Küsin nõu "raudhobuse" ehitamiseks.
#1

Ei hakka peedist pesumasinale trumlit tegema!!!!

Nii mu nägemusest ka siis veidi. Pealiskaudselt meenutaks see asjandus motoplokki ainult et tulevad laiad rattad, tandem kuhu küttepuud pikkusega kuni 2m lohisema panna siis mingi haaratsi moodi asi või vints mis puid koos hoiaks.
Muidugi motoplokk oleks ideaalne siis jääks pool asja tegemata (leiutamata)
Vabalt võite oma mõtteid lisada ja arutaks seda asja!!!!
Ah jaa!!!! asi hakkaks talviti tööd tegema.

Veel pole maha löödud
Vasta
#2

Miks 2 m juppe lohistada?

Kui talvel, siis roomikud.

Vints on asjatu kulu. Koormarihmast küll puupaki tihendamiseks.

Odavalt või hästi?

Hästi - osta valmis raudhobu. Rootslastel on täitsa olemas. Näiteks säärane.
https://www.youtube.com/watch?v=vVI9PzRZpH4

Kui odavalt, siis tuleb kombineerida miskine ketaspiduritega sild, külgpidurid ja lahtine differ. Paarisratta vedu läbi roomiku.

Või võtad kohe motoploki aluseks.Big Grin
Vasta
#3

Pane Tuubiku otsingusse "ATV log arch" või "homemade log arch" ja videosid tuleb nagu rajuvihma.
Vintsiga versioon: http://www.youtube.com/watch?v=04Kvm4WiAiE
ja kangiga versioon: http://www.youtube.com/watch?v=IZESF73TVrk
Seesuguse pistab ka motoplokile taha. Vahet pole millega vead, kasvõi käsitsi algul. Lihtsalt mida lahjem "vedur", seda lühemat/peenemat puud saad vedada. Kui ma ei eksi, siis üks lugupeetud ksf! sai äsja just seesuguse valmis ja väga bro asi tundub olevat. Link: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=44976&pid=314275#pid314275
Korralikuma veduki puhul võib mõelda ka metsaveokäru peale.
Jällegi Tuubikus videosid lademes.
siin isegi mõõdud olemas: http://www.youtube.com/watch?v=_X1belU4XbU
Hüdraulikaga riist http://www.youtube.com/watch?v=4iP5V7JKU2o
See video peaks sul suu vett jooksma panema Wink http://www.youtube.com/watch?v=gxWUz1Qc51g
Muide, ka motoplokile võib hea tahtmise korral vanadest autorehvidest roomikud alla aretada.
Vaata videod õhtuti rahulikult läbi ja seedi, mis ühe või teise konstruktsiooni head ja vead olla võiksid, mis oleks jõukohane ja vali omale sobivad lahendused.
Edu!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

einoh odavalt ei tule midagi see onju vana tõde. Plaan ikkagi soetada vana remonti vajav motoplokk. Ning see koormarihma värk on hea, ei tulnud selle pealegi.. Asi selles et koht kust küttepuid varun on soos ja ei taha jälle ära T 16ga uppuda-
Alustuseks mis olemas on- mitte midagi... välja arvatud Sierra tagadiffer ja üks iseehitatud aiatraktor, s...aga pooleks 1 UD moto. Uurin ja vaatan et kuskohast saaks mootorita ploki. Arvan et Nevast peaks piisama. kui asjast asja saab siis saab ka potipõllundust arendada.

Veel pole maha löödud
Vasta
#5

Terri taastamisega sai endale tõestatud, et roomikute nö põlveotsas valmistamine on täiesti võimalik. Olen ka varem peas mõtteid raudhobu kohta veeretanud, aga mis pole päris selge, on see, kuidas tal jõuülekanne, pööramine ja reevers tehtud on.

On keegi seda pilli oma silmaga näinud või käega katsunud ja oskab ehk seletada? Videodest jääb mulje nagu oleks seal tegemist lihtsate siduritega kummagi veovõlli pool, mida juhthoova pööramiseks liigutades lahutatakse. Samas ühes videos oli näha, kuidas mäest üles ronides blokeeriti justkui kangikest liigutades differ..... Tehnilised joonised oleks veel parem. Olen otsinud, aga pole leidnud. Sellest teavest oleks huvilistele palju abi.

Tervitades, IP
Vasta
#6

Sai siin foorumi väliselt arutatud kahe tehnikaselliga seda asja ja tuli üllatav vastus et mida kuradit ma punnin, kui on olemas Belarus koos haaratsiga (vajadusel metsaveokäru ka).Veidi lillat värvi eurot ja küttepuu kodus.
Jah aga see pole see.... Big Grin Neid agasid kogunes teema lõpuks kümneid. Mõned mis aktuaalsemad olid -
1. Kasvama jäävate puude vigastused
2. Uppumise oht (kes kurat selle Bella välja tirib, tuuakse jah jälle aga)
3. Bellakas nõuab oma 4-5m laiust sõidurada, see mu puhul võrdub juba lageraiega.
Nii et tuleb ikkagi kas peipsi kalameeste kelguga ise välja tirida või nagu öeldud ehitada raudhobune.

Veel pole maha löödud
Vasta
#7

Mtz-05 istepink külge ja haakesse projektide teemas nähtud palgiveo haarats. Vedavatele rehvidele ketid ja haaratsile suurema lumega suusad. Teoorias lihtne.... Samas T-40 hea masin metsas puude vahel ukerdama, mahub ka kitsastes oludes toimetama.
Vasta
#8

algus on tehtud, sai uuritud ühe motoploki müüja käest ühte koma teist ja lõppkokkuvõtteks praegu ootan vastust hinna suhtes. Kui see sobib siis vaatab edasi mis ja kuidas olema hakkab.
Aga siinsetele kaasamõtlejatele ka palve - teie seisma jäänud motoploki ostaks ma ära, kui see hr mulle seda eelmainitud plokki müüa ei taha.
PS on suurepärane koht ju selleks.[/align]

Veel pole maha löödud
Vasta
#9

Mis motoplokist muidu juttu?
Pajatan natuke enda kogemustest MTZ-05'ga puude vedamisest. Mul kah soine maa, väga palju igasugu juurikaid maas. Järele sai pandud oma tehtud haagis, kuhu läks nii 0,6 - 1 rm puid peale. Mul roomikut ei olnud, seega kasutasin raudrattaid. Rehvidega ei saanud midagi veetud, aga raudrattad läksid täitsa hästi nii lumes kui mudas. Veel parem variant oleks raudratas panna kõrvuti tavalise rattaga (siit foorumist kunagi leidsin video, kus üks mees sellise kooslusega laseb päris nobedasti mööda parajalt märga teed, keegi ehk oskab viidata?).

Mõned tähelepanekud sellise asja juures:
- Sidur sai kõvasti vatti, sest esimene käik kippus liiga kiireks jääma. Eriti tänu väga käänulisele teele ümber puude.
- Käiguvahetus vähemalt mu masinal oli paras raketiteadus. Teinekord ikka paar minutit mängimist ja otsimist et õige käik sisse saada. Tegi igasuguse manööverdamise tülikaks.
- Masinal jõudu on palju ja raudrattad tegid ta ka väga äkiliseks. Vahepeal libiseb ratas läbi, aga nii kui puujuure tagant uuesti haake saavutab, saad ise hobese aisaga kõige valusamasse kohta obaduse.
- Et jõud paremini "roolist" üle käiks, tuli rataste rööbe võimalikult kitsaks muuta. See omakorda tegi ta hulka upakamaks.
- Oma väiksusest hoolimata on masin piisavalt raske, et kui mootori jõul enam metsast välja ei saa, siis ühe mehe ramm tõenäoliselt ka asjast üle ei käi.
- Pool päeva tööd võttis ikka täitsa läbi, kuna masin vägisi tahab minna sinna kuhu puujuurikas juhatab.

Kindlasti teeks elu oluliselt lihtsamaks roomikute ja külgpidurite kasutamine. Saaks vältida olukorda, kus üks ratas on juure taga lõksus ning teine ratas seega masina esiotsa sõna otseses mõttes "puusse" kisub.

Aga jälgin huviga teemat, olen ju sarnase probleemi küüsis Wink
Vasta
#10

kuna just 05-te nagu otsin, sain just hea vastuse Olli käest. Praktiline kogemus puudub endal peaaegu nende masinatega, korra maad freesinud ja kõik. Oli ka mõte kaubarolleri ostuks ja selle hilisemaks ära retsimiseks aga mu mõte taandub ikka nende kahe rattalistele. Vaatan ja ootan vastust ikkagi Big Grin ehk augustis kui puhkus tuleb saab rohkem asjatada. Toungue Muidugi ei taha et see teema mingiks mersuteemaks läheb.

Veel pole maha löödud
Vasta
#11

(01-07-2013, 23:47 PM)JaakH Kirjutas:  kuna just 05-te nagu otsin, sain just hea vastuse Olli käest. Praktiline kogemus puudub endal peaaegu nende masinatega, korra maad freesinud ja kõik. Oli ka mõte kaubarolleri ostuks ja selle hilisemaks ära retsimiseks aga mu mõte taandub ikka nende kahe rattalistele. Vaatan ja ootan vastust ikkagi Big Grin ehk augustis kui puhkus tuleb saab rohkem asjatada. Toungue Muidugi ei taha et see teema mingiks mersuteemaks läheb.

Hm, ma sinu asemel vaataks siiski 40'ne poole. Hea pisike, kerge, mugav metsas, võimas sinna, odav osta ja ülal pidada.

Bella on veits suur, kui mets on nigel. Muidu on ta vist veelgi parem

Ostad selle imeliku, kaherattalise aparaadi, paned sinna papi uugama aga ikka jääb miskit puudu.
Trakatsile saad mida iganes ette/taha pana. Saad oma põllutöid teha, metsa vedada, lund lükata, viina järele minna Big Grin, kuid 05'ga jääb sellest kõigest alati piskut väheseks.

40'nele haagi taha mida vaid. 05'le otsi ja ehita.

Kui kinni jäämist kardad, siis on vints võlusõnaks. 40'nele annab seda vähemalt külge pookida.

Ma tean kui raske on kinnistunud ideest loobuda Big Grin kuid mõnikord võib selline tegevus hää olla, tuleviku seisukohalt vähemalt Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

Isand Viplala saan teist aru aga probleem on just see et mu mets ei kanna Bellat ega 40-t oli ju mainitud siin eelpool. T-40 saaks kohe 1500 eura pihku ja minu oma koos haakeriistadega, mul pole vaja seda, T 16M-st jätkub mulle küll.[/u]

Veel pole maha löödud
Vasta
#13

MTZ 05 peaks olema hea valik, kuna lugupeetu peaks minu teada UD mootoritega sina peal olema. Ehk annab sinna ka midagi võimsamat peale panna. Neva ehk vana nimega MB-1 on pooleldi mänguasi, mis sööb agaralt rihmu. Mina sellega luurele ei läheks. Big Grin
Kaubaroller unusta ära, on endal selline olnud, millest kavatsesin murutraktorit teha. Ei tasu vaeva. Metsaveoki ehitamine sellest ... Rolleyes
Roomikud, nagu ka eelpool mainiti, peaks üle juurikate ukerdamise sujuvamaks ja stabiilsemaks muutma. Pole karta ka puksimist ega sisse vajumist. Paned kelgu taha ja talvel hea soo peal ka niisama ringi kruiisida. Vaese mehe lumesaan. Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

Kui see pinnas on aasta ringi (vanarahvatarkus teeb küttepuid talvel) tõesti nii pehme, et seal saab liikuda vaid väga väikest erisurvet omava sõidukiga, siis ise mõtleksin mõne kodukootud väikeroomiku või paljude ratastega kuukulguri (neli silda) variandi peale. See annab võimaluse teha sõiduk vastavalt oma metsaolukorra eripäradele (puude suurus, laadimine jne) ja isiklikele tööharjumustele.
Mina ei ole motoplokiga kunagi oma metsas möllanud, kuid ausalt ei kujutaks sellistega ka eduka töö tegemist eriti ette. Samas pean tõdema, et veetakse puid ju igasugu tehnikaga, pannakse lumerikastes piirkondades ka mootorsaanidele kelgud järgi.
Vasta
#15

Kui palju metsas reaalselt ruumi on?Kui kaubaroller mõttes oli, siis väga kitsas vast ei ole.
Kas paljaks roogitud UAZ (kabiini ja kastita) ei sobiks.Tundub olevat odav,kerge,maastikusuutlik ja piisavalt võimekas.
Manööverdusvõime on nigelavõitu, seda saab pisut parandada ka tagasilla juhitavaks muutmisega.
Vasta
#16

väiksel riistal on väike veovõime. ja mida rohkem roomikuid aretada, seda pisemaks erisurve jääb ja veovõime halveneb.
antud olukorras julgeksin tagasihoidlikult pakkuda välja idee kasutada raadiovintsi.
kuulsin hiljuti jutte sellest sisteemist. vintsidel trossi palju, mingi veerand versta julgesti.
vintsil muruka mootor peal ja asi pannakse ümmer tummisema puu ankrusse. kui finantsi rohkem siis teine ka tagasiveoks ja siis muidugi ka abilist vaja kui ise järgi joosta ei viitsi.
saeraami jaoks liiga jäme laasitud kuusk tuleb täies pikkuses probleemivabalt ja kiiremini kui inime järgi joosta jõuab.
lahjemaid küttepuid saab ilmselt ka pundiga venitada.
ja samamoodi kõlbaks ilmselt ka lohistile-kelgule-kärule pandud koormat vintsiga tõmmata.
Vasta
#17

Vintsimine eeldab üsna sirget ja puhast koridori, kui just ise kõrval, tsokeri ots käes palki ei "jaluta". Vastsel korral on jooksmist ja puude tagant lahti kakkumist küllaga. Eriti just valik/harvendusraie puhul, lageraie korral lihtsam. T-40 + vints @ noorem_loomeiga
Vasta
#18

Leidsin selle video mtz05 topeltrataste kohta:
http://www.youtube.com/watch?v=5rOv1dKoFog
Aga nagu video lõpust näha, siis temagi hädas masina õiges suunas hoidmisega. Tal vähemalt suhteliselt lai rada, pole kohe otsapidi vastu puud kui natuke kõrvale tõmbab. Big Grin

Endal oli haakes seesugune käru:
https://lh4.googleusercontent.com/-peHxD...105814.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-3Vn5r...084813.jpg
Metsaveo haagise stiilis "kiikuvate" paarisratastega.

Ise plaanin järgmised puud teha juba Tsehhi Tz'ga. Sama haagist natuke laiemaks ja madalamaks kohandada, et rohkem puid peale läheks. Tiisel lühemaks ning õnnestub vast Tz'i ülihead manööverdumist äragi kasutada.
Vasta
#19

Olen nagu kuskil näinud, et traktorile pannakse keskele lisarattad ja üle nende ja tagumiste rataste roomik, peaks ju vägav tank olema Smile
Vasta
#20

(02-07-2013, 11:38 AM)olli Kirjutas:  Endal oli haakes seesugune käru:
https://lh4.googleusercontent.com/-peHxD...105814.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-3Vn5r...084813.jpg
Metsaveo haagise stiilis "kiikuvate" paarisratastega.
Miks nii kõrge? Ümber ei läinud? Puid peale upitada kehva ei olnud?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne