtsale mõjuv osa auto massist. Millele lisandub veel stabikavarda surve.
Lihtsalt rööpme suurendamine ei muuda vedru elastsust rõhuvat massi. See jääb endiselt suurusjärku 400+ kg ratta kohta (W124 tühimass on ümmarguselt 1500 kg, millest veidi üle poole on esisillal ka kaheliitrise motot korral). Sestap ei saa muutuda ratta kaugemaleviimisel selle kalle.
Aga esiosale raskuse lisamisel (ilmselt kaalub teemaalgataja tsüdeem julgelt veerand tonni) jõuõlaga üle meetri võib väheks jääda isegi kangeimatest kolmeliitrise diisli vedrudest.
Küll suureneb oluliselt sellelesinasele pikendustsüdeemile mõjuv paindemoment, mis resulteerub kinnitusflantsile. Tasub kontrollida, kas M12x1,5 keere seda ikka suudab taluda...
Õnneks on polte 5...