Opel Commodore B (Rekord D)...ja võibolla isegi kupee?!
#1

Hai kõiksemees,

ma ise siin foorumis küll täiesti uus...aga kuna mul auto päris vana juba (vähemalt minu maailmapildis ), siis ikka otsustasin siia registreeruda ja veidi sarnaste kohta maad uurida. Foorumit sirvides tundus küll, et vast ei ole väga vale koht ja teema Smile

Ehk et kuna siinne lugejaskond ikka päris suur ja ilmselgelt tehnikahuviline, siis kindlasti on üle kauni kodumaa märgatud ka juba selliseid, pealkirjas mainitud isendeid. Vahet pole siis, kas kuskil tagahoovis marjapõõsaste vahel juba maa alla vajumas...või kuskil töö(taga)toas taastamisjärgus/taastamisootel olevana! Esimene variant siis võiks huvitada doonorina, teise variandi korral saab äkki ise midagi (varuosa, info) pakkuda/vahetada vms

Ennekõike huvitaks siis Commodore B , aga ka Rekord D (kuna suuresti sama auto, lihtsalt R6 vs.R4 ja väikesed varustuse nüansid) info oleks teretulnud,aastavahemik siis neil 1972-1977(78)...ja loomulikult oleks suurim rõõm kupee isendeist midagi kuulda!

Endal õnnestus ARKi statistika paberitest leida, et 2012a. lõpu seisuga siis üks Commo kupee isegi väidetavalt on, 1972a 85kw (ehk siis 2,5) Lääne-Virumaal ja üks sedaan 1974a sama 85kw Raplamaal...kas tõesti kõik!?! Rekorditega väidetavalt seis muidugi vähe parem , 6 kupeed ja 9 sedaani, diisel/bensiin nii 50/50 vahekorras...muidugi ei saa nendes Rekordi kupeedes ka niiväga kindel olla, sest oli Rekord D-st ka 2-ukseline sedaan olemas (raamiga uks vs.raamita uks!) ja üsna levinud...

Ja omalt poolt Eestis nähtuist nii palju, et ühte kollast Rekordit (just sellist 2d sedaani siis, mitte kupeed) müüdi paar-kolm aastat tagasi Karksi-Nuias, käisin veel vaatamas, aga siiski jäi ostmata (hind miski 8ooo eeki, mis oli ka valmis 6ooo painduma vms). Kas see veel kuskil hingitseb?
Ja siis mõne aasta tagune mälupilt veel Rekordi ninast justkui mingilt lammari moodi platsilt ,ümber kivimaja aias, kuskil Pärnust Audru poole välja minnes vms...võib miskit sellist veel seal alles olla?

Netist loomulikult ise ka juba jõudumööda otsinud, aga kuna väga hea kaevaja ei ole, siis ainuke konkreetsem teema, mis leidsin, oligi siin foorumis ühe tegelase vähe põhjalikum 4-ukselise Rekordi taastamise lugu, mis vist ka juba müüdud/unustatud. Isegi Commodore A/Rekord C tundus netis leiduva järgi rohkem esindatud olema?

Aga ok, päris pikk jutt sai juba...et tänud igaljuhul ette, kui kellelgi miskit huvitavat inhvot jagada nende ARK paberites leiduvate reaalsetest kehadest ja/või nende jäänustest Wink
Vasta
#2

Carrating.org nimelises portaalis oli kunagi esindatud üks punane kupee-Commo.
Vasta
#3

mul olemas rekord 2ust 80 aasta väljalase... see vist liiga uus
Vasta
#4

Zazik, suured tänud hea vihje eest...ja nii oligi, ilmselt sama siis see ARKi andmetel meie ainus kupee ongi!
Kusjuures olin just paar päeva tagasi ise mingi netist leitud Commo või Rekordi jutu juures oleva Carratingu lingi alt hoopis ühe punase Ascona räime otsa sattunud...ja olin juba 99% kindel, et jälle sama kala, aga siis vaevusin ikka igaks juhuks üle otsima seal Commodore nime järgi...ja voilaa! Igatahes proovin ka omanikuga ühendust saada Smile

Ja Tiitnato, 80-aasta (ehk siis 78 ja ülespoole) Rekordid/Commod pole tõesti enam need, mis mind huvitaks... välja arvatud sedapidi, et kui just keegi ei paku selle 78- Commodore C KETASpiduritega tagasilda mõistliku hinna eest? Kuigi seal peaks ka ennem veidi mõõtma/süvenema, kas peab paika selle võimalik ümberehitus Commodore B tarbeks!?

Aga veel miskit huvitavat...Rekorditest siis näiteks?
Vasta
#5

Kuna neid nagunii meie vabariigist ei leia, siis vaataks vähe vanema poole - 1968 Commodore GS: http://www.nettiauto.com/opel/commodore/5770545

Ei tea küll, kuidas omal ajal see numbrite jagamine seal põhjanaabrite juures oli aga Soome jäädes oleks juba number väärtus.

Sellist, ka Soomest toodud GS-i olen Tartus üheksakümnendatel näinud ja tagaistmel sõitnud. Oli juba siis parajalt roostes, suitses ja omanik kurtis 2.5 R6-e rämedat küttekulu. Kahtlustan, et too auto uude aastatuhandesse kahjuks ei jõudnud. Meeldib endalegi.

Siin Automoto alamdomeenil oli kunagi 60-70 aasta opelitele pühendatud leht. On see veel alles?

Tundub surnud olevat see alajaotus. Looja käis viimati foorumis mais:
http://forum.automoto.ee/member.php?acti...le&uid=167
Vasta
#6

Ei-ei-ei, nüüd kisub jällegi teisele poole käest ära Rolleyes

Vanemad, ehk siis Commodore A/ Rekord C on ka muidugi väga lahedad autod! Aga mul ei ole ostusoovitusest abi, nimelt Commodore B kupee isend juba koduhoovis olemas... sestap otsikski siitkaudu lihtsalt teisi "saatusekaaslasi" või varuosadoonoreid vms, ja siis ikka pigem 72-78 aastakäikudest Wink

Muide, kui juba Commo A kupee peale vahepeal jutt läks, siis imelikul kombel neid koguni rohkem kui Commo B-d ARK hingekirjas, kokku kolm siis: 2 Tartumaal ja 1 Viljandimaal...kusjuures 1 on isegi ümber ehitatud/vormistatud 132kW ehk siis 3,0 12klappi pritse tehnikale?
Ja sõber alles FBs jagas mingit pilti, kus vanem ja päris korralik musta värvi Rekord või Commo, Mõigu tehnopargis kaadrisse jäi.

Sellest Soome kuulutusest veel niipalju, et seda numbri asja ei maksaks väga tõsiselt võtta, kirjutavad igast kelbast sinna teinekord...õiged numbrid tunduvad vist pigem lahtiselt mootorikaanel vedelevat Wink
Ja üldseisukord ka selline...khmm...küsitav. Lisaks tundub veel mingi kahtlane katuseluugi aretis peal olema.
Aga mis siin ikka ennustada ühe postkaarti mõõdus pildi järgi, mine hullu tea, äkki on altpoolt ja tehniliselt jumala kompvek...lihtsalt ise nii kallist algmaterjali ei saaks niiehknaa endale lubada.
Vasta
#7

Mis sa ikke pikalt jahvad, pane pilti kah siis sellest Commo B kupeest juba.

BTW Tartus tean ise kus Commo A HT kupee seisab millel ilus numbergi Commo1
Ise olen ühte Commo A Ht kupee keret omanud, ei viitsinud ehitama hakata. müüdud
Seda keretüüpi ehk Rekord D Kupee olen ka omanud, raibe oli, müüsin osastamiseks.
Commodore C kupeed Ehk Rekord E1 kupeed olen ma ca 2 ära lammutanud. lisaks ka ühe neljaukselise.

See Rekord D mida siin ehitamisel sai kajastatud selles on minu käbarad mängus.

NB: Nelja potiseid Commol ei olnudki, seda sinu jutu paranduseks. Rekordi ja Commo vahe oligi mootorites, Commot ei tulnud kunagi alla 6 potisena. Plus suur hulk nö omaaegset lisavarustust.

Mul vedeleb veel alles Commo 2,5E pealt 4 käiguline manuaalkäigukast millel on küljes elektriline lisakäik, sisuliselt nupuga lülitatav 5 käik. Ülimalt omapärane lahendus. Töötas.
Plus arutul hulgal ridakuute mootoripudinaid.
Paari aasta eest oli üks Rekord D kupee ka Elvas saadaval. Kuna aega pole liiast siis jätsingi ta sinna katte alla nukrutsema.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#8

Servus,

et enda omast ma pole veel nimme väga nagu jahvanudki, siin teemas prooviks ikka huvi tunda mujal vedeleva vastu Big Grin

Muidu sellist mõtet olen veeretanud küll, lugedes nüüd siin ka teisi Opeli teemasid (lausa Manta A, Ascona A, Rekord jne), et ju vast sobiks minulgi enda omast juba eraldi peatükk teha siia? Aga seda siis ilmselt paari nädala pärast, kui puhkus algab ja selle ikka eesti registrisse olen saanud juba ja rohkem aega on...praegu endalegi asi üsna värske veel Wink

Muidu Motorist, sinu käest läbi käinu kohta paar küsimust on:
Kas see Rekord, mille osandamiseks müüsid, on mingi ürgvana lugu? Ehk on sul mingit edasist infot ka, et mis sellest saanud on või mis alles on...või äkki mingi kontakt alles?
Ja kuigi sa ise ei teinud juttu, siis küsin ikka igaks juhuks üle, et kui kaks Commodore C-d lahanud oled, siis tagasilda ei ole alles jäänud neist? Kuigi ilmselt jah, ilma lukuta ei ole neil erilist säilitamisväärtust ja lisavad hoopis jõudsalt rauakoormale kaalu... Smile

Aga see "overdrive" kast on tõesti Opelil vist suht harvaesinev nähtus. Esimese hooga vaatasin omaaegseid lisade nimekirju, sellisest võimalusest ei sõnagi. Mõtlesin, et äkki sul keegi sinna siis kunagi õige puudumisel vms, mingi Volvo kasti alla ratsinud, sest mäletan, et 200 seerial oli see nupuga 5 käik päris levinud. Aga siis tuhnisin ikka veel ja sealt käigukastiinhvo alt leidsin ikkagi mingi jutu, ülevalt 3. pilt kohe. Et siis lisaraha eest sai 80- paari aasta jooksul seda CommoC/RekordE-le tellida, siis hiljem tuli juba tavaline 5k.kast. Sellel siis käib jah tavalisele 4k.kastile selline el. lülitatav lisasektsioon vahele ja 4.käigu otseülekandest saab 0,8.

Olen muidu juba mitu korda mõelnud küll, et tegelikult isegi selle suht mannetu 85kW orignaalmootori otsas võiks ikkagi viies käik ka olla, oleks tänaste maanteekiiruste, ning ennekõike bensuhindade juures, palju stressivabam...sest hetkel ikkagi 100kmh võrdub juba ligi 3000 pööret! Aga...kuna kuskil määramata kauges tulevikus plaanin sinna ikkagi juba 265 Getragi mingis versioonis 24v R6 otsas saada, siis praegu jälle ei näe väga mõtet sellisel vaheetapil, mis nõuaks tõsisemaid ümberehitusi (kuna see "overdrive" kast tänu lisasektsioonile pikem, siis kardaani küs ja kuhu kepp salongis tuleb jnejne). Ning jah, sellest plaanist lähtuvalt siis sedagi, et selle originaal CIH-mootori osade järgi ka ilmselt vajadust pole...pigem jääb endagi pada, mis muidu hetkel igati korralik tundub, varsti "üle" Wink

Edit: see parandus muigugi jäi veel veidi kripeldama Big Grin
Ehk et ise niipalju nüüd ikka olen kursis ja üritasin ka seda seal esimeses postis vastavalt väljandada: Commo või Rekord, suuresti sama auto, lihtsalt R6 vs. R4...aga ju siis ei väljendanud kõige selgemini end, üritades asja võimalikult lihtsalt ja lühidalt serveerida!
Vasta
#9

Seda rekord D kupee saatust ma enam ei eta, kuid vajadusel saab inimest ilmselt veel otsida. Tean kus neil kuur oli. Siiani on.

Commo C sild üks on alles. Kuid ma ei tea mis seal seees on. Lukuga silla tegemiseks on ka lihtsamaid lahendusi olemas. Üks neist on selline moodsa aja lahendus. CNC pingist tulevad lisatükid diffrisse ja mõned vedrud. Võimalus saada 30-70 prosaa lukk, vastavalt nagu ise huvitaud. Hinnakäär jäi ca 200 euri kanti, mis on tegelikult väga odav.

24V mootor on üks ikaldus. Mul oli omal lausa Senator 24V 4,0 ja see oli vahva mänguasi. Kuid nagu korra kuuma sai, nii kohe kaane lihv ja muud jutud. Soovitan igausuguseid 24V asju vältida. Ei tasu ära. Pigem telli USAST Chevy 4liruse R6 ploki jaoks välja tööötatud kompressor, mis on suuruselt ikka väike. Kuid lusti kui palju. vanale malmkaanega katlale annab see sootuks uue elu. ja töökindluse seisukohalt on ka teine tera. Kuid eks igaüks ise teab.

ühed Commo B kellad vist mul vedelevad.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#10

(20-07-2013, 00:58 AM)ryblik1 Kirjutas:  BTW Tartus tean ise kus Commo A HT kupee seisab millel ilus numbergi Commo1

OT, aga Commo 2 numbrimärgiga oli punane Commo A kupeest lõigatud kabrio. Seisis aastat 10 tagasi Kloogaranna lähedal ühes suvilakoperatiivis. Praegune saatus teadmata, võibolla veel alles. Ma ei mäleta, millal seal viimati käisin, vist 2008.
Vasta
#11

Ryblik, saatsin sulle üks PS, siis selle sillajutu jätkuks.

Aga neid 24v tehinka kirujaid ma kahjuks väga ei mõista. Kui vedelikud normis, pole mina neid ühtegi laiali ega keema saanud. Ja sõitnud olen sellistega ikka omajagu, võiks öelda lausa sadu tuhandeid...sealhulgas aegajalt ikka päris kõvasti ja pikalt peale ka tallanud,ka kangemate nukkvõllidega kui tehaseseades jne.
Jah, eks mingeid asju ikka juhtub: ühe tuttava ligi pool milli sõitnud Omega rondil vahetasin kunagi plokikaane tihendit, millest osa kahe püti vahelt lahkus ja kaks silindrit omavahel ühendas, aga mitte keetmise tagajärjel siis...ning siis mul vedeleb üks C30XEI mootor, millel üks saale hapuks läinud ja keps altpoolt õue tulnud, aga ka ilmselt mitte kuumast, pigem mingi tromb õlikanalis (täpsemalt tagamaid ei tea, kuna sain selle sellises seisus juba).
Samas endal hoopis nendest vanadest CIH mootoritest, kui ajast ja arust kärakate mulje jäänud: vändad pööret ei talu, sisse/väljalase ühelpool mootorit, õlitusprobleemid jne...aga noh, eks kõik see jutt juba hakkab märkamatult jälle algsest teemast kuhugi kaugele ära libisema Smile

Ja zazik, ma nii huvi pärast vaatasin maanteeameti päringust, et COMMO1 üks täitsa elujõus nr, aga COMMO2 kahjuks enam küll ei tunnistanud...siis ee vist tähendab, et ilmselt auto juba maha kantud ja lahe, tänapäeval palju pappi maksev, kombinatsioon kahjuks käest lastud?
Vasta
#12

(21-07-2013, 20:33 PM)CommoB Kirjutas:  Ja zazik, ma nii huvi pärast vaatasin maanteeameti päringust, et COMMO1 üks täitsa elujõus nr, aga COMMO2 kahjuks enam küll ei tunnistanud...siis ee vist tähendab, et ilmselt auto juba maha kantud ja lahe, tänapäeval palju pappi maksev, kombinatsioon kahjuks käest lastud?

Võimalik, et ka ajutiselt arvelt maas. Kuigi jah, pole ammu käinud seal, kus see seisis. Aerofoto järgi pole kindel, kas õiget kohta vaatan, kuid kõige sarnasem koht paistab tühi plats olema... Sad Ja auto oli juba tollal õnnetus seisus (aastaid seisnud katuseta kabrio).
Vasta
#13

Jäi juhusllikult see teema silma. Oman ise ühte punast Rekord D kupee -74a. Oli see minu esimene auto ja on siiani alles kuigi viimane suurem sõit oli 2008a. Uunikute Talveralli. See oli lumevaene talv ja nendel mülgastunud teedel raputas puruks kõik mis vähe pehmemaks aja jooksul muutunud. Praegu masin seisab varju all ja ootab paremaid aegu. Iseenesest masin veel normaalses konditsioonis, kuid tahab sellegipoolest üsna korralikku hooldustööd.
See isend mis seisis Vana-Pärnu lõpus Arec-i platsil oli uputuse läbi elanud ja tõsiselt ussitanud. Sain isegi omaniku kontakti kuid 1000 EEK-i eest ei olnud ta igatahes sellest loobuma. Peale romula likvideerimist saatus teadmata. Vahetult enne romula sulgemist sain veel selle asutuse algusaegadel rootsist toodud osade hulgast oma masinale uued uksed, kapotid ja ühe puritiiva ja esitule.
Pigem oma masinale otsin ühte ilukilpi ja eitulede ümber käivaid iluliiste.

Minu tehnika: pildid
Vasta
#14

Hai,

rõõm näha siis, et vähemalt mõnede nende ARK paberite taga reaalsed autod ka ikka eksisteerivad veel.
Ma vahepeal veel niipaljukest targemaks saanud, et ka see Carratingus figureerinud Commodore Coup täitsa alles, kuigi tehniliste probleemide taga pidi paremaid aegu ootama ja päris sõidukorras pole hetkel. Aga pidi saama. Selles mõttes muidugi natuke ei meeldinud ka see, et enda oma ära regades ei hakkagi´see siis koduvabariigi ainuke olema Big Grin

Sid: mul autoga tuli muidu kaasa üks selline üleliigne kroomitud, velje välisserva peale käiv rõngas, mitte täiskilp, kas sellist mõtled?
Ja neid tulede kroomliiste endal üle küll pole, aga vahest Ebays enda saanile asjade hindu uurides näinud neid küll oksjonitel "ab 1€"...milliseks lõpphind kujuneb, pole küll peale passinud, aga võib ju mõnikord kontakteeruda, kui mõnel müüjal näiteks olemas, lisaks mind huvitavatele asjadele pakkumises...et transakulusid jagada vms Smile

Enda omal lühidalt mälu järgi oli veel autoga kaasas üleliigsena 3 esituld, 1 tagatuli+plekist tagatule pikendus (see ainult Commo vist), automaatkastiga variandi jahutusradikas, sinaka tooniga juhiukse klaas, salongist (kandiline) kell, spido plokid (3 ühesuuruse kellaga variant,olemas nii tavaline, kui puiduga), roolisamba kang/kojameeste lüliti, kapoti alt mõned mootori esimese otsa jupid ja nipet-näpet veel... samas ise tunneks puudust ennekõike mõndadest mitte väga pudedatest klaasitihenditest/liistudest, võimalusel lukukomplektist ühe võtme pealt, siis bensupaagi korgist (see siis eraldi võtmega ilmselt), siis muidugi sirgest/väheroostesest bensupaagist
Vasta
#15

Tihendid vaid ebays Opeli OM juppe müüv tütarettevõte. nime hetkel ei mäleta, kuid kui uurida siis leiad sealt selle firma.

Paak , aftermarektit liikus mingi aeg, teine variant on kätetööd teha. Maha , puhastada ja kui vaja seest siis on üks versioone lahti lõigata ja ära teha seest ja kokkukeevitada ning keevised üle joota.

Ühe Lincoln Mark 1972 Limo paagi olen nii teinud. Jäi pidama ja on sõitnud paljudel üritustel.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#16

Bensupaagiga jah tuleb siis talvel, kui selle aasta sõidud sõidetud, ilmselt ise põhjalikumalt tegeleda. Ega ma väga illusioone endale loogi, et siit eestist miskit korraliku leida, aga nii igaks juhuks mainisin ära, kui juba vajamineva peale jutt läks...
Ja ega saksa poolelgi, kus kliima ja teeolud palju meeldivamad, maksavad kriitikat kannatavad paagid käinuna ikka kaarega üle saja raha...pluss siis sellise kolaka transa pole ka odav muidugi.

Tihendite liin saab ka ilmselt üks rahakotile valus teema olema. Ebays leiab neid isegi rohkem kui ainult ühel müüjal, aga hinnad on ikka sellised mitte väga rõõmsaks tegevad. Ühed uksklaasi omad tellisin ära, maksid 9.90 tk, aga see ka kõik sellisest hinnaklassist...edasi kere külge käivaid küljeakendele saab juba 80-90€/tk, esi/tagaklaasi omad nii 100€/tk, pluss kiilliist kummalegi veel paarkümmend otsa.
Ühesõnaga sellese, kuigi see samas sõitmist otseselt ei segagi, saaks kohe 500-600 raha hukata...aga noh, samas hea teada vähemalt, et üldse saab, kui kunagi plaan autot põhjalikumalt korrastama hakata Smile

Ahjaa, varuosadest veel niipalju meenus, et Opel Rekordi iluvõre, korralik koos metallümbrisraamiga ka täitsa üle.

Ja samas enda otsitavate asjade nimistust jäi mainimata veel paar lülititeemat:
ohutulede lülitit rooisambal ilmselt vaja (pole veel lahanud, aga vaevalt seal midagi lappida on, ilmselt mingi plastkõrvake murdunud vms...nimelt ei fikseeru OFF asendis, mingi nipukas üle tõmmatud praegu, et ohukad peal ei oleks )
ja siis vasakul juhi jala kohal sellised ümmargused lülitid 3tk, lilla mul olemas, aga must ja roheline puudu ( ma täpselt ei teagi, aga peaksid olema tagaklaasisoendus, lisatuled ja tagumine udutuli?)
üks selgitav pilt ka selle viimase kohta:
lülitid
Vasta
#17

Vaatan, et teema aktiivset elu elama hakanud. Ise algul oma oopelit väga aktiivselt ei renoveeri, kuigi hoian silmad lahti.

Korra puudutan ilukilpide teemat, huvitav kas 70-ndate lõpus oli Rekord D-l juba 14" velg või oli 13" lõpuni välja. Nimelt sain ühed 78a 14" Rekordi veljed, millel oli kroomvõru peal. Omal originaalis 72a. 13" velg ja kilbid käivad keskele nagu mossel.
Üks asi mis meelde tuli, et puudu küljepeeglid.
Vaatasin pildi pealt ka neid lüliteid, mu masinal pole seal midagi.
Ohutuledega vist tüüphäda, esiteks mul sellel punasel nupul nagad läinud ja ega see pupp esimese lülitamise korraga püsima ei jää, mitu korda pidi ikka klõpsima.
Iseenesest pildid minu masinatest:
Pildid

Minu tehnika: pildid
Vasta
#18

Kas need võrud (14) oleksid kaubaartikkel? Mul peaks mõned olema...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

Punasel oblikal oleks nagu siksi veljed koos kilpidega all.

NB. Kõik Rekord D tüüpi autod mida ma olen näinud üldse, omavad 14" plekkareid. Eeldus et see 13" on vale asi seal all.
Kui keegi vajab originaaltüüpi 14 oblika plekkaried rekord D/E põlvkonnale siis küsige. Mul veel 4 jooksu vedeleb, ma viimaseid pole veel emexi viinud.... kuigi neid on sinna läinud minult ikka vist poolsada küll.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#20

Mu masinal siiski originaalveljed 13" aastaarvuga 72. Ja siksi veljele oopeli kilp peale ei läinud.

Minu tehnika: pildid
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne