Liikluskindlustuse maffia!!!

minule tekitati kahju.ootan,et masin korda tehtaks. kahju suurus u. 0,5 protsenti auto maksumusest.
Vasta

(10-11-2021, 19:11 PM)sturmbannführer Kirjutas:  minule tekitati kahju.ootan,et masin korda tehtaks. kahju suurus u. 0,5 protsenti auto maksumusest.
Ja kuidas meie aidata saame?
Et poleks päris offtopic, siis: millal sümdmus toimus/ kaua ootad/ ja mida ootad
Kas kahju tekitaja on teada ja tema tegi teatise enda kindlustusele, ja sina samuti/ või tegite koos "teade õnnetusest ...", kas näitasid sõiduki ette volitatud remondikohale. Nüüd kui see on tehtud, siis ei olegi muud teha kui oodata kuniks tuleb vastus kindlustuselt (tavaliselt siis volitatud esindaja juures remonditöödele garantiikiri).
PS 0,5% iseenesest ei tähenda mitte midagi, liikluskindlustusel pole mingit alampiiri minu teada, ülempiir on küll olemas 1,2M€ (sõidukikahju, või siis 5,6M€ isikukahju)
Vasta

vabandust,et olen vales teemas
kõik on registreeritud,allkirjad antud,lihtsalt kotitakse.jookseb kaheksas kuu
Vasta

(11-11-2021, 13:35 PM)sturmbannführer Kirjutas:  vabandust,et olen vales teemas
kõik on registreeritud,allkirjad antud,lihtsalt kotitakse.jookseb kaheksas kuu
"Kotitakse" siis mille alusel/ mis põhjustel? 8 kuud on ikka väga pikk aeg, miks LKF-le ei kaeba?
PS Kui kindlustus keeldub kahju hüvitamisest (sellise otsuse korral peavad nad seda kindlasti põhjendama), siis on Eestis võimalik kahju ka kahju tekitajalt välja mõista, läbi kohtu siis loomulikult. Kui mõistlik see on ma ei tea, sest "0,5 protsenti auto maksumusest" võib olla väga erinev summa :-)
Vasta

100 000 eurise auto juures on 0.5% 500 euri.
Vasta

(11-11-2021, 13:35 PM)sturmbannführer Kirjutas:  vabandust,et olen vales teemas
kõik on registreeritud,allkirjad antud,lihtsalt kotitakse.jookseb kaheksas kuu

Kes kotib ja kuidas?

Kindlustusandja ei luba remonti minna?

Remontija ei  võta ette?

Tehtud töö ei ole vastuvõetava kvaliteediga?

8 kuud venitamist on tõesti piisav põhjus LKF poole avaldusega pöördumiseks. https://www.lkf.ee/et/lepitusorgan

Kuigi- 0,5 protsenti võib olla meie pere näitel nii 125 kui 800 €. 125 pärast väga ei jageleks juristidega, 800 paneb juba mõtlema.
Vasta

(11-11-2021, 13:35 PM)sturmbannführer Kirjutas:  vabandust,et olen vales teemas
kõik on registreeritud,allkirjad antud,lihtsalt kotitakse.jookseb kaheksas kuu
8 kuud on ikka väga vähe. Kunagi sõitis üks töll parklas sisse. Vormistasime paberid ja käisin ifis autot näitamas. Kahjutasuks määrati 500 krooni ja lubati üle kanda.  Juhtus see jama aastal 2000, a seda ülekannet pole tänaseni tulnud.
Vasta

viimati kindlustusse helistasin,siis lubati ,et saadavad garantiikirja ära.läksin remondifirmasse aega panema,aga mingit kirja pole tulnud.see on ju tegelikult sigadus,kuidas inimestega käitutakse!  Sad
Vasta

(11-11-2021, 20:21 PM)sturmbannführer Kirjutas:  viimati kindlustusse helistasin,siis lubati ,et saadavad garantiikirja ära.läksin remondifirmasse aega panema,aga mingit kirja pole tulnud.see on ju tegelikult sigadus,kuidas inimestega käitutakse!  Sad

Ja kuniks inimesed enda õiguste eest õiges kohas ei seisa, need tõpranäod ka jätkavad peetimist.

Homme hommikul kiri avaldusega LKF pooel teele, koopia ka sellele türnüfflile, kes asjaga venitab. Usu, hakkab juhtumaWink
Vasta

(11-11-2021, 20:45 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-11-2021, 20:21 PM)sturmbannführer Kirjutas:  viimati kindlustusse helistasin,siis lubati ,et saadavad garantiikirja ära.läksin remondifirmasse aega panema,aga mingit kirja pole tulnud.see on ju tegelikult sigadus,kuidas inimestega käitutakse!  Sad

Ja kuniks inimesed enda õiguste eest õiges kohas ei seisa, need tõpranäod ka jätkavad peetimist.

Homme hommikul kiri avaldusega LKF pooel teele, koopia ka sellele türnüfflile, kes asjaga venitab. Usu, hakkab juhtumaWink
Igasugune telefoni teel suhtlus on BS - kõik teated tuleks saata e-kirjaga, siis jääb märk maha, et suhtlus on tegelikult kah toimunud. See nüüd väike nali, aga "viimati" oli millal? - äkki kiri tänase seisuga juba 6 kuud ootab teeninduses ... Läksid ikka samasse teenindusse kuhu kiri saadeti  Big Grin
PS hr pannifüürer võiks koma järgi tulevikus panna tühiku, sest nii on Eesti keeles (tõenäoliselt ka kõigis muudes keeltes) kirjutamisel kombeks.
Vasta

komade kohapealt võib teil õigus olla.tavalisi kirju keegi vist enam ei kirjuta,aga seal sellist nõuet pole
kindlustuse ja remondifirmaga suhtlemisel tegin kindlasti vea,et ei võtnud iga küsimuse ja vastuse peale allkirja.ma pole ka nende püsiklient ja ilmselt sellest selline suhtumine.viimati oli mingi jama krooni ajal.
Vasta

(13-11-2021, 10:08 AM)sturmbannführer Kirjutas:  komade kohapealt võib teil õigus olla.tavalisi kirju keegi vist enam ei kirjuta,aga seal sellist nõuet pole
On küll, lihtsalt "tühik" asemel kasutati enne arvutiaega terminit "sõnavahe".
Vasta

Kindlustus teeb mis tahab.
https://www.err.ee/1608404039/ppa-vs-bta...d-kahjusid
Vasta

Juristide võim meie kõigi raha üle on arutult suureks kasvanud. Sad

Sest "riigi raha" on võetud minult, Sinult, temalt ja neilt...

Jätame selle nüüd kenasti meelde, et BTA palgal on väga leidlikud juristid.
Vasta

Ja ka politsei-, sõjaväe-, kiirabi ja kaitseväemasinad on kindlustatud nagunii- nagu võsa ütles- sinu, minu, meie raha eest. Ja nüüd peaks siis hakkama kindlustusega kemplema, kui politsei minu auto süüdimatult puruks sõidab? 
Muuseas, kunagi mul oi juhtum, kui eravärvides KaPo auto mulle esitiiba sisse tuli peale seda, kui Tartu Näituste künka juures sõiduautoga ümber pöörasin, see oli ligi 20 aastat tagasi. Tüüp raius mulle ikka, et oh, ma olen kaitsepolitseist ja mul oli eesõigus jne. Ma siis ütlesin, et esiteks ma läbi künka ei näe, kui keegi tugevalt üle 50km/h tuleb ja teiseks võid sa kaitsepolitseist olla, aga minu jaoks oled sa idioot (nii ütlesingi), kui ajad taga ainult oma eesõigust, aga liiklusolude muutumisega arvestada ei suuda. 
Tuli avariigrupp, laiutasid käsi ja tegid paberid ära, ma siis ütlesin, et see tüüp 50ga küll ei tulnud- need siis, et me ei saa seda kontrollida. Ma siis vastu, et kui oleks olukord vastupidine, siis te mõõdaks ja teeks siin kukerpalle, et politsei süütust tõestada. Ütlesin, et see oli ABS-iga Alfa Romeo, vist oli äkki 156, aga mustad pidurdusjäljed on väga pikalt näha ja teie ütlete. et ei saa teha midagi.

Aga lõpptulemus oli naljakas- peale selle, et süüdi tehti ikka mind-, minu auto remont läks maksma 500 krooni, aga mulle saadeti selle Alfa remondikalkulatsioon hinnaga 19.000EEK- uksed viltu ees ja vajavad väljavahetamist, tiivad sees jne. Siis ma mõtlesin küll, et krdi konservikarpidega mendid ikka sõitma peavad, kui pihtasaamist kohe üldse ei kannata Big Grin
Vasta

(16-11-2021, 13:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Ja ka politsei-, sõjaväe-, kiirabi ja kaitseväemasinad on kindlustatud nagunii...
EKV sõidukitel puudub kindlustuskohustus.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Liikluskindlustuse seadus

§ 5.  Kindlustuskohustusest vabastatud sõiduk

  Käesoleva seaduse alusel ei ole kohustuslik kindlustada Kaitseväe, Kaitsepolitseiameti, Kaitseliidu ning Politsei- ja Piirivalveameti valduses olevat sõidukit, mille omanik või vastutav kasutaja on eelnimetatud asutus. Kui nimetatud sõidukiga sõidetakse Eestist välja, tuleb sõidukiga kahju tekitamisest tulenev vastutus käesolevas seaduses sätestatud korras kindlustada.
Vasta

(16-11-2021, 19:14 PM)virks Kirjutas:  Liikluskindlustuse seadus

§ 5.  Kindlustuskohustusest vabastatud sõiduk

  Käesoleva seaduse alusel ei ole kohustuslik kindlustada Kaitseväe, Kaitsepolitseiameti, Kaitseliidu ning Politsei- ja Piirivalveameti valduses olevat sõidukit, mille omanik või vastutav kasutaja on eelnimetatud asutus. Kui nimetatud sõidukiga sõidetakse Eestist välja, tuleb sõidukiga kahju tekitamisest tulenev vastutus käesolevas seaduses sätestatud korras kindlustada.
Selle sätte sisuks on nende asutuste sõidukitel on õigus jätta liikluskindlustuse leping sõlmimata ehk liikluskindlustus on vabatahtlik. Liiklusõnnetuse korral hüvitab kolmandale isikule kahju Liikluskindlustuse Fond, kes nõuab makstud hüvitise omakorda sisse vastavalt asutuselt. Antud diskussiooni algatanud kindlustusseltsi tõlgendus ei allu mitte mingil viisil sellele regulatsioonile. Kui PPA oleks jätnud liikluskindlustuse lepingu sõlmimata, siis oleks hüvitanud LKF ja hiljem LKF-le Eesri Vabariik. Nüüd aga on kõige rumalamas olukorras see isik, kelle jaoks liikluskindlustuse seadus eelkõige tehti - see on kahju saanud isik, kes ise ei vastuta kahju tekkimise eest. 

Kindlustuslepingust ongi printsiibis kasu kolmel isikul. 
1. Kahju saajal, eriti olukorras, kus kahju põhjustajal ei ole rahalisi vahendeid kahju hüvitada
2. Kahju tekitajal, et suurema kahju korral ei peaks kogu maist vara maha müüma kahju hüvitamiseks
3. kindlustusseltsil, kes kogutud kindlustusmaksete ja väljamakstud hüvitiste plusspoolel hoidmisega püüab kasumit teenida. On ilmne, et võttes väiksemat kindlustusmakset tuleb tugevamini pitsitada ka kahjukäsitlusosakonda, et need võimalikult vähem välja maksaksid. Tavaliselt on see kannatanu probleem ning kindlustuslepingu sõlmijal võiks sellest ükskõik olla. Kui aga toimub raske õnnetus, kus inimene saab vigastada, siis võib odava kindlustusseltsi valik tähendada seda, et kahjuhüvitise vaidluse hinnaks liiklusõnnetuse põhjustajale on kriminaalkaristus. Mõistliku seltsi korral aga hoiab hulga kulusid kokku, kuna näiteks mittevaralise kahju hüvitise kompromissi korral on kriminaalmenetluses lihtsam. Inimvigastatutega liiklusõnnetuse põhjustab igal aastal ca 1500 inimest. 

