Uksetihendi liimimine?
#21

(06-03-2017, 13:06 PM)stihl Kirjutas:  Tundub, et see teema läheb meeldivalt lappama. Mina ostsin ehituspoest Kiilto liimitoote, mis oli ligi 1 liitrine punk. Mul oli vaja liimida Gaz 21k-le kõik tihendid. Alustasin ise pagasiruumi tihendi liimimist. Tegin liimiseguga kõigepealt kuni 20 jcm kaant kokku ja siis samapalju tihendit. 2 minuti pärast surusin nad omavahel kokku ja püsivad siiani. Samuti sooritasin ka kõik 4 ustetihendit. Peavad siiamaani. Ma ei sulgenud uksi 1 nädala jooksul. Volgaklubi Martin oli moraalseks toeks. Metallipealt sain liimijäänused ära korjata ziletiga. Pintslit puhastasin bensiiniga.

Kaldi Volgaklubist
Vasta
#22

(06-03-2017, 01:37 AM)Kadjakas Kirjutas:  Kleepisin S 9 abil armatuurlauale nahalaadse toote. Edukalt. Kiidan taas.
Väike tähelepanek: värvitud pinnal võib suurem kogus vedelat ollust, mis pikalt kuivab, värvi lahti keeta. Minul õnnestus protsessi jälgida proovitükil. Joppas. Seega- õhuke kiht või kihid kiirelt selga ja vältida liimi kogunemist õnarustesse. 
Edu!

Lühidalt

Casco S9. 
Sellele järgnevad Moment 88, Casco 3873 ja Teroson 2444.

Pikalt 

Tegin 4 erineva kontaktliimi testi - Casco S9, Teroson 2444, Moment 88 ja Casco 3873. Liimisin vastavalt liimi juhendile tüki uksetihendit tsingitud plekile ja panin paksema tilga värvitud plekile, et kontrollida liimi agressiivsust.  
Casco S9 oli kõige vedelam, väga lihtne pintsliga peale kanda ilma, et niite tekiks. Väga tugeva esialgse nakkega, nii, et valesti panemise puhul tuleb otsast peale alustada. S9 on aga ka väga agressiivne värvi suhtes KUI on paks kiht. Nii kaua kui kiht on õhuke pole probleemi. Samuti lõplik liimliite tugevus oli kõige parem. Moment 88 oli väga ligidal, aga mitte nii vedel ja seega natuke raskem peale kanda. Teised jäid omajagu maha, eriti Teroson 2444 - millegi pärast minu tingimustes kuivas ta väga kiiresti, nii kiiresti, et õhumullid tekkisid sisse, mille tulemusena kannatas nii esialgne kui lõppnake.

Tihendite liimimisest üldisemalt

Minu kogemuses pagassiluugi ja uste tihendeid pole mõtet ühe korraga proovida liimida. Parima tulemuse saab kui liimida 30 cm lõikude kaupa. Tähtis on, et jõuad mõlemale pinnale liimi peale kanda enne kui üks liiga ära kuivab. Enne poolte liitmist on kontaktliimil ette nähtud ooteaeg, täpsemalt iga toote kirjelduses. Kui pooled kokku paned, siis üldiselt teist võimalust ei saa - koos ta on, sättida ei saa, kui valesti siis tuleb nii tihend kui liim uuesti maha võtta ja otsast alustada. Peale lõigu liimimist on hea idee kohe surveks pitskruvid või muud klambrid hoidma panna. Vedelamate kontaktliimide nagu Casco S9 puhul saab edukalt kasutada mäkerdamise eest maalriteipi AGA kaval on see maha tõmmata kohe kui liim on peale kantud, sest kui liim on kuivanud hakkab ta liimi ka pinnast lahti tõmbama. 
ALATI on hea teha kuivtrenni - pane tihend ilma liimita peale, mõelda välja milliste lõikudena liimida ja kuidas pärast pitskruvid/klambrid paigutada. Vahel juhtub, et kuivtrenni käigus avastad, et on vale tihend või liiga lühike - ikka juhtub, aga parem kuivalt kui juba osaliselt liimituna.

   
Vasta
#23

Motipi aerosool liim.
Universaalne, kannatab kirjaümbrikust, plastidest kuni puiduni, sh. ka uksetihendeid liimida. Purgil juhendab, et kui soov pindu omavahel kunagi lahutada, siis pihustad mõlemale poolele ja ootad hetke, ootad kauem on pinnad suhteliselt jäädavalt koos.
Kindlasti on keemiat, mis veel tugevamalt liimivad, aga mugavuselt on klass omaette. Tuiskad mõlemad pooled hetkega kokku ja olemas, ei pintsleid vms.


Vasta
#24

(27-07-2019, 22:54 PM)hulgus Kirjutas:  Motipi aerosool liim.
Universaalne, kannatab kirjaümbrikust, plastidest kuni puiduni, sh. ka uksetihendeid liimida. Purgil juhendab, et kui soov pindu omavahel kunagi lahutada, siis pihustad mõlemale poolele ja ootad hetke, ootad kauem on pinnad suhteliselt jäädavalt koos.
Kindlasti on keemiat, mis veel tugevamalt liimivad, aga mugavuselt on klass omaette. Tuiskad mõlemad pooled hetkega kokku ja olemas, ei pintsleid vms.

Aerosool tundub minu jaoks väga hea pakkumine kui on tegu tekstiili või kummimati vms suure pinna liimimisega, aga uksetihendite puhul peaks kere poolt hirmsasti katma, et soovimatud kohad kokku ei saaks või on seal mingi trikk?
Vasta
#25

(28-07-2019, 00:08 AM)tiblu Kirjutas:  
(27-07-2019, 22:54 PM)hulgus Kirjutas:  Motipi aerosool liim.
Universaalne, kannatab kirjaümbrikust, plastidest kuni puiduni, sh. ka uksetihendeid liimida. Purgil juhendab, et kui soov pindu omavahel kunagi lahutada, siis pihustad mõlemale poolele ja ootad hetke, ootad kauem on pinnad suhteliselt jäädavalt koos.
Kindlasti on keemiat, mis veel tugevamalt liimivad, aga mugavuselt on klass omaette. Tuiskad mõlemad pooled hetkega kokku ja olemas, ei pintsleid vms.

Aerosool tundub minu heaks väga hea pakkumine kui on tegu tekstiili või kummimati vms suure pinna liimimisega, aga uksetihendite puhul peaks kere poolt hirmsasti katma, et soovimatud kohad kokku ei saaks või on seal mingi trikk?
Kerele lased õigelt kauguselt, õppind (kiirete) liigutusega ja papitükk teises käes. tihendile vastavalt vajadusele. Parem mitu korda õhukeselt, kui 1 kord paksult ja voolab
Ega ta nüüd väga laiali ka tuiska.


Vasta
#26

Tänapäevastel aerosoolidel on erinevad otsikud, mõni viskab sellist kitsast lapikut lehvikut a la 5x1 cm, muidugi täpsemaks doseerimiseks võiks maalriteibiga tsooni ära piirata. Kas sellist düüsi ka liimipurgile leidub ei oska öelda.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne