#1

lihtsalt infoks, et jaanuari TM tegi paarileheküljelise artikli tartu autodest. võidusõiduautodest küll paraku vaid paari lausega. kuid eriautodest on küll juttu.

aga kes oskab mulle öelda, kui palju tehti neid kastiga variante? pole küll sellest teemast eriti netist otsinud ka, aga selles artiklis ei mainitud neid üldse. lihtsalt lapsepõlvest on ühe sellisega paar mälestust.
Vasta
#2

Veidi infot Tartu masinate kohta leiab:
http://kodu.pri.ee/ta Wink
Vasta
#3

Klaabu...nii saladuskatte all võib öelda, et artikli autoril on meie foorumiga sõbralik suhe Wink

Asp
muigab

PS Mina ei kirjutanud
Vasta
#4

eks ma viin siin tasapisi neid otsi kokku jah...

ps kui kaanepeal seda pealkirja nägin, oli see matsust esimene lugu, mida sellest ajakirjast kohe lugesin. sõitsin veel bussiga oma peatusest kah mööda.


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Klaabu...nii saladuskatte all võib öelda, et artikli autoril on meie foorumiga sõbralik suhe Wink

Asp
muigab

PS Mina ei kirjutanud
Vasta
#5

see asi hakkas mind rohkem huvitama. mäletan ikkagi lapsepõlvest 943A ninaga kastiautosid. pikendatud kabiiniga. saaremaal oli neid vähemalt 2 tükki: lenini kolhoosis ja pöidel. neid pole aga kuskil mainitud (või otsisin kehvasti). millega siis tegu?
Vasta
#6

Pikendatud kabiiniga TA-943 olid arvatavasti eksperimentaaltooted ja seeriatootmisse need ei läinud. Polnud neil ka oma mudelitähist minuteada olemas. Võib arvata nende asemel peeti otstarbekamaks ehitada hoopis pikendatud kabiiniga GAZ-52, al. 1978. aastast.
Muuseas, Virtsus seisab üks pikendatud kabiiniga ning kastiga TA-3760 masin, mis samuti polnud seeriatootmises. Arvatavalt on see samuti eksperimentaalmudel. Ise ehitatu kohta nägi liiga ilus välja.
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: TAR
Veidi infot Tartu masinate kohta leiab:
http://kodu.pri.ee/ta Wink
********************************
OK.Vist veidi teemast mööda aga küsin ikkagi (TAR sinu vastust ootan).
Kas on säilinud ka TA-1?
Kas on säilinud tehnilised joonised? (kas või umbmäärased)
Kas ei leiduks meistrit kes taastaks analoogset?Smile
Vasta
#8

Ühtegi TA-1 bussi enam alles pole, millest on muidugi väga kahju. Üleüldse on varasemast ajast pärit Tartu toodanguga lood nukrad. Oli ju ikka kombeks kõik vanad ja kulunud masinad tehasesse tagasi kutsuda, et neist seal uued teha. Nii tehti TA-6 bussidega kui ka furgoonidega - TA-9-test said TA-943-d jne. See ongi põhjuseks, miks on isegi vrakke varasematest mudelitest raske leida. Kogu see teooria aga ei tähenda muidugi surmkindlalt seda, et kuskil põõsavahel ei võiks seista mõni TA-1 kere. Selles osas, hoidkem silmad lahti.

Tehase arhiivi originaaljoonised on hävinud, nii vanade kui uuemate mudelite omad. Üks võimalik koht, kus jooniseid leida võiks oleks endise NSVL autoinstituut NAMI.
Vasta
#9



Tehase arhiivi originaaljoonised on hävinud, nii vanade kui uuemate mudelite omad. Üks võimalik koht, kus jooniseid leida võiks oleks endise NSVL autoinstituut NAMI. [/quote]
*********************************
Kui tõenäoline on neid sealt kätte saada?Või uurida kas neid seal üldse on?
Hakkab visioon tulema ,et äkki võimalik replicat teha.
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: agaa
Kui tõenäoline on neid sealt kätte saada?Või uurida kas neid seal üldse on?
Hakkab visioon tulema ,et äkki võimalik replicat teha.

Küsija suu pihta ei lööda:

Nautšno-issledovatelskii avtomobilnõi i avtomotornõi institut (NAMI)

Aadress: 125438, Moskva, Avtomotornaja 2
Tel.:154-70-52

Samuti võiks uurida:
Russian State Archive of Scientific and Technical Documentation

Address: Russia, 443096, Samara, 58, Michurina Street,
Telephone: +7 (8462) 36-24-51
Fax: +7 (8462) 36-17-85
E-mail: rgantd@saminfo.ru
Vasta
#11

Mõni pilt TA-st ajakirjast "Za Ruljom".
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131768/2145417/
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
http://photofile.ru/users/qwertymipt/131...nImageLink
Vasta
#12

Kunagi olla olnud selline tõestisündinud juhus, et kui soomlasi TA-ga veetud, siis peale sõitu küsinud üks neist juhilt, et kas te ehitasite selle bussi ise??
Vasta
#13

Veidi täpsemalt. 50nade keskpaigast hakkasid Eesti NSV-d organiseeritud korras külastama esimesed turisimigrupid, reeglina nn. sõbralikest maadest ja seega ka ideoloogiale sobivad inimesed - ametiühingute esindajad, vasakparteide liikmed jne. Umbes samas ajal olevat siia saabunud külalised tollases mõistes eriti kaugelt, lausa Ameerika Ühendriikidest. Muidugi näidati neile saavutusi, mis olid valminud nõukogude korra "viljastavates tingimustes". Pärast näidissõitu Eesti NSV tööstussaavutuse ühe tippproduktiga, TA-6 tüüpi bussiga, küsinud hämmeldunud ameeriklane juhi käest, et kas too on oma masina ise ehitanud. Mainitav lugu kannab muidugi kontrollimata legendi staatust.
Vasta
#14

Pole need viiekümnendate keskpaiga USA bussid meie TA-dest paremad midagi. Ja kui arvestada veel seda, et jänkidel oli märgatavalt suurem valik nii materjalide, kui ka agregaatide osas, siis mina teeksin panuse pigem TA-de peale...
Vasta
#15

koguja Kirjutas:Pole need viiekümnendate keskpaiga USA bussid meie TA-dest paremad midagi. Ja kui arvestada veel seda, et jänkidel oli märgatavalt suurem valik nii materjalide, kui ka agregaatide osas, siis mina teeksin panuse pigem TA-de peale...

Veidi ikka oli vahe küll... TA oli oma olemuselt ja tehninilisel seisult siiski nii umbes 1930ndate keskpaiga väiketöökoja bussiga võrreldav. Umbes sellistega, mida Viljandi mõisaomanik von Ungern-Sternberg oma jäänukmõisas veoautoðassiidele ehitama hakkas. Läänes hakkas 1950ndatel nende aeg vaikselt ümber saama.

Aga ühe vahega - kui turumajanduse tingimustes püüti iga eksemplar korralikult valmistada, et see müüks, siis TA lõi massiga ning materjalide ja masstoodangu kvaliteet oli nagu oli... Võrreldge TA näidismudelit 1960ndate tüüp-bussiga... Muidugi - parim, mis "sotsialismi valjastavates tingimustes" olla sai, aga ikkagi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

Kui olla väga kriitiline, siis oleme sunnitud tõdema, et Nõukogude Liidu bussiehituses ei jõutudki spetsiaalselt bussiks kavandatud mudeli masstoodanguni - kõik KVAZ-tüüpi bussid valmistati veoautode GAZ baasil ja karburaatormootoriga LAZid kasutasid traditsiooniliselt veoauto ZIL 130e mootorit, mis uuemate LAZide puhul asendati hiljem KAMAZi diisliga. Nõukogude bussiehitus oli järjel veel vahetult pärast II maailmasõda, kui teatud koostöösidemed Ameerika Ühendriikidega lõid eeldused tollal kaasaegse "diiselelektrilise" ZIS 154 ning kaugliini-ZIS/ZIL 127 tootmisse evitamiseks. Aastate möödudes muutus vahe lääneriikidega üha märgatavamaks, ehkki stagnatsiooniaegne tehnikakirjandus üritas väita, et Ameerika Ühendriikides seiskus bussiehituse areng juba 1950ndatel. Ent olgem ausad: 80ndate lõpul toodetud LAZ sarnaneb 60ndatel toodetud läänemaiste bussidega.
Vasta
#17

Lõik ETV arhiivist pärinevast saatest ESTO TV, mis kajastab prints Charlesi saabumist Tallinna. Kui jälgida videot alates 02:03 minutist, tekib küsimus: kas ohvitsere sõidutav kaitsevärvides buss ei ole mitte kapitaalremondi läbinud TA-6?

http://etv.err.ee/arhiiv.php?kullafond_id=105
Vasta
#18

Mister X Kirjutas:Lõik ETV arhiivist pärinevast saatest ESTO TV, mis kajastab prints Charlesi saabumist Tallinna. Kui jälgida videot alates 02:03 minutist, tekib küsimus: kas ohvitsere sõidutav kaitsevärvides buss ei ole mitte kapitaalremondi läbinud TA-6?

http://etv.err.ee/arhiiv.php?kullafond_id=105
On küll. See imeline liikur oli veel selle sajandi algul Tallinnas liikvel.
Vasta
#19

Taoline liikur vedas Karjalas produkte laiali ,huvitav kas see on vana TA või on keegi veel midagi sarnat meisterdanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#20

(03-06-2011, 11:14 AM)Ferry Kirjutas:  Taoline liikur vedas Karjalas produkte laiali ,huvitav kas see on vana TA või on keegi veel midagi sarnat meisterdanud.

Ikka TA.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne