26-09-2022, 12:18 PM
(26-09-2022, 10:35 AM)v6sa Kirjutas: ...Arvestades õlist leitud metallipuru, siis ilmselgelt tasub tihedamalt vahetada.Isiklik kogemus küll näitab, et õli vahetades metallipuru kättesaamine väga ei õnnestu.
On ta siiski võimeline põhja sadestuma ja koos õliga välja ei voola.
Küll aga töötamisel õli loksub ja suudab ta põhjast pumba sissevõtuni kanda, mispeale ta uuele ringile läheb.
Selle kõige kinnipidamiseks on ikkagi filter loodud ja isegi filter ei pea seda ühekorraga kinni.
Süsteemi ilmestamiseks, et meil on asi mis toodab metallipuru nagu näiteks roolivõimendi sektor on niipalju peale keeratud et kolb hööveldab korpuselt laaste.
Need satuvad üldiselt filtrisse ja püütakse kinni (kuid mitte 40 originaalfiltriga).
Filtril aga on oma läbilaskevõime ja kui seda ületada näiteks suurema pöördega lastes alla koormatud rippsüsteemi silindrit ületatakse filtri läbilaskevõime ja osa õli läheb koos metallipuruga möödavooluklapist paaki ning sealt uuele ringile.
Üldiselt on metallipurul omadus koguneda mitte ainult filtritesse vaid ka hüdrosilindritesse kust ta suurel hulgal süsteemi tagasi tuleb kui silinder lõppu lasta.
Paagipõhja kontroll, et seal ei läigiks midagi õlivahetusel ja veelparem magneti kasutamine paagipõhjas hoiab hulga raha ja aega kokku hüdraulikas.
Et niisama targutamine poleks teeks ka sissejuhatuse sellesse imepärasesse klappi ja selle toimimisse, kuna paljud ei ole võtnud selle mõttest aru saada ning on kujunenud teatud valearusaamad.
Alt tuleb sisse pumbast õli, keskmisest läheb hüdrojagajasse ning ülemisest roolivõimendisse.
Kui rooli ei keerata saab õli joosta vabalt läbi võimendi tagasivoolu ja kuna klapi düüs piirab õli hulka on kolvi all rõhk suurem kui peal, mispärast ületatakse vedru vastupanu ja jagajasse minev kanal on avatud.
Kui keerata rooli tekib surve ka klapi taha ja rõhud võrdsustuvad, mistõttu vedru surub kolvi alla ja sulgeb jagajasse minevat kanalit kuni rõhud tasakaalustuvad.
Kui rõhk tõuseb võimendi kaitseklapi töörõhuni näiteks rooli lõpuni keerates taastub õlivool läbi võimendi ja kolb liigub üles nagu alguseski kuid jääb hoidma kõrgemat rõhku kui võimendi kaitseklapp.
Kui nüüd näppida hüdrojaguri kangi tõuseb rõhk kolvi all ja lükkab klapi kuni keskel olev tokk sulgeb roolivõimendisse mineva ava et anda kõik õli hüdrojagurile.
Siin aga tuleb mängu teadmatus ja klapi mittetöötamine, mispärast üllatavalt paljud viskavad selle toki sealt ära ja siis on teema, et kuuma õliga ei taha kuidagi rippsüsteemi tõsta.
Vahetatakse isegi pumpasid ja jagajaid, mis teeb asja paremaks kuid mitte heaks.
Seega, kui kellelgi hakkab rool kergemalt keerama kui jagaja kangi kinni hoida siis tal ei tööta see ava sulgemine.
Kellel aga läheb jagaja kangi kinnihoidmisel rool hoopis raskeks on enda teadmata korras klapi omanikud.
Loodetavasti oli arusaadav seletus?