super major
#1

        Kõik siin tegelevad vene päritolu traktoritega.
Ehk sobib minu oma kah siia panna,kuigi see ei ole vene!
Sai siis ühelt kuurialt ära päästetud fordson super major! seisis teine seal juba hulgim aastaid. Nüüd siis see minu.nats putitatud kah juba. Mootor töötab korralikult ja muud seaded kah. Värvijast sõber lubas selle üle värvida.Hetkel käib siis vajalike riistade kas siis ise tegemine või remonditatavaid hankimine. Igatahes on masin nüüd kasutusel ega seisa enam kusagil kuuri all kasutult! Pullipärast sai numbrimärk kah külge pandud!
Eks tema kallal on nokitsemist veel küllaga...
Vasta
#2

Mis näitajatega mootor sellel on ja kui palju käike, tühimass, hüdro, jvv jne?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#3

Väga hea, et säärast rauda ka keegi kõbib.Cool

Mis traktori ajaloost teada on? Põhjast või läänest toodud?

Enamus SuperMajoreid tuli CAT1 rippsüsteemi, positsioonreguleerimisega ja evis ühte kahetoimelist väljavõtet.

Kas kastil on kordisti (käike 10+2R)?
Kas mootoril on originaalplokikaas? Ilma hõõgküünaldeta? Läänes on levinud uuem, eelsoojendatava kaas.
Vasta
#4

Varuosasid saad osta IKH-st Soomest, sealt saad ka varuosade kataloogi. ikh.fi on netiaadress
Vasta
#5

Panen kirja mis on meelde jäänud,ülejäänud küsimustele vastan kui koju tagasi saan!
käike on 3+1 ja kordisti!
Peaks olema 69 hobust ja 51 kw.
Plokk ei ole eelsoojendatav. On kompressiooni kang, mis aitab talvel käivitamisel.
Kahjuks ajaloost ei ole teada midagi...1962 aastast väidetavalt. Tõin selle soomest. Vedeles ühe talu kuuri all. Mees sai talu pärandiga ja ei olnud selle traktoriga tal midagi peale hakkata,nii sain selle odavalt kätte.
mingisuguse varuosade kataloogi sain ühest eesti poest.
Eestist saab kah varuosi aga otse saksast tellides on need kolm korda odavamad!!!
Vasta
#6

Eks tee siis juba videolõik ka, saab häält kuulda... Big Grin

Ega igapäev just Major´it ei näe..

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

(02-06-2013, 18:04 PM)m401 Kirjutas:  Panen kirja mis on meelde jäänud,ülejäänud küsimustele vastan kui koju tagasi saan!
käike on 3+1 ja kordisti!
Peaks olema 69 hobust ja 51 kw.
Plokk ei ole eelsoojendatav. On kompressiooni kang, mis aitab talvel käivitamisel.
Kahjuks ajaloost ei ole teada midagi...1962 aastast väidetavalt. Tõin selle soomest. Vedeles ühe talu kuuri all. Mees sai talu pärandiga ja ei olnud selle traktoriga tal midagi peale hakkata,nii sain selle odavalt kätte.
mingisuguse varuosade kataloogi sain ühest eesti poest.
Eestist saab kah varuosi aga otse saksast tellides on need kolm korda odavamad!!!

Härra m401, kustkohast Saksamaalt super majorile saab tellida varuosasid, äkki annad aadressi või kontaktinfo netis.
Vasta
#8

Mis hinnaga kätte said, kui saladus pole?
Vasta
#9

Pärnus ühes põllumajandus tehnika poes käisin asja uurimas endale ja sealt kaudu sain tellida, sest müügi mees ütles otse, et kui ostan eestist siis see on palju kallim kui sealt tellida ja kuna mul kiiret polnud siis tellisingi. Hetkel pole ise kodus aga kui sinna kanti jõuan siis võin täpsema kontakti seal küsida!

Traktori sain kätte 1000 euriga. Koju toomine maksis kah nats aga kuna kasutasin võimalust perega sõita ja lastele kah reisu värki teha siis ei oska täpselt öelda kui palju kulus otseselt traktori toomisele!
Vasta
#10

Ohh, tänud hinnatäpsustuse eest.
Mulle umbes 5a tagasi pakuti samasugust asja, tuttavatuttaval vedeles, Riisiperekandis, hinnaga 10K EEK, no 6K sain kokku, aga oli madalseis ja rohkem polnud... mees lubas hoida kuukese ja nädal hiljem kuulisn, et müüdud.
Hea asja said hea hinnaga, hoiame pöialt tegemistes, jaga juttu ja pildimaterjali!
Vasta
#11

jep!
maalrist sõbraga juba arutatud värvimise teemat kah...loodan et augustis saab see tehtud!eks siis panen pilte kah!
Vasta
#12

                   
Sai siis traktorile värskem väljanägemine antud! Ise olen rahul tulemusega!!!

(02-06-2013, 18:16 PM)mlsluik Kirjutas:  Eks tee siis juba videolõik ka, saab häält kuulda... Big Grin

Ega igapäev just Major´it ei näe..

Video sai siis kah tehtud nagu soovitud!
http://www.youtube.com/watch?v=8dBwyt239...e=youtu.be
Vasta
#13

Sellega ei raatsiks tööd teha, poosetaks niisama küla vahelSmile

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#14

See on traktor suure tähega.Aastad tagasi sai soomes leiba teenida.Fortson viidi jõe äärde kevadel vett pumpama ja pump ei olnud väike,tule tõrje vooliku lõi purks nagu kanntossi.Selle järel oli vihmuti.Traktor käis 24 seitse maksimum pööretel ja nii iga aasta suvel minul oli neid seal 13 aasdat.Russi närakas oleks vist esimese aastaga saba visanud sellise kohtlemise peale.
Vasta
#15

Endal tekkis ka jah sama tunne, et sellega ei raatsi kohe põllule minnagi!!! No ju natukene aega vaatan ja naudin ning siis vaikselt tasapisi teeb ka tööd...õnneks veel sellel aastal talle palju rasket tööd ei ole anda! Naudin siis oma "uut" traktorit hetkel! Järgmiseks plaanis esi- ja taga tuled korda teha(taha peab uued ostma) esi tuled teen lihtsalt korda!
Sellel masinal millegi pärast puudub jalggaasipedaal...kui kellegil on jagada vajalikke nippe ja näpunäiteid selle taastamiseks siis oleksin tänulik!
Nüüd veel värvimise käigus avastasin sellise asja, mida mina näinud ei olnud varem. Nimelt oli radikal ees rulookardin, mida sain trossist üles tõsta ja vedrusüsteemiga see läks ise alla tagasi. Muidugi oli see roostes...nats jändamist ja puhastamist ja sain selle ka tööle. Veel vaja leiutada kasutajasõbralik nupp trossi teise otsa!
Vasta
#16

Aeg kulub igale poole mujale pidevalt...nüüd on aga tarvis traktorit putitama hakkata. Kuna endal kogemusi ei ole siis mõtlesin enne küsida nõu kui traktori laiali lammutan...Nimelt mure siis selline, et parempoolne tagaratas tõmbab plokki vahel hetkeks. Milles võib viga olla? Kust tuleks viga otsima hakkata?
Tänud kui vihjeid viitsite anda!!!
Vasta
#17

Tõesti: "Super"!
Vasta
#18

Tungid ratta maast lendu, proovid keerata, kui jaksu on, siis loksutada. Siis mõtled natuke ja hakkad istme alt lahkama. Viga võib ju mõnes tähtsas laagris olla, mis pooltelge toetavad. Kui peale difrit on aeglustav ülekanne, siis või seal olla midagi juhtunud, kas laager või hammasratas. Või on differ kulunud ja mõnest hambast ilma jäänud. Ilmselt tuleb ikka vaadata, mis kõhus on.

Millised pidurid on: trummel, lint, ketas, äkki on seal midagi. Kas ragiseb ka või häälitseb kuidagi imelikult, kui ratta kinni võtab.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#19

Mingit ebaharilikku häält ei tee...korraks tõmbab ainult ratta kinni. Esialgu kui see tuli siis oli selline tunne, et sahk jäi kuhugile kinni...kiirelt sidur alla aga selleks ajaks oli plokk juba pealt läinud. Ja olen seda juhtub ainult edaspidi sõites!
No ju siis tuleb jah lahtsi võtta ja vaikselt uurima hakkata!
Vasta
#20

Pidurilint katki või lahti, haarab kaasa ja tõmbab korraks kusagile vahele. Lootuses vähem vaeva näha, alustaks piduritest.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne