ZAZ 968M ja selle erinevad variandid.

(05-05-2019, 13:23 PM)Janka Kirjutas:  Kesse siukse mudeli autor on? Seerias vormitud või lausa käsitöö?
Tavaliselt on müügis mingid originaali meenutavad nässid, aga sellel silm lausa puhkab.
Ikka seeriatöö, ka Tallinnas täitsa saadaval (hind 50 eur):
https://www.modelsshop.eu/mcg18101?___st...m_store=en
Saab ka punast või kollast ning soovikorral ka muhku: https://www.modelsshop.eu/catalogsearch/...cat=&q=zaz

Ja vaesematele inimestele, kes ei jaksa 50 euroseid automudeleid osta (mina kaasaarvatud) on ka 1:43 suuruses säästuversioon olemas: Link

Tegelikult sooviks võimalusel ka teemas korraks jutust läbi käinud päris 966-e pilte näha.
Vasta

Luugid ei olegi avatavad?
Nii ei näegi ju seda imetabast "tanki käivitusmootorit" Sad
Vasta

(05-05-2019, 13:42 PM)mossepower Kirjutas:  Tegelikult sooviks võimalusel ka teemas korraks jutust läbi käinud päris 966-e pilte näha.

Sattusin korra eestisse, sai ukse vahelt pilt tehtud. Nädala pärast on vast rohkem aega ja siis ajab hääle sisse ja toob päiksevalguse kätte. 

[Pilt: 011206867769502.jpg]


[Pilt: 01120686939a822.jpg]



Arutasin siis ennist vanamehega ja tuletaud meelde sapikaid mis mul on aja jooksul olnud, 20ne juures läks järg käest. 
Ronte oli palju, nagu näiteks see kabrio:

[Pilt: 0112068671e8cc7.jpg]


Kõige esimese sapika andis kolmanda klassi lõpus vanaisa, oli sinist värvi ja paras raibe. Seda sai mitme aasta vältel täiustatud ja lõpuks oli selline metsakoll:

[Pilt: 01120686970ac6b.jpg]


Kui kellegil on jäänud üle sapikate varuosi siis neid võib vabalt pakkuda mulle. Kuluvad varem või hiljem marjaks ära.
Vasta

See 966 on mingi huvitav vahepealne versioon. Uus kere, aga vana sisu. 
Nina peal on "lennuk" mitte pikk liist koos suunatuledega? Kõrvad pikad või lühikesed?
Vasta

(11-05-2019, 23:25 PM)zazik Kirjutas:  See 966 on mingi huvitav vahepealne versioon. Uus kere, aga vana sisu. 
Nina peal on "lennuk" mitte pikk liist koos suunatuledega? Kõrvad pikad või lühikesed?
Sellise tagapaneeli, tagurdustulede, sisu (istmed, armatuur) ja uuetüübi kütusepaagi (40l ja tankimisava kapoti all) korral sobiks antud isend 966-e esivõrega aastasse 1972 ja lennukiga aastatesse 1973 ja edasi. Kuskil nende kahe aasta vehel/jooksul toimus auto ninas vastav muutus. Ka kõrvad läksid umbes samal ajal pikast lühikeseks.

Tagastange otsad on küll külge sattunud 1976 kuni 1981 aasta sapaka oma. Originaalis peaksid need musta värvi olema.

Muidu igati kena isend!
Vasta

(12-05-2019, 01:45 AM)mossepower Kirjutas:  
(11-05-2019, 23:25 PM)zazik Kirjutas:  See 966 on mingi huvitav vahepealne versioon. Uus kere, aga vana sisu. 
Nina peal on "lennuk" mitte pikk liist koos suunatuledega? Kõrvad pikad või lühikesed?
Sellise tagapaneeli, tagurdustulede, sisu (istmed, armatuur) ja uuetüübi kütusepaagi (40l ja tankimisava kapoti all) korral sobiks antud isend 966-e esivõrega aastasse 1972 ja lennukiga aastatesse 1973 ja edasi. Kuskil nende kahe aasta vehel/jooksul toimus auto ninas vastav muutus. Ka kõrvad läksid umbes samal ajal pikast lühikeseks.

Tagastange otsad on küll külge sattunud 1976 kuni 1981 aasta sapaka oma. Originaalis peaksid need musta värvi olema.

Muidu igati kena isend!

Ei tundu 966 olema. 
966 oli lühikese numbri jälg stansitud, oli tankimine ava väljaspool mitte kapotti all, ei olnud tagurdustulesid, siduri pedaal oli trossiga mitte hüdrauliline, esitiibadel puudusid küljepeal väikesed suunatuled ja lähitule all olevad suunatuled olid valged, esipõll erines täielikult 968 omast.
Minu arvamus, et tegu on 968A-ga. Jne.

Väga korralik isend tundub muidugi olevat.
Vasta

(12-05-2019, 10:23 AM)Qunts Kirjutas:  Ei tundu 966 olema. 
966 oli lühikese numbri jälg stansitud, oli tankimine ava väljaspool mitte kapotti all, ei olnud tagurdustulesid, siduri pedaal oli trossiga mitte hüdrauliline, esitiibadel puudusid küljepeal väikesed suunatuled ja lähitule all olevad suunatuled olid valged, esipõll erines täielikult 968 omast.
Minu arvamus, et tegu on 968A-ga. Jne.

Väga korralik isend tundub muidugi olevat.
Sidur oleneb, et kas  mootor on 30 v. 40 hj. Trossiga sidur on ainult 30 hj mootori korral (966V), seda mudelit hakati tootma 1967. "Puhas" 966 koos oma 40 hj mootoriga tuli tootmisesse 1968 ning sellel oli ka juba hüdrauliline sidur. Lisaks veel, et 40 hj mootoriga masinal (966) olid juba ka tagurdustuled, milleks olid algselt muhu esisuunatuled.

1971 aastal hakati tootma 968 mudelit. Sellise masina näitena on meil Eestis äsja restaureeritud 2000 juures kerenumbriga kena eksport isend (Link). Samast autost eelmise omaniku teema ka veel siinses foorumis alles (Link). Samas toodeti ka 966V mudelit veel ka kindlasti 1972. aastal (Link).
Käesolev isend tundub aga tagapaneeli ja bensupaagi järgi rohkem juba 968 olema. Aga on ka mingi tõenäosus, et 1972. aasta 966(V), millele tehases või ka remondi käigus uuemad detailid sattunud.

Aga päris tõde peitub muidugi mootoriruumis masina tehasesildil.
Vasta

(12-05-2019, 10:23 AM)Minu arvamus, et tegu on 968A-ga. Jne. Kirjutas:  Väga korralik isend tundub muidugi olevat.

968A oli juba uue sisuga. Armatuur nagu M-il, ainult ilma kindalaeka luugita, uued istmed jne.
Vasta

(12-05-2019, 14:56 PM)zazik Kirjutas:  
(12-05-2019, 10:23 AM)Minu arvamus, et tegu on 968A-ga. Jne. Kirjutas:  Väga korralik isend tundub muidugi olevat.

968A oli juba uue sisuga. Armatuur nagu M-il, ainult ilma kindalaeka luugita, uued istmed jne.
1973 kuni 1976 aasta 968A oleks just sellise salongiga nagu kõnealusel isendil. Küll aga oleks sellisel juhul antud masinal puudu tagatiibade peal olevad väikesed gabariittuled, mida kasutati ka just 1973 kuni 1976 968A-de puhul. Enne ja pärast need puudusid.
VAZ 01-ga samad esiistmed tulid 1976-1978 järk-järgult ning pehme armatuur 1978 teises pooles.
Vasta

Kui juba erinevatest isenditest juttu tuli, lisan veel mõne pildi netist. 

[Pilt: 0112071969b92c3.jpg]
[Pilt: 0112071973d671f.jpg]
[Pilt: 01120719776032e.jpg]
[Pilt: 92a20bcs-960.jpg]
[Pilt: 253466_1487298459.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Universaali puhul siis funktsionaalsus on mootorile parem ligipääs ? Big Grin  või on see tüütu element sealt kõrvaldatud ...
Vasta

Viimast pilti vaadates pole ilmselt mootori olemasolul ega asukohal suurt tähtsust, kuna tegamist selgesti kõige söödavama taskutega tsimponaatori kujuga. Ma võtaks sellise kasvõi kaissu (sõita nendega enivei ei kannata paraku).

_______________________
KKK all the way...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne