23-12-2023, 11:55 AM
(23-12-2023, 09:21 AM)Daff Kirjutas: /---/Minumeelest kui külmalt lõhkuma läheb on viga pumbas. Õlipealt lõhkuma läheb töösooja mootori, kõva koormusega ning õli tuleb turbost, vahejahutist või karterist. Hiljem kui "laviiniefekt" käes, on surve karteris nii suur et lööb õli kolvirõngaste vahelt üles (ja või karterituulutuse kaudu sisselaskesse) ja ongi "töösegu" olemas ning mootor läheb aina rohkem pöördesse.
Aga siin arutleti lõhkuma minemise põhjusi ja õli osa selles.
Meil läks EPT-s maaparandajatel kunagi 701 lõhkuma. Tehti mingit kerget remonti. Vahetati KSP-d ja veel nipet-näpet.
Õhupuhastid olid maas kui tehti proovikäivitust.
Operaator vajutas mõned korrad gaasi põhja. (Väga efektne sound) ja korraga see põhja jäigi. Must jooksis ja mootor muudkui kogus pöördeid.
Kõik jooksid kaugele. Ikka päris tükk aega mooror möirgas enne kui tuli julge mees ja viskas puhvaika mootorisse. Vati tükid olid klappide vahel kui ka kui hiljem mootorit lahati. Angaari laes oli must õli ning tahm ja karter oli tühi.
Järelikult lõhkuja mootor ei põletagi seda õli ära vaid sikutab selle lihtsalt läbi ebatiheduste välja. Või oli pyhvaika hoopis süüdlane, et õli jalga lasi?
Pakun et selle 700 juhtumi puhul algul käis pumbast täite pööretega soojaks ning hiljem lisandus ka õli karterist. Aga (puhvaikaga või millega iganes) välja suretades ei saa küll karteri täis õli lakke minna.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.