Õiguslik vaidlus on juristidele põnev, aga kahjuks kannatanule koormav. Asja uba on selles, et alarmsõitu tehes enam tavalised liiklusreeglid ei kehti ning mõnikord ei püütagi liiklusõnnetust ära hoida või ohutust tagada. See viimane on aga kogu maailma liiklusnõuete aluspõhimõte - võimalusel väldi õnnetust ning veendu ohutuses. Kindlustusseltsil on lihtsalt võimatu ette prognoosida selliseid juhtumeid ja selle valdkonna kahjusust. Nüüd siis leiti võimalus, kuidas seni selgena tundunud kohustust kahtluse alla seada. Eks lõpuks saavad kannatanud ikka oma hüvitise, kuid nii mõnigi lööb käega ja jätab üldse vaidlemata. Seegi on üks kindlustusseltside kasutatavaid võtteid - tavainimese jaoks on vaidlemine keeruline ja kulukas, mistõttu sellest sageli loobutakse. 

Ülaltoodu ei tähenda, et kindlustusseltsid ja neis töötavad inimesed oleksid kaabakad. Tavalised äriettevõtted, mis turumajanduse reeglite ning seaduste piires püüavad kasumit teenida. Lauskottimist ei saagi ükski äriettevõte endale lubada, kuna siis kaotaksid nad kliendid. Seetõttu ei ole võimalik ka sildistada ning häbimärgistada ühtegi kindlustusseltsi.
Vasta

Kas nüüd just maffia, aga huvitav lugu siiski...

Tegime tervelt kolmekesi IIZI keskkonnas kindlustust: üks toksis klahve, kaks hüüdsid numbreid. Ja odavaima pakkumisena ilmus ekraanile kena kolmekohaline summa, mis ületas tavapärase aastamakse umbes kuuekordselt. Asi tundus imelik. Ja veelgi imelikumaks läks siis, kui sõiduki kasutusvaldkonda valida ei õnnestunud. Hakkasime siis tähelepanelikult vaatama ja selgus, et regnumbri sisestamisel oli ühe numbriga eksitud. Ja juhuslikult kattusid sõiduki mark ja mudel sellega, mida me tegelikult kindlustada tahtsime, seetõttu ei saanudki alguses aru, mis viga on.

Taustakontroll näitas, et see sõiduk, mis meile kogemata ette trehvas, oli seoses lammutamisega registrist kustutatud aastal 2016.

Kas kellelgi on veel sellist asja juhtunud?

Ja kuidas siis nii, et kindlustuspakkujani ei jõua info registrist kustutamise kohta?
Vasta

Huvitav meetod kindlustuslepingu sõlmimiseks Smile

Proovisin oma masinatega
- ise ajutiselt kustutatutel (st nendel, mille registrikannet saab ise taastada) ei luba sõlmida. Nt viidatud iizi puhul ei öelda põhjust - öeldakse lihtsalt, et pole pakkumisi
- pikemalt seisnutel ehk nendel, mille registrikannet ise taastada ei anna - nendel lubab sõlmida

see on loogiline erand ja projektimasinate omajate huvides - muidu ei saaks pikalt seisnud masinatega ka TÜVle sõita ja oleks ilmselt nn nokk kinni saba lahti teema. Ehk siis kindlustaja vastus on ootuspärane. Veel ca 6a tagasi sellist erandit ei olnud ja saatis registrist kustutamise põhjusest olenemata kõik kuu peale. See oli tüütum - siis tuli nn tädiliidesega sõlmida max 30p pikk kindlustus.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne