Koledaid kääbikuid keskmaalt ja kaugemalt

Madalamaks ehk veel saaks a võluvelge paljuilusaimaks enam eriti mitte.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(25-04-2020, 16:58 PM)samodelkin Kirjutas:  Äkki annaks veel kuidagi madalamaks lasta...

Rootsis on näiteks The Woodruff Special. 

[Pilt: Volkswagen%2BBeetle%2BThe%2BWoodruff%2BS...dified.jpg]

[Pilt: 1750b6d8b606fcf2d146744701c2e471--custom...wheels.jpg]

[Pilt: mV0bj7yxwPBYNlp8xavRecAsteWxXWdxJ3zwSZ6U...R2dgQ3hgEA]



Siit videost näeb autosolemise asendit ja kuidas sinna sissepugemine käib:
https://www.youtube.com/watch?v=WGcSX7KH57Y

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

Kui muud mehed teevad omi masinaid madalamaks siis miks mitte ka rekkamehed...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(26-04-2020, 14:10 PM)Jarmo Kirjutas:  Rootsis on näiteks The Woodruff Special. 

On, on jah, aga asja mõte, otstarve, eesmärk...?
Vasta

samodelkin Kirjutas:
Jarmo Kirjutas:Rootsis on näiteks The Woodruff Special. 

On, on jah, aga asja mõte, otstarve, eesmärk...?
Eesmärk on ju piltidelt näha - et kogu rahvas seisaks sinu liikuri ümber... Naisi ilmselgelt sellistega ei sebi.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(27-04-2020, 16:46 PM)samodelkin Kirjutas:  
(26-04-2020, 14:10 PM)Jarmo Kirjutas:  Rootsis on näiteks The Woodruff Special. 

On, on jah, aga asja mõte, otstarve, eesmärk...?
Enamuse hobiautode kohta võiks sama küsida... Aga pole heaks tooniks, eriti teemakohases foorumis.
Vasta

Aga mis mõte on enamuse selle foorumi teemadel? Bellaruss va rögiseja oleks ammu aeg vanarauda viia, sae kolvirõngatihvti vahetamise asemel osta uus saag, läikivaid jalgrattaid on poed täis jne. Kui lähtuda tarbimisväärtusest.

No mina ka ei saa aru, miks igal jumala vanal autol tuleb rellakaga vedrukeerd maha lõigata, et cool oleks. Aga näe lõikavad. Omal ajal sai tolksvaageniklubis inimesi shokeeritud sellega, et tahaks golfile tõstet teha Smile.

Aga kas pole mitte peamine rõõm see loomingu ja isetegemise rõõm, isegi kui tulemus on ebapraktiline?
Vasta

(28-04-2020, 10:46 AM)Peeter2 Kirjutas:  Aga pole heaks tooniks, eriti teemakohases foorumis.
Rubriik algab sõnaga „koledad...“ Sel juhul on vastuolu juba rubriigi pealkirjas!
Kõik need, kes siia, midagi on postitanud, ongi selle objekti koledaks liigitanud ja seega juba head tooni eiranud?
Mina, kui „üks täiesti harimata mats...“ ei mõista, miks maailmas nii koledaid asju teadlikult kokku aretatakse ja seepärast küsisingi laiema üldsuse käest!
Wink
Vasta

Sellega on vist nii et kui inimesel enam midagi mõistlikku teha ei ole siis teebki sellise asja valmis. Nagu kui koeral midagi teha pole siis lakub m...
Vasta

Siinkohal on paslik meelde tuletada, et see mis ühele on kole, ei pruugi seda teisele olla.
Inimestele hirmsasti meeldib asjadest midagi arvata ja ei saada aru, et enda maitse pole universaalne ega lõplik tõde, vaid see ongi lihtsalt enda isiklik maitse.
Projektidest pole vaja aru saada, vaid võtta neid lihtsalt sellisena nagu on. Kui ei meeldi, siis saab edasi kerida, väga lihtne. Ei pea ennast piinama millegi vaatamisega ega juurdlemisega selle üle, et miks seda küll vaja ehitada oli.
Täpselt samamoodi on paljude jaoks just sõidukite originaalkonditsiooni taastamine igav, sest seal pole mingit loovat väljundit. Samas modifitseerijad ei kipu väga virisema originaalitaastajate projektide üle, vastupidine undamine toimub aga pigem tihemini kui harva.

Jube lihtne on muidugi ka vastuseks alati lisada see populaarne väide, et "kui midagi avalikult üles riputada, siis peab ka kriitikaga arvestama", aga on oluline vahe, kas jauratakse oma maitse põhjal või on tegu konstruktiivse kriitikaga, kuid viimast just eriti tihti ei kohta. Suur osa neid jaurajaid pole end kunagi viinud kurssi eri stiilide ja ehitustavadega, kuid sellegipoolest ollakse varmad ütlema, et miski on jube rõve. Toome ühe näitena kasvõi Jaapanile iseloomulikud bosozokud/kaido racerid/grachanid/zokushad, sest need tekitavad alati hirmsat poleemikat - jah, need polegi tavamõistes ilusad modifikatsioonid, kuid ometi tekitavad nad vajaliku põnevuse paljudele huvilistele kui ka nende pillide ehitajatele ning see stiil on lihtsalt aja jooksul selliseks arenenud*. Kriitika oleks konstruktiivne sel juhul, kui kritiseerijal on piisavalt teadmisi konkreetse žanri aspektidest ja nende teadmiste põhjal pakub välja, miks mingi näiteks mingi detail ei sobi või pole perioodikorrektne vms. Lihtsalt viskamine, et "see on ikka täielik koledus" pole paraku kuskilt otsast konstruktiivne kriitika, vaid lihtsalt enda maitse põhjal virisemine millegi üle.

Siinkohal tooksid ilmselt paljud kritiseerijad järgmise väitena välja kõva trumbi "ei pea olema kokk saamaks aru, et toit on s*tt" (täpne sõnastus ei pruukinud nii olla), aga nüüd jõuame jälle ringiga alguspunkti tagasi: iskiklik maitse ongi ainult isiklik maitse ja kuigi see võib ühtida ka paljude teiste isiklike maitsetega, ei ole see siiski ainuke lõplik tõde, sest on inimesi, kellele just mingid säärased asjad meeldivad ja pinget pakuvad. 
Jah, on siiski mingid teosed, mille kohta saab igast asendist öelda, et see vist tõesti on s*tt (nagu alljärgneval pildinäitel), kuid neil taiestel on see vahe, et neil pole ka mingit kultuurilist liikumist või ajalugu või stiili defineerivaid detaile/modifikatsioone/vms ja need ongi lihtsalt veidrad tooted. Kuigi võib-olla teen selle väljaütlemisega ise kellelegi liiga, sest ilmselt on maailmas ka säärase suuna jaoks oma austajaskond olemas:
[Pilt: JdqDCj7xtQs8BEMrXnRNKUPrRLwQ84dpzxYStQfoV3w.jpg]



* kõik automodifitseerimiste stiilid ja suunad on evolutsiooni tulemus ja laias laastus pärineb igasugune modifitseerimine hot rod'idest (elik gow job'idest, nagu neid tunti veel enne seda kui hot rodi'deks kutsuma hakati). Nii vastuvõetamatu kui see paljudele ka ei tunduks, siis isegi radikaalselt lääpa lastud rataste juured on samuti seal, sest kõik püüdsid üksteist modifikatsioonidega pidevalt üle trumbata ja ühe näitena lastigi autosid järjest madalamaks ning sealt tekkis probleem rataste koopasse mahutamisega. Ka rehvide stretchimine oli olemas juba viiekümnendatel ning see arenes aastakümnetega muudkui edasi. Lowriderite levinuim rehvimõõt diagonaalrehvide seas oli 14" ja 15" 5.20, radiaalide hulgas tavaliselt 155/165, aga veljed on tihti 8" ja 9" jne. Kaheksakümnendatel lowriderite uuema suunaga elik nö räpilowriderid läks moodi 13" rattad, kõik selle nimel, et auto saaks veel madalamale lasta, rehvid endiselt 155 ja veljele stretchitud (erinevus hilisemate tuuningustiilidega see, et vanasti lihtsalt rehviprofiil oli kõrgem). Vajadusest kujunes jälle trend.
Sealt edasi on kõik jälle lihtsalt arenenud ja nii ka mingil hetkel avastati, et rataste külgkallet muutes saab veel radikaalsemaid velje- ja rehvimõõte koopasse ära mahutada ning veel rohkem madaldada ja see kõik omakorda on jälle kujunenud omaette stiiliks. 
Kuid kõik on siiski pärit hot rod'idest, sest sealt sai autode modifitseerimine alguse.

Lõppkokkuvõtteks: kritiseerimine on igati OK, ma üldse ei väida, et kritiseerida ei tohiks. Küll aga peaksid kritiseerijad suutma vahet teha sellel, kas nad plähvivad niisama või on neil ka midagi konstruktiivset öelda. "Mulle ei meeldi" või "see on rõve" või "miks selliseid asju tehakse" ei ole konstruktiivne kriitika, vaid lihtsalt õhu saastamine.

Lõppkokkuvõtteks vol.2 lisan ühe tsitaadi, mis mulle kuskilt kommentaarist silma jäi ja mis minu arvates palju asju ära seletab:
"We need to go back to the days where everyone would do anything and everything to any kind of car and go all out. The car culture is slowly dying cause of stereotypical builds and massive disrespect."

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

Jarmolt hea kokkuvõte, millega ma suures osas ühtin. Maitse on maitse ja kunstnikumeel tuleb vabaks lasta. Ka viimase pildi peal oleva auto puhul on lihtne öelda, et see on täielik kolahunnik. Kuid kui omaniku eesmärk oli saada võimalikult palju pilke endale järele vahtima, siis eesmärk on täidetud ja töö järelikult kiiduväärt.
Vasta

(02-05-2020, 11:42 AM)Jarmo Kirjutas:  ...Täpselt samamoodi on paljude jaoks just sõidukite originaalkonditsiooni taastamine igav, sest seal pole mingit loovat väljundit. Samas modifitseerijad ei kipu väga virisema originaalitaastajate projektide üle, vastupidine undamine toimub aga pigem tihemini kui harva...
Õnneks tundub, et vastav "vastasseis" hakkab ajaga järjest vähenema ja järjest rohkem tolereeritakse ka vastaspoole tehtavat tööd ja hinnanguid. Näide siitsamast foorumist: kaks ja pool aastat tagasi väitis üks väga asjalik ja tegus kaasfoorumlane, et tema ajab taga täiuslikku originaalsust ega mõista hot rod-i ehitamise mõtet. Samas nüüdseks on sama kaasfoorumlase seisukoht vähemalt näiliselt muutunud ja ka teatud originaalist kõrvale kalduv "tuuning" on täitsa vastuvõetav.

Nii et aeg muudab inimesi ja nende hinnanguid ning õnneks käesoleval teemal suurema sallivuse poole. Smile
Vasta

..ei mõista targa targutuse pääle miskit kosta, põle mõtteski, kuna nagunii asjad öeldud juba...
..kommenteerin hoopis Jarmo riputatud pilti... Too punane peletis on lausa pärl! Kardulapõllu veerde täpselt paras, ehmatab eemale nii sead kui salakütid...

loll on loll olla.
Vasta

(02-05-2020, 16:39 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Too punane peletis on lausa pärl! 
Sellega oli netis üksvahe terve plejaad meeme, alapealkirjaks "auto, mida lasteaias joonistasid, on päriselt ka olemas".
Näeb tõesti täpselt selline välja, ilmselt paljudel on just säärased joonistused kunagi tehtud Big Grin

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta

Kunstipärased autolaadsed tooted:
https://mentertained.com/strangest-cars/...FBR0dCbDlN
Vasta

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See on juba... ilus Smile
Väike ülevaade ka:
https://youtu.be/iOT_iSr5XnE
Vasta

Siin räägib autor ise: https://www.youtube.com/watch?v=I7d6MQCOPjI

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Veel üks "lapsepõlve projekt" on ellu viidud!

   

Pilt väidetavalt veisepuugist.
Vasta

Otsinguga vähemalt ei leidnud, et oleks varem siia lisatud.
Electrek Uncar
[Pilt: 220319-UNIQUE-MOBILITY-ELECTREK-ELECTRIC...ATY-42.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne