Minu T-40 AM

räägi ligast lähemalt. Mis täpsemalt?
Mannol vist miski odavtootja. Aga liiga head vast ka ei ole vaja.
Vasta

Mina väga peeneks ei ole ajanud asja - ostan seda mida kohalikust õlipoest saab ehk mida neil vaadiga sees on. Kui tahad mineraalõli siis näiteks 15w40 või kui poolsünti siis 10w40. Võid ütelda kaupluses müüjale et läheb vene traktorile, äkki pädevam müüja pakub mingi lisandiga õli või teab mida soovitada. 

Kirjutasin kuskil et mitte midagi ei juhtunud mootoriga kui panin sisse 10w40 õli, kuigi varem oli vene diiselõli sees. Nüüd juhtus, aga see vist kuuma saamise pärast heina purustades. Plokikaase tihend andis järgi. Niitsin muru maja ümber ja 20 minuti möödudes tuli radikast tossu. Kuna temperatuurinäidik näitas 80 kraadi keerasin punni pealt ettevaatlikult ja lisasin vedelikku. Töötamise ajal oli tugevat mullitamist näha.
Vasta

Mina käin mahlasi saue esindusest ostmas ja alati teevad 20% ka alet ja küsingi traktori mootorisse ja hüdrosse.
Vasta

Oehh
kui sidur enam õieti ei lahuta, siis midagi veel kusagilt kruttides, asja saab või ainult vahetus?
Mul omal ei ole vist piisavalt oskusi ega võimalusi, et sellega tegeleda. Keegi Tartukandis teenusena teeb?
Viimasel ajal kergelt tunda siduri libisemise lõhna. Iseenesest libisemist töö käigus ei ole märganud.
Täna enam peale tagakopaga nügimist, käik hästi sisse ei läinud, suht vedel ka see pedaal nagu. Ja pedaali kergelt surve all hoides käib mingi värin läbi pedaali.
Mitu aastat tagasi ma omaarust midagi sealt kaane alt reguleerisin, aga kas see ka õieti sai, ei mäleta. Toona parem justkui sai.
Mida soovitate, enne kui selle hullu remondi käsile võtan?
Vasta

(15-09-2022, 17:20 PM)pannkook Kirjutas:  ...Mida soovitate, enne kui selle hullu remondi käsile võtan?
Luugi mahavõtmist ja käpapoltide kontrolli ning käppasid ühekaupa surudes veenduda, et need ikka plaati lükkavad ja libisemise poolt et laager vabalt liiguks kui kruvikeerajaga keerutada luugist.
Vasta

käpapolte saab vahetada vaid siis, kui mootor on pooleks?
Siin on tehtud selline rats, et käpapoldi mutri all on 5 seibi. Käpapoldil on 2 auku, tihvt oli sees viimases augus ja keerme oli maha lükanud ning alumiiniumtraadi katki hammustanud.
Kui jätta alles 2 seibi, siis saab panna traadi eelmisesse auku ja hetkeks justkui peab.
See on mingi kõvema karastusega 17nene tihekeere?
Hangiks algatuseks uue mutri ja keeraks sügavamale....
Hea mõte?
Käpad ise on ka üsna kulunud olemisega, aga nende vahetamine vist ei anna suurt midagi...
Määrida seal midagi võib või see võib sattuda kettale ja ei tohi?
Seda kas survelaager õigest august pritsides õli saab, ma ei tea Sad
Vasta

See on mingi kõvema karastusega 17nene tihekeere?

Vigane lause?
Vasta

(15-09-2022, 19:18 PM)pannkook Kirjutas:  käpapolte saab vahetada vaid siis, kui mootor on pooleks?
Siin on tehtud selline rats, et käpapoldi mutri all on 5 seibi. Käpapoldil on 2 auku, tihvt oli sees viimases augus ja keerme oli maha lükanud ning alumiiniumtraadi katki hammustanud.
Kui jätta alles 2 seibi, siis saab panna traadi eelmisesse auku ja hetkeks justkui peab.
See on mingi kõvema karastusega 17nene tihekeere?
Hangiks algatuseks uue mutri ja keeraks sügavamale....
Hea mõte?
Käpad ise on ka üsna kulunud olemisega, aga nende vahetamine vist ei anna suurt midagi...
Määrida seal midagi võib või see võib sattuda kettale ja ei tohi?
Seda kas survelaager õigest august pritsides õli saab, ma ei tea Sad
17 keeret ei ole olemas aga kui on 12mm polt 1,5 sammuga soovitan autolammutust külastada ja sortida omale mingid kvaliteetsed mutrid mis ise lukustuvad.
https://www.idparts.com/rear-control-arm...-5066.html
Selline mutter on piisavalt pikk ja ei vaja seibi alla ning suudab veel agooniat pikendada.
Kui keere on 1,25 siis leiab selliseid mutikaid Jaapani auto küljest.
Olen neid polte teinud aga keeret peast ei mäleta.
Vasta

Tsitaat:See on mingi kõvema karastusega 17nene tihekeere?
Seal peaks olema m10-1 polt, mida 17 võtmega keeratakse.
Vasta

Oma masina kogemusest soovitan lasta reinul teha m12 12.9 poldist uued käpapoldid. Originaale pole isegi mōtet paigaldada, kui sa 2x aastas neid vahetama ei soovi hakata. Minu traktoril nüüdseks 8-9 aastat vast möödas ja kestab…
Ps! Rein asub Tōrvandis!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

saab neid panna siis mingist avast, ilma et traktorit pooleks peaks tegema?
Kas seda muhvi, millega käppasid lükatakse, saab vahetada ainult koos kõige laialivõtmisega või õnnestub see peale ajada kabiinist, sealt samast luugist?
Vasta

Seal võis tõesti olla M10x1 polt originaalis, kuid kuidagi mäletan nagu 12x1,5 oleks olnud...
Ju sai sellised tehtud siis klappidest.
Igatahes M10x1 pikemat mutrit peale Gazi kepsupoltide ei meenu ja neile peaks ise lukustuse jaoks pilu laskma sisse kuid kui all on seibid siis võib seal veel piisavalt keeret olla et agooniat pikendada.
Muu vahetamise kui mutrid võiks heaga ära unustada ilma poolitamata.
Muide poolitamine pole mingi raketiteadus ja kui kultivaator taha võtta ja ette söödakäru alla saab tunniga pooleks.
Survelaagrite torni mahavõtt eeldab kasti lammutamist ja see on omaette porr.
Vasta

(15-09-2022, 20:57 PM)saarrand Kirjutas:  Oma masina kogemusest soovitan lasta reinul teha m12 12.9 poldist uued käpapoldid. Originaale pole isegi mōtet paigaldada, kui sa 2x aastas neid vahetama ei soovi hakata. Minu traktoril nüüdseks 8-9 aastat vast möödas ja kestab…
Ps! Rein asub Tōrvandis!
Viimasel ajal olen teinud belarussi klappidest.Peaksid olema CCCP aegsed.tänapäevased on sädeme järgi süsinikterasest.Hiljuti tegin ühele Rapla mehele 7 komplekti,3tk on endal riiulis.
Vasta

(15-09-2022, 21:54 PM)2715 Kirjutas:  Seal võis tõesti olla M10x1 polt originaalis, igatahes M10x1 pikemat mutrit peale Gazi kepsupoltide ei meenu ja neile peaks ise lukustuse jaoks pilu laskma sisse kuid kui all on seibid siis võib seal veel piisavalt keeret olla et agooniat pikendada.

Survelaagrite torni mahavõtt eeldab kasti lammutamist ja see on omaette porr.
Siis vahetan mutreid, kasvõi 2 pealestiku. Kui need läbi tõmbab, siis läheb Kemppi variant käiku, et agoonia võimalikult pikk oleks Big Grin
aga 3 mõtet nüüd
leidsin m10-1mm keermega, karastatud mutreid, mis 17mm pikad. Neile saaks sälgud otsa teha, kui just 17mm ei ole nii paras, et splint läbi ja korras.
Teine mõte on, kasutada mitut väiksemat mutrit üksteise peal ja need omavahel kinni keerata, nii et splinti ei  panegi.
kolmas mõte on keermeliim 17mm mutri sisse.
Milline see kõige mõistlikum variant neist tunduks? Rolleyes
Vasta

(16-09-2022, 18:25 PM)pannkook Kirjutas:  
(15-09-2022, 21:54 PM)2715 Kirjutas:  Seal võis tõesti olla M10x1 polt originaalis, igatahes M10x1 pikemat mutrit peale Gazi kepsupoltide ei meenu ja neile peaks ise lukustuse jaoks pilu laskma sisse kuid kui all on seibid siis võib seal veel piisavalt keeret olla et agooniat pikendada.

Survelaagrite torni mahavõtt eeldab kasti lammutamist ja see on omaette porr.
Siis vahetan mutreid, kasvõi 2 pealestiku. Kui need läbi tõmbab, siis läheb Kemppi variant käiku, et agoonia võimalikult pikk oleks Big Grin
aga 3 mõtet nüüd
leidsin m10-1mm keermega, karastatud mutreid, mis 17mm pikad. Neile saaks sälgud otsa teha, kui just 17mm ei ole nii paras, et splint läbi ja korras.
Teine mõte on, kasutada mitut väiksemat mutrit üksteise peal ja need omavahel kinni keerata, nii et splinti ei  panegi.
kolmas mõte on keermeliim 17mm mutri sisse.
Milline see kõige mõistlikum variant neist tunduks? Rolleyes
Kõigepealt kasuta õigeid termineid -17mm on võtme mõõt mis asjasse ei puutu.(m10-1mm) on olemas ka teitele võtmetele.
Vasta

sai nüüd parem?
Ma räägin et mutter on 10mm ja 1mm keermega. 17 mm on mutter pikk.
Vanasti ei üritatud siin foorumis nähvata. Aga mõni kes asjast muud ei tea, eks tahab ka vist büünele pääseda.... Rolleyes
Vasta

Mina olen enda tehtud poltidele  pannud tava pikkusega karastatud mutri +kitsa kontreerimiseks.Kuna Teil on poldil keere kehvake võiks panna kaks tava pikkusega mutrit.
Vasta

keerasin 2 mutrit otsastiku, esialgu peab väga hästi. Sidur toimib.
Vahetasin mootoriõli ära, sisse läks poolsünt TOTAL
Hüdrosüsteemi läks kamaz, eelmise vene hüdroõli asemel. Soovitajad arvasid, et on ehk libedam. Big Grin
Töötas pool tundi, nagu ludin. Ja siis oli rool kinni, nagu kännu taga.
Õlivahetusel tuli uskumatut metallipuru nii karteri põhjast kui ka hüdrosüsteemist.
Eks siis pääses jälle mingi puru liikvele ja takistab midagi. Kas roolivõimu või surveklappi.
Oligi kõik liiga hästi juba. See rool, mis eelmisel talvel poos, toimis terve suve laitmatult vana õliga ja nüüd enne külmasid jälle kinni... Sad
Kui hüdrosilindrid töötavad, aga rool on kange, siis klapp on korras või ei? Värskendage mu mälu.
Vasta

Prioriteediklapp tagab roolivõimendile töösurve enne hüdrojagurit. See, et silindrid liiguvad ei tähenda, et rõhku on - koormuseta silinder liigub ju käe jõul. Koormusega silider (näiteks pool tonni aiste otsas või käigu lõpus) tekitab kindlasti nii palju rõhku, et samal ajal rooli keerates peab korras võimendiga võimendus tekkima. 

Pigem otsiks probleemi põhjustajat roolivõimendist. Mis seal konkreetselt nöögib, selgitab lahkamine. 

Veel: M10G2 on külmalt suurema viskoossusega, kui mineraalne hüdrovedelik ja soojalt umbes sama viskoossusega. Küll sisaldab hulka mootoris töötamiseks vajalike manuseid, mida hüdrosüsteemis jälle vaja pole. Uus "kamsa" teadmata õli asemel hüdrosüsteemis halba ei tee aga hüdrovedelikust parem ka ei ole. Arvestades õlist leitud metallipuru, siis ilmselgelt tasub tihedamalt vahetada.
Vasta

(26-09-2022, 10:35 AM)v6sa Kirjutas:  ...Arvestades õlist leitud metallipuru, siis ilmselgelt tasub tihedamalt vahetada.
Isiklik kogemus küll näitab, et õli vahetades metallipuru kättesaamine väga ei õnnestu.
On ta siiski võimeline põhja sadestuma ja koos õliga välja ei voola.
Küll aga töötamisel õli loksub ja suudab ta põhjast pumba sissevõtuni kanda, mispeale ta uuele ringile läheb.
Selle kõige kinnipidamiseks on ikkagi filter loodud ja isegi filter ei pea seda ühekorraga kinni.
Süsteemi ilmestamiseks, et meil on asi mis toodab metallipuru nagu näiteks roolivõimendi sektor on niipalju peale keeratud et kolb hööveldab korpuselt laaste.
Need satuvad üldiselt filtrisse ja püütakse kinni (kuid mitte 40 originaalfiltriga).
Filtril aga on oma läbilaskevõime ja kui seda ületada näiteks suurema pöördega lastes alla koormatud rippsüsteemi silindrit ületatakse filtri läbilaskevõime ja osa õli läheb koos metallipuruga möödavooluklapist paaki ning sealt uuele ringile.
Üldiselt on metallipurul omadus koguneda mitte ainult filtritesse vaid ka hüdrosilindritesse kust ta suurel hulgal süsteemi tagasi tuleb kui silinder lõppu lasta.
Paagipõhja kontroll, et seal ei läigiks midagi õlivahetusel ja veelparem magneti kasutamine paagipõhjas hoiab hulga raha ja aega kokku hüdraulikas.

Et niisama targutamine poleks teeks ka sissejuhatuse sellesse imepärasesse klappi ja selle toimimisse, kuna paljud ei ole võtnud selle mõttest aru saada ning on kujunenud teatud valearusaamad.
[Pilt: 1291319389_127.png]
Alt tuleb sisse pumbast õli, keskmisest läheb hüdrojagajasse ning ülemisest roolivõimendisse.
Kui rooli ei keerata saab õli joosta vabalt läbi võimendi tagasivoolu ja kuna klapi düüs piirab õli hulka on kolvi all rõhk suurem kui peal, mispärast ületatakse vedru vastupanu ja jagajasse minev kanal on avatud.
Kui keerata rooli tekib surve ka klapi taha ja rõhud võrdsustuvad, mistõttu vedru surub kolvi alla ja sulgeb jagajasse minevat kanalit kuni rõhud tasakaalustuvad.
Kui rõhk tõuseb võimendi kaitseklapi töörõhuni näiteks rooli lõpuni keerates taastub õlivool läbi võimendi ja kolb liigub üles nagu alguseski kuid jääb hoidma kõrgemat rõhku kui võimendi kaitseklapp.

Kui nüüd näppida hüdrojaguri kangi tõuseb rõhk kolvi all ja lükkab klapi kuni keskel olev tokk sulgeb roolivõimendisse mineva ava et anda kõik õli hüdrojagurile.
Siin aga tuleb mängu teadmatus ja klapi mittetöötamine, mispärast üllatavalt paljud viskavad selle toki sealt ära ja siis on teema, et kuuma õliga ei taha kuidagi rippsüsteemi tõsta.
Vahetatakse isegi pumpasid ja jagajaid, mis teeb asja paremaks kuid mitte heaks.
Seega, kui kellelgi hakkab rool kergemalt keerama kui jagaja kangi kinni hoida siis tal ei tööta see ava sulgemine.
Kellel aga läheb jagaja kangi kinnihoidmisel rool hoopis raskeks on enda teadmata korras klapi omanikud.

Loodetavasti oli arusaadav seletus?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne