#1

Sai muretsetud selline isend siis. Kas siin on mõni spetsialist, kes suudab välimiku järgi tuvastada masina väljalaske aasta(vahemiku)? Masina enda birka küll olemas kuid üle värvitud ja seetöttu loetamatu.
Kas on veel võimalike kohti kus võiks antud isendi tunnilugeja ajam olla? Pildilt on näha, et õli kallamise toru külg on sile ja selle kohapeale seda panna ei saa. Tegemist on variandiga millel on armatuurlauas tunnilugejaga tahhomeeter, mis küll hetkel puudub, niiet kuskilt peaks olema ka koht tunnilugeja trossile.
Pildid asuvad siin: http://album.ee/node/28152203/50331501

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#2

Mulle tundub, et siin komplektsuses midagi ei klapi. Tunnilugeja, tahhomeeter tuli armatuurile peale 90 aastat. Samas kui käigukast, kahe kangi järgi otsustades on "ürgvana".Toodeti umbkaudselt 70´te lõpu- 80´te alguses. Peale seda tuli ühe kangiga versioon lühikest aega ja 80´te lõpus tuli tootmisse kahe kangiga mudel, kus oli reevers eraldi käigukangi ees. Samuti ei sobi selle tahhoajastuga kokku väljalaske kollektor.

Tahho väljavõtteks pole muud varianti kui tunnilugeja asemel on tigu kust tross ajami saab, kui pole juhuslikult see tahho elektriline.???

Tootmisaasta ja kere number olid tavaliselt sisse pressitud. Kui kogu birka oli loetamatu siis need kaks numbrit olid tuvastatavad.
Kas tegu pole viimati mingi kapitali masinaga.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#3

Ma usun ka et see on 80- kümmnendate lõpus kapitaaremondi läbinud masin.Sest Sauel kus tehti omal ajal traktoritele T-16 ja 25 kapitaalremonti komplekteeritigi varuosade puuduse tõttu traktorid nii kuidas midagi kätte juhtus.Seepärast sealt tulnud traktorid sellise omapärase välimusega kus uuema ja vanemate modifikatsioonide osad olidki segamini.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#4

Millega on kirjad birka peale tehtud? Kuna birka hetkel üle värvitud siis et värvist puhtaks saada mõtlesin teha atsetooni vöi nitrolahusti kompressi kui see tehase kirjasid lahti ei leota. Sisse löödud numbritest paistis olema ainult pikk nn kere nr aasta arvu esimese hooga ei õnnestunud leida. Vb on värvi täis.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#5

Kui Sul juba pikk number näha on, siis ma usun on ka aastaarv sisse löödud. See asub pikast numbrist allpool ja birka paremas nurgas. Kaks numbrit kõigest. (näiteks 85)

Numbrid on sisse pressitud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#6

Pika nr all paremal on ainult nr 2 sisse löödud. Ehk on siis 82a masin ja lihtsalt uuem armaruurlaud peale pandud. Käigukastiga peaks 82a sobima.
Kui kellelgi on korraliku rooli ja riistakasti käikude skeemidega pakkuda, oleksin huvitatud.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#7

Kuna siiani originaal rooli pole leidnud ja pakutud on köikvöimalike muid vene tehnika roole nagu gaz ja russ jne. siis küsiks kas mille rool sinna peale sobiks. Kas gaz 51,52,53,66, uaz või näiteks belarussi rool oleks sobilik? Pole hetkel tõmmitsat, et vana rool kätte saada ja katsetada. Ehk on keegi vahetanud sellel rooli ja teab asjast rääkida.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#8

vabandan et lahkan vana teemat, kuid minu targad raamatud v2idavad 25l olevat tunni ja p66retelugejad peal aastast 84. ise ma muidugi ei v2lista n6ukogude eksimusi, kuid vb see ilus jutt see raamatus oli.
Vasta
#9

Ise olen näinud 89.a t-25a1 millel pole üldse olnud seda asja armatuurlaual vaid on tavaline tunnilugeja mootori küljes. Ja pole pidanud see isend ka ühtegi kapitaal remonti üle elama.
Vasta
#10

Mul `90 aasta kabiiniga 25 ja sellel armatuuris ainult sissepressitud koht kuhu peaks tahhokas käima. Mootori otsas tavaline tunnilugeja ja kogu moos.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#11

Oman 1991a T25A3 uuelt. Ja asub tunnilugeja mootoril.
Vasta
#12

T-25 uues maailmas...





ja T-30



'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Täna õnnestus Kurtna laadalt muretseda müüja jutu järgi Gaz66 rool. Homme kui aega katsun peale panna.
Vahepeal olen teinud masinale kergema hoolduse, vahetades ära mootori õli ja mõned väsinud voolikud. Vahetamist ootab veel käigukasti ja hüdraulika õli. Mõni päev tagasi juhtusin hea hinnaga saama traktorile aku. Kohe ka proovisin käivitada. Kuna juhtme majandus natuke poolik käivitasin juhtmetega otse. Esimese hooga sai kasutada mingeid odavaid peenikesi käivitusjuhtmeid mis võtsid relee ainult plõksuma. Õnneks oli tuttaval korralikud sörme jämedused käivitusjuhtmed olemas ja starter hakkas tööle. Starter töötas aga mootorit ringi ei ajanud....pendiks kinni. Paar kõpsu haamriga relee pihta ja korras, pendiks lahti. Nüüd vedas ka mootori ringi ja nii kui kompressiooni peale lükkasin kargas masin käima. Töötab teine ilusa puhta häälega nigu uus väljamaa John DeerCool
Õli vahetades vötsin lahti ja puhastasin ära ka tsentrifuugi aga kokku panemisel mingeid märke küll ei suutnud kusagilt tuvastada. Ehk on kellelgi miskit pilti näidata millised need märgid vöivad olla. Võibolla jäid omal lihtsalt kahe silma vahele.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#14

Heh, see tsentrifuugi kokkupanek on paras ooper - isegi tehase manuaalis on mainitud, kui märke ei ole, siis tuleb ise teha....

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#15

(06-10-2013, 22:59 PM)phyl Kirjutas:  ...kui märke ei ole, siis tuleb ise teha....

Mille järgi neid teha???

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#16

(11-10-2013, 10:33 AM)TheShadow49 Kirjutas:  
(06-10-2013, 22:59 PM)phyl Kirjutas:  ...kui märke ei ole, siis tuleb ise teha....

Mille järgi neid teha???

Elementaarne: märgid enne lahtivõtmist ära kupli ja taldriku omavahelise asendi. Pärast laod samas asendis kokku tagasi.

Kuigi pean tunnistama, et ka mulle meenus oma hübriidrussi fuugi küürimisel märkide olemasolu kontrollimise vajadus alles koostama asudes. Õnneks oli kestal piisavalt märke, et eeldatav asend leida. Seni töötab kenasti...
Vasta
#17

Tööle hakkab see kaadervärk ka siis kui suvalt kokku loobid asja, ainult , et asi ei pruugi tasakaalu enam jääda ja hakkab parajat jõrinat tootma. Õnneks sõidu ajal seda ei kuule aga peale seiskamist jookseb masinast müra saatel paras vibra läbi. Samas, kui hoolikalt koostatud tsentrifuug peale seiskamist annab endast märku vaevukuuldava sirinaga. Pikemas perspektiivis muidugi see vibratsioon head asjale ei tee.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#18

(15-07-2013, 22:48 PM)TheShadow49 Kirjutas:  Sai muretsetud selline isend siis. Kas siin on mõni spetsialist, kes suudab välimiku järgi tuvastada masina väljalaske aasta(vahemiku)? Masina enda birka küll olemas kuid üle värvitud ja seetöttu loetamatu.
Kas on veel võimalike kohti kus võiks antud isendi tunnilugeja ajam olla? Pildilt on näha, et õli kallamise toru külg on sile ja selle kohapeale seda panna ei saa. Tegemist on variandiga millel on armatuurlauas tunnilugejaga tahhomeeter, mis küll hetkel puudub, niiet kuskilt peaks olema ka koht tunnilugeja trossile.
Pildid asuvad siin: http://album.ee/node/28152203/50331501

See masin tundub minule küll täieliku "juppidest kokkukorjatud masinana"

1)Generaator vale (peaks olema välise pingeregulaatoriga)
2)Jagaja alt toru vale nurga all ilma kabiinita variandi kohta.
3)Tunnilugeja (õli sissevalamis koht) -- sellist detaili näen mina esimest korda t25a küljes. (ja olen neid masinaid hea tuhatkond vaadelnud aastatega) Kindlasti peab sellel mudelil olema tunnilugeja veel mootori küljes. Ukrainlastel aga millegipärast on 99% masinatest tunnilugeja armatuuris ja mootori küljes kaks jämepuhastusfiltrit.
Sinu masinal õli sisse valamis koht kindlasti vahetatud -detail hoopis teist värvi ka ju.
4) summuti on pärit enne 1978a - Arvatavasti ka mootor. (vaata kas summuti taga on summuti jala kronstein ehk mootoriplokil 3x m10 poldiava.
Sellel masinal kindlasti peab olema üles minev summuti.
5) Esimesed poritiibadel oleval gabariit-suunatule kronsteinid imelikud - ka pole varem kohanud keevitatuna neid - tavaliselt tagant 2x m10 poldiga kinnituvad. (võimalik et ma ei näe õigesti tihendit lihtsalt mistõttu kuju imelik)
6) iste on sellel masinal kindlasti vale. Peaks olema vanatüübi kõrge seljatoega iste külgedel peaks olema mõlemal pool toru ja padjad.
7) armatuur jällegi vihjab et tegu kabiiniga - sõrestikuga masina järgi. (küljepeal olevad augud reedavad selle, kuna kabiinil/sõrestikul tuled akukasti kõrval) Kuid armatuur tundub kahtlaselt vahetatud olevat - värv teist karva.
8) käsipiduri kangvale peaks olema kindlasti vanemat tüüpi. Ei ole lukistiga variant. Samas pedaalide lukk peaks all olema.
9) Mootori kohapealt samas huvitav on veel kooslus lühike summuti ja uuem tüüp gene + uuem tüüp ventilaator - Need kolm asja ei tohiks üldse koos olla.
Kui sul oleksid lühikesed käigukangid, ütleksin ma et keegi tark pani uuema tüübi (alates 1981a) poritiivad ja kapoti külge. Teine variant on, et vahetati remondi käigus ka käigukangid. (1970ndate masinatel on käigukangid 10cm lühemad ja sirged, pikad kangid tulid vaid 1979 aastal)

Seega Su masina aastaarv.
Mootorit pakuks 1970date keskpaik. Plekid ausalt ei tea, kuid kindlasti ühed esimesed võimalik et esimene partii 1978a lõpp. Käigukast 1979a,

t25a tuli välja muidu nii:
madalad poritiivad, alla summuti ja lühike armatuur, vana roolikarp 1972-1976
madalad poritiivad, alla summuti ja pikk armatuur.vana roolikarp 1977-1978a algus
madalad poritiivad, üles summuti ja pikk armatuur. 1978a
Kõrged poritiivad, summuti üles ja pikk armatuur, uus roolikarp ilma pronksteota. 1979a

Ise nimetan kõiki neid 4 mudelit harkovi mudeli edasi aretuseks. Põhi on neil mudelitel kõik sama.
1980 muutus iste, muutus käigukast (nii korpus kui kaas, kui käigu fiksaatorite ehitus)

Seega ühist aastaarvu raske määratleda. Teine küsimus on ka see, mis on dokkides või pirkas. Palju masinaid said üldse paberid kapitalis nii, et vana numbrid kolisid uuele. Või 90ndate algul võeti arvele siis kui jumal juhatas ja omanik aastaarvuks arvas.

Aasta arv on muidu veel süütelukul (tagant vaadates, jagaja pirkal). Lisaks veel mitmel elektri jubinal aastaarvud peal. Kuid mina küll ei julgeks ühtegi numbrit sellel masinal "õigeks aastaarvuks pidada" kuna kooslus on väga "jupidest kokkulaotud masina järgi lõhnav"

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#19

Erinevatest juppidest on ta koos küll jah. Mootor on BT3 kirjaga, käimakast XT3 kirjaga. Veel on hüdrapumba juures kraan mis kuulus kabiiniga variani kooslusse. Oli neil selline loll kabiini soojendus sooja hüdra õli kaudu. Poritiibadel olevad tulede alused on üsna prostalt külge keevitatud.
Eks ta üks krants ole jah...pikad kõrvad, lühikesed jalad ja röngas saba aga muretsetud sai ta just tööloomaks niiet õnneks esikohal on traktori töövõimelisus mitte originaalsus. Ja kui kellelgi on pakkuda korraliku kabiini alumist osa, sellist nagu praegu tal on, siis võib pakkumise teha ES. Kiiret selle asjaga pole kuna veel seisab kabiin tagasilla küljes kinni ja sopp porikoopast otse soki peale ei lenda aga ka mitte just kauaks.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#20

Käigukasti korpus on tal 1:1 identne harkovi "seanina" t25 traktoriga. (pealne kaas ja plokkdifri olemasolu - see ei tohi eksitada.

Kabiini alumine osa ehk tagumised poritiivad koos akukastiga on t25a mudelil ütleks, et defitsiitsemast defitsiitsem detail. Eriti veel siis kui detail korralik. Olen ise 2 t25a mudelit just nende samade poritiibade saamise tõttu laiali lammutanud. Teisalt hinnaklass korralikel algab 1000eurist miinimum ja siiski tuleb leiu üle õnnelik olla. (tunnistan ei ole mina näinud 15aasta jooksul ühtegi korraliku poritiivad-akukast detaili müügis)
Täna päev otsa just puhastasin ise enda omasid vanast värvist ja homme läheb plekksepa töödeks.

http://www.traktorid.ee/?page=1&id=295 -- see masin muidu kindel 1979a mudel ja originaalsete osadega.

(mul endal on ka 2 väga korraliku sellist 2 kangiga traktorit, kolmanda kahjuks lammutasin laiali kuna tahtsin varuosi)

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne