Võib kustutada.
#1

Võib kustutada.
Vasta
#2

väga uhke. haarats on tegija. kas puu üles kergitamine käib tiisliga?
Vasta
#3

Idee on ilmselt siit:
http://www.youtube.com/watch?v=N0XL9-jTP4E
Endal mõlgub sama mõte.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

See on väga asjalik, pean ka ühe sellise tegema, talvel juba tarvis..
Tänud jagamast!


Vasta
#5

Ise sama idee teosel ... küll aga tahaks pikemaid palke (vaja 12-15m) vedada ja oli mõte teha juurde "tagumine käru" ... küll aga ei tea, kas see "töötaks".

Dad.
Vasta
#6

(01-07-2013, 08:58 AM)dad Kirjutas:  Ise sama idee teosel ... küll aga tahaks pikemaid palke (vaja 12-15m) vedada ja oli mõte teha juurde "tagumine käru" ... küll aga ei tea, kas see "töötaks".

Dad.

Töötab edukalt, kuid vajab reaalset ruumi manööverduseks (metsas puude vahel väga kehv toimetada) ja selliste suuruste juures peab vedav asi juba ise massi omama.
Vasta
#7

vedasin sõbra käest laenatud kahe käruga palke kevadel välja. vist peaks kuskil mõni pilt ka tehtud olema. vaja otsida. kui pildid leian, siis panen kuskile üles ja katsun siia oma kommentaarid ja näpunäited iseehitajaile ka kirja panna.
Vasta
#8

(02-07-2013, 09:09 AM)Jahimees Kirjutas:  
(01-07-2013, 08:58 AM)dad Kirjutas:  Ise sama idee teosel ... küll aga tahaks pikemaid palke (vaja 12-15m) vedada ja oli mõte teha juurde "tagumine käru" ... küll aga ei tea, kas see "töötaks".

Dad.

Töötab edukalt, kuid vajab reaalset ruumi manööverduseks (metsas puude vahel väga kehv toimetada) ja selliste suuruste juures peab vedav asi juba ise massi omama.

12-15 m toores palk kaalub vähemalt tonni. Kui me ikka 30+ cm ladvaläbimõõduga palgist räägime ja mitte lattidest.Toungue Mis tähendab, et veduk peaks ikka sellest enam kaaluma.

Vankrina järele võetav haage lõikab säärase pikkuse juures kenasti. Nii meetrit poolteist võib kindlasti arvestada. Kui tagumine tugi tuua ettepoole, siis võib palgi ots jälle väljastpoolt juurde ampsata...

Samas tasub kaaluda praeguse kontseptsiooni ekstrapoleerimist suuremaks: 15 m palk võiks taluda transporti ka keskelt riputatunaRolleyes. Mis tähendab veotiislit nii 6+ m ja vertikaalsuunas jäika haakepunkti. Ilmselgelt ei ole selleks kerghaagise 50 mm haakepea, vaid ainult haakesilm kahvlis.
Materjal peab olema päris tummine ja ilmselt ei ole mõistlik palki tõsta enam tangidega, vaid haaratsi või silmusega.

15 m palk käib üle jõu ka paljudele metsahaagistele, sest levinud platepikkus on 6 m... Tõstuk suudab veel peale upitada, kuid koormat peab hoolega sättima, et üle ei kaaluks.

Motamehel on tehtud väga huvitav vanker. Tema Rohelise Traktori teemas Ladaklubi foorumis on kenasti nähaCool Sealt tasub mõnda kõrva taha panna.

(02-07-2013, 09:27 AM)diesel Kirjutas:  vedasin sõbra käest laenatud kahe käruga palke kevadel välja. vist peaks kuskil mõni pilt ka tehtud olema. vaja otsida. kui pildid leian, siis panen kuskile üles ja katsun siia oma kommentaarid ja näpunäited iseehitajaile ka kirja panna.

Ootame huvigaCool
Vasta
#9

Kui veidike teoretiseerida, siis palgi võib võtta haakesse ka poolhaagisena. Ehk siis tuleb teha süsteem (kahvel,telg), mis asetseb palgi keskel ja mille külge palk jäigalt kinnitatakse. See muudab palgi justkui jäigaks haagiseks. Siis tuleb palgi etteotsa teha kinnituskonstruktsioon, mis kinnitub ümber palgi ja toetub vedava asja külge kuidagi pööravalt (veosilmus?), poolhaake sadula moodi. See muidugi eeldab suuremat masinat. Traktori korral oleks ilmselt otstarbekas midagi veokolmnurga külge aretada, muudaks haakimise mugavaks.
Ütlen veelkord, et maastikul raskete asjade (12-15 m puu on raske) vedamiseks on vaja töövahendit, mis omab ise piisavalt kaalu. Atv-le midagi selles suuruses ma ei proovikski järgi panna.
Vasta
#10

(02-07-2013, 11:09 AM)Jahimees Kirjutas:  ...
on vaja töövahendit, mis omab ise piisavalt kaalu.
...

Miks peab puu transpordiks tarvitatav abivahend olema kaalukas? Jäik ja tugev, seda küll. Piisavate mõõtmetega kindlasti. Mis tähendab, et seda kaalu tuleb odavamast materjalist ehitades niigi sadades kilodes.

Palju peaks olema 15-meetrise palgi transpordiks vajaliku abivahendi kaal?

Ning tonniste koormate puhul tuleb hakata tõsiselt mõtlema veeremise tagamisele - mingi 155R13 rehv kipub väga maa südame poole liikuma hakkama...Rolleyes
Vasta
#11

(02-07-2013, 11:24 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-07-2013, 11:09 AM)Jahimees Kirjutas:  ...
on vaja töövahendit, mis omab ise piisavalt kaalu.
...

Miks peab puu transpordiks tarvitatav abivahend olema kaalukas? Jäik ja tugev, seda küll. Piisavate mõõtmetega kindlasti. Mis tähendab, et seda kaalu tuleb odavamast materjalist ehitades niigi sadades kilodes.

Palju peaks olema 15-meetrise palgi transpordiks vajaliku abivahendi kaal?

Ning tonniste koormate puhul tuleb hakata tõsiselt mõtlema veeremise tagamisele - mingi 155R13 rehv kipub väga maa südame poole liikuma hakkama...Rolleyes

Pidasin töövahendi kaalu all silmas ikka seda asja, mis palki veaks (traktor, maastikuveok...), mitte konstruktsiooni ennast. Nagu ma oma postituses ütlesin, et atv-d ei hakkaks proovimagi. Loomulikult pole mõtet raudteerelsist seda konstruktsiooni ehitama hakata.
Rehv on õige tähelepanek, lisaks laiusele on soovituslik kasutada maksimaalset läbimõõtu veeremise hõlbustamiseks.
Vasta
#12

lähev küll ATV teemast mööda aga ...

JaanTatika leiutis nr. 4754359......

Näiteks kaks sakslase esisilda koos keskmise raamitalaga panna otsapidi kokku, et tekiks topeltpika poomiga täishaagis või ehk ka T16 esimesed raamid koos sildadega kokku panna sama mõttega.
Haagisele külge kolmnurk veotiisel mis pööraks esimesi rattaid ja tagumine sild panna hüdroga pöörama.
Palgi(d) tõmbad koormarihmaga haagise kõhu alla kinni (maast lahti) ja tuled ka "kitsast" metsast välja just (juhitava)pöörava tagasilla abil. ?

saaks hkkama ehk ka üksi traktorist silda juhtides aga mugavam on kui abijuht istub ise seal taga otsa peal ja juhib tagumisi rattaid ise. Big GrinToungue
Vasta
#13

ei suutnud tuvastada ühtegi palgiveo pilti. aga kärude omanikult õnneks sain ühe. lisan siis selle ja kommenteerin selle pildi põhjal.
[Pilt: 22534087fd2d4e_t.jpg]
kärud siis kuskil eestimaal tehtud ja materjalide ja töö kvaliteedi poolest väga viisakad. palgi riputamine mõeldud kettidega. teoorias peaks esimene käru palgi ise üles tõstma kui liikuma hakata. sääl on selline ratastel "kelk" diagonaaltoe sees. tõstab muidugi ka. aga päriselus seda kasutada ei saa, kuna mistahes pidurdamise peale sõidab palk edasi ja prantsatab maha. üsna tüütu. nagu pildiltki näha, on sääl ka pruugitud koormarihma, millega kinnituskonks on fikseeritud ülemisse asendisse.
tagumine mõeldud samamoodi toimima nagu teemaalgataja ise tehtud tubli käru. aga selle "tiisel" on nii lühike, et tõsise palgi üles kangutamiseks jääb rammust väheks.
mida oma kogemuse põhjal ringi teeksin. kettide asemel peaksid kindlasti olema haaratsid. suure palgi puhul ehk mitte lihtsalt konksud aga vast veidi pikema pinnaga, no umbes nigu jupp saelehest. ja niipalju laiali peaksid lõuad käima, et vajadusel ka ülemõõdulised palgid haardesse saaks. ja üles tõstmine peaks käima mingil suvalisel vintsimise meetodil. ja kui väga head tahta, siis alla võiks olla ka võimalus tasahilju lasta. sama sisteem peaks mõlemal kärul olema. kettide palgi alla toppimine on vahel üsna võimatu.
lühikesi juppe sai ka nii veetud, et tagumine oli esimese haakes. tühisõidu jaoks on sääl ilusti nende omavahelise ühenduse sisteem nagunii olemas.
tagumise teeks ise sellise, et saaks pika palgi veol vajadusel ka teisipidi külge panna ja abiline kõnniks järel ja rooliks asja. selle jaoks vaja mingi tugikaar teha mille pihta palgiots toetuks, muidu kisub palgi mass sanga käest ja virutab mättasse. õigetpidi sõites ju roolimine puudub ja siis on üsna sirget teed vaja.
vedasin oma algeeria hobusega ja katsetasin eri variante. peab mainima, et kui tagaots maas lohiseb, siis on ikka kordades rohkem veojõudu vaja võrreldes mõlema otsa üles tõstmisega. päriselus jaksab isegi inimjõul vägagi tummist palki vedada, no siledal maal vähemalt.
neil kärudel on sangad ka küljes. väga mugav asi käru üle palgi tõstmiseks ja muidu manööverdamiseks. kuna algselt on mõeldud, et esimene on kogu aeg veolooma konksu otsas, siis sellel veopea juures sangasid pole ja kuna tegelikult sugugi igale poole ei tagurda koos käruga siis tuleb seda ka ühtepuhku käekõrval objektile lükata. ja sääl pole õieti kuskilt mujalt hoida kui veopeast, mis aga on 360 kraadi pöörlev ja kohati oli talutamine üsna vaevaline.
hetkel laksust muud ei meenu. kui miskit arusaamatuks jäi siis küsige julgeste.
Vasta
#14

sama asi jah.
Vasta
#15

Asja idee tundub olema veelgi vanem. Atv-sid siis veel polnud:
[Pilt: 3433116838_3943ca014f.jpg]

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#16

Püstitõusnud rahvas aplodeerib maruliselt...Cool

Mehed, võtke õppust: nii tehakse asju, mitte ei viriseta valitseva partei saamatuse või euronormide kägistava mõju üle.

Asjalike piltide eest erikiitusWink


Kas esimese käru tegemisel oligi eesmärgiks alternatiivkasutus või kukkus see välja juhuslikult?

Palju traigi esimese käigu veokiirus on? Päris tühikäigul ju jaksu pole...
Vasta
#17

Valuveljed all ja puha. Big Grin
Vasta
#18

(09-10-2013, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  ...

Kas esimese käru tegemisel oligi eesmärgiks alternatiivkasutus või kukkus see välja juhuslikult?

Palju traigi esimese käigu veokiirus on? Päris tühikäigul ju jaksu pole...

Esimese käru tegemisel oli jah alternatiivse kasutusvariandina mõeldud palkide vedamise funktsioon. Kuigi palgi kärule saamine oli üsna tülikas ja selga murdev.

Traigi esimese käigu veokiirus on kuskil ~5 kmh, võibolla isegi kiirem. Kui kohalt ära saab, siis on kõik hästi ja hoog sees. Sidur muidugi ei rõõmusta. Plaanis on kunagi, kui midagi muud teha pole, mõne hamba võrra suurem vahevõlli veetav hammakas teha, siis saab ülekannet aeglasemaks. Parem muru ka niita.
Vasta
#19

See käru rändas minu juurest Otepää külje alt Võrtsjärve läänekaldale ja abistab seal nüüdsest uut omanikku. Jõudu tööle!

[Pilt: IMG_20130528_164732.jpg]
Vasta
#20

Vaatasin seda teemat uuesti algusest ja tekkis küsimus: kuidas on põhjendatud rattarummude isetegemine? Kas tõesti kusagilt maha lõigata ei saanud? Või see va tegemiserõõm?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne