Projekt: Sampo Rosenlew
#1

Mõtlesin, et teen selle masina kohta ka siia ühe konkreetse teema, et ei peaks tegema koguaeg erinevaid alateemasid erinevate probleemide korral.
Natuke siis masinast endast ka, tegemist on siis Soome päritolu liikurkombainiga, millel heedri laiuseks 2,44m. Masina jõuallikaks on Valmeti 3 silindriline diiselmootor tähisega 310BL. Masin sai aastal 1996 toodud Soomest ja on siiani teeninud mind väga truult. Iga aasta koristan oma põldudelt keskeltläbi 15ha erinevaid teravilju.
Nagu ikka selliste masinate puhul, leiavad nad kasutust aastas väga lühikese perioodi jooksul ja juba eelmine aasta esmasel käivitusel (käivitub poolest pöördest) oli tunda, justkui pumba regulaator hakkaks kinni jääma, võin ka eksida (ei tahtnud hästi pöördesse minna). Aga peale mõnehetkelist käimist toimis asi kenasti. Ka see aasta oli sama jama. Siit ka küsimus, on kellelgi selle masina kütusepumbaga kogemusi ja lasknud seda kuskil sättida? Küttepumbad on enda jaoks võõras ala ja jätaks parem kellegi oskaja jaoks selle töö. Kütusepumbal esmasel vaatlusel muid kirjeid ei leidnud, kui tähise Simms ja made in England.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#2

(14-08-2013, 10:38 AM)saarrand Kirjutas:  ..
Küttepumbad on enda jaoks võõras ala ja jätaks parem kellegi oskaja jaoks selle töö. Kütusepumbal esmasel vaatlusel muid kirjeid ei leidnud, kui tähise Simms ja made in England.

Oisu Diisel...
Vasta
#3

Võiksid ka ära mainida, millise Sampo mudeliga tegu on (nt, 35, 40 vms). Mootor asub küljel või kombaini selgas? Ega pildid ka paha ei teeks Smile Endal talus on truult teeninud Sampo 25.
Vasta
#4

(14-08-2013, 11:33 AM)Illimar Kirjutas:  Võiksid ka ära mainida, millise Sampo mudeliga tegu on (nt, 35, 40 vms). Mootor asub küljel või kombaini selgas? Ega pildid ka paha ei teeks Smile Endal talus on truult teeninud Sampo 25.

Üritan lähiajal mõned pildid teha tööhoos masinast, sisi kui ilm lubab jälle vilja võtta. Eile võtsin suvinisu ära just enne sadu ja nüüd on masin kuuriall, seal aga pildistamiseks pime.
Aga muidu on tegemist mudeliga, mis kannab numbrit 30 ning mootor asub sellel paremal küljel. Tegelikult on mull neid lausa 2 tk ja kolmas Sampo 10 on varuosadeks.
Küsiks ka kohe, et kus sellel 25-l mootor asub? Ega ei ole proovinud mootoripatju millegagi asendada?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#5

Sampo 25-l asub mootor ikka paremal küljel, samuti 3-silindriline Valmet Simms´i pumbaga. Kunagi sai proovitud asenda mootoripatju GAZ-51/52(?) omadega, väga hästi ei sobinud, aga ajasid asja ära. Poolpidused originaalid õnnestus ka hankida ja need kestsid paremini. Kui padjad ära lähvad, siis käib puukiil kateripõhja ja raami vahele, et kiirel ajal vili võetud saaks Big Grin
Lõpetuseks üks udupilt eelmisest aastast:
[Pilt: orig_28239017_2n9X.jpg]
Vasta
#6

Mul kipub ikka nii olema, et kui mootoripadi läheb, hakkab ülejäänud masina keevitused kohe lagunema. Tunnen kohe ära, kui padi on minemas. Olen otsinud tükk aega asendust, aga ei ole leidnud veel sobivat, mida kannataks panna. Siiani olen otsinud vanu originaale, uued on 80€tk +km.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#7

(14-08-2013, 21:23 PM)saarrand Kirjutas:  Mul kipub ikka nii olema, et kui mootoripadi läheb, hakkab ülejäänud masina keevitused kohe lagunema. Tunnen kohe ära, kui padi on minemas. Olen otsinud tükk aega asendust, aga ei ole leidnud veel sobivat, mida kannataks panna. Siiani olen otsinud vanu originaale, uued on 80€tk +km.

Kuidas ta sul muidu vilja puhtaks peksab, st oled tulemusega rahul? Mul oleks nagu kohati rohkem tuult vaja kui kangist panna annab ja trumli ja peksukorvi vahelist pilu tsipa veel väiksemaks keerata. Ise olen jätnud sõelakasti luugi tagant ära kui vähe heinasem vili on. Ühed lollid asjad on need reduktorist tulevad veomuhv (see al ja kummist puksidega) ja veovõlli nuutidega vedav vastus.
Vasta
#8

Mul on tuulega just vastupidi, pean olema väga hoolas, et ei unustaks tuult liiga suureks, muidu peksab tohutult vilja "üle perse" maha. Ja vili jääb mul väga ilus puhas.
Peksukorvist oli omal ajal Soomes kivi läbi lastud, vahetasin trumli ja peksukorvi põhja ära ja nüüd on sealgi reguleerimse ruumi veel piisavalt (külgedelt keeran asendi paikka ja siis istme alt kangist saab veel allapoole lasta). Võimalik, et sul on ka korvi põhi jubedalt kulunud.
See kummipuhver ja nuutmuhv lähebki siis läbi, kui mootor on väga vale nurga all peal, st padjad on läbi. Ise ka kunagi ammu omast lollusest lasin selle muhvi ribadeks, väga kiiresti lammutab ära selle.
Muidu üldiselt väga rahul, suurematest asjadest on mul kunagi läinud läbi see muhv, mis on mootorihooratta sees nuutidega, kuhu läheb nurkreduktor ja ka põhupiiteri võlli laagrid, mille vahetamine on ikka üks paras peavalu.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#9

Aga kas see 80 tugrikut mootoripadja eest ei oleks mõistlik kulutus, arvestades, et originaal on aastakümneid tööd teinud ja uus peaks olema vähemalt pooleldi sama hea?

Alternatiivide otsimisele ja poolpiduste vahetamisele kulub ju aega, mida saab millekski muuks kasumlikuks kasutada.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

(15-08-2013, 10:15 AM)Aspelund Kirjutas:  Aga kas see 80 tugrikut mootoripadja eest ei oleks mõistlik kulutus, arvestades, et originaal on aastakümneid tööd teinud ja uus peaks olema vähemalt pooleldi sama hea?

Alternatiivide otsimisele ja poolpiduste vahetamisele kulub ju aega, mida saab millekski muuks kasumlikuks kasutada.

A.

Jaa, eks ta õige ole, aga patju on 3tk ja ei ole raatsinud kulutada, seni kuni veel on soodsalt vanu saanud. Aga eks neid vanu on suht mõttetu panna, eriti tagumiseks padjaks, mille vahetamine on üsna keeruline töö. Teiste kahe padja vahetus võtab 5minutit ja nendega probleeme pole.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

Minu töödest ka siis mõned värskemad pildid:

[Pilt: IMG_7976-vi.jpg]

[Pilt: IMG_7985-vi.jpg]

[Pilt: IMG_8000-vi.jpg]

Aga see aasta õnnestus viljakoristus küll suurepäraselt, alustasin reedel 16 augustil ja pühapäeva 18 augusti õhtuks sai töö tehtud. Saagiks ca 15 tonni kaera ja paar tonni nisu. Tehnika pidas ka väga soliidselt ennast üleval, kaldtee kett läks küll puruks, aga see oli mul juba ette teada sündmus ja uued jupid olid juba riiulis ootamas.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12

Kas Sampo 25 kasutajal pole olnud vaja vahetada sõelakasti tagumisi pukse? Olen tähele pannud, et kõikidel teistel Sampo-del on need puksid teistsugused kui minul.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#13

Kirjutan enda peaaegu aasta seisnud teemasse ka uuendusi. See aasta käivitus kombain peale 11 kuulist seismist poolest pöördest ja ei olnud mingit probleemi pöörete üles võtmisega, nagu eelmisel aastal. Nii nagu kartsin, purunes mootori tagumine padi, mille vahetus on päris ajamahukas töö. Seekord enam ei viitsinud vanade patjadega jamama hakata ja sai ostetud 2 tutikat mootoripatja ning masin toimis peale seda tõrgetetta. See aasta oli maas ~10 ha nisu (osa speltanisu) ja kõik sai koristatud 5 õhtuga peale tööd. Panen varsti ka mõned pildid kui fotokas lähedusse jõuab.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

mul endal ka samasugune kombain valmeti mootoriga ,sügisel sai ilusti kuuri alla paigutatud ja see aasta suvel tahtsin käivitada aga ei midagi ,ei lubanud potsugi, siis sai pika uurimise järel leitud viga kõrgsurvepumbast, et ületalve seismisest oli kinni jäänud 1 plunser ja regulaator ei saanud seepärast muuta ka teiste plunsrite kütuse pealeannet,mistõttu käima ei läinudki, sai vigane plunser välja tõmmatud jõuga ja ära puhastatud ,panin pumba kokku ja läkski masin käima. kinnijäänud plunsril oli tekkinud peale must kiht nagu oleks tahm, selle puhastasin ära ja hakkas plunser liikuma.
Vasta
#15

Uuendaks seda teemat ka veidi....

Nädal tagasi käisin hoogsalt mullaproove kogumas. Vaatamata kõigele, sai enamus põldudest siiski koristatud üsna libedalt. Kohati oli vett oma 10cm põllul, kohati oli täiesti läbimatu. Samas on huvitav see, et märjad on sellised kohad, kus tavaliselt probleeme ei ole ja need kohad, mis kevadel on märjad, olid täiesti talutavad. 

Saak sel korral üsna kesine, seda esiteks põua tõttu kevadel ja no punkti pani 03. juulil olnud rahe, mis peksis enamuse teradest pöörisest välja. Kõigele vaatamata siiski liigselt muretsemiseks põhjust pole.

Tehnika pidas vastu väga hästi, mitte midagi ei läinud katki seekord. Lihtsalt küte sisse, kombain ära määrida ja põldu.

Sel korral jätsin põhu alles, st ei purustanud seda ära, kuna üks hobusekasvataja oli väga huvitatud sellest. Siinkohal uurikski, mis põhurulli eest mõistlik küsida oleks?

Praeguseks juba masin puhastatud ja kuuriall tagasi Smile

               

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#16

15-20 kandis need hinnad kõiguvad, sõltub rulli suurusest  ja kauplemisoskusest.

Hea näha, et vanatehnika toimib.
Vasta
#17

kevadel oli põhk 4-7eur, hein 5 kuni 13 silo15- 20eur tuuri
Vasta
#18

Praegu aeg teenust pakkuda neile, kelle kombain põllu jaoks liiga raske.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#19

(01-09-2016, 17:33 PM)maisalup Kirjutas:  kevadel oli põhk 4-7eur, hein 5 kuni 13 silo15- 20eur tuuri

4- 7 euri põhurulli eest on küll päris ilma antud. Kuna mul rõngasselööjat pole, siis naabrimees lõi ja võttis juba selle eest 4 euri rull. Et põhk ka mõnusalt kuiv oleks, kaarutasin teda 3 korda (vahepeal sadas vihma). Edasi tuleb ise mõelda...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#20

Siis sa peaks ise ju kõige paremini teadma hinda Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne