Zid mootoriga probleem
#1

Tervist!

Probleem siis selline, et ei oska sõnadega kirjutadagi aga mõni pilt siis:
http://fotoalbum.ee/photos/Luaz969M/102525999
http://fotoalbum.ee/photos/Luaz969M/102526001/

nimelt siis see kiilu koht on täiesti pekkis. Kas on kuidagi võimalik seda veel remontida või tuleks muretseda uus mootor üldse ja see siis varuosadeks jätta.
Kas seda võlli saab eraldi vahetada kui ja siis äkki on kellegil pakkuda.

Tänan kõiki vastajaid!
Vasta
#2

Kiilu koht on võimalik teha uude kohta, näiteks 180 kraadi pöörata, aga siis tuleb ka hoorattale uus kiilu koht teha. Kodus põlve otsas seda tööd ei tee. Vaja oleks freespinki. Ma arvan, et lihtsam on sinna uus väntvõll hankida. Kui on kuldsed käed, siis võid üritada minifreesiga selle vana pesa laiemaks teha ja siis sinna sobiva kiilu teha. Siis hooratas montaažiliimiga otsa ja ehk toimib. Aga pesa ja kiil ja hooratas peavad väga täpselt saama tehtud, et ei loksuks.
Vasta
#3

Punnvõrri aegadest on jäänud meelde, et loksuv magneeto südamik sai kinnitatud nii, et puuriti kiilu ja magneeto ühenduskohta auk, keermestati see ja keerati väljast kruvi sisse ja kestis küll. Meetodi sobivust antud teemasse ei oska kahjuks hinnata.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

Kui hoorattas ka kiilu koht rikutud,siis ei oska midagi soovitada. Aga selle võlli puhul ei ole kaotada enam midagi. Tee sarnane uus kiil mis istub hästi lohvkalt auku,keevita see sinna auku julmalt kinni. Siis võta relakas ja vooli võlli peal kiil nii parajaks,et hooratas otsa istuks. Keevitama peaks ka ikka nii,et kiil ja vänt üheks saaks,muidu pole kasu. Sedaviisi ehk saab mõne aja jälle töötada sel juhul,kui hooratas ikka kõvasti võlli otsa kinni pingutatud on.
Eks see häda vast ongi nüüd juhtunud sellepärast,et hooratas lahti läinud....
Kunagi tegin sellist keevitamise nalja Druzba peal. Aga seal juhtus selline häda,et keevitasin väntvõlli otsa ja ka kiiluaugu üleni kinni. Hiljem freesisin uue kiilusoone. Asi toimis mõne aja aga pikapeale venis kiilusoon uuesti laiaks. Kasutasin traadiga keevitust,see sinder liiga pehme. Oleks pidanud elektroodiga laskma. Nii et,kui aega mässata,võib proovida. Targem oleks uued osad otsida aga neid tavaliselt võtta kohe pole,sest keegi enam naljalt tagavaraks asju ei korja ja üldse saab asju ju poest..Big Grin
Vasta
#5

Elektroodiga keevitus peaks kindlasti toimima. ma olen teinud sarnaselt TZ-4K-14 väntvõllile. Samuti hooratas oli end kuidagi lahti logistanud ja kiilusoon oli mõlema asja küljes tuksis. Mina aga keevitasin kiilu väntvüllile kinni, relakaga lihvisin vormi ja uuesti kokku. Esimene katse töötas umbes 5h. Teisel katsel käitusin samamoodi, aga hooratta liimisin omakorda kahe komponentse vedel metall liimiga otsa ja ptüi ptüi ptüi aastast 2005 kuni siiani on kestnud. Vahepeal olen juba portsu uusi juppe varunud, et kui uuesti läheb, siis saab osad ringi tõsta. Seega peaks toimima see minu variant ka sinu probleemi korral.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#6

Tänud kõiki vastanuid.
saarrand: see keevitamise variant oleks tehtav, aga selle hammasratta liimimisega on nii, et zid mootoril on kontaktid selle taga mis tahavad vahetevahel puhastamist. Ja kui see kinni liimida siis hiljem vist seda naljalt enam lahti ei saa. Muidu rikkutud detailid olid siis väntvõllil see mis piltidel ja kiil. Hooratas jäi terveks.
Vasta
#7

Tükkaega möödas juba, aga sai midagi tehtud. Tegin uue kiilu ja keevitasin selle väntvõlli külge kinni ja käiasin ülejäänu ära et hooratas peale läheks. Liimi ega midagi vahele ei pannud (kuna seal hoorata taga igasugu kontaktid jne... mida on vaja puhastada kui mootor pikemalt seisab). Panin kõik kokku ja tõmbasin põka auto taga tööle. Läks aga oli kuulda kohe ka mingit kõrvalheli mida ennem ei olnud. Seisma jättes oli hoorattal jällegi loks sees.
Lahti ei ole veel jõudnud võtta et milles täpselt viga on, et kas andis keevitatud kiil järele või keeras see mutter lihtsalt jälle lahti.
Nüüd ei teagi, peab vist uut mootorit otsima hakkama. Kui kellegil midagi välja pakkuda siis võib PS-i saata.
Vasta
#8

ma jantisin ilmatuma aja oma УД2-ga sama asjus. Sain kokku ja töölegi võõras hääl sees nu n....i ei saa aru proovin siis asju järele. Hooratas oli lahti ja kiilupesa lõhkunud, mitte nii hullult kui piltidelt näha oli. Mis teha???? Viisin kogu mootori sõbra juurde keevitasime tunde järgi uue kihi väntvõlli ja poole kiilusoone kohale ning pärast käiasime enam vähem mõõtu hooratas külge js tundub et peab. äkki on sul mutikas lahti ja kas kontraseib või mis ta nimi ongi ikka olemas on, no see mille painutad mutri peale!!!!

Veel pole maha löödud
Vasta
#9

Oi, oi.
Silmaga on näha, et koonuspinna on ära loperdanud ja sinna peale ventikat pidama saada on väga raske. Nõuka ajal oleks uus mootor selle asemel laost välja kirjutatud ja asi korras. Sellega on variant väntvõll välja võtta ja mõne kogenid treiali kätte viia, kes teeks võllile väiksema läbimõõduga koonuse ja ventikale koonuspuksi sisse, keevitaks selle ventika sisse kinni ja teeks 180 kraadi peale uued kiilusooned. Palju mängimist ja kulukas lugu, kui üldse teha võetakse.

Tervitades, IP
Vasta
#10

Keerasin hoorata uuesti maha ja oligi kiil keevitusest lahti tulnud. Mõtlesin seda liimi panemist ka, et pärast kui vaja äkki lahti saada uuesti et siis peab kuumaks laskma et liim üles sulatada. Aga küsimus et kas see võllile ei hakka mõjuma et siis kuumutada teda aegajalt.
Vasta
#11

Keevitamisega keerad asja kapitaalselt p..

keevitamine tähendab ka kuumutamist st ka mingil määral võlli karastmist ja see teeb metalli kokkuvõttes ka hapraks, kiilusoone oleks pidanud freesima laiema kiilu peale kui saab.

Freesimisega selline lugu, et võlli peale saad kiilusoone küll aga hooratta sisse uut teha sellist frespinki igal pool ei ole ja läheb kulukamaks kokku kui vist uus mootor osta.

Liigub vahest 20-150eur neid turul..

Võlli otsa saaks teha nn vööpuksi aga vaheta väntvõll koos hoorattaga pigem välja.

Ju siis hooratas pole korralikult kinni olnud, et soone ära loksutab nii
Vasta
#12

Arvan ise ka et tuleks midagi muud sinna peale vaadata. Aga kuna see praegune nagunii ei tööta siis proovida ikka võib.
Kui kellegil seisab kuskil mõni mootor kuskil ülearu siis võib teada anda. Hind muidugi mida odavam seda parem.
Vasta
#13

Anna teada, mis piirkonnas asud, siis mõni ikka leiaks sulle midagi. Sedasi ei hakka keegi pakkuma, pärast mängi lolli ja transpordi teise oblastisse veel oma kulu ja kirjadega.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#14

Asukohaks on Saaremaa/Kuressaare.
Vasta
#15

Mõnel saarlasel kindlasti vedeleb kusagil kuuri taga vana ZID-i rape. Mul ka vedeleb, aga saaremaale tuua natuke kauge ja smartpost vist ei võta sellist kolakat oma kappi. Vahetama pead väntvõlli koos hooratta-tiivikuga. Ei mäleta enam, kas kepsupeal olid peilid vahel, et saaks kulumisel lõtku likvideerida.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne