T16 käivitamise jama
#1

Traktoriks on T16M ja mootoriks D-21. Masin ei lähe käima. Ka startgaasiga käivitades ei tee häält. Natuke aega russiga tõmmates saab käima küll. Käivitades ei saaks nagu kütust peale( küte vajub alla). Pihustid lähevad ka regulli ja peab uued pihusti otsad ostma. Tuleks vist kahtlustada etteande pumpa kuna traktori töötades ei saa pöördeid alla lasta, muidu sureb välja. Vanasti oli ikka nii et, sai pöörded nii alla lasta et masin sureb peaaegu välja aga ikka töötab edasi niimoodi vaikselt turtsudes. Mida täpselt tuleb etteande pumba juures vaadata ja kas seal on ka mingid klapid?( olen kuulnud siin foorumis etteande pumba lekkivatest klappidest) (Käsipump sai ka uus ostetud kuna vana andis läbi aga uus oli sellise ime tihendiga et see ei saanudgi mitte läbi lasta niiet vanale panin niiti tihendi alla ja läks külge tagasi.) Toru lekked on juba üle kontrollitud ja seibid läbi ei lase!!! Praegu regulleeriks klapid ära: Juhend on selline et, BMT rihmarattal tuleb keerata osutiga kokku ja siis regullida esimese silindri klapid ja siis väntvõlli 1/2 pööret keerata ja siis regullida teise silindri klapid. Küsimused: Kas nii lihtne ongi et algul esimese silindri mõlemad klapid, siis vänta pool pool pööret keerata ja siis teise silindri mõlemad klapid? Kas esimene silinder on rihmaratta poolne ja teine käigukasti poolne? Kas dekompressiooni kang peab olema selles asendis nagu ta mootori töötades on(loogiline nagu oleks Big Grin ) ?
Vasta
#2

Kõigepealt veendu kütuse olemasolus. Selleks pead pihustilt toru maha keerama. Kui kohe pritsima hakkab, siis on lootust.

Etteanderõhu määrab tagasivoolutoru stutsis olev kuulklapp KSP küljes. See peab toimima, muidu head nahka ei saa.

Etteandepumba käsipumba leke küll halvendab tööd ja laseb kütust tagasi, kuid väikese lekke elab tihe süsteem üle.

Kui aga isegi käivitusgaasiga ei luba, siis on mootor paduhõre ja siin remondita ei pääse. Tõsi, tasuks surved ära mõõta enne lammutamist - tükid maksvad ka midagi.

Tööjärjekord on 1-2-0-0. Seega reguleerid klappe ikka survetakti ajal. Ehk õige hetk on peale sisselasketakti lõppu olev BMT. Siis peaks mõlemad nookurid olema vabad.

Dekompressioon peab olema väljas. Vaata, et mõlemad hoovad tõukurvardad ikka vabastaks. Kinnikiiluvad tõsturid on ennegi käivitusraskusi põhjustanud.
Vasta
#3

Ca aasta tagasi sai ühe kolvi rõngad ja silindri pea vahetatud kui rõngad pilbasteks lendasid, teise kolvi jaoks on ka rõngad olemas aga pole lihtsalt ära vahetatud. Tegelikult ei pruugi ka süüde õige olla kuna ükskord lendas selle ringi kujulise asja küljest kus palju auke on (millega süüdet varasemaks/hilisemaks saab panna) lendas fikseerimis polt minema ja lõi õli sissevalamis avaga oleva korpuse lõhki. Isa pani pani süüte enamvähem õige koha peale tagasi aga kes seda teab kas see õige koha peale sai. Big Grin

PS: Pihusti toru lahti keerates ei hakka kütet kohe tulema kui käian!
Vasta
#4

(04-07-2013, 13:51 PM)raivo45 Kirjutas:  ...
PS: Pihusti toru lahti keerates ei hakka kütet kohe tulema kui käian!

Kõrvalda esmalt kütuse etteande probleemid.
Vasta
#5

Kuskilt veab ilmselt õhku vahele
Vasta
#6

(05-07-2013, 18:12 PM)muska71 Kirjutas:  Kuskilt veab ilmselt õhku vahele

Üks koht mis märjaks läheb on filtrite juurest pihustite ülejooksu mineva toru kummist ühendustoru pihustite juurest. Olen siin foorumis lugenud, ja mõndadele on soovitatud see toru sealt üldse ära kaotada kuna võib paagi kaudu sealt õhk sisse saada ja siis vajub kütus alla. On see tõsi jutt?
Vasta
#7

Võib tõsi küll olla,minu põksil näiteks ei tule pihustite ülevoolust tilkagi ja mina viiks selle otsa otse paaki.
Vasta
#8

(05-07-2013, 19:12 PM)muska71 Kirjutas:  Võib tõsi küll olla,minu põksil näiteks ei tule pihustite ülevoolust tilkagi ja mina viiks selle otsa otse paaki.

Kui imiliin ei ole tihe, siis peab ülevool suubuma kütusepinna alla... Lihtsalt paaki viimisel imeb ju ikka õhku, nüüd lihtsalt paagist.

Ka minu pruugitaval saskal on ülevool filtrist kunagi likvideeritud (sest ilmselt kas ei osatud või viitsitud tegelda väga kitsas kohas oleva surveklapi kontrolliga) ja mina ei ole seda hakanud taastama. Mis tähendab etteanderõhu tõstmist etteandepumba maksimumini. Mis omakorda tähendab, et tavapärasest rohkem kütust võib sattuda KSP regulaatorisse.

Seitsme aasta ja umbes 300 mototunni jooksul igatahes probleeme ei ole tekkinud. Mis muidugi ei tähenda, et surveklapi tõrke korral olekski õige ülevool katkestada. Rolleyes
Vasta
#9

(06-07-2013, 08:46 AM)v6sa Kirjutas:  [quote='muska71' pid='314668' dateline='1373037172']
Võib tõsi küll olla,minu põksil näiteks ei tule pihustite ülevoolust tilkagi ja mina viiks selle otsa otse paaki.

Kui imiliin ei ole tihe, siis peab ülevool suubuma kütusepinna alla... Lihtsalt paaki viimisel imeb ju ikka õhku, nüüd lihtsalt paagist.

Kunagi nissani katlal viisin ka laiskusest tagasivoolu enne filtrit kolmikuga pealevoolu ja õhumullid tiirutasid.Talvel külmaga filtris vesi ja tõmbas umbe,uue filtriga mulle välja ei saanud ja käivitusprobleemid,viisin tagasivoolu otse paaki ja korras tänaseni.
See imipool ju pole keeeruline tihedaks teha,kasvõi orginaal filtrid lääne omade vastu vahetada ja probleeme hulga vähem.
Too katel mis mul puhurit ringi ajab tollel on paak teadlikult pandud pumbast kõrgemale,et välistada õhu vahelevõtu keberniit.Tollel pole muud kui küte paaki ja starterit,ei mingit kütte ülespumpamist.
Vasta
#10

Võtsin kuur ialt teise KSP mis on seal aastaid seisnud. Pump on põhimõtteliselt komplektne, ainult külje peal olev kaan puudu ja mõned mutrid. Mõte oli seda pumpa peale proovida aga kuna sellel on seest hoovad väheke roostes ja see ots on ka mutritest lahti kuhu pihusti torud külge lähevad ja seega võib seal kõiksugu sodi sees olla ja ilmselt tuleb see pump legoks teha. Võtsin siis sealt küljest etteande pumba aga sellel oli sees see pulk kinni jäänud mis kolbi lükkab. Võtsin tagant selle rullikuga "tõukuri" küljest ja hakkasin seda pulka ühe padrunvõtme pikenduse ja haamriga peksma aga siis juhtus selline asi et sealt läks natuke rauda katki. PILT Väiksed metalli tükid tulid ära sealt. Ise arvan, et saab kasutada kuna tõukur puutub kokku ainult kolbi lükkava pulgaga. Mis arvate kas selline etteandepump on veel kasutuskõlblik?
Vasta
#11

Rabe värk seal..... Üldiselt võiks sihukese üle selja pangi visata aga pool juhuslikult nalja pärast võid selle kaadervärgi ju kokku laduda ja vaadata,mis juhtub. Sellised seisnud asjad lähevad rooste ja endalgi iga paari aasta tagant tuleb etteandepumba käsipump üle treida ja uued tihendid aretada.
Vasta
#12

D21 ei ole säärane uunikum, mille juures peab pruukima vanarauast leitud vidinaid. Rooste ja küttesüsteem kokku ei käi.

Kuuri alt leitud träni pane vanarauakoormassse ja too poest uued.

Vahetavatavatele Lääne universaalelementide peale minek on mõistlik. Eriti nendel, kes ei vaevu Vene süsteeme endale selgeks tegema.
Vasta
#13

Ostan siis uue pumba, Pärnus ainult 8 euri. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne