23-12-2008, 23:29 PM
koguja Kirjutas:Pole need viiekümnendate keskpaiga USA bussid meie TA-dest paremad midagi. Ja kui arvestada veel seda, et jänkidel oli märgatavalt suurem valik nii materjalide, kui ka agregaatide osas, siis mina teeksin panuse pigem TA-de peale...
Veidi ikka oli vahe küll... TA oli oma olemuselt ja tehninilisel seisult siiski nii umbes 1930ndate keskpaiga väiketöökoja bussiga võrreldav. Umbes sellistega, mida Viljandi mõisaomanik von Ungern-Sternberg oma jäänukmõisas veoautoðassiidele ehitama hakkas. Läänes hakkas 1950ndatel nende aeg vaikselt ümber saama.
Aga ühe vahega - kui turumajanduse tingimustes püüti iga eksemplar korralikult valmistada, et see müüks, siis TA lõi massiga ning materjalide ja masstoodangu kvaliteet oli nagu oli... Võrreldge TA näidismudelit 1960ndate tüüp-bussiga... Muidugi - parim, mis "sotsialismi valjastavates tingimustes" olla sai, aga ikkagi...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.